kloontje deel 2, de bevindingen op een rij.

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

kloontje deel 2, de bevindingen op een rij.

Bericht door Strombert »

Kunnen we niet , om wat meer duidelijkheid te krijgen, kloontje deel 2 starten en hier onze bevindingen in deponeren, nu moet je 17-18 bladzijden teruglezen. En dan alleen aangeven hoe lang je bent, op welke stand je het scherm hebt staan op de snelweg en welke op de binnenweg, eventueel hoe je rijstijl is en natuurlijk welke ruit je gemonteerd hebt. Plus eventuele bijkomstigheden.
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

goed, dan bijt ik het spits af,

Ik ben 1.94 en heb een verhoogde Givi.
Zowel op de snelweg als op de binnenweg heb ik de ruit in de laagste stand, naar achteren. Ik rijd weinig op de snelweg, maar op de buitenweg ben ik met deze stand zeer content.
Mijn rijstijl is sportief, met de sportfietsen mee.
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

Ik ben 1.96m. Ik heb een hogere Givi ruit en kloontje staat iets achterover. De afstand bovenzijde kroonplaat tot bovenzijde ruit is 51 cm. Ik kijk er ruim overheen. Ik heb iets meer winddruk op het bovenlichaam maar véél minder gebulder van de wind. Ook lijkt het mij dat de motor minder (zij)wind gevoelig is.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Declerck

Bericht door Declerck »

Ik ben 1,8 meter lang en heb een verhoogde GIVI ruit. Het kloontje staat bij mij ongeveer 1 cm boven zijn laagste stand en volledig naar achteren gekanteld. Ik kijk er net overheen. Voor mij is dit het best, zowel voor de snelweg als de binnenweg. Ik heb wel de bovenste stelknoppen niet te hard aangedraaid, zodat bij een frontale botsing het scherm meegeeft naar voren toe. Hopelijk kom ik dat nooit tegen. :!: Of is dit wishfull thinking? :?:

Groeten,

Patrick
Blueberry

Bericht door Blueberry »

1.89 , kloontje in hoogste stand en zo recht mogelijk. In combinatie met een ruit met extra flap.

Geen draaiwind rond helm.

dik tevre !
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Bericht door The Suus »

blueberry schreef:1.89 , kloontje in hoogste stand en zo recht mogelijk. In combinatie met een ruit met extra flap.

Geen draaiwind rond helm.

dik tevre !
:lol: :lol: :lol: ik ook !!!!
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Willystrom

Bericht door Willystrom »

1,95 mtr. standaard ruit zonder spoiler,standaard buddy, gebruik de middelste gaten,ruit ong.1/3 laten zakken en 1/3 naar mij toegekantelt.STUKKEN MINDER GEBULDER EN WINDVANG.Alleen met vizier op een kier iets meer gebulder maar dit kan ook aan de helm(SHOEI)liggen.Gebruik is woon werk door de file en af en toe even naar de 140km/h.Dus voor 90 procent tevreden,misschien ooit eens een spoiler of andere ruit of allebei proberen. :mrgreen:

Will
TheQ

Bericht door TheQ »

Ik ben 1m85, heb een standaard windscherm.
M'n kloontje staat op max hoogte en iets naar achter gekanteld.
Voornamelijk woon/werk verkeer op de snelweg tegen 140km/hr
Vergeleken met vroeger (zonder kloon) is me enkel opgevallen dat ik merkelijk minder last heb van turbulentie bij het in halen van vrachtwagens.

mijn beoordeling/tevredenheidsscore 7,5/10

V-greets

'Q'
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Zo eindelijk gemonteerd, de mijne was van de zending september 2007 :)
Heb effe geduurd voor ik de juiste afstelling had, maar met mijn 1,74 in de middelste stand en in de middenhoek werkt het nu perfekt met 2 verschillende helmen. Shoei helm gaf eerst nog veel turbulenties (Bieffe helm had hier geen last van) Tot 110KM zelfs met het vizier open rijden :lol:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Ben 1.75m. Diverse standen met standaardruit op kloon. Shoei integraal. Gebulder begint bij 70-80. Oordoppen met filters. Lijkt erop dat met de oordoppen inderdaad hoger frequente geluiden weg zijn, maar de "bulder factor" neemt duidelijk toe. En die probeer ik nu juist weg te krijgen. Zo vermoeiend :-(

Oh ja, verlaagd zadel (ca 2cm lager).
Alleen als ik mijn hoofd veel dichterbij het ruitje manouvreer is het een stuk rustiger. Hoewel ik het idee heb dat er nog duidelijk wervelingen van de spiegels komen...
Remko

Bericht door Remko »

Haal je hoofd uit de turbulentie en zet je kop in de wind!!!


Wel wind, maar geen turbulentie. Niet vermoeiend!! Wel lekker!!!



:D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Ik schreef het al maar mijn Bieffe helm heeft veel minder last van turbulenties dan de Shoei. Heb dan ook werkelijk alle combinaties gehad om het goed te krijgen, op den duur had ik er zo weinig vertrouwen in dat het goed zou komen dat ik het kloontje eraf zou halen maar ben blij dat ik nog effe heb doorgezet.
Plaats reactie