maatwerk ruiten
maatwerk ruiten
Beste forumleden,
Sinds ruim twee weken rij ik op een DL 1000 (2002) met de vaste ruit en helaas een heleboel windturbulentie. Uit adviezen van dit forum gelijk maar de MRA vario ruit aangeschaft, maar ik merk geen verbetering. 124,- Euro weggegooid!
Ik ben gezien mijn handicap (zie mijn website http://www.oorsuizen.info" onclick="window.open(this.href);return false;) en overgevoeligheid voor geluid al uitgerust met een Shubert C2 en oordoppen op maat, maar nog heb ik heel veel last. De wind valt boven op mijn helm.
Ik zoek eigenlijk een bedrijf dat voor mij een maatwerk brede en hogere ruit kan maken zodat ik echt nog met plezier op mijn (overigens heerlijke) motor kan rijden. Het mag heus wel wat kosten, want het is mij heel veel waard!
Wie heeft er voor mij een goede tip!
Een dankbare V-Strommer.
Peter van der Ende
Sinds ruim twee weken rij ik op een DL 1000 (2002) met de vaste ruit en helaas een heleboel windturbulentie. Uit adviezen van dit forum gelijk maar de MRA vario ruit aangeschaft, maar ik merk geen verbetering. 124,- Euro weggegooid!
Ik ben gezien mijn handicap (zie mijn website http://www.oorsuizen.info" onclick="window.open(this.href);return false;) en overgevoeligheid voor geluid al uitgerust met een Shubert C2 en oordoppen op maat, maar nog heb ik heel veel last. De wind valt boven op mijn helm.
Ik zoek eigenlijk een bedrijf dat voor mij een maatwerk brede en hogere ruit kan maken zodat ik echt nog met plezier op mijn (overigens heerlijke) motor kan rijden. Het mag heus wel wat kosten, want het is mij heel veel waard!
Wie heeft er voor mij een goede tip!
Een dankbare V-Strommer.
Peter van der Ende
Heb je alle standen al uit geprobeerd? Met de ruit zelf op drie mogelijke standen en het spoilertje in 6 standen, heb je 18 mogelijkheden. Sommige mensen op het forum hebben profijt bij beide in de hoogste stand, maar e.e.a. blijft toch afhankelijk van je lengte. Het is niet noodzakerlijker wijs zo dat alles in de hoogste stand moet, misschien dat een "tussenweg" de wind juist van je helm wegleidt. Ik zelf heb de varioruit sinds 3 dagen en beide in de hoogste stand geeft bij mij ook geen verbetering. Ik ben dus volop aan het experimenteren.
Geloof dat de pré 2004 stroms echt een vaste ruit hebben en dus enkel (indien dit van toepassing is) het spoilertje verstelbaar ispaul66 schreef:Heb je alle standen al uit geprobeerd? Met de ruit zelf op drie mogelijke standen en het spoilertje in 6 standen, heb je 18 mogelijkheden. Sommige mensen op het forum hebben profijt bij beide in de hoogste stand, maar e.e.a. blijft toch afhankelijk van je lengte. Het is niet noodzakerlijker wijs zo dat alles in de hoogste stand moet, misschien dat een "tussenweg" de wind juist van je helm wegleidt. Ik zelf heb de varioruit sinds 3 dagen en beide in de hoogste stand geeft bij mij ook geen verbetering. Ik ben dus volop aan het experimenteren.
Peter,
Vaak is het met ruiten zo, des te groter, des te meer turbulentie. Ik kweet het niet, maar kun je het eens zonder ruit proberen?? Als je zonder er geen last van hebt, kun je er misschien ervoor kiezen om de ruit in te korten tot een klein sportruitje, maar dan moet wel de zaag erin
http://www.mdi-online.nl/webshop/fotopa ... 0+&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wat ik weet is dat je bij MDI kan proefrijden met een ruit, misschien eens proberen?
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 1acc6fb6be" onclick="window.open(this.href);return false;
touratech heeft ook nog een ruit, kun je vast ook wel proberen denk ik, even met de nederlandse importeur kortsluiten. is Bert duursma in Apeldoorn.
Gek genoeg heeft suzuki geen accesoires meer voor de oude DL1000..
verder weet ik zo snel niks...
groeten Erik
Vaak is het met ruiten zo, des te groter, des te meer turbulentie. Ik kweet het niet, maar kun je het eens zonder ruit proberen?? Als je zonder er geen last van hebt, kun je er misschien ervoor kiezen om de ruit in te korten tot een klein sportruitje, maar dan moet wel de zaag erin
http://www.mdi-online.nl/webshop/fotopa ... 0+&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wat ik weet is dat je bij MDI kan proefrijden met een ruit, misschien eens proberen?
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 1acc6fb6be" onclick="window.open(this.href);return false;
touratech heeft ook nog een ruit, kun je vast ook wel proberen denk ik, even met de nederlandse importeur kortsluiten. is Bert duursma in Apeldoorn.
Gek genoeg heeft suzuki geen accesoires meer voor de oude DL1000..
verder weet ik zo snel niks...
groeten Erik
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Peter,
Op het US vstrom forum alaska trip heb ik wel een foto kunnen vinden van een zo te zien pre 2004 model, op beide v-stoms zijn verhoogde ruiten aangebracht,
misschien kun je met de schrijver van dat verhaal contact leggen?
of zelf een "afgedankt" scherm kopen en een stukkie er af halen, ziet er ook zeker niet slecht uit. Ik ben zelf ook "uitgerust met een Shubert C2" en heb gemerkt als ik ga staan tijdens het rijden dat ik totaal geen last heb van turbelentie en belangrijker de helm veel stiller is, dit effect bereik je ook met dit onderstaande scherm.
Nog een voorbeeld (even naar beneden scrollen)klikkerdeklik
Ik denk dat op het US forum nog de meeste ideëen cq mogelijkheden staan aangezien die gemeenschap niet alleen de US betreft maar veel V-strom rijders van heel de wereld!
In de post Windshields en dan K2 K3 windshield, staat genoeg te lezen en misschien brengt dat je op een idee of een mogelijkheid om een scherm te fabriceren naar eigen wens.
Ik wens je in iedergeval suc6 met je zoektocht en mocht ik verder nog iets interessant tegen komen dan zal ik dit posten.
Op het US vstrom forum alaska trip heb ik wel een foto kunnen vinden van een zo te zien pre 2004 model, op beide v-stoms zijn verhoogde ruiten aangebracht,
misschien kun je met de schrijver van dat verhaal contact leggen?
of zelf een "afgedankt" scherm kopen en een stukkie er af halen, ziet er ook zeker niet slecht uit. Ik ben zelf ook "uitgerust met een Shubert C2" en heb gemerkt als ik ga staan tijdens het rijden dat ik totaal geen last heb van turbelentie en belangrijker de helm veel stiller is, dit effect bereik je ook met dit onderstaande scherm.
Nog een voorbeeld (even naar beneden scrollen)klikkerdeklik
Ik denk dat op het US forum nog de meeste ideëen cq mogelijkheden staan aangezien die gemeenschap niet alleen de US betreft maar veel V-strom rijders van heel de wereld!
In de post Windshields en dan K2 K3 windshield, staat genoeg te lezen en misschien brengt dat je op een idee of een mogelijkheid om een scherm te fabriceren naar eigen wens.
Ik wens je in iedergeval suc6 met je zoektocht en mocht ik verder nog iets interessant tegen komen dan zal ik dit posten.
Groet, Robert |
Ik heb ook het probleem met oorsuizen en erg gevoelig voor geluid.
Ook draag ik oordoppen en rij ik met de hoogste ruit die ik krijgen kon en heb ik gekocht in Herpen.
Deze ruit bevalt me het beste en hoef ik onder de 100km per uur eigenlijk geen oordoppen in.
De ruit koste toen 95euro en rij ik er nu al weer ruim 3jaar mee.
Mijn lengte is 1.83mtr en kijk ik net over de ruit heen.
Toen ik met motorrijden begon,37jaar geleden werdt er helaas weinig aan oorbescherming gedaan en heb ik daardoor nu altijd last van oorsuizen, ik ben er ook voor bij de specialist geweest maar is hier niets tegen te doen,helaas
Ook draag ik oordoppen en rij ik met de hoogste ruit die ik krijgen kon en heb ik gekocht in Herpen.
Deze ruit bevalt me het beste en hoef ik onder de 100km per uur eigenlijk geen oordoppen in.
De ruit koste toen 95euro en rij ik er nu al weer ruim 3jaar mee.
Mijn lengte is 1.83mtr en kijk ik net over de ruit heen.
Toen ik met motorrijden begon,37jaar geleden werdt er helaas weinig aan oorbescherming gedaan en heb ik daardoor nu altijd last van oorsuizen, ik ben er ook voor bij de specialist geweest maar is hier niets tegen te doen,helaas
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Zelf heb ik 2 ruiten op een vergelijkbare motor (model 2003) de verlengde ruit met losse spoiler is een stuk rustiger. Bij mij ligt ie er af gezien ik hem niet mooi vind. Ik rij met het standaard ruitje dat idd veel geluid maakt. Zelf ben ik op zoek naar een korte ruit met een "schansje"
Van de verlengde ruit zal ik eens een foto posten. Misschien is het een oplossing voor je.
Van de verlengde ruit zal ik eens een foto posten. Misschien is het een oplossing voor je.
Beste Bacchus,
Zou je even kun reageren op mijn laatste berichtje wat ik je heb gestuurd. Ik ben zeer geinterreseerd in jou ruit en heb zelf de ruit met het 'schansje.
Ik sta op het punt om naar Herpen (MDI) te rijden voor de verhoogde ruit, maar zou eerste graag e.e.a. van jou horen.
Graag je reactie.
Groeten Peter van der Ende
Zou je even kun reageren op mijn laatste berichtje wat ik je heb gestuurd. Ik ben zeer geinterreseerd in jou ruit en heb zelf de ruit met het 'schansje.
Ik sta op het punt om naar Herpen (MDI) te rijden voor de verhoogde ruit, maar zou eerste graag e.e.a. van jou horen.
Graag je reactie.
Groeten Peter van der Ende
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Sorry ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. De ruit de ik heb tref je hieronder aan. Ik verkoop hem (nog) niet, gezien ik zelf eerst een andere tourruit wil halen. Maar je mag hem van mij best uitproberen!Een probleem. Ik woon in Weert. Hij is niet geruisloos maar bij mij wel stiller dan mijn gewone kleine ruitje.
Zelf Ga ik een flip-up mra ruit halen. Minder wind (hopelijk) en toch de kortere ruit.
Zelf Ga ik een flip-up mra ruit halen. Minder wind (hopelijk) en toch de kortere ruit.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5027
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Hoi Peter,Peter van der Ende schreef:Beste Bacchus,
Ik rij nu zelf met de mra-ruit met spoiler en voor mij (1,79 mtr.) is het een ramp. Ik heb nu een afspraak met Schurgers die een maatwerk ruit voor mij gaat maken.
Groeten Peter van der Ende
Ik zie dat mijn mailtje je op het goede spoor hebben gezet. Blij dat ik kon helpen . Ben erg benieuwd naar je "ruit op maat". Zet, zodra de ruit klaar is, even een foto op het forum.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Dan is de MRA ruit misschien ook niet zo'n goede keuze voor mij. Is het wel de versie met flip-up? Al houden mijn maat-oordoppen ook genoeg wat tegen met name rond de 120 heeft de standaard ruit redelijk wat lawaai. De flip-up leek mij een ideale oplossing. Misschien een verder kijken op het ForumPeter van der Ende schreef:Beste Bacchus,
Ik rij nu zelf met de mra-ruit met spoiler en voor mij (1,79 mtr.) is het een ramp. Ik heb nu een afspraak met Schurgers die een maatwerk ruit voor mij gaat maken.
Groeten Peter van der Ende