Verstelbare ruit op V-strom

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Verstelbare ruit op V-strom

Bericht door Bacchus »

Ik ben de gelukkige bezitter van een DL1000 uit 2004. Over het algemeen ben ik zeer tevreden maar 1 klein dingetje zou ik erg graag willen hebben: de verstelbare ruiten zoals op de huidige v-stroms.. Ik heb nog de vaste ruit, bevestigd aan de zijkanten met een schroef. De standaard lage ruit is net te laag en het verhoogde scherm vind ik er niet zo mooi uit zien. De Suzuki dealers in de regio geven aan dat dit niet mogelijk is. Weet iemand een clone te vinden die mijn v-strom alsnog kan voorzien van dit scherm?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Bacchus,

Zo te lezen heb je het model van 2003. Suzuki's vanaf 2004 hebben een in hoogte verstelbaar scherm. Ik heb geen idee hoe het scherm nú is gemonteerd (ik heb alleen ervaring met verstelbare schermen). Zou je misschien een paar foto's van de bevestiging van het scherm kunnen maken. Misschien dat ik, als KLOONTJES EXPERT :shock: :lol:, een oplossing weet. Let wel!! het maken van één speciale KLOON, is kostbaar en misschien NIET mogelijk.

Maar wie weet!!

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Kijk hier eens!

http://www.motowebshop.com/de/motobase/ ... l._scheibe" onclick="window.open(this.href);return false;


vaste ruit met verstelbare spoiler.

Moet werken dacht ik!

gr.
Richard
xlrider

Bericht door xlrider »

had zowat hetzelfde probleem.
DL1000 K3.
verhoogd scherm geprobeerd = een complete ramp.

Uiteindelijk het MRA Variascreen besteld en tot nu toe tevreden over.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik heb een verhoogde ruit met een extra spoilertje. Het ziet alleen niet uit. De verstelbare ruiten zijn buiten het makkelijke ook mooier.

Ik krijg morgen een nieuwe ketting op mijn motor en heb dus meteen de gelegenheid wat foto's te schieten ivm de bevestiging. In ieder geval al bedankt voor de reacties.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

zou je niet een kuip met ruit van een jonger model erop kunnen maken?? ook nog geen idee wat het kost en of het uberhaupt wel kan......

tis maar een idee..... :lol:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik heb al gekeken bij 2 dealers of ik de bevestigingplaat van een nieuw model erop kan monteren. Het probleem is dat ook het gedeelte van de metertjes vervangen moet worden, mij te duur.

Vervangen zou wel passen alleen heb ik dan aan de zijde van de metertjes een ruite open. En dat is nu ook weer niet de bedoeling
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik heb afgelopen week een foto gemaakt. Niet geheel duidelijk gezien het met mijn mobieltje is gedaan en het donker,regenachtig weer was.

Maar het gaat om het idee. Dit is dus mijn huiduge ruit. En ik wil de in hoogte verstelbare versie zoals op de v-stroms momenteel. Een losse "spoiler" op het ruitje is geen optie voor mij.

Afbeelding

Als eventueel alternatief zoek ik het korte ruitje met op het einde een in de ruit zittend "schansje". Zo kan de wind ook net over mijn helm.

Een verhoogde ruit met "spoiler" heb ik al maar gezien ik deze niet mooi vind is deze nooit gemonteerd.
Plaats reactie