4e (hoogste) positie standaardbevestiging K4 en verder
4e (hoogste) positie standaardbevestiging K4 en verder
Hoi Allemaal,
Heeft iemand al eens de standaardruit van een k4 in de allerhoogste positie getest?
Dan moet de 'bevestigingsbeugel' met de onderste 2 gaten vastgezet zijn.
(schijnt niet echt aangeraden te worden door Suzuki, but what the heck)
Laat mij/ons even weten wat je ervan vond.
groet,
Mark
Heeft iemand al eens de standaardruit van een k4 in de allerhoogste positie getest?
Dan moet de 'bevestigingsbeugel' met de onderste 2 gaten vastgezet zijn.
(schijnt niet echt aangeraden te worden door Suzuki, but what the heck)
Laat mij/ons even weten wat je ervan vond.
groet,
Mark
Re: 4e (hoogste) positie standaardbevestiging K4 en verder
Bedoel je dus enkel maar met 2 bouten? (1 links en 1 rechts)markh schreef:Hoi Allemaal,
Heeft iemand al eens de standaardruit van een k4 in de allerhoogste positie getest?
Dan moet de 'bevestigingsbeugel' met de onderste 2 gaten vastgezet zijn.
(schijnt niet echt aangeraden te worden door Suzuki, but what the heck)
Laat mij/ons even weten wat je ervan vond.
groet,
Mark
Ik rij al vier jaar met 2 bouten links en rechts (dus 4 bouten) zonder problemen... maar dat is normaal denk ik ...
Als je een adapter op je Vstrom hebt staan, kun je naar hartelust met de positie van de ruit experimenteren.
Dan kun je snel vaststellen dat alleen hoger weinig gaat bijdragen aan het turbulentie probleem. !
De hoek is nu eenmaal structureel fout.
Testen door wat afstandsbusjes ( en langere schroeven ) onder de onderste
bevestigingspunten te stoppen.
Voor een simpel experiment zijn 2 stukjes afgezaagde tuinslang van ca 1 cm een aardige test
of gewoon direct aan de adapter
Dan kun je snel vaststellen dat alleen hoger weinig gaat bijdragen aan het turbulentie probleem. !
De hoek is nu eenmaal structureel fout.
Testen door wat afstandsbusjes ( en langere schroeven ) onder de onderste
bevestigingspunten te stoppen.
Voor een simpel experiment zijn 2 stukjes afgezaagde tuinslang van ca 1 cm een aardige test
of gewoon direct aan de adapter
Hallo
Ik zag dit onderwerp. Ben 179 cm lang, heb tijden gereden met ruit in de hoogste stand van 3 standen??????????
Staat nu in midden stand
Konstateer 2 dingen, geen ventilatie in de helm, echt windstil en toch GIGA veel herrie.Laagste stand wel ventilatie maar nog meer herrie
Stand 3 ook niet echt lekker. Kan daar wel het meest achter wegduiken op snelheid. Maar daar heb ik de KLV niet voor gekocht want mijn rug en nek zijn zo slecht dat ik er een ZZR1100 voor heb ingeleverd!
Dit lijkt me dus een nieuw probeersel voor mij.
Advies hoe hoog de ruit, de dikte van de ringen ennnnn
Waar is stand 4?
Garoetn
Roland
Ik zag dit onderwerp. Ben 179 cm lang, heb tijden gereden met ruit in de hoogste stand van 3 standen??????????
Staat nu in midden stand
Konstateer 2 dingen, geen ventilatie in de helm, echt windstil en toch GIGA veel herrie.Laagste stand wel ventilatie maar nog meer herrie
Stand 3 ook niet echt lekker. Kan daar wel het meest achter wegduiken op snelheid. Maar daar heb ik de KLV niet voor gekocht want mijn rug en nek zijn zo slecht dat ik er een ZZR1100 voor heb ingeleverd!
Dit lijkt me dus een nieuw probeersel voor mij.
Advies hoe hoog de ruit, de dikte van de ringen ennnnn
Waar is stand 4?
Garoetn
Roland
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Misschien toch toe aan "KLOONTJE"KL Voranje schreef:Hallo
Ik zag dit onderwerp. Ben 179 cm lang, heb tijden gereden met ruit in de hoogste stand van 3 standen??????????
Staat nu in midden stand
Konstateer 2 dingen, geen ventilatie in de helm, echt windstil en toch GIGA veel herrie.Laagste stand wel ventilatie maar nog meer herrie
Stand 3 ook niet echt lekker. Kan daar wel het meest achter wegduiken op snelheid. Maar daar heb ik de KLV niet voor gekocht want mijn rug en nek zijn zo slecht dat ik er een ZZR1100 voor heb ingeleverd!
Dit lijkt me dus een nieuw probeersel voor mij.
Advies hoe hoog de ruit, de dikte van de ringen ennnnn
Waar is stand 4?
Garoetn
Roland
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- DutchHornet
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
- Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
- Woonplaats: Papecity
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Met dnnk aan Harry van de 650
Afstandsbussen geplaatst onder de onderste punten, gemiddeld 12 mm lang aangezien ze afgeschuind moeten worden.
RVS M6 inbus bouten met een grip van 35 mm de bestaande inbussen laten vervangen. Natuurlijk met rvs onderlegring. Bovenste bouten hergebruikt, niet een superoplossing maar werkt wel. hebben zeker 3 gangen grip en de kracht komt toch op de onderste bouten.
Tip
Vul bij montage de onderste openingen naar de kuip op met lappen. Anders, net als ik, ben je bezig om ook je kuip te demonteren om je bussen weer terug te vinden. Die vallen dus precies tussen de koplampen in
Kan je meten het roestprobleem van het stuurkuipframe tackelen met WD40.
Het resultaat is super, wel herrie, niet zo veel meer, geen gewapper van het hoofd ennnnnnnnnn, ventilatie afzuiging over het bovenste uitlaatdeel van de helm.
Ik vind deze oplossing goed. Lekker rechtop zitten. Ik heb het idee dat het ook wat stabieler rijdt, ga dat testen a.s. weekend tijdens reis in Rhon-Spessart.
Garoetn
Roland
Afstandsbussen geplaatst onder de onderste punten, gemiddeld 12 mm lang aangezien ze afgeschuind moeten worden.
RVS M6 inbus bouten met een grip van 35 mm de bestaande inbussen laten vervangen. Natuurlijk met rvs onderlegring. Bovenste bouten hergebruikt, niet een superoplossing maar werkt wel. hebben zeker 3 gangen grip en de kracht komt toch op de onderste bouten.
Tip
Vul bij montage de onderste openingen naar de kuip op met lappen. Anders, net als ik, ben je bezig om ook je kuip te demonteren om je bussen weer terug te vinden. Die vallen dus precies tussen de koplampen in
Kan je meten het roestprobleem van het stuurkuipframe tackelen met WD40.
Het resultaat is super, wel herrie, niet zo veel meer, geen gewapper van het hoofd ennnnnnnnnn, ventilatie afzuiging over het bovenste uitlaatdeel van de helm.
Ik vind deze oplossing goed. Lekker rechtop zitten. Ik heb het idee dat het ook wat stabieler rijdt, ga dat testen a.s. weekend tijdens reis in Rhon-Spessart.
Garoetn
Roland
Aanvulling vorig bericht.
We hebben autobahn en secundair gereden, op de terugweg redelijk veel zijwind, ook tijdens rijden over de heuvelkammen, maar ook de, in een ander bericht over een onderkuip door mij gemelde zijwindgevoeligheid over autobahn talbrucken, talbrucken bereden.
Ikvind het bijkomennd voordeel van deze stand een veel stabielere motor.
Zou kunnen dat de ruit de voorkant meer downforce geeft en de berijder meer uit de wind zet. Dan komt er geen berijdergeslinger onbedoeld in het stuur.
2 Voordelen dus, stabieler en beter beschermd.
Heb niet echt het idee dat het geluid in de helm minder is geworden, daar doen de oorproppen hun best.
Deze oplossing van schuiner zetten met bussen is dus prima!!!!!
Garoetn
Roland
We hebben autobahn en secundair gereden, op de terugweg redelijk veel zijwind, ook tijdens rijden over de heuvelkammen, maar ook de, in een ander bericht over een onderkuip door mij gemelde zijwindgevoeligheid over autobahn talbrucken, talbrucken bereden.
Ikvind het bijkomennd voordeel van deze stand een veel stabielere motor.
Zou kunnen dat de ruit de voorkant meer downforce geeft en de berijder meer uit de wind zet. Dan komt er geen berijdergeslinger onbedoeld in het stuur.
2 Voordelen dus, stabieler en beter beschermd.
Heb niet echt het idee dat het geluid in de helm minder is geworden, daar doen de oorproppen hun best.
Deze oplossing van schuiner zetten met bussen is dus prima!!!!!
Garoetn
Roland