Sportscherm? Iemand????

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Sportscherm? Iemand????

Bericht door Peterzeeland »

Heeft iemand ervaring met het suzuki lage sportscherm? al die ellende met turbulentie wil ik ook wel van af maar ik zie het niet zitten om zo'n hoog toerscherm erop te zetten.
ben zelf 176 cm.
denk er ook wel over om scherm af te zagen zoals yellowstrom heeft gedaan! lekker goedkoop natuurlijk!
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Ik heb de zelfde lengte als jij!
Weke turbulentie? :o
Heb jij het gewone standaardscherm er nu op zitten , zo ja in welke stand?
Ik heb hem op de tweede stand staan en heb nergens last van.
groet Frank,
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ik heb hem -na experimenteren- op de laagste stand staan.
daarbij heb ik ge DHZ-d en een half maantje eruit gezaagd, onder, om min der onderdruk achter het scherm te krijgen.
heb wel de 1000, dus hoger dan de 650, en verder heb ik een lager superbike stuur erop gezet, wat meer naar voren geleund dan originele apehanger stuur!

turbulenties...... zit het tussen de oren of .....

voorbeeld: als ik ga staan , krijg ik de wind recht op mijn knar, heerlijk stil aan de oren.
ga ik bukken, is het ook weg.

als ik normaal rijd 80-90, moet ik echt al mijn oordoppen in doen anders is het daarna van 'wat zeg je???' en dan heb ik notabene een lichte gehoorbeschadiging dankzij turbulenties van BMW r100rs en dan zonder oordoppen rijden,

eigenlijk heb ik behalve de bmw en de klv op mijn andere motoren nog nooit zo veel last gehad van dat gebulder.
moet ook zeggen: de afstand naar het scherm is vrij groot wel.
V-Stromzeeland

Bericht door V-Stromzeeland »

Het blijft een beetje proberen met die ruitjes,
Ik heb zelf ook veel last van turbulentie (1m96 lang).
En heb nu sinds een week het vario scherm er op gezet!
Moet het alleen nog even uittesten maar mijn Strom staat nog in zijn winterslaap :?
Ik heb over dit scherm veel positieve reacties gelezen hier.
Ik weet alleen niet of deze ook op een 1000 past?

Gr.Ronald.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Winterslaap???? welke winter?
die pekel is minder natuurlijk, maar hee, leuk weer een Zeeuwse strommer. ik heb trouwens een KLV dus als je een oranje flits ziet op de dijk, dan ben ik dat!
Slurfke

turbulentie

Bericht door Slurfke »

hello again...

heb op mijn V Strom 1000 een verhoogd Givi scherm gemonteerd. Ben zelf 1meter75 en heb zelden last van " turbulentie ". Ik wil er wel aan toevoegen dat ik " altijd , zelfs als ik even naar de warme bakker rij of bij 38 graden aan het asvalt plak, mijn gehoorbescherming draag...dit is voor mij iets als het dragen van een helm...
Deze gehoorbescherming laat ik jaarlijks keuren...
LET OP...een beschadiging van het gehoor kan je NOOOOIT meer herstellen...

jefke
Kermit

Bericht door Kermit »

V-Stromzeeland schreef:Het blijft een beetje proberen met die ruitjes,
Ik heb zelf ook veel last van turbulentie (1m96 lang).
En heb nu sinds een week het vario scherm er op gezet!
Moet het alleen nog even uittesten maar mijn Strom staat nog in zijn winterslaap :?
Ik heb over dit scherm veel positieve reacties gelezen hier.
Ik weet alleen niet of deze ook op een 1000 past?

Gr.Ronald.
petra en ik hebben allebeide eenzelfde varioscherm. deze staan dus op een 650 en 1000 (04 en 06)
:mrgreen:
Vongole

Sportscherm

Bericht door Vongole »

Is er dan niemand met een sportscherm??
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik rij sinds een 2 tal maanden met het Suzuki sportscherm, en moet eerlijk zeggen, het is niet alleen veel mooier op mijn zwarte Strom, ik ben eindelijk ook van die ellendige turbulenties aan mijn hoofd vanaf (1.86m) :lol: :lol: Ik pak wel wat meer wind, maar is niet onoverkomelijk 8)
Strommax

Bericht door Strommax »

Afbeelding
Strommax

Bericht door Strommax »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Oei....das een mooi scherm.....

Ik heb persoonlijk het varioscherm met een kloontje...
Alles omhoog en voorover gekanteld en ik rij met 160 nog met de klep open :P
Heerlijk....alleen cosmetisch niet het mooiste maar goed....


Dat randje wat om het scherm heen zit...is dat puur cosmetisch of heeft het een guerney achtige functie?
Om bijv extra turbulentie te kweken zodat de lucht nog meer over de helm werveld???

danny.
Ter Land Ter Zee en........
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik denk dat dit enkel een cosmetische bedoeling heeft, is gewoon mooier zo :lol: 8)
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Strommax schreef:Ik denk dat dit enkel een cosmetische bedoeling heeft, is gewoon mooier zo :lol: 8)
Nee, dat rubber moet er op om de Duitse tüv-keuring te doorstaan (kwestie van het verhinderen van snijwonden bij ongeval) ik heb dat rubber randje er af gehaald 8) :P . Kan het sportscherm alleen maar aanraden, hoofd vol in de wind,borst en schouders redelijk goed beschermd,en het belangrijkste: geen turbulenties meer :D . Voor de prijs moet je ook al niet laten: 99 Euro.
Loxos

Bericht door Loxos »

Strommax schreef:Afbeelding
Is dit het "suzuki" sportscherm dat je ook op de site van suzuki kan vinden? ... wil ik ook hebben ... de moto ziet er veel sportiever uit, en op mijn zwarte zal dit toch het "neusje van de zalm" :? zijn ... of is het nu het "neusje van de strom" ... :D :D :D
Strommax

Bericht door Strommax »

Ja, ik geloof het wel. Ik heb dit 2de hands gekocht :lol:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hmmmmmmmm...... ...... mooi.....................


zeg eens: kan dat lelijke susuki stikkertje er ook af ???? heb nl zo'n mooie kwassaki klv
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Geen nood, het scherm wordt "blank" geleverd.
Biker

Bericht door Biker »

peterzeeland schreef:zeg eens: kan dat lelijke susuki stikkertje er ook af ???? heb nl zo'n mooie kwassaki klv
Let je wel een beetje op je woorden......!!!
Strommax

Bericht door Strommax »

peterzeeland schreef:Hmmmmmmmm...... ...... mooi.....................
zeg eens: kan dat lelijke susuki stikkertje er ook af ???? heb nl zo'n mooie kwassaki klv
Neen kan er niet af want zit als het ware in het plastic verwerkt 8)
Biker

Bericht door Biker »

Strommax schreef:
peterzeeland schreef:Hmmmmmmmm...... ...... mooi.....................
zeg eens: kan dat lelijke susuki stikkertje er ook af ???? heb nl zo'n mooie kwassaki klv
Neen kan er niet af want zit als het ware in het plastic verwerkt 8)
Lekker puh :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

biker schreef:
Strommax schreef:
peterzeeland schreef:Hmmmmmmmm...... ...... mooi.....................
zeg eens: kan dat lelijke susuki stikkertje er ook af ???? heb nl zo'n mooie kwassaki klv
Neen kan er niet af want zit als het ware in het plastic verwerkt 8)
Lekker puh :lol: :lol:
welgekozen woorden kunnen dienen als graadmeter voor de lengte van de tenen!

iedereeen kiest toch de motor die hij het mooiste vind? de KLV DUS!!!! :D (voordat we hier te serieus gaan worden....)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Biker

Bericht door Biker »

peterzeeland schreef:
iedereeen kiest toch de motor die hij het mooiste vind? de KLV DUS!!!! :D (voordat we hier te serieus gaan worden....)
Zo is dat!! :wink:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

http://img175.imageshack.us/img175/7043/spa0030jw2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

danku,Jurgen :wink:
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Staat goed (sportief) Hans. Hoe zit het met turbulentie & ander lawaai-toestanden?
Lapkes

Bericht door Lapkes »

geen turbulentie ! echt , ge hoort uw moter minder maar geen lawaai meer of minder

ik heb ongeveer 50km gereden vandaag om is te testen awel ik laat er hem opstaan ,dacht het juist in de zomer te gebruiken ,maar neen hij blijft er op nu en het gaat hem zoals ge zegt ,sportief :wink:

--------------------------------------------------------------------------------

http://img229.imageshack.us/img229/6942/spa0034sd6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img516.imageshack.us/img516/8329/spa0032ka4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



http://img229.imageshack.us/img229/9736/spa0033sy4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


gsm foto's
:roll:
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Goed om weten...
Ik rij sinds vorige week met het MRA-scherm en dit bevalt me ook wel. "Stoerdere" look & minder turbulentie. Hiervoor moet ik het scherm & het spoilerke wel op de hoogste positie plaatsen, hetgeen ik (met mijn eerder gemiddelde gestalte van 1,78m) wel vreemd vind. Maar bon het is sowieso al een hele verbetering.
Strommax

Bericht door Strommax »

Bij mij staat het sportscherm er nu ook al zomer en winter op en bevalt me best :lol: 8)
Plaats reactie