verhogen ruit DL 1000 K2

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Fredje

verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Fredje »

Rij nu bijna 4 weken op m'n DL 1000 uit 2002 en voel toch wel wat turbulentie rond de helm bij 140 km/h. 't Zou leuk zijn als dit verdween, zonder onderuitgezakt achter de ruit te moeten kruipen...

Heb op een demo 650 (2006) gereden en die had zo'n soort spoilertje op de ruit om turbulentie te verminderen. Zou zo'n geval ook passen op mijn ruit ??

Of zijn er andere "verhogingsmogelijkheden" ??
MacB

Bericht door MacB »

Kijk hier eens ,

http://www.suzuki2wheels.be/shopresult. ... 08&catid=3

Ik heb deze erop staan, ben hier erg tevreden over. Zker op de autosnelweg Scherm met verstelbare deflector, '02-'03
jmvriesen

Bericht door jmvriesen »

Zo he handig, ik wist niet dat ze ook voor de K2 en K3 leverbaar waren!
Morgen ff navragen bij Motorport! :D

De suzuki website in NL geeft helaas niets aan van zo een windscherm :(
MacB

Bericht door MacB »

Is bij suzuki niet meer leverbaar :wink:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Bacchus »

Ik heb een verhoogde ruit met die spoiler liggen voor model K3. Is origineel Suzuki dus te bestellen! Is inderdaad stiller maar niet zo mooi, vandaag dat ie er af ligt. Ik ga voor de flip-up van MRA. van het voorjaar eens test gaan rijden met die mra.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Erik B

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Erik B »

http://www.bs-motoparts.de/Windschutz-V ... 609_x1.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Heb hem hier besteld, kon hem niet goedkoper vinden.
Tom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Tom »

Ik heb ook een DL 1000 2002 model, bij mij zit er een MRA ruit op met verstelbaar bovendeel, dit kan handig zijn, maar bij mij
blijft de turbolentie aanwezig. dit zal ook met je postuur en lichaamslengte te maken hebben. Ik ben zelf +/- 1,85 m.
Het verminderen van turbolentie rond de helm is dus afhankelijk van je lengte, hier moet je dus dan de juiste ruit bij kiezen.

vrgr tom
Galileo

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Galileo »

Ik blijf ook last krijgen van de turbelentie. Ik heb gisteren een MRA Spoiler geplaatst, daarna ben ik gaan rijden. Je merkt dat het een stuk stiller is geworden, maar nog niet zoals ik het had gewild. Vooral icm met een Schubert Helm wil ik wel stiller kunnen rijden.
In Amerika hebben ze mooie hoge ruiten maar die kan je niet naar Nederland laten verschepen, wordt een dure grap.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Bacchus »

Nu ik aan het twijfelen ben om een nieuwe strom te halen weet ik nog niet of ik de flip-up haal. Maar mijn tip: ga proefrijden bij MDI.
Anders kun je altijd mijn ruitje proberen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zul je wel een aardig stuk moeten rijden voor alleen een proefritje :D

Ps zijn oude foto's, heb inmiddels genoeg aangepast :wink:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Tom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Tom »

Ik heb dus ook een K2, DL1000, met een MRA verstelbare ruit (bovenste deel), maar nog steeds herrie aan mijn hoofd,en ik draag een nieuwe Schubert C3 helm
Gisteren heb ik bij MDI een verhoogde ruit voor mijn DL1000 besteld, ik hoop hiermee het lawaai te kunnen reduceren. Helaas pas over 3 wkn leverbaar.
Ik zal t.z.t. mijn ervaring met deze ruit hier vermelden. Vriendelijke groet,
tom
Tom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Tom »

Ik heb dus ook een K2, DL1000, met een MRA verstelbare ruit (bovenste deel), maar nog steeds herrie aan mijn hoofd,en ik draag een nieuwe Schubert C3 helm
Gisteren heb ik bij MDI een verhoogde ruit voor mijn DL1000 besteld, ik hoop hiermee het lawaai te kunnen reduceren. Helaas pas over 3 wkn leverbaar.
Ik zal t.z.t. mijn ervaring met deze ruit hier vermelden. Vriendelijke groet,
tom
G-Strom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door G-Strom »

Ook ik had,ja,er staat HAD :D ,problemen met turbulentie op mijn DL1000 K2 met standaard ruit.Heb via dit forum contact gehad met een V-Strommer die exact dezelfde motor en exact dezelfde lichaamslengte (1,95 mtr) heeft en een MRA vario tour ruit over had wegens dubbel besteld.Hij was er erg tevreden over,en ik kan na de nodige kilometers gereden te hebben niet anders zeggen dan: PERFECT!!! Waar ik eerst met 80 km per uur een gebulder van jewelste om mn helm had,rij ik nu met vizier open bij 120 km per uur!! Dat scheelt het.... Zelfs bij rijbewijs-kwijt-snelheden :oops: is het nog steeds goed te doen (wel met vizier dicht) Verwacht niet dat je volledig uit de wind zit,want dan kun je beter het koekblik pakken. :schater:
Kortom: Zelfs voor mijn lengte is de MRA vario tour ruit DE uitkomst,want geen turbulentie en een heerlijk egaal briesje. (met de ruit in stand 3,middelste stand dus.)
Hopelijk hebben anderen met dezelfde problemen iets aan deze info. (P.S. heb n Bayard systeemhelm)

:bye:
Momfer

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Momfer »

:D hoi
ik sluit me bij de laatste aan MRA is bij mijn k3 en ook mijn postuur een goed oplossing
een beetje wind op je viezier is niet erg maar als je helehebeenhouwe heen en weer schut is erg vermoeiend 8) :lol:
Galileo

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Galileo »

G-strom en Monfer,

hebben jullie ook foto's van de ruit gemonteerd.
Ik heb zelf een GIVI ruit met een MRA spoiler erop, maar ik blijf last hebben van turbelentie, geluid en veel wind.
G-Strom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door G-Strom »

Galileo schreef:G-strom en Monfer,

hebben jullie ook foto's van de ruit gemonteerd.
Ik heb zelf een GIVI ruit met een MRA spoiler erop, maar ik blijf last hebben van turbelentie, geluid en veel wind.
You've got mail!B-)
Snuitje

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Snuitje »

Goedemorgen,

wil je hem mij ook mailen??

dank
Mardan81

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Mardan81 »

kan je hem mij ook mailen aub
heb een 2002 model dl 1000 en heb hier al 2 ruiten liggen en niks helpt
SOS
Galileo

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Galileo »

Ik heb gisteren twee ruiten van een 2004 model gekocht. Deze ga ik snijden/aanpassen en een grotere maat spoiler van maken.
Zo hoop ik af te zijn van de turbelentie.

Misschien ook een gat maken onderaan op mijn originele ruit. Ik las op een Amerikaanse site dat dat ook helpt tegen turbelentie.

Iemand ervaring mee?

gr.
Tom

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Tom »

Bij mijn Dl 1000 K2 zat er een MRA ruit op met zo'n verstelbaar spoilertje, met mijn 1,85 M maakte dat een lawaai van jawelste, ik heb nu sinds een week
een verhoogde flip up ruit van MDI en het lawaai is gelukkig wel minder, maar nog steeds te veel turbolentie op mijn helm. Het nadeel van een K2 is dat de
ruit niet verstelbaar is, dus je bent gauw uit geexperimenteerd als de ruit erop zit. Ik zit er over te denken om een ruit af te zagen zodat hij ongeveer gelijk
komt met de voorste kuipdelen (een soort sportruitje), want misschien is het dan toch beter om maar helemaal in de rijwind te zitten.
Vrgr, Tom
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Bacchus »

Ik ben ook aan het kijken voor die flip-upruit. Als dat niet voldoende is ga ik voor een opzetruitje van touratech Afbeelding

Ook van een ander merk verkrijgbaar, mdi-online heeft ze op voorraad en je kan proefrijden!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
V-Strom for fun

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door V-Strom for fun »

hee hallo ik rij zelf ook op een dl-1000 van 2003 en wil me cockpit verbouwen zodat er een 2004 ruit op kan met kloontje iemand ervaring mee of het kuip deel makkelijk is te vervangen ga ff op onderzoek uit wat mogelijk is gr
V-Strom for fun

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door V-Strom for fun »

zo wat info gewonnen theoretische kan het dus wel alleen gaat in de papieren lopen kom rond de 600 euro en das toch een hoop geld mischien een wrak opsporen en strippen gr
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Bacchus »

Zal wel een nieuwe cockpit worden met daarbij een nieuw voorstuk en een ruitje? Op zich wel interressant. Niet dat ik hem om wil bouwen..
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
V-Strom for fun

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door V-Strom for fun »

hee bacchus jij heb toch een mra ruit met vario spoiler bevalt die goed ik rij met lamair lip spoiler de mijne komt uit usa de bike maar de verbouwing is ook meer een uitdaging van kan het of niet en natuurlijk alles kan als geld geen rol speelt kijk als ik hem inruil voor een 2004 mod moet er altijd geld bij de verbouwing zou gauw uitkomen op 700 euro altijd minder als wat je bij moet leggen maar ik kijk rustig zoek evt een schade motor als donor ik laat van me horen of het ook anders kan dmv recht streeks een kloontje op de kuip te monteren dmv contra plaatje,s gr
V-Strom for fun

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door V-Strom for fun »

Afbeelding

hier ff alvast evt een andere oplossing komt op 315 dollar incl verzendkosten ongeveer 220 euro,s nu compleet met madstad brackets
screen en bev plaat is een goede optie lijkt mijn in hoogt en hoek verstelbaar :schater:
Dajackal

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Dajackal »

@ V-Strom for fun : waar heb je de ruit besteld? Ben zelf 1,98m en zit ook flink in de wind. Ben echt op zoek naar goeie oplossing! Thnx
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: verhogen ruit DL 1000 K2

Bericht door Bacchus »

De link is dood. Ben wel benieuwd. Gisteren bij MDI geweest en proef gereden met de flip-up. Helaas was deze nog erger dan de originele ruit, dus niet aangeschaft. Goede service daar trouwens!

Alternatieven zijn welkom.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie