geen andere ruit, maar gebruik adaptor

vervangingsruiten e.d.
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

De mijne zojuist afgehaald bij het postkantoor. Ziet er mooi uit. Ik laat de zwarte lak nog even uitharden. In het weekend monteren en proberen.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Flamingo

Kloontje forever

Bericht door Flamingo »

Heb hem gemonteerd maar hij zat iets strak. Zal hem morgen iets bijbuigen. Ziet er prima uit. Vakwerk. mooie knopjes.

En dan uitproberen......
Vongole

Bericht door Vongole »

Heb kloontje opgehaald bij het postkantoor en gemonteerd. Ben meteen even gaan rijden en heb bij verschillende snelheden diverse standen geprobeerd. Ik heb hem nu op de hoogste stand staan en helemaal naar me toe en dan gaat het aardig goed. In ieder geval een stuk beter dan daarvoor. Het waaide erg hard, het was dus moeilijk vergelijken. Ik kan me voorstellen dat wanneer je kleiner bent dan ik (2,04 m) Kloontje de ideale oplossing is.

Knoppen zijn erg handig.
Ik vind de vleugelmoeren wel wat lastig te bereiken.
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Bericht door Dennisdee »

Pakketje gisteren ook ontvangen!

Direkt gemonteerd, idd iets bijbuigen is nodig maar gaat makkelijk.

Geheel ziet er prima uit!

Nog even uitgeprobeerd met testritje en het voelde prima aan, er was wel enorm veel wind, dit weekend nog eens rijden en eventueel wat bijregelen. Ik heb nog een origineel Suzuki windsherm erop zitten, ben naar het uitkijken naar een sherm een tikje hoger en ook wat breder.

Ben zeer tevreden met het kloontje! :D

Dennis.
motormuis-1969

Bericht door motormuis-1969 »

Peter, maak je nog een nieuwe serie waar ook ik dan gebruik van kan maken? :roll: Of is het echt helemaal afgelopen?

Is er iemand die nog een KLOONTJE over heeft of weet hoe ik er aan kan komen?

Ook bij mij veel turbilentie rondom de helm.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Motormuis,

Als er nog meer gegadigde zijn wil ik er over denken om nog een 4e ronde te maken. Het gaat dan over min. 15 stuks. Maar ik denk dat de meeste geinteresseerde er nu wel een hebben. Kijk anders even HIER

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Flamingo

Werkt goed

Bericht door Flamingo »

Euh nog even een tip. Als je dat kloontje gaat uitproberen let dan wel op of je de vleugelmoertjes goed vast zet. Deze willen wel eens losraken tijdens het verschuiven van het ruitje...... :shock:

Ik be benieuwd welke stand anderen hebben. Ik ben 1.78 en vind de middenstand wel lekker en dan het ruitje in lijn met de motor.

Ohja mocht er iemand nog een vleugelmoertje tegenkomen in de buurt van Mantgum dan graag even een mailtje aan mij sturen. :lol:
Vongole

Bericht door Vongole »

Gisteren de Herfstrit van de Twentse Motor Club van 230 km gereden en dus de ultieme Kloontje-test gehouden.

Ik heb op aanraden van Peter, Kloontje in de hoogste stand gezet (bevestiging aan motor met onderste 2 gaten) en ik moet zeggen, met mijn 2,04 m. bevalt dit aardig goed. Gisteren niet boven de 90 km/uur gereden en toen constant met het vizier open gereden. Ook mijn partner, achterop, was erg te spreken over de "wind".

Nu nog eens testen bij hogere snelheid.
EXJ900

kan het nog......

Bericht door EXJ900 »

Ik heb nog wel interesse in "kloontje" . Ik vind het lastig om een goede positie voor de ruit te vinden. Ik hoop dat er zich voldoende aanmelden binnen niet al te lange tijd, maar zoals Peter al schreef, is de markt misschien al wel verzadigd en moet ik het origineel of een tweedehands "kloontje" op de kop te zien tikken.

Gerard
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: kan het nog......

Bericht door Sparkle Black Peter »

exj900 schreef:Ik heb nog wel interesse in "kloontje" . Ik vind het lastig om een goede positie voor de ruit te vinden. Ik hoop dat er zich voldoende aanmelden binnen niet al te lange tijd, maar zoals Peter al schreef, is de markt misschien al wel verzadigd en moet ik het origineel of een tweedehands "kloontje" op de kop te zien tikken.

Gerard
Gerard,

Ik verwacht er binnenkort één terug te krijgen. Deze Strommer heeft waarschijnlijk een V-Strom K3, terwijl hij dacht dat het een K4 was. Hier past Kloontje dus niet op.

Stuur me anders even je mailadres. dan kan ik je op de hoogte houden.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Peter,

Mocht je nog gaan produceren of nog iemand weten met een kloontje dan houdt ik me aanbevolen.
Heb net een Dl1000 K5 van 2006 aangeschaft.

Groeten,
Richard :lol:
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik ben 1.94 m. en had in de eerste instantie de ruit op de hoogste stand staan. Ik heb een verhoogde Givi. Ik moest van Apeldoorn naar Assen en had dus de gelegenheid kloontje te testen. Bij de hoogste stand vind ik dat de motor reageert als een zeilboot, gevoelig op de wind. Daarna heb ik de ruit op de laagste en schuinste stand gezet . Dit vind ik de fijnste stand, je krijgt wel de wind van voren maar niet meer het irritante gegons om de oren. In deze stand vind ik de motor ook minder windgevoelig. Als het moet rijd ik met de klep los tot 80 km/u, daarna slaat de klep vanzelf dicht. Ik vind het wel minder mooi dat de ruit zover naar achter staat, maar ja het heeft een functie. Ik zelf ben geen liefhebber van volkomen uit de wind zitten, dus ik ben tevreden. :D :D :D
Laatst gewijzigd door Strombert op do 25-10-2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Peter van der Ende

Bericht door Peter van der Ende »

Ik kom steeds de termen k3 en k4 tegen, maar behalve een belgische meidengroep weet ik niet wat k3 is, laat staan het verschil tussen k3 en k4. Kan iemand mij dit uileggen?

Alvast bedankt.

Peter van der Ende
Fred

Bericht door Fred »

Peter van der Ende schreef:Ik kom steeds de termen k3 en k4 tegen, maar behalve een belgische meidengroep weet ik niet wat k3 is, laat staan het verschil tussen k3 en k4. Kan iemand mij dit uileggen?

Alvast bedankt.

Peter van der Ende
Het cijfer staat voor het productiejaar van de motor, de K da weet ik ook niet. Is ook niet belangrijk want dat blijft altijd gelijk of het nu K2, K3 of K4 etc is. het belangrijkste is het cijfer waaruit men kan afleiden in welk jaar hij is gemaakt.
Flamingo

Kloontje te koop

Bericht door Flamingo »

Die van mij is wel te koop. Ik vindt hem niet zo mooi staan.
Dus als je geintreseerd bent laat het me even weten
paul66

Bericht door paul66 »

Ben ondanks mijn varioscreen nog niet helmaal gelukkig. Is er misschien iemand in Zuid-Limburg of Belgisch Limburg die een kloontje heeft en op wiens motor ik zou kunnen proefrijden? :lol:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

paul66 schreef:Ben ondanks mijn varioscreen nog niet helmaal gelukkig. Is er misschien iemand in Zuid-Limburg of Belgisch Limburg die een kloontje heeft en op wiens motor ik zou kunnen proefrijden? :lol:
Hoi Paul,

Kom anders zaterdag of zondag HIER hier naar toe. Dan kun op die van mij een 'proefrit" maken :-)} Ik ben er vanaf 12.30 uur tot 15.30 uur.

M.V.M.G.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Paul

Bericht door Paul »

fred schreef:
Peter van der Ende schreef:Ik kom steeds de termen k3 en k4 tegen, maar behalve een belgische meidengroep weet ik niet wat k3 is, laat staan het verschil tussen k3 en k4. Kan iemand mij dit uileggen?

Alvast bedankt.

Peter van der Ende
Het cijfer staat voor het productiejaar van de motor, de K da weet ik ook niet. Is ook niet belangrijk want dat blijft altijd gelijk of het nu K2, K3 of K4 etc is. het belangrijkste is het cijfer waaruit men kan afleiden in welk jaar hij is gemaakt.
De "K" staat als ik mij niet vergis voor 1000cc. net als de gsxr K5 (de 1000 dus) voor zever ik weet hebben de 600 en 750 deze benaming niet.
Kermit

Bericht door Kermit »

Paul schreef:
fred schreef:
Peter van der Ende schreef:Ik kom steeds de termen k3 en k4 tegen, maar behalve een belgische meidengroep weet ik niet wat k3 is, laat staan het verschil tussen k3 en k4. Kan iemand mij dit uileggen?

Alvast bedankt.

Peter van der Ende
Het cijfer staat voor het productiejaar van de motor, de K da weet ik ook niet. Is ook niet belangrijk want dat blijft altijd gelijk of het nu K2, K3 of K4 etc is. het belangrijkste is het cijfer waaruit men kan afleiden in welk jaar hij is gemaakt.
De "K" staat als ik mij niet vergis voor 1000cc. net als de gsxr K5 (de 1000 dus) voor zever ik weet hebben de 600 en 750 deze benaming niet.
oké, de k voor de 1000: kilo dus.
volgende opgave: met welke letter(s) dient de 650 aangeduid te worden? :P
:mrgreen:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

De DL650 wordt ook met K plus jaartal aangeduid om te weten van welk jaar hij is. Mijn DL650A K7 is dus uit 2007. Deze aanduiding is ook terug te vinden op de achterkant van mijn handleiding en op het factuur. Ik denk zelfs dat de K voor alle Suzuki modellen geruikt wordt. Weet er iemand hoe de modellen uit de vorige eeuw aangeduid werden? Was een K97 uit 1997 of werd er een andere letter gebruikt :?:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: heren hou het topic onderwerp ff in de gaten....... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

zijn ze er nog?

Bericht door PvdBogaard »

Is er nog (ergens) een kloontje voor een liefhebber, of moet ik wachten totdat er misschien een vierde ronde gestart wordt?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: zijn ze er nog?

Bericht door Sparkle Black Peter »

pvdbogaard schreef:Is er nog (ergens) een kloontje voor een liefhebber, of moet ik wachten totdat er misschien een vierde ronde gestart wordt?
Schijnbaar is het "KLOONTJEVIRUS" weer opnieuw uitgebroken. Er zijn weer 5 aanvragen of RONDE 4 gaat starten. Vanaf 10-15 stuks zijn ze nog leverbaar voor de oude prijs. Mocht ik nog meer aanvragen binnen krijgen, dan zal RONDE 4 gaan starten.

Dus mocht je nog interesse hebben in Kloontje, stuur dan een mailtje.

Peter.

p.s. DIT WORDT ECHT DE LÁÁTSTE RONDE :!: :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Hoi Peter,

Ik heb net een bijna nieuw kloontje van Flamingo overgenomen.
Ga hem na het weekend even uitproberen.
Mij mag je van de aanvraaglijst afhalen.
Hij ziet er goed uit alleen de verf was een beetje beschadigd maar dat heb ik gisteravond even verholpen.
Even de verf goed laten drogen en dan uitproberen.
Volgens mij ga ik hier veel plezier van hebben.

Groeten,
Richard :idea:
Plaats reactie