geen andere ruit, maar gebruik adaptor
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
NIET VERGETEN!!!!
Willen diegene die op zaterdag 31 maart komen knutselen, niet vergeten een IMBUSsleutel-setje en een kruisschroevendraaier mee te nemen. Ik heb er niet zoveel
Ben jij benieuwd hoe "KLOONTJE" eruit ziet en nieuwsgierig naar z'n mogelijkeden, Kom dan gezellig een kijkje nemen .
HouDoe,
Peter
Willen diegene die op zaterdag 31 maart komen knutselen, niet vergeten een IMBUSsleutel-setje en een kruisschroevendraaier mee te nemen. Ik heb er niet zoveel
Ben jij benieuwd hoe "KLOONTJE" eruit ziet en nieuwsgierig naar z'n mogelijkeden, Kom dan gezellig een kijkje nemen .
HouDoe,
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Ben jij benieuwd hoe "KLOONTJE" eruit ziet en nieuwsgierig naar z'n mogelijkeden, Kom dan gezellig een kijkje nemen
Peter, laat even weten hoe laat en waar (in een PBtje) de 'Kloonmeeting' geplanned is, kan nog een gezellige boel worden daar op 31 maart
Groet, Robert |
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Dacht jij dan dat 'meer benzine door hogere ruitstand?' WEL serieus bedoeld was???Strompel schreef:HAHAHA en ik dacht dat ik cynisch was!
overigens, als ik per jaar 15 Kkm woonwerk zou afleggen zou ik ook iets geinteresseerder in het verbruik zijn, maar ach, ik rij ca 10K per jaar alleen maar funkilometers. En aangezien ik geen nieuwe Volvo V70 heb gekocht, heb ik al zo veel €€€ bespaard
Als ik dan goed heb meegeteld zal ik wel zo ongeveer de vijfde geinteresseerde zijn dan,zo ongeveerRhino VStrom schreef:Hoi Diffie,Diffie schreef:Na deze positieve berichten ben ik benieuwd wanneer de volgende serie klonen gemaakt kan/gaat worden.
Wil er dan ook graag 1 reserveren (RVS)
Er zijn nu, met jou erbij, weer 4 mensen geinteresseerd in "KLOONTJE". Ik denk dat er wel meer bij zullen komen. Dus ik wacht nog even met bestellen. Zodra ik, na betaling, voldoende bevestigingen binnen heb gaat de order de deur uit.
M.V.M.G.
Peter
Zo, de eerste week met kloontje zit er op...... Na zo'n 800 km en twee tankbeurten is mijn conclusie dan mijn brandstofverbruik (scherm in de hoogste stand) nagenoeg gelijk is gebleven. Het verbruik is de afgelopen week toegenomen 0,2 liter per 100 kilometer. Maar dat kan ook deels te wijten zijn aan de harde wind en de temperatuur van de afgelopen week. Kortom onder mijn helm zit ik nog steeds zo op de motor
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Kllontje
Zie PBtjemarkh schreef:Heren,
Ook ik ben geinteresseerd ,
Bij/met wie moet ik de zaken verder afhandelen?
groet,
Mark
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar gisteren had ik bij het tanken een verbruik van 1:24,5 (en dat op 398 km zonder turbulentie).
Maar of ik het gunstige verbruik moet toeschrijven aan Kloontje, het weer (temperatuur en windkracht) of de files op de A2 of een combinatie van dit alles, dat weet ik niet.
Maar of ik het gunstige verbruik moet toeschrijven aan Kloontje, het weer (temperatuur en windkracht) of de files op de A2 of een combinatie van dit alles, dat weet ik niet.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Kun je beter niet doen.Rhino VStrom schreef:Als blijkt dat het zuinige verbruik mede aan "KLOONTJE" te danken is, vraag ik bij de nieuwe minister van milieu, MILIEUSUBSIDIE aan .
Milieu-inversteringen die een terugverdientijd van 5 jaar hebben zijn nu al verplicht voor bedrijven.
Als jij 'm gaat tippen kon kloontje wel eens verplicht gesteld worden.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
STEL JE VOOR, ALLE V-STROMMERS VERPLICHT EEN 'KLOONTJE'. Dat zijn toch HÉÉÉÉL veel adapters .Kun je beter niet doen.
Milieu-inversteringen die een terugverdientijd van 5 jaar hebben zijn nu al verplicht voor bedrijven.
Als jij 'm gaat tippen kon kloontje wel eens verplicht gesteld worden.
KASSA
Nog iemand aandelen kopen
M.V.M.G.
Bill Gates in wording
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Hoi Deres,Deres schreef:iemand ooit gedacht om kloontje aan te sturen met 2 motorreducties ?
1) omhoog <-> omlaag
2) kantelen : voor <-> achter
misschien wel haalbaar ...
Wel aan gedacht, maar ik ben niet zo technisch Mocht jij daar wel ideeën bij hebben, zet maar op papier, dan kunnen we misschien wel een demo maken. Wie weet
Groet,
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Deres,Deres schreef:iemand ooit gedacht om kloontje aan te sturen met 2 motorreducties ?
1) omhoog <-> omlaag
2) kantelen : voor <-> achter
misschien wel haalbaar ...
De bewegingen zullen op zich het probleem niet zijn, maarrrrrrrr.......
Hoe zet je het geheel vast na het wijzigen van de stand/instelling
Fijn puzzeltje voor de vrije uurtjes
Veel geluk en wijsheid toegewenst
Mark
Vast zetten is niet zo een probleem , hoogte regeling => 2 draadstangen liefst inox spoed 1mm het leuke hieraan is dat draadstangen zelffixernd zijn , ze zullen dus niet van zichzelf beginnen draaien... , juist de onderhoekstelling is een een beetje moeilijker maar hier zal ik ook wel uitgeraken.
K'zal toch eerst een 3d model tekenen hoor voor er aan bouwen gedacht kan worden .
Greetz
K'zal toch eerst een 3d model tekenen hoor voor er aan bouwen gedacht kan worden .
Greetz
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Daar valt over te praten Nog 2 dan zijn er 20 bestelt en gaat de volgende opdracht de deur uit.Zijn alle kloontjesbestellers van het eerste uur (pak 'm beet de eerste 20) dan niet automatisch aandeelhouder?
Groet,
Mark
Dus zijn er nog V-Strommers die interesse hebben in "KLOONTJE", laat het dan FF weten
Gegroet,
Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Ik kom morgen in Breda wel even kijken of het wat wordt dan is het misschien nog maar één die over blijft, en die andre raak je vast nog wel kwijt.
Groet, Robert |
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Ha, de eerste!
met 140-150 soms 160 k/u (teller) terug over snelweg.
Resultaat: zowel in lage stand als in hoogste stand: geen turbulentie. alleen wind.
mijn vizier blijft stil, kan tot 140 k/u half open blijven. gaat niet klepperen.
geen gebulder meer aan mijn kop. het wordt geen goldwing, maar normaal werd mijn vizier beetje opengetrokken, daardoor tranende ogen, dat is mooi voorbij.
ik had forse zijwind/achter uit het noordoosten, terwijl ik veelal naar het zuidwesten en westen reed/
ben benieuwd hoe het met andere windrichtingen gaat. maar het bewijs is wel geleverd.
gewoon kloon erop. geen geklooi!
met 140-150 soms 160 k/u (teller) terug over snelweg.
Resultaat: zowel in lage stand als in hoogste stand: geen turbulentie. alleen wind.
mijn vizier blijft stil, kan tot 140 k/u half open blijven. gaat niet klepperen.
geen gebulder meer aan mijn kop. het wordt geen goldwing, maar normaal werd mijn vizier beetje opengetrokken, daardoor tranende ogen, dat is mooi voorbij.
ik had forse zijwind/achter uit het noordoosten, terwijl ik veelal naar het zuidwesten en westen reed/
ben benieuwd hoe het met andere windrichtingen gaat. maar het bewijs is wel geleverd.
gewoon kloon erop. geen geklooi!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Tja... ik ben wel geweest (dank voor de koffie Peter), maar moet nog even wachten tot de tweede ronde is geproduceerd.
Voor wat betreft de montage ben ik heel tevreden: er is voor zover ik kan overzien aan alles gedacht. We hadden het eerder al over milieu-subsidie? Zelfs bij de montage is volop gedacht aan recycling: daar waar mogelijk worden onderdelen hergebruikt om de kosten nog verder te drukken. 10 minuten tot een kwartier en het ding zit er op. "Kloontje klooten" kon wel eens de eerste officiele forum-sport worden.... ehhh.... nau ja, de tweede natuurlijk na het rijden zelf.
Ik denk dat het inderdaad stil is vanwege het fantastische weer. Even vanavond afwachten vermoed ik.
Leo
Voor wat betreft de montage ben ik heel tevreden: er is voor zover ik kan overzien aan alles gedacht. We hadden het eerder al over milieu-subsidie? Zelfs bij de montage is volop gedacht aan recycling: daar waar mogelijk worden onderdelen hergebruikt om de kosten nog verder te drukken. 10 minuten tot een kwartier en het ding zit er op. "Kloontje klooten" kon wel eens de eerste officiele forum-sport worden.... ehhh.... nau ja, de tweede natuurlijk na het rijden zelf.
Ik denk dat het inderdaad stil is vanwege het fantastische weer. Even vanavond afwachten vermoed ik.
Leo
Ritje naar huis via via via gereden op laatste druppel thuisgekomen met de hele dag 2 banden achterop, veel wind maar inderdaad turbelentie is weg en de hele rit met vizier half open.Die 1op24.9 heb ik er niet mee gehaald maar dat de turbie weg is, is een feest. Vandaag natuurlijk een heerlijk ritje gemaakt veel wind maar heerlijk weer en de turbelentie is is nog steeds weg ook op zeer hoge topsnelheid en verschillende standen.
Peter bedankt voor koffie en het organiseren van dit dagje ben er tervreden over en weet zeker dat er nog veel volgen.
Ook PeterZeeland bedankt voor de bandendeal.
Groet Chally
Peter bedankt voor koffie en het organiseren van dit dagje ben er tervreden over en weet zeker dat er nog veel volgen.
Ook PeterZeeland bedankt voor de bandendeal.
Groet Chally
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
"KLUSSEN MET KLOONTJE"
Hieronder een paar foto's van het "KLOONTJE KLOOTEN" Zoals je kunt zien zijn er echte 'NICO'S" bij. Ook werd ter plaatsen, door middel van een geimproviseerde windtunnel, "KLOONTJE" getest Na montage stonden ze allemaal te popelen om de nieuwe aanwinst uit te gaan proberen.
Allemaal BEDANKT voor jullie komst, het was me een waar genoegen Wie weet zien we elkaar weer bij het monteren van de "AUTOMATISCHE KLOON"
KLUSSER DE KLUS
Peter
Hieronder een paar foto's van het "KLOONTJE KLOOTEN" Zoals je kunt zien zijn er echte 'NICO'S" bij. Ook werd ter plaatsen, door middel van een geimproviseerde windtunnel, "KLOONTJE" getest Na montage stonden ze allemaal te popelen om de nieuwe aanwinst uit te gaan proberen.
Allemaal BEDANKT voor jullie komst, het was me een waar genoegen Wie weet zien we elkaar weer bij het monteren van de "AUTOMATISCHE KLOON"
KLUSSER DE KLUS
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Peter, jij ook nogmaals bedankt voor je geweldige ontvangst en organisatie, en niet te vergeten de duidelijke zorg die je aan allerlei technische details hebt besteed! TOP
Bedank ook je broer!
en uiteraard moest er zondag ook nog uitgebreid 'getest' worden.... wat een verschil zeg, ik zit nu veeeeel relaxter op de motor
volgens mij zijn de anderen nog steeds aan het testrijden...... als ze terugkomen horen we het wel
Bedank ook je broer!
en uiteraard moest er zondag ook nog uitgebreid 'getest' worden.... wat een verschil zeg, ik zit nu veeeeel relaxter op de motor
volgens mij zijn de anderen nog steeds aan het testrijden...... als ze terugkomen horen we het wel
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5101
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Ik ben altijd een beetje de kat(in dit geval de kloon ) uit de boom kijkerig....... maar jullie maken me wel errug nieuwsgierig
Ik hoop dat er straks in april, bij het afstoffen van onze Stroms in Friesland, enige Strommers bij zullen zijn met een giga smile en kloon
Misschien ga ik dan wel voor de 'auto-kloon'........
nog relaxter op de motorzitten.... ...hmmmmmm kan haast niet
Ik hoop dat er straks in april, bij het afstoffen van onze Stroms in Friesland, enige Strommers bij zullen zijn met een giga smile en kloon
Misschien ga ik dan wel voor de 'auto-kloon'........
nog relaxter op de motorzitten.... ...hmmmmmm kan haast niet
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Kom ik en m'n diva daar in Breda is er niks niemand meer , we waren een beetje verlaat, om een uurtje of 13:30 . We haden onderweg wel een paar maloten voorbij zien komen bij de Suzuki dealer in Rije....wat blijkt zijn het onze "kloontje (Bopde) bouwers.
Gelukkig hebben we Mr Kloon him self (Peter) toch nog getroffen in zijn "werkplaats". Moet nog even checken of het goed gaat komen met de Gps bevestiging, maar aan de positieve berichten hier boven blijkt al dat het een echte toevoeging is.
Tot in Friesland
Gelukkig hebben we Mr Kloon him self (Peter) toch nog getroffen in zijn "werkplaats". Moet nog even checken of het goed gaat komen met de Gps bevestiging, maar aan de positieve berichten hier boven blijkt al dat het een echte toevoeging is.
Tot in Friesland
Groet, Robert |
Zoals de foto's bewijzen was ook ik aanwezig.(vanzelfsprekend bij de blauwe Strom)
Peter, bedankt voor alle zorg en geregel.
Nog geen serieuse test kunnen doen, de terugrit was er meestal zijwind +- 6bf.
Probeer deze week nog wat ervaring op te doen met de ontelbare stelmogelijkheden.
Indien er mensen uit de Rijnmond hem willen bekijken, kom dan ook 1e paasdag naar de Euromastmeeting.
Blueberry
Peter, bedankt voor alle zorg en geregel.
Nog geen serieuse test kunnen doen, de terugrit was er meestal zijwind +- 6bf.
Probeer deze week nog wat ervaring op te doen met de ontelbare stelmogelijkheden.
Indien er mensen uit de Rijnmond hem willen bekijken, kom dan ook 1e paasdag naar de Euromastmeeting.
Blueberry
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
"KLOONTJE RIJDERS"
Ook de maker van "KLOONTJE" (mijn broer) heeft de reacties op het forum gelezen en wil jullie laten weten dat hij blij is dat jullie allemaal tevreden zijn. Ook laat hij weten, als jullie nog onderdelen of andere verbouwingen willen laten maken, je gerust tot 'VAN-ROY TECHNIEK' kunt wenden. Geef mij maar een seintje, dan krijg je z'n nummer!
Hasta La Pasta
Peter
Ook de maker van "KLOONTJE" (mijn broer) heeft de reacties op het forum gelezen en wil jullie laten weten dat hij blij is dat jullie allemaal tevreden zijn. Ook laat hij weten, als jullie nog onderdelen of andere verbouwingen willen laten maken, je gerust tot 'VAN-ROY TECHNIEK' kunt wenden. Geef mij maar een seintje, dan krijg je z'n nummer!
Hasta La Pasta
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Oke ,
K'heb een tijdje geleden de vraag gesteld of het niet mogelijk zou zijn om een electromotor gestuurd kloontje te maken.
Wel ik heb een beetje opzoek werk gedaan naar onderdelen en heb reeds een beetje ontwikkelings werk gedaan .
Kloontje.V2 is vorm aan het krijgen.
Nu zijn er wel een aantal belangrijke punten .
het "Orgineel" Kloontje gaan niet omgebouwt kunnen worden, reden hiervoor is de redelijk dunne plaatdikte van kloontje.
Kloontje.V2 gaat bestaan uit gefreesde aluminium stukken voorzien van een motorreductie met de nodige sturingen , inox draadstangen met daarop scharnierpunten gemonteerd. Wat betreft de hoekverstelling daar ben ik nog mee bezig.
Ik zal hier nog geregeld een update zetten van de vooruitgang van dit projectje.
Indien ik aan fabricage begin, zal ik dit ook illustreren met het nodig beeldmateriaal.
Keeping You al uptodate
Greetz
K'heb een tijdje geleden de vraag gesteld of het niet mogelijk zou zijn om een electromotor gestuurd kloontje te maken.
Wel ik heb een beetje opzoek werk gedaan naar onderdelen en heb reeds een beetje ontwikkelings werk gedaan .
Kloontje.V2 is vorm aan het krijgen.
Nu zijn er wel een aantal belangrijke punten .
het "Orgineel" Kloontje gaan niet omgebouwt kunnen worden, reden hiervoor is de redelijk dunne plaatdikte van kloontje.
Kloontje.V2 gaat bestaan uit gefreesde aluminium stukken voorzien van een motorreductie met de nodige sturingen , inox draadstangen met daarop scharnierpunten gemonteerd. Wat betreft de hoekverstelling daar ben ik nog mee bezig.
Ik zal hier nog geregeld een update zetten van de vooruitgang van dit projectje.
Indien ik aan fabricage begin, zal ik dit ook illustreren met het nodig beeldmateriaal.
Keeping You al uptodate
Greetz
Ja hoor, hier ben ik dan...
Peter, nog bedankt voor de gezellige ontvangst. Het was leuk georganiseerd allemaal, ik vind het sowieso al leuk om door gebouwen heen te rijden
Het team heeft goed samengewerkt om een prima tijd neer te zetten voor de montage van mijn V-adaptor
Nadien bij de Soes dealer nog naar dure accessoires gekeken om daarna ,inderdaad, zonder geklapper een flits te krijgen in Den Bosch
Hoop dat het meevalt.
Toch zo`n 510 km gereden en afgelopen zondag ook nog eens 200 dus kan ik oprecht zeggen dat het een hele verademing is. Harry en Tuke ook bedankt voor de eerste aanzet en veel rijplezier gewenst.
Peter, nog bedankt voor de gezellige ontvangst. Het was leuk georganiseerd allemaal, ik vind het sowieso al leuk om door gebouwen heen te rijden
Het team heeft goed samengewerkt om een prima tijd neer te zetten voor de montage van mijn V-adaptor
Nadien bij de Soes dealer nog naar dure accessoires gekeken om daarna ,inderdaad, zonder geklapper een flits te krijgen in Den Bosch
Hoop dat het meevalt.
Toch zo`n 510 km gereden en afgelopen zondag ook nog eens 200 dus kan ik oprecht zeggen dat het een hele verademing is. Harry en Tuke ook bedankt voor de eerste aanzet en veel rijplezier gewenst.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Als Stroompje ben ik ook iemand die dit soort zaken altijd eerst even aankijkt en zo ook nu heb ik dat gedaan. Wel de post altijd met interesse gevolgd. Stond op het punt om mij ook op te geven voor de tweede serie toen ik opeens las van een 'gemotoriseerde versie' En omdat ik vooral iemand ben van het gemak ben ook ik zeer geïnteresseerd in deze versie.Stroompje schreef:Oké Deres,
keep us up to date
Ik ben benieuwd en met mij vast ook wel anderen.....
Enig idee wanneer dit projectje leveringsklaar zal zijn, Deres? Heb er graag een ritje naar de Zuiderburen (lekker zonder vignet ) voor over.
voorontwerp
oke , hier is een deel van het ontwerp dat reeds is uitgetekend
staat op mijn webstek
http://users.telenet.be/DriesV/onderste ... geling.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat zien we hier nu.
Wel de 2 blauwe stukken(aluminium) zullen de meeste wel meteen herkennen deze worden rechtstreek op de snuit gevezen let wel er zijn maar 3 ophangpunten de onderste stand valt weg.
Bovenaan in het midden hangt het motortje(12VDC-6000rpm) met de reductie (1/100) ,de plaat(aluminium) waar dit motortje ophangt is 5mm dik een weetje zodat jullie alles even in verhouding kunnen zetten.
Op de reductieas is een tandriemwiel gemonteerd, deze gaat via een tandriem zijn beweging overzette op de 2 inox draadstangen (draadlengte 117mm spoed 1.5mm)die gefixeerd zitten in glijbussen(glijbrons) zitten dezelfde poelies. Op elke draadstang komt nog vierkant blokje(glijbrons) , de 2 blokjes worden met een verbindingsplaat(aluminium) nog gefixeerd zodat ze steeds dezelfde richting uitwijzen. Op deze verbindingsplaat komen 2 scharnierpunten deze zijn nodig om een hoekverstelling van het scherm toe te laten. Op de zijkanten van de 2 blauwe stukken zijn reeds de onderste punten(rode stukken) van de bovenste geleiding gezet, in de bovenste geleiding gaat de hoekverstelling ook geintegreerd worden. (deze moet ik nog verder tekenen)
even de specs: motor draait 52tpm onder belasting met een spoed van 1.5mm komt dit overeen met een maximum verplaatsing van het scherm in hoogte van 78mm per minuut (totale instelbare hoogte 100mm)
ps: voor diegene die zich afvragen wat ik als beroep doe => Cad tekenaar op een R&d dienst[/img]
staat op mijn webstek
http://users.telenet.be/DriesV/onderste ... geling.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat zien we hier nu.
Wel de 2 blauwe stukken(aluminium) zullen de meeste wel meteen herkennen deze worden rechtstreek op de snuit gevezen let wel er zijn maar 3 ophangpunten de onderste stand valt weg.
Bovenaan in het midden hangt het motortje(12VDC-6000rpm) met de reductie (1/100) ,de plaat(aluminium) waar dit motortje ophangt is 5mm dik een weetje zodat jullie alles even in verhouding kunnen zetten.
Op de reductieas is een tandriemwiel gemonteerd, deze gaat via een tandriem zijn beweging overzette op de 2 inox draadstangen (draadlengte 117mm spoed 1.5mm)die gefixeerd zitten in glijbussen(glijbrons) zitten dezelfde poelies. Op elke draadstang komt nog vierkant blokje(glijbrons) , de 2 blokjes worden met een verbindingsplaat(aluminium) nog gefixeerd zodat ze steeds dezelfde richting uitwijzen. Op deze verbindingsplaat komen 2 scharnierpunten deze zijn nodig om een hoekverstelling van het scherm toe te laten. Op de zijkanten van de 2 blauwe stukken zijn reeds de onderste punten(rode stukken) van de bovenste geleiding gezet, in de bovenste geleiding gaat de hoekverstelling ook geintegreerd worden. (deze moet ik nog verder tekenen)
even de specs: motor draait 52tpm onder belasting met een spoed van 1.5mm komt dit overeen met een maximum verplaatsing van het scherm in hoogte van 78mm per minuut (totale instelbare hoogte 100mm)
ps: voor diegene die zich afvragen wat ik als beroep doe => Cad tekenaar op een R&d dienst[/img]
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: voorontwerp
Deres schreef:oke , hier is een deel van het ontwerp dat reeds is uitgetekend
staat op mijn webstek
http://users.telenet.be/DriesV/onderste ... geling.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat zien we hier nu.
Wel de 2 blauwe stukken(aluminium) zullen de meeste wel meteen herkennen deze worden rechtstreek op de snuit gevezen let wel er zijn maar 3 ophangpunten de onderste stand valt weg.
Bovenaan in het midden hangt het motortje(12VDC-6000rpm) met de reductie (1/100) ,de plaat(aluminium) waar dit motortje ophangt is 5mm dik een weetje zodat jullie alles even in verhouding kunnen zetten.
Op de reductieas is een tandriemwiel gemonteerd, deze gaat via een tandriem zijn beweging overzette op de 2 inox draadstangen (draadlengte 117mm spoed 1.5mm)die gefixeerd zitten in glijbussen(glijbrons) zitten dezelfde poelies. Op elke draadstang komt nog vierkant blokje(glijbrons) , de 2 blokjes worden met een verbindingsplaat(aluminium) nog gefixeerd zodat ze steeds dezelfde richting uitwijzen. Op deze verbindingsplaat komen 2 scharnierpunten deze zijn nodig om een hoekverstelling van het scherm toe te laten. Op de zijkanten van de 2 blauwe stukken zijn reeds de onderste punten(rode stukken) van de bovenste geleiding gezet, in de bovenste geleiding gaat de hoekverstelling ook geintegreerd worden. (deze moet ik nog verder tekenen)
even de specs: motor draait 52tpm onder belasting met een spoed van 1.5mm komt dit overeen met een maximum verplaatsing van het scherm in hoogte van 78mm per minuut (totale instelbare hoogte 100mm)
ps: voor diegene die zich afvragen wat ik als beroep doe => Cad tekenaar op een R&d dienst[/img]
Ziet er mooi uit!
Maar is 100mm in anderhalve minuut niet een beetje lang? Kan dat niet wat sneller door een andere motor of spoed?
Hoi,
ben misschien ook wel geïnteresseerd in een "kloontje". Kan dit nog?. Hoe regel ik dat vanuit België?
Zijn er nog meer testverslagen van Wee-strommers die één gemonteerd hebben?
Groeten,
Patrick,
DL650V K6
patrick.declerck@khbo.be
ben misschien ook wel geïnteresseerd in een "kloontje". Kan dit nog?. Hoe regel ik dat vanuit België?
Zijn er nog meer testverslagen van Wee-strommers die één gemonteerd hebben?
Groeten,
Patrick,
DL650V K6
patrick.declerck@khbo.be
Ik heb de adapter op mijn motor zitten in combinatie met een 18 cm verhoogde ruit van Kappa / Givi en dit werkt perfect. Nu wil ik de orginele Suzuki ruit terug gaan zetten en vraag me af of de resultaten ook met een orginele ruit goed zijn en dat er dan ook geen turbulentie meer is. Kan iemand dat mij vertellen??
Biker, op mijn Black Rhino heb ik het standaard scherm met flip-up en Kloontje zitten. En ik heb sinds het monteren van Kloontje geen last meer van turbulentie rond de helm. Ik kan nu zonder problemen (zolang ik geen oom agent tegen kom) 160+ rijden met het vizier open. Zonder dat ik last krijg van de wind in m'n ogen of gek wordt van het geklapper om de helm.biker schreef:Nu wil ik de orginele Suzuki ruit terug gaan zetten en vraag me af of de resultaten ook met een orginele ruit goed zijn en dat er dan ook geen turbulentie meer is. Kan iemand dat mij vertellen??