geen andere ruit, maar gebruik adaptor

vervangingsruiten e.d.
Diffie

Bericht door Diffie »

Hé Rhino Vstrom
Laat het maar weten wanneer en hoe ik evt. geld moet overmaken.
Hoe eerder hoe liever natuurlijk :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

NIET VERGETEN!!!!

Willen diegene die op zaterdag 31 maart komen knutselen, niet vergeten een IMBUSsleutel-setje en een kruisschroevendraaier mee te nemen. Ik heb er niet zoveel :!:

Ben jij benieuwd hoe "KLOONTJE" eruit ziet en nieuwsgierig naar z'n mogelijkeden, Kom dan gezellig een kijkje nemen :D.

HouDoe,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Ben jij benieuwd hoe "KLOONTJE" eruit ziet en nieuwsgierig naar z'n mogelijkeden, Kom dan gezellig een kijkje nemen

:idea: Peter, laat even weten hoe laat en waar (in een PBtje) de 'Kloonmeeting' geplanned is, kan nog een gezellige boel worden daar op 31 maart :wink:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Strompel schreef:HAHAHA en ik dacht dat ik cynisch was! :schater: :schater:
Dacht jij dan dat 'meer benzine door hogere ruitstand?' WEL serieus bedoeld was??? :schater: :schater: :schater:

overigens, als ik per jaar 15 Kkm woonwerk zou afleggen zou ik ook iets geinteresseerder in het verbruik zijn, maar ach, ik rij ca 10K per jaar alleen maar funkilometers. En aangezien ik geen nieuwe Volvo V70 heb gekocht, heb ik al zo veel €€€ bespaard :)
Demous

Bericht door Demous »

Rhino VStrom schreef:
Diffie schreef:Na deze positieve berichten ben ik benieuwd wanneer de volgende serie klonen gemaakt kan/gaat worden. :D :D
Wil er dan ook graag 1 reserveren (RVS)
Hoi Diffie,

Er zijn nu, met jou erbij, weer 4 mensen geinteresseerd in "KLOONTJE". Ik denk dat er wel meer bij zullen komen. Dus ik wacht nog even met bestellen. Zodra ik, na betaling, voldoende bevestigingen binnen heb gaat de order de deur uit.



M.V.M.G.

Peter
Als ik dan goed heb meegeteld zal ik wel zo ongeveer de vijfde geinteresseerde zijn dan,zo ongeveer :D
Backdraught

Bericht door Backdraught »

ok..... en ik ben dan nummer zes denk ik?
Markh

Kllontje

Bericht door Markh »

Heren,

Ook ik ben geinteresseerd :worship: ,
Bij/met wie moet ik de zaken verder afhandelen?

groet,
Mark
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Zo, de eerste week met kloontje zit er op...... Na zo'n 800 km en twee tankbeurten is mijn conclusie dan mijn brandstofverbruik (scherm in de hoogste stand) nagenoeg gelijk is gebleven. Het verbruik is de afgelopen week toegenomen 0,2 liter per 100 kilometer. Maar dat kan ook deels te wijten zijn aan de harde wind en de temperatuur van de afgelopen week. Kortom onder mijn helm zit ik nog steeds zo :D op de motor :!: :!:
Diffie

Bericht door Diffie »

Dat zijn goede berichten. :D :D
Korsan

Bericht door Korsan »

Ben ik nummer acht.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Kllontje

Bericht door Sparkle Black Peter »

markh schreef:Heren,

Ook ik ben geinteresseerd :worship: ,
Bij/met wie moet ik de zaken verder afhandelen?

groet,
Mark
Zie PBtje :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar gisteren had ik bij het tanken een verbruik van 1:24,5 :D :D :D (en dat op 398 km zonder turbulentie).

Maar of ik het gunstige verbruik moet toeschrijven aan Kloontje, het weer (temperatuur en windkracht) of de files :evil: op de A2 of een combinatie van dit alles, dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Das Mooi!!!

Als blijkt dat het zuinige verbruik mede aan "KLOONTJE" :o) te danken is, vraag ik bij de nieuwe minister van milieu, MILIEUSUBSIDIE aan :lol:.

Zal Shell niet blij mee zijn :twisted: :evil:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Rhino VStrom schreef:Als blijkt dat het zuinige verbruik mede aan "KLOONTJE" :o) te danken is, vraag ik bij de nieuwe minister van milieu, MILIEUSUBSIDIE aan :lol:.
Kun je beter niet doen.
Milieu-inversteringen die een terugverdientijd van 5 jaar hebben zijn nu al verplicht voor bedrijven.
Als jij 'm gaat tippen kon kloontje wel eens verplicht gesteld worden. :frusty:

:-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Deres

Bericht door Deres »

iemand ooit gedacht om kloontje aan te sturen met 2 motorreducties ?
1) omhoog <-> omlaag
2) kantelen : voor <-> achter
misschien wel haalbaar ...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Kun je beter niet doen.
Milieu-inversteringen die een terugverdientijd van 5 jaar hebben zijn nu al verplicht voor bedrijven.
Als jij 'm gaat tippen kon kloontje wel eens verplicht gesteld worden.
STEL JE VOOR, ALLE V-STROMMERS VERPLICHT EEN 'KLOONTJE'. Dat zijn toch HÉÉÉÉL veel adapters :lol: .

KASSA :!: :!: :!:

Nog iemand aandelen kopen :idea:

M.V.M.G.
Bill Gates in wording :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Deres schreef:iemand ooit gedacht om kloontje aan te sturen met 2 motorreducties ?
1) omhoog <-> omlaag
2) kantelen : voor <-> achter
misschien wel haalbaar ...
Hoi Deres,

Wel aan gedacht, maar ik ben niet zo technisch :oops: Mocht jij daar wel ideeën bij hebben, zet maar op papier, dan kunnen we misschien wel een demo maken. Wie weet :?:

Groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Henk en The-V hebben inmiddels "KLOONTJE" toegestuurd gekregen. Verwacht hier binnenkort van hun ook een klein testverslagje.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Markh

Bericht door Markh »

Rhino Vstrom schreef:Nog iemand aandelen kopen :idea:

M.V.M.G.
Bill Gates in wording :D
----------------------------------------------------------

Beste aankomende Bill

Zijn alle kloontjesbestellers van het eerste uur (pak 'm beet de eerste 20) dan niet automatisch aandeelhouder?
:twisted:

Groet,

Mark
Markh

Bericht door Markh »

Deres schreef:iemand ooit gedacht om kloontje aan te sturen met 2 motorreducties ?
1) omhoog <-> omlaag
2) kantelen : voor <-> achter
misschien wel haalbaar ...
Deres,

De bewegingen zullen op zich het probleem niet zijn, maarrrrrrrr.......

Hoe zet je het geheel vast na het wijzigen van de stand/instelling :?:

Fijn puzzeltje voor de vrije uurtjes

Veel geluk en wijsheid toegewenst
Mark
Deres

Bericht door Deres »

Vast zetten is niet zo een probleem , hoogte regeling => 2 draadstangen liefst inox spoed 1mm het leuke hieraan is dat draadstangen zelffixernd zijn , ze zullen dus niet van zichzelf beginnen draaien... , juist de onderhoekstelling is een een beetje moeilijker maar hier zal ik ook wel uitgeraken.

K'zal toch eerst een 3d model tekenen hoor voor er aan bouwen gedacht kan worden .

Greetz
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Zijn alle kloontjesbestellers van het eerste uur (pak 'm beet de eerste 20) dan niet automatisch aandeelhouder?


Groet,

Mark
Daar valt over te praten :) Nog 2 dan zijn er 20 bestelt en gaat de volgende opdracht de deur uit.

Dus zijn er nog V-Strommers die interesse hebben in "KLOONTJE", laat het dan FF weten :!:

Gegroet,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Ik kom morgen in Breda wel even kijken of het wat wordt :lol: dan is het misschien nog maar één die over blijft, en die andre raak je vast nog wel kwijt.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

:D :D :D Ha, de eerste!

met 140-150 soms 160 k/u (teller) terug over snelweg.

Resultaat: zowel in lage stand als in hoogste stand: geen turbulentie. alleen wind.
mijn vizier blijft stil, kan tot 140 k/u half open blijven. gaat niet klepperen.
geen gebulder meer aan mijn kop. het wordt geen goldwing, maar normaal werd mijn vizier beetje opengetrokken, daardoor tranende ogen, dat is mooi voorbij.
ik had forse zijwind/achter uit het noordoosten, terwijl ik veelal naar het zuidwesten en westen reed/
ben benieuwd hoe het met andere windrichtingen gaat. maar het bewijs is wel geleverd.

gewoon kloon erop. geen geklooi!
:D :D :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
The V

Bericht door The V »

Ik heb m vandaag bij het postkantoor opgehaald. Denk dat ik m maandag erop ga zetten. Ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

de rest is zeker nog aan het rijden met Kloontje, het blijft erg rustig op het forum.... :-)}
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Tja... ik ben wel geweest (dank voor de koffie Peter), maar moet nog even wachten tot de tweede ronde is geproduceerd.

Voor wat betreft de montage ben ik heel tevreden: er is voor zover ik kan overzien aan alles gedacht. We hadden het eerder al over milieu-subsidie? Zelfs bij de montage is volop gedacht aan recycling: daar waar mogelijk worden onderdelen hergebruikt om de kosten nog verder te drukken. 10 minuten tot een kwartier en het ding zit er op. "Kloontje klooten" kon wel eens de eerste officiele forum-sport worden.... ehhh.... nau ja, de tweede natuurlijk na het rijden zelf.

Ik denk dat het inderdaad stil is vanwege het fantastische weer. Even vanavond afwachten vermoed ik.

Leo
jabbas

Bericht door jabbas »

heb ook intresse maar hoe regel ik dit vanuit Belgie?
Chally

Bericht door Chally »

Ritje naar huis via via via gereden op laatste druppel thuisgekomen met de hele dag 2 banden achterop, veel wind maar inderdaad turbelentie is weg en de hele rit met vizier half open.Die 1op24.9 heb ik er niet mee gehaald maar dat de turbie weg is, is een feest. Vandaag natuurlijk een heerlijk ritje gemaakt veel wind maar heerlijk weer en de turbelentie is is nog steeds weg ook op zeer hoge topsnelheid en verschillende standen.
Peter bedankt voor koffie en het organiseren van dit dagje ben er tervreden over en weet zeker dat er nog veel volgen.
Ook PeterZeeland bedankt voor de bandendeal.

Groet Chally
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

"KLUSSEN MET KLOONTJE"

Hieronder een paar foto's van het "KLOONTJE KLOOTEN" Zoals je kunt zien zijn er echte 'NICO'S" bij. Ook werd ter plaatsen, door middel van een geimproviseerde windtunnel, "KLOONTJE" getest :oops: Na montage stonden ze allemaal te popelen om de nieuwe aanwinst uit te gaan proberen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Allemaal BEDANKT :!: :!: voor jullie komst, het was me een waar genoegen :worship: Wie weet :?: zien we elkaar weer bij het monteren van de "AUTOMATISCHE KLOON" :bye:

KLUSSER DE KLUS

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Peter, jij ook nogmaals bedankt voor je geweldige ontvangst en organisatie, en niet te vergeten de duidelijke zorg die je aan allerlei technische details hebt besteed! TOP :D :D :D

Bedank ook je broer!
en uiteraard moest er zondag ook nog uitgebreid 'getest' worden.... wat een verschil zeg, ik zit nu veeeeel relaxter op de motor :D
volgens mij zijn de anderen nog steeds aan het testrijden...... als ze terugkomen horen we het wel
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ik ben altijd een beetje de kat(in dit geval de kloon :wink: ) uit de boom kijkerig....... maar jullie maken me wel errug nieuwsgierig :!:
Ik hoop dat er straks in april, bij het afstoffen van onze Stroms in Friesland, enige Strommers bij zullen zijn met een giga smile en kloon :!:
Misschien ga ik dan wel voor de 'auto-kloon'........ :P
:arrow: nog relaxter op de motorzitten.... :roll: :roll: ...hmmmmmm kan haast niet :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Kom ik en m'n diva daar in Breda is er niks niemand meer :cry:, we waren een beetje verlaat, om een uurtje of 13:30 . We haden onderweg wel een paar maloten voorbij zien komen bij de Suzuki dealer in Rije....wat blijkt zijn het onze "kloontje (Bopde) bouwers.
Gelukkig hebben we Mr Kloon him self (Peter) toch nog getroffen in zijn "werkplaats". Moet nog even checken of het goed gaat komen met de Gps bevestiging, maar aan de positieve berichten hier boven blijkt al dat het een echte toevoeging is.

Tot in Friesland
Groet, Robert |
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zoals de foto's bewijzen was ook ik aanwezig.(vanzelfsprekend bij de blauwe Strom)

Peter, bedankt voor alle zorg en geregel.

Nog geen serieuse test kunnen doen, de terugrit was er meestal zijwind +- 6bf.

Probeer deze week nog wat ervaring op te doen met de ontelbare stelmogelijkheden.

Indien er mensen uit de Rijnmond hem willen bekijken, kom dan ook 1e paasdag naar de Euromastmeeting.

Blueberry
Blueberry

Bericht door Blueberry »

jabbas schreef:heb ook intresse maar hoe regel ik dit vanuit Belgie?
zo ver is het niet naar Breda volgens mij.....................alleen even wachten tot de volgende serie geproduceerd is.
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik kon er helaas niet bij zijn op het laatste moment.
De mijne kreeg een beurt bij MC Rijen en ik had ´s middags nog andere dingen in de planning staan.

Volgende keer kom ik ook even loeren!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

"KLOONTJE RIJDERS"

Ook de maker van "KLOONTJE" (mijn broer) heeft de reacties op het forum gelezen en wil jullie laten weten dat hij blij :P is dat jullie allemaal tevreden zijn. Ook laat hij weten, als jullie nog onderdelen of andere verbouwingen willen laten maken, je gerust tot 'VAN-ROY TECHNIEK' kunt wenden. Geef mij maar een seintje, dan krijg je z'n nummer!

Hasta La Pasta

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Deres

Bericht door Deres »

Oke ,
K'heb een tijdje geleden de vraag gesteld of het niet mogelijk zou zijn om een electromotor gestuurd kloontje te maken.
Wel ik heb een beetje opzoek werk gedaan naar onderdelen en heb reeds een beetje ontwikkelings werk gedaan .
Kloontje.V2 is vorm aan het krijgen.
Nu zijn er wel een aantal belangrijke punten .
het "Orgineel" Kloontje gaan niet omgebouwt kunnen worden, reden hiervoor is de redelijk dunne plaatdikte van kloontje.
Kloontje.V2 gaat bestaan uit gefreesde aluminium stukken voorzien van een motorreductie met de nodige sturingen , inox draadstangen met daarop scharnierpunten gemonteerd. Wat betreft de hoekverstelling daar ben ik nog mee bezig.
Ik zal hier nog geregeld een update zetten van de vooruitgang van dit projectje.
Indien ik aan fabricage begin, zal ik dit ook illustreren met het nodig beeldmateriaal.

Keeping You al uptodate

Greetz
Strompel

Bericht door Strompel »

Ja hoor, hier ben ik dan...
Peter, nog bedankt voor de gezellige ontvangst. Het was leuk georganiseerd allemaal, ik vind het sowieso al leuk om door gebouwen heen te rijden :lol:
Het team heeft goed samengewerkt om een prima tijd neer te zetten voor de montage van mijn V-adaptor :!:
Nadien bij de Soes dealer nog naar dure accessoires gekeken om daarna ,inderdaad, zonder geklapper een flits te krijgen in Den Bosch :(
Hoop dat het meevalt.
Toch zo`n 510 km gereden en afgelopen zondag ook nog eens 200 dus kan ik oprecht zeggen dat het een hele verademing is. Harry en Tuke ook bedankt voor de eerste aanzet en veel rijplezier gewenst.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké Deres,

keep us up to date :lol:
Ik ben benieuwd en met mij vast ook wel anderen..... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Deres schreef:
het "Orgineel" Kloontje gaan niet omgebouwt kunnen worden
Kapers op de Kust :?: :D :D Dan maar géén Bill Gates in woording :evil:

FF zonder dollen, Ik ben erg nieuwsgierig :shock: naar "KLOONTJE V2".

Succes Deres :!:

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

jabbas schreef:heb ook intresse maar hoe regel ik dit vanuit Belgie?

Jabbas,

Stuur me even een mailtje. Ik heb je een PBtje gestuurd, maar die staat al 3 dagen in de wachtrij :?: :?: RaRa

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Stroompje schreef:Oké Deres,

keep us up to date :lol:
Ik ben benieuwd en met mij vast ook wel anderen..... :!:
Als Stroompje ben ik ook iemand die dit soort zaken altijd eerst even aankijkt en zo ook nu heb ik dat gedaan. Wel de post altijd met interesse gevolgd. Stond op het punt om mij ook op te geven voor de tweede serie toen ik opeens las van een 'gemotoriseerde versie' En omdat ik vooral iemand ben van het gemak ben ook ik zeer geïnteresseerd in deze versie.
Enig idee wanneer dit projectje leveringsklaar zal zijn, Deres? Heb er graag een ritje naar de Zuiderburen (lekker zonder vignet :wink: ) voor over.
Deres

voorontwerp

Bericht door Deres »

oke , hier is een deel van het ontwerp dat reeds is uitgetekend

staat op mijn webstek
http://users.telenet.be/DriesV/onderste ... geling.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat zien we hier nu.

Wel de 2 blauwe stukken(aluminium) zullen de meeste wel meteen herkennen deze worden rechtstreek op de snuit gevezen let wel er zijn maar 3 ophangpunten de onderste stand valt weg.
Bovenaan in het midden hangt het motortje(12VDC-6000rpm) met de reductie (1/100) ,de plaat(aluminium) waar dit motortje ophangt is 5mm dik een weetje zodat jullie alles even in verhouding kunnen zetten.
Op de reductieas is een tandriemwiel gemonteerd, deze gaat via een tandriem zijn beweging overzette op de 2 inox draadstangen (draadlengte 117mm spoed 1.5mm)die gefixeerd zitten in glijbussen(glijbrons) zitten dezelfde poelies. Op elke draadstang komt nog vierkant blokje(glijbrons) , de 2 blokjes worden met een verbindingsplaat(aluminium) nog gefixeerd zodat ze steeds dezelfde richting uitwijzen. Op deze verbindingsplaat komen 2 scharnierpunten deze zijn nodig om een hoekverstelling van het scherm toe te laten. Op de zijkanten van de 2 blauwe stukken zijn reeds de onderste punten(rode stukken) van de bovenste geleiding gezet, in de bovenste geleiding gaat de hoekverstelling ook geintegreerd worden. (deze moet ik nog verder tekenen)

even de specs: motor draait 52tpm onder belasting met een spoed van 1.5mm komt dit overeen met een maximum verplaatsing van het scherm in hoogte van 78mm per minuut (totale instelbare hoogte 100mm)

ps: voor diegene die zich afvragen wat ik als beroep doe => Cad tekenaar op een R&d dienst[/img]
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Deres,

U moet eens met mijn broer gaan babbelen. Wie weet :idea:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

LAATSTE NIEUWS :!:

De opdracht voor de 2e ronde "KLOONTJES" is weg. Dus mocht er nog iemand interesse hebben, laat het FF weten, dan kan ie nog mee :!: :!:

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Hornikx

Re: voorontwerp

Bericht door Hornikx »

Deres schreef:oke , hier is een deel van het ontwerp dat reeds is uitgetekend

staat op mijn webstek
http://users.telenet.be/DriesV/onderste ... geling.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat zien we hier nu.

Wel de 2 blauwe stukken(aluminium) zullen de meeste wel meteen herkennen deze worden rechtstreek op de snuit gevezen let wel er zijn maar 3 ophangpunten de onderste stand valt weg.
Bovenaan in het midden hangt het motortje(12VDC-6000rpm) met de reductie (1/100) ,de plaat(aluminium) waar dit motortje ophangt is 5mm dik een weetje zodat jullie alles even in verhouding kunnen zetten.
Op de reductieas is een tandriemwiel gemonteerd, deze gaat via een tandriem zijn beweging overzette op de 2 inox draadstangen (draadlengte 117mm spoed 1.5mm)die gefixeerd zitten in glijbussen(glijbrons) zitten dezelfde poelies. Op elke draadstang komt nog vierkant blokje(glijbrons) , de 2 blokjes worden met een verbindingsplaat(aluminium) nog gefixeerd zodat ze steeds dezelfde richting uitwijzen. Op deze verbindingsplaat komen 2 scharnierpunten deze zijn nodig om een hoekverstelling van het scherm toe te laten. Op de zijkanten van de 2 blauwe stukken zijn reeds de onderste punten(rode stukken) van de bovenste geleiding gezet, in de bovenste geleiding gaat de hoekverstelling ook geintegreerd worden. (deze moet ik nog verder tekenen)

even de specs: motor draait 52tpm onder belasting met een spoed van 1.5mm komt dit overeen met een maximum verplaatsing van het scherm in hoogte van 78mm per minuut (totale instelbare hoogte 100mm)

ps: voor diegene die zich afvragen wat ik als beroep doe => Cad tekenaar op een R&d dienst[/img]

Ziet er mooi uit!
Maar is 100mm in anderhalve minuut niet een beetje lang? Kan dat niet wat sneller door een andere motor of spoed?
Declerck

Bericht door Declerck »

Hoi,

ben misschien ook wel geïnteresseerd in een "kloontje". Kan dit nog?. Hoe regel ik dat vanuit België?
Zijn er nog meer testverslagen van Wee-strommers die één gemonteerd hebben?

Groeten,

Patrick,

DL650V K6
patrick.declerck@khbo.be
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb de adapter op mijn motor zitten in combinatie met een 18 cm verhoogde ruit van Kappa / Givi en dit werkt perfect. Nu wil ik de orginele Suzuki ruit terug gaan zetten en vraag me af of de resultaten ook met een orginele ruit goed zijn en dat er dan ook geen turbulentie meer is. Kan iemand dat mij vertellen??
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

biker schreef:Nu wil ik de orginele Suzuki ruit terug gaan zetten en vraag me af of de resultaten ook met een orginele ruit goed zijn en dat er dan ook geen turbulentie meer is. Kan iemand dat mij vertellen??
Biker, op mijn Black Rhino heb ik het standaard scherm met flip-up en Kloontje zitten. En ik heb sinds het monteren van Kloontje geen last meer van turbulentie rond de helm. Ik kan nu zonder problemen (zolang ik geen oom agent tegen kom) 160+ rijden met het vizier open. Zonder dat ik last krijg van de wind in m'n ogen of gek wordt van het geklapper om de helm.
Plaats reactie