Laminarlip.....het vervolg

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
LeChef

Laminarlip.....het vervolg

Bericht door LeChef »

Ik had al melding gemaakt op de posting over de grotere Suzuki ruit.
Hij is er dus...verbazend razend snel van over de atlantische plas. Eind oktober besteld en deze week al in NL. Maandag ga ik hem halen. Wel moeten er een paar pecinia's aan de "Taxman" betaald worden [tevens een grote hit van Stevie Ray Vaughan]. Ik ben benieuwd of alles inderdaad is zoals beloofd.
Foto's en test bericht volgen...

Groet,

Gabby 8)
LeChef

Correctie....besteldatum

Bericht door LeChef »

Oktober moet natuurlijk september zijn.......snel was die er in idergeval wel....waarschijnlijk met de teletijdmachine van Professor Barabas....

Groet,

Gabby 8)
Yippy

Bericht door Yippy »

En, hoe bevalt die "lip" nu na een tijdje ??
LeChef

LaminarLip.....in gebruik

Bericht door LeChef »

Hoi,

Hij zit erop en ik heb al proef gereden. Eerst met het scherm in de onderste stand, later de beste stand is voor mij in het midden. Wel een prettige windstroom om mijn helm. De turbulentie en de nekkrampen enz. op lange afstand is nu verleden tijd.

Gabby 8)

Afbeelding
Yippy

Bericht door Yippy »

Hoe zit dat nou vast ?? Heb je moeten boren ??
LeChef

LaminarLip....de bevestiging

Bericht door LeChef »

De bevestiging van de Lip gaat met behulp van meegeleverde 3M TM Dual lock. Dit is een soort van superklitteband, dat ook in de luchtvaart gebruikt wordt. Het wordt gebruikt voor verbindingen als er niet geboord mag worden en is eigenlijk niet bedoeld voor het steeds demonteren en monteren [zoals maar aan de klittenband sluitingen van je jas] . Een voordeel is wel dat je de Lip naar je volgende V-strom kan meenemen.
Er wordt een uitgebreide instructie erbij geleverd hoe en wat de bevestiging van de Lip. Daarna 24 uur laten vulkaniseren op kamertemperatuur....en presto vast zit alles. Links en rechts zitten er elk 3 ronde Dual locks. Laminar levert er ook een reserve setje plakkers bij.

Voor degene die een vastere verbinding wensen levert Laminar een setje met boutjes gratis na aan hun klanten.

Groet,

Gabby 8)

PS. dit was een technisch bericht...en geen spamming :lol:
Yippy

Bericht door Yippy »

Dank voor de duidelijk uitleg. Ga um bewonderen op de 7e nov ! Wie weet ben ik overstag....
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Lechef en of Remdato,

Als het goed is rijden jullie al rond met de ruit van laminar
http://www.laminarlip.com/dl1000" onclick="window.open(this.href);return false;.
Welk type hebben jullie , de laminar hebben jullie ?

En kun je misschien in het kort vertellen hoe de oversteek en betaling in zijn werk gaat

Ben erg benieuwd, wil ook zo'n ruit aanschaffen .

laat even wat horen.

Misschien zijn er nog wel anderen die geinterresseerd zijn in zo 'n ruit.
Hoeven we maar 1 keer de verscheepkosten te betalen.


groetn

Henk
LeChef

Laminar Lip ...de bestelling

Bericht door LeChef »

Hoi Henk,

Ik heb de 'Touring Lip' voor mijn 650. Kosten $85,- + $35,- porto en behandeling. Daarover komen nog de invoerrechten [jawel zoals in de hit van Stevie Ray Vaughan "I'm the taxman.."] van een paar tientjes. Bestelling gaat on-line met creditcard en 'save server' Mijn bestelling was in +/- 2 weken in NL, maar het kan soms langer duren als het over die grote plas moet komen.

Als je geluk hebt kan het pakketje door de douane heen komen zonder dat je invoerrechten hoeft te betalen.

Geleverd wordt het met documentatie en een reserve setje 3M DualLocks voor montage. Een schroefsetje ( eigen risico) kan gratis nabesteld worden. Het gemakkelijkst gaat de montage met zijn 2-en zoals in de gebruiksaanwijzing staat.

That's all....folks.

Groet,

Gabby 8)
Harry

Bericht door Harry »

Inmiddels ben ik ook druk aan het shoppen voor een andere ruit.

Met mijn 1,94 is de normale ruit niet echt fijn, tenminste zo boven de 80km...........

Een van de opties is de laminar touringlip.
Maar voor ik die ga bestellen nog even een vraag de gebruikers van zo'n scherm op dit forum
Ik lees al veel nuttige zaken in dit artikel, maar beste leChef, hoe is je lengte???

Op vstrom.info merk je door de vele ervaringen die daar staan, dat er met een aantal alternatieve Givi, MRA, Laminar Lip, Windstrom e.d. wel goede oplossingen te bereiken zijn............mits je maar niet groter bent dan 180 of 1,85...........

Tja en daar zit ik dan :roll:
LeChef

LaminarLip

Bericht door LeChef »

Dag Harry,

Ik ben 1,72m lang. Zoals gezegd was de turbulentie links en rechts van mijn helm de reden dat de Lip het voor mij de oplossing om dat probleem op te lossen. De ruit heb ik de middenstand staan. Comfortabele rijwind en geen turbulentie meer. Hoe de instelling voor jou zal zijn kan ik niet zeggen.

Groet,

Gabby 8)
Leville

Re: Laminarlip.....het vervolg

Bericht door Leville »

Hier ook een positieve eerste ervaring met de laminar touring lip (ruit op middelste stand).

Minder windgeflakker links en rechts van de helm. Wel nog een luchtstroom rond de helm. Maar niet echt storend. Voelbaar meer 'ventilatie' aan de armen.

Persoonlijk vind ik deze ruit veel mooier staan dan een Givi Airflow. Bike ziet er ook zeer volwassen uit.

Nu afwachten wat verschillende rij-omstandigheden gaan geven (zowel qua lichtinval als wind, etc.).
Leville

Re: Laminarlip.....het vervolg

Bericht door Leville »

Voor zij die interesse hebben: te bestellen in de UK
Plaats reactie