brace muurvast ...

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eas1964
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 01-12-2017, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki dl1050xta 2022
Woonplaats: krommenie

brace muurvast ...

Bericht door Eas1964 »

vandaag eens gekeken of het scherm nog een standje hoger kan ..
zit die brace vast met 4 boutjes ..waarvan 1 torx ? die is er uit ... en dan nog 3 inbus ...alle 3 muurvast
gebruik gemaakt van passend kwaliteit gereedschap ... nou zijn die 6 kant gaten eigenlijk niet echt diep genoeg
dus nu alle 3 rond gedraaid ... vorige eigenaren hebben dit al een te vast gezet denk ik ..
Afbeelding
ik wordt daar zo moe van :cry:
2022 dl1050xta
JohanG
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004

Re: brace muurvast ...

Bericht door JohanG »

Eerst in de kruipolie zetten en later een torxbitje in de kop van de inbus slaan wil nog wel eens helpen. Ik heb de situatie niet helemaal voor ogen maar soms wil het ook helpen (als je er bij kunt) om een griptang op de kop van de inbus te klemmen en hem hiermee los te draaien.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: brace muurvast ...

Bericht door Bacchus »

Als ze maar geen locktite hebben gebruikt.... Dat spul is een hel om los te krijgen en met de juiste loktite kun je het zelfs vergeten.

Op dat gebied is torx stukken beter dan imbus.
Een ander merk imbus gebruiken help vaak. Soms zijn ze net iets groter/dikker waardoor je net voldoende grip krijgt. Zo heb ik ook nog ooit een schroef losgekregen met een el cheapo setje. Anders zijn er ook setjes om schroeven te verwijderen die zijn rondgedraaid.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: brace muurvast ...

Bericht door F2ride2001 »

Probleem is ook, normaal gebruik je hitte om locktite los te maken. Dat lukt, met al die plastic delen, niet echt......... Suc6
TL1000 forever
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: brace muurvast ...

Bericht door Phony123 »

In het ergste geval uitboren...maar dat is een heel gedoe. :-(
Wat ik ook ooit eens heb gedaan is een punt van een elektrische soldeerbout op de kop gezet. Je kunt dan gecontroleerd de boel verwarmen en mogelijk loskrijgen..maar ook hierbij is geduld belangrijk .
Plaats reactie