Airflow niet optimaal
- Heppie
- Berichten: 229
- Lid geworden op: di 20 mar 2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Locatie: Amstelveen
Re: Airflow niet optimaal
Ik rij ook met dat scherm,helemaal top.
Geen turbulentie en heerlijk rustig aan je hoofd,je hoord alleen het torretje knorren.
Op mijn laatste tank uit Luxemburg heb ik trouwens 520 km gereden en toch waar het kon 130 gereden,geweldig.
Geen turbulentie en heerlijk rustig aan je hoofd,je hoord alleen het torretje knorren.
Op mijn laatste tank uit Luxemburg heb ik trouwens 520 km gereden en toch waar het kon 130 gereden,geweldig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte regenkleding.
Robert Jan 


- Peettomaat
- DL1000 berijder
- Berichten: 122
- Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 19:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 L5
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Airflow niet optimaal
Hier nog 1 met het scherm, de airflow had wat krasjes en las hier de positieve ervaringen.
Mijn eerste indruk toen ik de doos open maakte ;ze hebben de verkeerde opgestuurd ,dit omdat ik hem flink kleiner vond dan de airflow. Maar artikelnummer gecheckt bleek toch te kloppen.
Ruitje in de middelste stand gemonteerd en ik moet zeggen na meerdere ritjes nu toch ook wel tevreden. Inderdaad minder gebulder/druk op je hoofd. Wel wat meer wind op de armen maar dat is niet hinderlijk.
Waar ik ook pas achter kwam is dat bij mijn shoei neotec het vizier op een kleine ventilatiestand ook "schudden" op je hoofd veroorzaakt. Vizier volledig gesloten dan is hij veel stabieler.
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Mijn eerste indruk toen ik de doos open maakte ;ze hebben de verkeerde opgestuurd ,dit omdat ik hem flink kleiner vond dan de airflow. Maar artikelnummer gecheckt bleek toch te kloppen.
Ruitje in de middelste stand gemonteerd en ik moet zeggen na meerdere ritjes nu toch ook wel tevreden. Inderdaad minder gebulder/druk op je hoofd. Wel wat meer wind op de armen maar dat is niet hinderlijk.
Waar ik ook pas achter kwam is dat bij mijn shoei neotec het vizier op een kleine ventilatiestand ook "schudden" op je hoofd veroorzaakt. Vizier volledig gesloten dan is hij veel stabieler.
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Berichten: 8174
- Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
- Locatie: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow niet optimaal
Als ik dit allemaal zo lees dan is het wel komisch. De eerste oplossing die tegen de turbulentie werd aangedragen was in 2004/2005 ............... ja inderdaad de varioscreen (van MRA). Misschien niet helemaal als deze, maar met de toevoeging van de Madstad/kloontje uiteindelijk toch zo'n beetje het beste resultaat dat ik heb kunnen behalen. Givi Airflow, werkt niet, is lelijk, veel te groot en log. Dus we zijn gewoon weer bij af zoals we de oplossing in 2005 eigenlijk allang kenden.


Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Is niet helemaal correct Rob. De ruiten zijn niet hetzelfde en de motoren ook niet.
Ik heb ook een kloontje voor de 1000 gehad. Werkte ook niet.
Ik heb ook een oude MRA ruit van de 650K6 met flipje passend gemaakt op de 1000L4. Werkt behoorlijk, maar niet goed genoeg.
Terwijl dat op de 650 wel zo was.
Vandaag het varioscherm op de nieuwe 650 en 1000 kunnen testen. Prima scherm. Maar niet beter dan de airflow.
Ik heb thuis nog een beetje het best of both worlds gecombineerd, en ook een bovenruit verder afgezaagd (was ingescheurd).
Ik moet beide nog testen.
Ik heb ook een kloontje voor de 1000 gehad. Werkte ook niet.
Ik heb ook een oude MRA ruit van de 650K6 met flipje passend gemaakt op de 1000L4. Werkt behoorlijk, maar niet goed genoeg.
Terwijl dat op de 650 wel zo was.
Vandaag het varioscherm op de nieuwe 650 en 1000 kunnen testen. Prima scherm. Maar niet beter dan de airflow.
Ik heb thuis nog een beetje het best of both worlds gecombineerd, en ook een bovenruit verder afgezaagd (was ingescheurd).
Ik moet beide nog testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Kan iemand ze draaien. Vergeten dat portrait foto's hier niet werkt.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Vandaag met wat ruitjes op pad geweest om te testen op mijn testcircuit in Duitsland. Ik was wel benieuwd.
Mooi rondje met verkeer en open stukken zodat de wind aan alle kanten voelbaar is.
Ik heb allerlei combi's getest gemaakt van de volgende delen:
- airflow onderruit, bovenruit met en zonder flip-up, afgezaagde bovenruit, flip-up, opzetstuk (leuk dingetje), oude MRA ruit van mijn 650, met en zonder flip-up cq opzetstuk.
Meeste stukken in 1 poging: airflow onderruit + bovenruit + flip-up + opzetstuk (4 lagen). Werkt wel, maar ziet er niet uit.
Het opzetstuk op alleen de onderruit is een mooie voor warmer weer en niet te lange ritten.
Opmerkelijk was ook hoe goed de airflow bovenruit ondersteboven gemonteerd werkt. Dan krijg je een beetje een versys-ruit. Die schijnen ook goed te zijn.
Maar om een hele dag vol te houden en minder herrie te hebben en toch het vizier open te kunnen hebben, is de gewone airflow met flip-up de winnaar.
Dat flip-upje maakt het net af. Eea op de onderste gaten gemonteerd en in de middelste stand van de 3.
Zoals op de foto hierboven.
De veel mooiere vario-ruit uit de optielijst is een goede 2-de. Die heb ik woensdag kunnen testen.
Mooi rondje met verkeer en open stukken zodat de wind aan alle kanten voelbaar is.
Ik heb allerlei combi's getest gemaakt van de volgende delen:
- airflow onderruit, bovenruit met en zonder flip-up, afgezaagde bovenruit, flip-up, opzetstuk (leuk dingetje), oude MRA ruit van mijn 650, met en zonder flip-up cq opzetstuk.
Meeste stukken in 1 poging: airflow onderruit + bovenruit + flip-up + opzetstuk (4 lagen). Werkt wel, maar ziet er niet uit.
Het opzetstuk op alleen de onderruit is een mooie voor warmer weer en niet te lange ritten.
Opmerkelijk was ook hoe goed de airflow bovenruit ondersteboven gemonteerd werkt. Dan krijg je een beetje een versys-ruit. Die schijnen ook goed te zijn.
Maar om een hele dag vol te houden en minder herrie te hebben en toch het vizier open te kunnen hebben, is de gewone airflow met flip-up de winnaar.
Dat flip-upje maakt het net af. Eea op de onderste gaten gemonteerd en in de middelste stand van de 3.
Zoals op de foto hierboven.
De veel mooiere vario-ruit uit de optielijst is een goede 2-de. Die heb ik woensdag kunnen testen.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Camino
- DL1000 berijder
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
- Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
- Locatie: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Uiteindelijk na enkele omzwervingen voor dit originele model 2014 tourruitje gekozen. Ik houd de Airflow nog wel voor koudere dagen omdat hij tegen rijwind iets meer bescherming biedt. Maar qua turbulentie voldoet dit tourruitje prima.
En uiteraard omdat ik dit veel mooier vind dan de toch echt oerlelijke Airflow op foto 2


En uiteraard omdat ik dit veel mooier vind dan de toch echt oerlelijke Airflow op foto 2


Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
DE OPLOSSING
!!!
Draai de bovenruit om. En speel dan eens met de hoogte. Ik heb hem op de laagste stand en de middelste schuine stand (DL1000A).
Ik heb wel windgeruis, maar geen turbulentie.
Mijn vizier beweegt wel als het open is, maar geen turbulentie.
Niet in het verkeer, en niet in het weer van gisteren (waar ik was waren veel buien en wind vanuit alle richtingen).
En mocht de situatie erom vragen dan kan de ruit hoger (werkt ook goed), of gewoon weer zoals ie hoort. Maar deze laagste stand bevalt prima.
Ik heb er 3 dagen mee naar en in de Eifel gereden zonder ook maar 1 keer de ruit te willen verstellen.
Ik heb wel de stickers eraf gehaald om dat lelijke ding niet lelijker te maken (airflow staat dan op de kop).
Tot nader bericht blijft het zo. Blij, blij, blij

Ik heb wel windgeruis, maar geen turbulentie.
Mijn vizier beweegt wel als het open is, maar geen turbulentie.
Niet in het verkeer, en niet in het weer van gisteren (waar ik was waren veel buien en wind vanuit alle richtingen).
En mocht de situatie erom vragen dan kan de ruit hoger (werkt ook goed), of gewoon weer zoals ie hoort. Maar deze laagste stand bevalt prima.
Ik heb er 3 dagen mee naar en in de Eifel gereden zonder ook maar 1 keer de ruit te willen verstellen.
Ik heb wel de stickers eraf gehaald om dat lelijke ding niet lelijker te maken (airflow staat dan op de kop).
Tot nader bericht blijft het zo. Blij, blij, blij

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Daring Red Frank
- Admin - DL1000 berijder
- Berichten: 5214
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Airflow niet optimaal
Haha.. Blij, maar het ziet er nog belachelijker uit dan het al was. 

Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Berichten: 8174
- Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
- Locatie: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow niet optimaal
+1


Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Knappe conclusie op basis van een niet complete foto.
Het kan mooier, maar op de plek waar ik zit, valt het reuze mee.
Het kan mooier, maar op de plek waar ik zit, valt het reuze mee.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Daring Red Frank
- Admin - DL1000 berijder
- Berichten: 5214
- Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Airflow niet optimaal
Nou.. ik was toevallig bij mijn motor en heb ik het even geprobeerd.. dus had Full HD beeld.. 

Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Ach tuurlijk, je hebt zelf ook zo'n ding.
Rij er eens mee. Doe eens gek. Denk eens uit het doosje. En kijk dan eens hoe het bevalt.
Jij bent niet ik en ik ben niet jij, dus het effect, de beleving, en het oordeel zal anders zijn.
En als je tevreden bent laat je het lekker zo. Maar misschien ben je er wel ondersteboven van
Ik heb ook nog een veel kortere, afgezaagde, bovenruit. Maar die geeft niet hetzelfde effect.
Het zit hem echt in de volle lengte van de ruit. Maar dan andersom.
Rij er eens mee. Doe eens gek. Denk eens uit het doosje. En kijk dan eens hoe het bevalt.
Jij bent niet ik en ik ben niet jij, dus het effect, de beleving, en het oordeel zal anders zijn.
En als je tevreden bent laat je het lekker zo. Maar misschien ben je er wel ondersteboven van

Ik heb ook nog een veel kortere, afgezaagde, bovenruit. Maar die geeft niet hetzelfde effect.
Het zit hem echt in de volle lengte van de ruit. Maar dan andersom.


DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: zo 30 jul 2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Airflow niet optimaal
Dan hou ik het toch maar bij mij schermpje van 17 euro van wish. Werkt voor mij perfect zelf op hoge snelheid gewoon vizier open.
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Opzetstukje of hele ruit? linkje?
Die eerste heb ik ook. Werkt ook wel, maar minder voor mij.
Die eerste heb ik ook. Werkt ook wel, maar minder voor mij.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: zo 30 jul 2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Airflow niet optimaal
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8268
- Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Locatie: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
Handig, eerst een account aanmaken
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.
The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.
The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Is een deflector dus, een opzetstuk.
Die hebben wel een prettige werking. Ze zijn verstelbaar en dat maakt veel uit.
Die hebben wel een prettige werking. Ze zijn verstelbaar en dat maakt veel uit.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...
- Habs
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 14 jan 2019, 15:53
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 AL4
Re: Airflow niet optimaal
Ik zit er aan te denken om de vario ruit uit de Suzuki accessoire lijst aan te schaffen als vervanging van mijn Givi Airfow ruit. Dit omdat die laatste, bij mijn lengte van 1.85m, me niet bevalt vanwege de hoofdschuddende turbulentie. Met alleen de Givi onderruit erop is het al een stuk beter, maar dan zit je dus ook weer meer in de wind. Verschillende mensen hebben die ruit inmiddels aangeschaft lees ik (Pim1955, Rjzilver, Heppie, Peettomaat). Hoe bevalt deze ruit nu t.o.v. de Airflow na een jaar gebruik en is er nog turbulentie aanwezig bij snelheden boven de 110 km/u?
En even voor de zekerheid, het ruitje past ook gewoon op de 1000 AL4?
En even voor de zekerheid, het ruitje past ook gewoon op de 1000 AL4?
- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 4962
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Airflow niet optimaal
Ik heb de bovenruit van de Airflow ondersteboven gezet. Dan staat het smallere onderstuk boven.
Wat nu dan de onderkant van de bovenruit is geworden heb ik met 15-20 cm ingekort.
Het blijft een lelijk ding zo'n ruit, maar zo werkt ie voor mij (1.82) prima.
Mooiste is wel de flipup ruit, maar die heb ik niet helemaal werkend gekregen.
De touringversie, de iets hogere dus, schijnt sommigen wel goed te bevallen.
Wat nu dan de onderkant van de bovenruit is geworden heb ik met 15-20 cm ingekort.
Het blijft een lelijk ding zo'n ruit, maar zo werkt ie voor mij (1.82) prima.
Mooiste is wel de flipup ruit, maar die heb ik niet helemaal werkend gekregen.
De touringversie, de iets hogere dus, schijnt sommigen wel goed te bevallen.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...