Pagina 2 van 3

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 22-04-2018, 20:23
door Ferry

RedStrom schreef:Bus hoeft niet. Lange bouten zijn genoeg. Geeft stabilitiet en heel veel stelmogelijkheden.
Ik heb langere bouten liggen. Moet er dan een set moeren bij om het raampje op positie te fixeren? Foto's beschikbaar?

Groet,
Ferry

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 22-04-2018, 23:08
door RedStrom
De schroefdraad waar de bout in gaat zit in de steun.
Zelf heb ik 1 zelfborgende moer achter de ruit en geen bij de steun zelf, of zelfs 1 voor de steun en 1 achter de steun.
Eventueel ringetjes en/of rubberringetjes toevoegen.
Als we bij de kop van de bout beginnen zijn er verschillende opties:
- kop-ruit-moer-stukje bout-steun
- kop-ruit-moer-stukje bout-moer-steun
- kop-ruit-moer-stukje bout-moer-steun-moer

1-2 cm ruimte is al veel hoor. Experimenteer er maar mee.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 14-05-2018, 17:59
door Ferry
Van het weekend nog wat afstandbusjes in de schuur gevonden en met de langere boutjes onder het ruitje gemonteerd.
Vandaag proefgereden en ... het bevalt me goed!
In ieder geval goed genoeg om de aanschaf van een MRA screen nog even uit te stellen.

Bedankt voor de tips!

Groet,
Ferry


Afbeelding

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 14-05-2018, 20:38
door Eikie
dit is toch het originele scherm Ferry ?

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 14-05-2018, 20:47
door Camino
Ik zou eigenlijk wel een keer een soort aerodynamische windtunneltest willen zien met al die schermen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het naar voren brengen van welk scherm dan ook dmv langere bouten en tussenstukken een zoveel andere luchtstroom teweeg brengt. Zelf ben ik er recent achtergekomen dat het touring 2014 scherm net zo goed bevalt als de Airflow op de hoogste stand. Raar maar waar. Het touringscherm buigt aan de bovenzijde weer iets naar voren. Misschien dat dat het is.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 14-05-2018, 23:10
door Ferry
Eikie schreef:dit is toch het originele scherm Ferry ?
Zover ik weet is dit gewoon het originele scherm.


Groet,
Ferry


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 15-05-2018, 00:07
door Pim1955
Pim1955 schreef:Ik heb op mijn 2014 V-Strom 1000 het nieuwe 2018 vario windscreen van Suzuki geschroefd. Ziet er geweldig uit en geen last meer van turbulentie! Weet nog niet hoe het is bij snelheden >110 km/u.
Heb ook meteen de Suzuki GPS steun aangeschaft. Ook daar ben ik heel tevreden mee. Trilt een beetje bij stationair, dus alleen wanneer je stil staat. Beide asseccoires zijn gewoon te bestellen bij Nimag.
IMG_0129.JPG
IMG_0127.JPG
IMG_0126.JPG
Inmiddels ook met hogere snelheden gereden. Nog steeds erg enthousiast. Geen turbulentie en naar mijn mening veel mooier dan die foeilelijke Givi Airflow.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 15-05-2018, 08:20
door Rjzilver
Mijn (2017) 1000XT heeft geen airflow maar sinds een paar maanden een Suzuki varioscherm (weet dus niet of dit verhaal ook opgaat voor het varioscherm). Dat gaf voor mij (1.85m) al een enorme verbetering t.o.v. het standaardscherm. Recent heb ik daar spiegelverbreders aan toegevoegd en dat gaf nog eens een flinke stap vooruit. Niks geen gebulder meer en ook geen gedreun. Rust en windstilte, je hoort het blok nu ook prachtig lopen. Alleen een schuifpui of een koekblik zal nog verbetering geven maar dit smoelt nog leuk ook. Ook voor de duo pakt het goed uit.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 15-05-2018, 13:47
door RedStrom
Roelof Jan, heb jij nog de originele spiegels?
De ruit die je nu hebt staat in de optielijst 2017/2018?
http://www.suzuki.nl/motoren/accessoires/accessoires

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 15-05-2018, 14:33
door Rjzilver
Ja, ik heb de originele spiegels.
Ja, het is het gewone varioscherm uit de Suzuki optielijst (€139,-).

Voor de goede orde. Dit varioscherm is dus zo ongeveer net zo groot als het originele 2017/2018 standaardscherm. Wel zit het iets strakker tegen de steunen gemonteerd waardoor het scherm waarschijnlijk iets dichter tegen je aan zit. De grap zit hem dus blijkbaar in dat kleine variabele schermpje.

Er is nog een ander gunstig 'bijverschijnsel'. Doordat het nu 'stil' is en er geen gedreun meer is ga ik 'van nature' zeg maar lager en hoger in toeren rijden omdat je het blok gewoon helder hoort. En ik heb de indruk dat de V-Strom nog een halve tot hele km per liter zuiniger rijdt ook. Zou dat kunnen? Is nu gebaseerd op twee keer een volle tank rijden. Zegt dus niet zo veel. Gemiddeld is dat nu zo rond de 1:21,5. Bij 120km/u constant zo 1:20.

Volgende week komt er een trekhaak op. Met m'n vorige BMW 6cilinder reed ik met aanhanger (een Tourmaster 350) zuiniger dan zonder karretje :shock: . Gewoon omdat ik blijkbaar met z'n tweeën + aanhanger dan wat rustiger reed. Ben benieuwd hoe dat op de V-Strom gaat uitpakken :-)} .

NB. In m'n 'originele' bericht staat een domme typo. Ik bedoel daar...weet dus niet of dit verhaal ook opgaat voor het AIRFLOW SCHERM.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: di 15-05-2018, 22:33
door RedStrom
ik hoop het ruitje morgen te kunnen testen. Ben benieuwd.
Hoger verbruik vanwege de airflow heb ik ook gemeten.

Als je de trekhaak aan de Strom hebt moet je even een nieuw topic openen. Uniek.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 16-05-2018, 06:17
door Heppie
Ik rij ook met dat scherm,helemaal top.
Geen turbulentie en heerlijk rustig aan je hoofd,je hoord alleen het torretje knorren.
Op mijn laatste tank uit Luxemburg heb ik trouwens 520 km gereden en toch waar het kon 130 gereden,geweldig.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 16-05-2018, 07:06
door Peettomaat
Hier nog 1 met het scherm, de airflow had wat krasjes en las hier de positieve ervaringen.
Mijn eerste indruk toen ik de doos open maakte ;ze hebben de verkeerde opgestuurd ,dit omdat ik hem flink kleiner vond dan de airflow. Maar artikelnummer gecheckt bleek toch te kloppen.
Ruitje in de middelste stand gemonteerd en ik moet zeggen na meerdere ritjes nu toch ook wel tevreden. Inderdaad minder gebulder/druk op je hoofd. Wel wat meer wind op de armen maar dat is niet hinderlijk.
Waar ik ook pas achter kwam is dat bij mijn shoei neotec het vizier op een kleine ventilatiestand ook "schudden" op je hoofd veroorzaakt. Vizier volledig gesloten dan is hij veel stabieler.


Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 16-05-2018, 09:06
door Iron Horse
Als ik dit allemaal zo lees dan is het wel komisch. De eerste oplossing die tegen de turbulentie werd aangedragen was in 2004/2005 ............... ja inderdaad de varioscreen (van MRA). Misschien niet helemaal als deze, maar met de toevoeging van de Madstad/kloontje uiteindelijk toch zo'n beetje het beste resultaat dat ik heb kunnen behalen. Givi Airflow, werkt niet, is lelijk, veel te groot en log. Dus we zijn gewoon weer bij af zoals we de oplossing in 2005 eigenlijk allang kenden.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 16-05-2018, 18:19
door RedStrom
Is niet helemaal correct Rob. De ruiten zijn niet hetzelfde en de motoren ook niet.
Ik heb ook een kloontje voor de 1000 gehad. Werkte ook niet.
Ik heb ook een oude MRA ruit van de 650K6 met flipje passend gemaakt op de 1000L4. Werkt behoorlijk, maar niet goed genoeg.
Terwijl dat op de 650 wel zo was.

Vandaag het varioscherm op de nieuwe 650 en 1000 kunnen testen. Prima scherm. Maar niet beter dan de airflow.
Ik heb thuis nog een beetje het best of both worlds gecombineerd, en ook een bovenruit verder afgezaagd (was ingescheurd).
Ik moet beide nog testen.
20180516_140201758_iOS.jpg
20180516_140324190_iOS.jpg

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 16-05-2018, 18:20
door RedStrom
Kan iemand ze draaien. Vergeten dat portrait foto's hier niet werkt.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 18-05-2018, 21:10
door RedStrom
Vandaag met wat ruitjes op pad geweest om te testen op mijn testcircuit in Duitsland. Ik was wel benieuwd.
Mooi rondje met verkeer en open stukken zodat de wind aan alle kanten voelbaar is.
Ik heb allerlei combi's getest gemaakt van de volgende delen:
- airflow onderruit, bovenruit met en zonder flip-up, afgezaagde bovenruit, flip-up, opzetstuk (leuk dingetje), oude MRA ruit van mijn 650, met en zonder flip-up cq opzetstuk.

Meeste stukken in 1 poging: airflow onderruit + bovenruit + flip-up + opzetstuk (4 lagen). Werkt wel, maar ziet er niet uit.
Het opzetstuk op alleen de onderruit is een mooie voor warmer weer en niet te lange ritten.
Opmerkelijk was ook hoe goed de airflow bovenruit ondersteboven gemonteerd werkt. Dan krijg je een beetje een versys-ruit. Die schijnen ook goed te zijn.
Maar om een hele dag vol te houden en minder herrie te hebben en toch het vizier open te kunnen hebben, is de gewone airflow met flip-up de winnaar.
Dat flip-upje maakt het net af. Eea op de onderste gaten gemonteerd en in de middelste stand van de 3.
Zoals op de foto hierboven.
De veel mooiere vario-ruit uit de optielijst is een goede 2-de. Die heb ik woensdag kunnen testen.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 20-05-2018, 09:52
door Camino
Uiteindelijk na enkele omzwervingen voor dit originele model 2014 tourruitje gekozen. Ik houd de Airflow nog wel voor koudere dagen omdat hij tegen rijwind iets meer bescherming biedt. Maar qua turbulentie voldoet dit tourruitje prima.
En uiteraard omdat ik dit veel mooier vind dan de toch echt oerlelijke Airflow op foto 2

Afbeelding

Afbeelding

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 02-06-2018, 09:35
door RedStrom
DE OPLOSSING :!: !!!
20180530_124339815_iOS (Klein).jpg
Draai de bovenruit om. En speel dan eens met de hoogte. Ik heb hem op de laagste stand en de middelste schuine stand (DL1000A).
Ik heb wel windgeruis, maar geen turbulentie.
Mijn vizier beweegt wel als het open is, maar geen turbulentie.
Niet in het verkeer, en niet in het weer van gisteren (waar ik was waren veel buien en wind vanuit alle richtingen).
En mocht de situatie erom vragen dan kan de ruit hoger (werkt ook goed), of gewoon weer zoals ie hoort. Maar deze laagste stand bevalt prima.

Ik heb er 3 dagen mee naar en in de Eifel gereden zonder ook maar 1 keer de ruit te willen verstellen.
Ik heb wel de stickers eraf gehaald om dat lelijke ding niet lelijker te maken (airflow staat dan op de kop).
Tot nader bericht blijft het zo. Blij, blij, blij :duim:

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 02-06-2018, 19:20
door Frank
Haha.. Blij, maar het ziet er nog belachelijker uit dan het al was. ;-)

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 02-06-2018, 20:18
door Iron Horse
+1

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 02-06-2018, 20:38
door RedStrom
Knappe conclusie op basis van een niet complete foto.
Het kan mooier, maar op de plek waar ik zit, valt het reuze mee.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 02-06-2018, 21:41
door Frank
Nou.. ik was toevallig bij mijn motor en heb ik het even geprobeerd.. dus had Full HD beeld.. ;-)

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 09:40
door RedStrom
Ach tuurlijk, je hebt zelf ook zo'n ding.
Rij er eens mee. Doe eens gek. Denk eens uit het doosje. En kijk dan eens hoe het bevalt.
Jij bent niet ik en ik ben niet jij, dus het effect, de beleving, en het oordeel zal anders zijn.
En als je tevreden bent laat je het lekker zo. Maar misschien ben je er wel ondersteboven van :wink:

Ik heb ook nog een veel kortere, afgezaagde, bovenruit. Maar die geeft niet hetzelfde effect.
Het zit hem echt in de volle lengte van de ruit. Maar dan andersom. :wink:

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 13:26
door Dekol
Dan hou ik het toch maar bij mij schermpje van 17 euro van wish. Werkt voor mij perfect zelf op hoge snelheid gewoon vizier open.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 13:57
door RedStrom
Opzetstukje of hele ruit? linkje?
Die eerste heb ik ook. Werkt ook wel, maar minder voor mij.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 18:06
door Dekol

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 18:10
door Eikie
Handig, eerst een account aanmaken

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 03-06-2018, 18:19
door RedStrom
Is een deflector dus, een opzetstuk.
Die hebben wel een prettige werking. Ze zijn verstelbaar en dat maakt veel uit.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 10-02-2019, 20:37
door Habs
Ik zit er aan te denken om de vario ruit uit de Suzuki accessoire lijst aan te schaffen als vervanging van mijn Givi Airfow ruit. Dit omdat die laatste, bij mijn lengte van 1.85m, me niet bevalt vanwege de hoofdschuddende turbulentie. Met alleen de Givi onderruit erop is het al een stuk beter, maar dan zit je dus ook weer meer in de wind. Verschillende mensen hebben die ruit inmiddels aangeschaft lees ik (Pim1955, Rjzilver, Heppie, Peettomaat). Hoe bevalt deze ruit nu t.o.v. de Airflow na een jaar gebruik en is er nog turbulentie aanwezig bij snelheden boven de 110 km/u?

En even voor de zekerheid, het ruitje past ook gewoon op de 1000 AL4?

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 10-02-2019, 21:02
door RedStrom
Ik heb de bovenruit van de Airflow ondersteboven gezet. Dan staat het smallere onderstuk boven.
Wat nu dan de onderkant van de bovenruit is geworden heb ik met 15-20 cm ingekort.
Het blijft een lelijk ding zo'n ruit, maar zo werkt ie voor mij (1.82) prima.
Mooiste is wel de flipup ruit, maar die heb ik niet helemaal werkend gekregen.
De touringversie, de iets hogere dus, schijnt sommigen wel goed te bevallen.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 29-03-2019, 23:10
door Charles
Heb ook zitten worstelen met Airflow. Buitenste ruitje nu omgedraaid zoals Redstrom. Begin nu enthousiast te worden. Vandaag heerlijk gereden. Druk nu met name op schouders, maar niet meer op mijn hoofd (1.93).
Goede tip!

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 30-03-2019, 08:34
door RedStrom
Graag gedaan.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: zo 31-03-2019, 22:08
door Habs
Ik heb inmiddels een tijdje met de nieuwe Suzuki Touring ruit gereden. Uiteindelijk toch ook niet echt tevreden over. De Givi dus weer terug gezet. Vandaag op de autoweg met de ruit in de meest schuine stand gereden en het variable deel in een hoge stand. Dit gaf ook een best goed resultaat. Met mijn hand tijdens het rijden gevoeld en de windstroom lijkt nu ook over de helm heen te gaan. Alleen meer druk op de schouders, zoals Charles ook al constateerde in de oplossing van RedStrom.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 06-04-2019, 20:27
door Weerman
Heb 2 week gelden Givi Airflow eraf gehaald en originele ruitje er weer op gezet met een opzet ruitje van Ali erop, voor mij geeft dit veel meer rust ook de motor is boven 100km/h veel stabieler dacht eerst dat het verbeelding was maar het is echt zo.
Omdat ik deze combinatie er niet uit vindt zien (net als een Airflow trouwens) heb ik vandaag een Suzuki Touring ruit besteld in het donker hopen dat deze net zo goed bevalt als die Ali combi.

Wim.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 06-04-2019, 20:32
door Heppie
Weet ik wel zeker 👍

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: za 06-04-2019, 21:26
door Weerman
We gaan het mee maken.

Wim.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 15-05-2019, 21:14
door Ritual
Ben zelf ook verschillende standen met de vario aan het testen (1.93) maar moet zeggen dat het gewoon lastig is stond op stand 2 met flip max reed wel oke alleen veel schudden met mn helm . Nu op hoogste stand gezet met de flip up en reed 1x wel lekker en vandaag reed het niet veel wind op de onderkin en herrie . Flip op laagste stand gezet werd het ietsje beter . Dus conclusie . Ja die heb ik nog niet haha

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 16-05-2019, 13:30
door Sufos
De grootste verbetering voor mij was gewoon mijn nieuwe helm, de Shoei Neotec. Wat een verschil met de oude zeg :-)}
Heb trouwens wel zo'n varioscreen, die Givi had ik ook maar daar ga ik echt niet mee rijden, zóóó lelijk.......

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 16-05-2019, 15:02
door Tcat
Rjzilver schreef: di 15-05-2018, 08:20 Mijn (2017) 1000XT heeft geen airflow maar sinds een paar maanden een Suzuki varioscherm (weet dus niet of dit verhaal ook opgaat voor het varioscherm). Dat gaf voor mij (1.85m) al een enorme verbetering t.o.v. het standaardscherm. Recent heb ik daar spiegelverbreders aan toegevoegd en dat gaf nog eens een flinke stap vooruit. Niks geen gebulder meer en ook geen gedreun. Rust en windstilte, je hoort het blok nu ook prachtig lopen. Alleen een schuifpui of een koekblik zal nog verbetering geven maar dit smoelt nog leuk ook. Ook voor de duo pakt het goed uit.
Woon je wellicht in de buurt van 010?
Wij hebben de zelfde lengte, en rij nu weer met het originele ruitje in de hoogste stand.
Op mijn 07dl had ik ook een flip up zitten, maar maakte bij mij niets uit.

Wil best weer wat geld uitgeven, maar niet voor jan lol..

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: do 16-05-2019, 20:29
door Pim1955
Habs schreef:Ik zit er aan te denken om de vario ruit uit de Suzuki accessoire lijst aan te schaffen als vervanging van mijn Givi Airfow ruit. Dit omdat die laatste, bij mijn lengte van 1.85m, me niet bevalt vanwege de hoofdschuddende turbulentie. Met alleen de Givi onderruit erop is het al een stuk beter, maar dan zit je dus ook weer meer in de wind. Verschillende mensen hebben die ruit inmiddels aangeschaft lees ik (Pim1955, Rjzilver, Heppie, Peettomaat). Hoe bevalt deze ruit nu t.o.v. de Airflow na een jaar gebruik en is er nog turbulentie aanwezig bij snelheden boven de 110 km/u?

En even voor de zekerheid, het ruitje past ook gewoon op de 1000 AL4?

Ik ben nog steeds erg tevreden, Habs. Ook >110 km/u. En hij zóóóó mooi!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 17-05-2019, 09:09
door Eikie
Behalve frontale luchtstroom krijg je op de motor ook onder de kuip vandaan behoorlijk wat wind / turbulentie. De één zegt dat dit het vacuüm tussen het scherm en de berijder weg neemt, de ander zegt dat dit juist de turbulentie veroorzaakt.
Wellicht is er iemand ooit op het idee gekomen om de ruimte rond de voorpoten dicht te stoppen met iets van schuimrubber ?

Tis een beetje vloeken in de Vstrom kerk, maar bij mijn Africa Twin heb ik een ‘Air Dam Forkshield Updraft Deflector-CRF1000L’ gemonteerd. Een bek vol voor een stukje stevig plastic wat lijkt op een vlinder. Dit geeft al een aardig verschil en neemt behoorlijk wat turbulentie weg. Ik ben er nog niet helemaal uit, mogelijk moet ik naar een lager scherm met een flipruitje / varioruitje maar daar ga ik later mee experimenteren.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 17-05-2019, 14:15
door Motormuus
Nergens last van gehad. Stap net na 350km van een at af...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 22-07-2019, 18:23
door Havado63
Camino schreef:Ik zou eigenlijk wel een keer een soort aerodynamische windtunneltest willen zien met al die schermen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het naar voren brengen van welk scherm dan ook dmv langere bouten en tussenstukken een zoveel andere luchtstroom teweeg brengt. Zelf ben ik er recent achtergekomen dat het touring 2014 scherm net zo goed bevalt als de Airflow op de hoogste stand. Raar maar waar. Het touringscherm buigt aan de bovenzijde weer iets naar voren. Misschien dat dat het is.
Ik heb de bussen van mijn airflow een keer verwijderd, vond hem mooier aansluiten op de kuip. Mijn vrouw werd gek van de turbulentie en ik kreeg ook wienig xuurstof. Thuis de busjes er weer tussen gevrot en weg klachten!! Vreemd zoveel verschil met busjes van 1cm dik....

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 22-07-2019, 18:25
door Havado63
Pim1955 schreef:
Pim1955 schreef:Ik heb op mijn 2014 V-Strom 1000 het nieuwe 2018 vario windscreen van Suzuki geschroefd. Ziet er geweldig uit en geen last meer van turbulentie! Weet nog niet hoe het is bij snelheden >110 km/u.
Heb ook meteen de Suzuki GPS steun aangeschaft. Ook daar ben ik heel tevreden mee. Trilt een beetje bij stationair, dus alleen wanneer je stil staat. Beide asseccoires zijn gewoon te bestellen bij Nimag.
IMG_0129.JPG
IMG_0127.JPG
IMG_0126.JPG
Inmiddels ook met hogere snelheden gereden. Nog steeds erg enthousiast. Geen turbulentie en naar mijn mening veel mooier dan die foeilelijke Givi Airflow.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De Givi is niet lelijk maar heeeel bijzonder....

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: ma 22-07-2019, 18:49
door Havado63
Iron Horse schreef:Hij is scherp Aad. :duim: Vroeger dachten we daar niet bij na, maar reden gewoon.
In 1983 had je ook Vetter en Rickman kuipen en deugde ook niet!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 16-08-2019, 11:46
door H3B
Ook ik heb problemen met de windschermen. Origineel gemonteerde ruit voldoet niet. Met aflevering van mijn motor is er een Vario Tour ruit gemonteerd maar voldeed eveneens niet. Uiteindelijk de Givi airflow gemonteerd en eerste reactie was goed maar na voldoende kilometers gereden te hebben toch nog niet tevreden. Teveel turbulentie. Als ik vervolgens ga staan tijdens het rijden dan is het heerlijk stil en hoor je alleen het windgeruis.

Omdraaien van van de ruit, zoals Redstrom en Charles gedaan hebben, en de ruit in de laagste stand is al een stap in de goede richting maar voor mij met een lengte van 2,04m nog net niet voldoende.
PS:Ook het rijden met alleen de onderste ruit geeft teveel turbulentie. Spiegelverbreders heb ik ook al gemonteerd sinds aflevering.

Bijzondere is dat er geen korte ruiten te koop zijn, dus de volgende stap is de originele ruit aanpassen, en hiermee bedoel ik met een dremel de ruit inkorten. Ik hoop hiermee met de helm en schouders volledig in de rijwind te zitten en daarmee de turbulentie uit te vlakken. Optie is ook nog om de ruit er helemaal af te laten, zal zeker nog getest worden als de ingekorte ruit niet werkt. Mocht het allemaal niet baten dan blijft de Airflow ruit er omgekeerd inzitten.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 16-08-2019, 13:14
door RedStrom
De zaag erin!
Gaat prima. Met elke ruit.
Mooi afronden en klaar.
Heb ik ook gedaan met een vorige airflow.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: vr 16-08-2019, 14:08
door Iron Horse
h3b schreef: vr 16-08-2019, 11:46 Bijzondere is dat er geen korte ruiten te koop zijn,
Die zijn er wel, ik weet dat er hier op het forum ook een enkele maal eentje voorbij is gekomen. Welke het precies is en van welk merk zou ik zo even niet weten.

Re: Airflow niet optimaal

Geplaatst: wo 21-08-2019, 21:55
door H3B
Met de dremel de originele Vstrom ruit zo laag mogelijk doorgeslepen en daarna gemonteerd. Eerste reactie was toch niet heel positief. Meer turbulentie dan verwacht. Vervolgens maar eens zonder ruit gereden en dat is enerzijds rustiger, maar anderzijds zit en rijdt het minder lekker. Dus dan toch maar weer de Givi Airflow gemonteerd, 1 gaatje hoger deze keer in het frame, en deze is toch nog niet zo slecht. Dus toch maar eens kijken of een opzetstukje misschien nog net het verschil kan maken.