Pagina 1 van 1

Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 12-08-2014, 13:07
door Whitestrom 2010
Mijn ervaring met de GIVI airflow:

onlangs mijn stand ruitje ( DL650 2010 ) verwisseld voor Givi airflow ruit
aangezien ik niet erg erg groot ben ( 1.77 ) staat de ruit in de laagste stand

resultaat : geen turbulentie , kan met vizier open en zonder doppen rijden , wel meer motorlawaai heb ik het idee, meer gegier en mn bij volgas doortrekken brult de motor er lustig op los .

wel vind ik het jammer dat ik maar net over de ruit heen kan kijken , ik had m graag nog een paar cm lager gehad, iemand nog ideeen?
ik heb de Suzuki montage steun op de laagste stand staan , dus die kan niet lager en iets vd bovenkant afhalen lijkt me niet mooi aangezien de airflow een dikke buitenrand heeft.

op de snelweg : geweldig

grt

John

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 12-08-2014, 13:23
door RedStrom
Ik heb 3 cm van die bovenruit gehaald. Gewoon met een ijzerzaagje.
Dan werkt ie nog prima en het ziet er beter uit.
Ik rij nu met flipup ruitje, dus hij staat in de schuur.
Proberen?
Moet je even naar Winterswijk komen.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 12-08-2014, 18:21
door Goldstrom
Ik had het zelfde probleem. Heb niet de zaag er in gezet, maar nieuwe gaten geboord in de onderruit.
Daarna de zwarte hoogteverstelling hendels verplaatst. Ongeveer 9 cm lager. De oude gaten afgeplakt met doorzichtig folie.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: wo 13-08-2014, 21:32
door Whitestrom 2010
ja, afzagen lijkt me dan het makkelijkste, ik heb ook gekeken naar het verplaatsen vd gaten, maar die zijn wel erg groot.
hoe ziet dat eruit met een stuk eraf gezaagd, niet lelijk omdat je het verdikte gedeelte kwijt bent?
heb je misschien een foto ervan?

grt

John

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: wo 13-08-2014, 23:04
door RedStrom
Ik heb gezocht maar heb geen foto kunnen vinden. Dan moet ik er 1 maken. Maar dat wordt later ivm vakantie.
Hij wordt in ieder geval niet lelijker op.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 14-08-2014, 07:10
door Whitestrom 2010
ok, alvast bedankt!

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: za 16-08-2014, 16:50
door YellowWee
Hoi,


Als ik weer terug ben van de werkzaamheden hier in het Midden-Oosten ga ik hier ook is mee aan de pruts.
Wil dmv nieuwe gaten de ruit naar beneden brengen.

Bij droog weer geen enkel probleem kijk je gewoon door de ruit heen maar bij regen op de autobahn.......................

Dus als er nog tips/fotos zijn van de verbouwde suzuki steunen?


GR

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: za 16-08-2014, 23:08
door Eikie
Ruit in de laagste stand met regen op de rijksweg. Waaien de druppels mooi van je vizier !

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: zo 17-08-2014, 08:34
door Ebrostrom
Nou, dat valt vies tegen hoor Rene. Ik moet echt even naast t scherm gaan hangen.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: zo 17-08-2014, 09:55
door Eikie
Jij bent een meter langer en rijdt op het oude model.
Dat maakt een wereld van verschil

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: zo 17-08-2014, 10:29
door Ebrostrom
Calimero ;-)

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: ma 18-08-2014, 13:24
door RedStrom
IMAG0582.jpg
IMAG0583.jpg
@Whitestrom
Ruitjes fotograferen blijft lastig, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De rand is niet erg en niet veel naders dan de originele.

ps: Die 2x2 gaten bovenin de onderruit zijn van het flipupje wat ik daar een keer op gemonteerd had.
Kan ik je afraden, want het flipupje is niet breed genoeg. Alleen rijden met de onderruit is geen doen. Geeft alleen maar turbulentie.
:bye:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 11:23
door Bacchus
En dit is prettiger rijden dan met de originele lengte?
Je haalt een stukje van de flip-up weg door het bovenste gedeelte af te zagen toch?

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 11:37
door RedStrom
Het effect van de ruit zit in de dubbele ruit en de verdunning/verdikking tussen de 2 ruiten (venturi effect).
Dat maakt dat de lucht over je heen wordt getrokken.
De lengte van de ruit heeft minder effect. Die kan wel iets korter.
Dan hoef je er niet tegenaan of doorheen te kijken.
Met 1.80m en ruit in de laagste stand moet dat wel.
De werking is verder goed.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 16:01
door Hessie
Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 18:14
door Eikie
(Lucht)volume tussen de ruit en de berijder is ook een belangrijk punt.
Zelf ben ik erg tevreden over het scherm terwijl mijn zoon turbulentie ervaart.
Ik 82kg en 1.76m mijn zoon 70kg en 1.88m
Hiermee wil ik aangeven dat ik met mijn dikke lijf en korte armpjes dichter op het scherm zit dan een magere Hein met lange vlerken. Niets is zo persoonlijk als de afstelling van een windscherm en dan heb ik het type helm nog niet eens meegenomen in het verhaal. In een ander topic is dit al in den treuren beschreven.
Ik zou zeggen; plak zo'n scherm er op, ga rijden, instellen en als het niks is, gewoon weer een een ander type ruit monteren totdat je wat goed gevonden hebt. Er is genoeg te koop of zelfs op maat te maken.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 18:23
door Ebrostrom
Ook ik met 192 met verhoogd 1000 zadel ervaar nog turbulentie bij oplopende snelheid. Overig verkeer doet trouwens ook n flinke duit in het zakje. Hoe dichter ik naar t scherm buig hoe minder turbulentie.


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 20:12
door RedStrom
Hessie schreef:Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:
Maar vast niet 3 cm vanuit de onderste stand. En jij rijdt op een L2 en het gaat hier om K-modellen. Die motor is anders en die ruit is anders. En niet alleen qua vlekkies :wink:
Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Maar de wind en vooral relatieve richting en ander verkeer maken ook veel uit. Het blijft behelpen. Zondag nog gemerkt op de snelweg.
Daarom is naked best lekker :duim:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 20:28
door Hessie
Ja maar ja maar ja maar ik heb toch ook op een K gereden, met airflow :wink:
Ach, je kunt er een boek overschrijven....
Maar ik blijf erbij dat 3 cm lager of hoger echt wel verschil kan opleveren, waarom zou anders die mogelijkheid erop zitten :roll:

:bye:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 23:07
door Ebrostrom
RedStrom schreef: Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Daarom had ik m er dus weer afgehaald. Dat scheelde enorm.
RedStrom schreef:Daarom is naked best lekker :duim:
Wel kleren aanhouden, JW. En Sven nu niet vragen om een fotootje……

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: di 19-08-2014, 23:40
door Bozobin †
Fotootje ?

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: wo 20-08-2014, 07:33
door Eikie
:duim: je was me net voor Kees :schater:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 10:07
door Sjakie
JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 10:58
door Spurm
Oké Erik ;)

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 14:39
door Framomile
Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 17:55
door Margon
Zeer tevreden over wat turbulentie betreft. Ze hadden het alleen het bovenste scherm wel wat kras vaster mogen maken.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 19:28
door RedStrom
Sjakie schreef:JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:
Als je het toch wil zien hier is een link naar een paar actiefoto's op xxx.com http://www.speciaalvoorjou.com

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 20:38
door Sparkle Black Peter
Framomile schreef:Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:
Bij welke uroloog heb je een afspraak :schater:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 21:52
door Sjakie
Trap ik er toch nog in :cry:

Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op http://www.speciaalvoorjou.com/ is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of is permanent verplaatst naar een nieuw webadres.Hier volgen enkele suggesties:Controleer of uw apparaat een signaal en gegevensverbinding heeft.Laad deze webpagina later opnieuw.Bekijk een exemplaar van de webpagina uit het cachegeheugen van Google.

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 21:57
door RedStrom
:o) :o) :o) :o)
Je bent niet de enige.
Viezerik :evil:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: do 16-10-2014, 23:15
door Framomile
Chips :oops:

Re: Givi Airflow ervaring

Geplaatst: vr 17-10-2014, 07:36
door Eikie
xxx.com :duim:
Net zoiets als 555 telefoonnummers in Amerikaanse TV series... bestaan niet :schater: