Givi Airflow ervaring

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Whitestrom 2010
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 »

Mijn ervaring met de GIVI airflow:

onlangs mijn stand ruitje ( DL650 2010 ) verwisseld voor Givi airflow ruit
aangezien ik niet erg erg groot ben ( 1.77 ) staat de ruit in de laagste stand

resultaat : geen turbulentie , kan met vizier open en zonder doppen rijden , wel meer motorlawaai heb ik het idee, meer gegier en mn bij volgas doortrekken brult de motor er lustig op los .

wel vind ik het jammer dat ik maar net over de ruit heen kan kijken , ik had m graag nog een paar cm lager gehad, iemand nog ideeen?
ik heb de Suzuki montage steun op de laagste stand staan , dus die kan niet lager en iets vd bovenkant afhalen lijkt me niet mooi aangezien de airflow een dikke buitenrand heeft.

op de snelweg : geweldig

grt

John
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

Ik heb 3 cm van die bovenruit gehaald. Gewoon met een ijzerzaagje.
Dan werkt ie nog prima en het ziet er beter uit.
Ik rij nu met flipup ruitje, dus hij staat in de schuur.
Proberen?
Moet je even naar Winterswijk komen.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Goldstrom
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2003)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Goldstrom »

Ik had het zelfde probleem. Heb niet de zaag er in gezet, maar nieuwe gaten geboord in de onderruit.
Daarna de zwarte hoogteverstelling hendels verplaatst. Ongeveer 9 cm lager. De oude gaten afgeplakt met doorzichtig folie.
Whitestrom 2010
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 »

ja, afzagen lijkt me dan het makkelijkste, ik heb ook gekeken naar het verplaatsen vd gaten, maar die zijn wel erg groot.
hoe ziet dat eruit met een stuk eraf gezaagd, niet lelijk omdat je het verdikte gedeelte kwijt bent?
heb je misschien een foto ervan?

grt

John
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

Ik heb gezocht maar heb geen foto kunnen vinden. Dan moet ik er 1 maken. Maar dat wordt later ivm vakantie.
Hij wordt in ieder geval niet lelijker op.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Whitestrom 2010
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 »

ok, alvast bedankt!
YellowWee

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door YellowWee »

Hoi,


Als ik weer terug ben van de werkzaamheden hier in het Midden-Oosten ga ik hier ook is mee aan de pruts.
Wil dmv nieuwe gaten de ruit naar beneden brengen.

Bij droog weer geen enkel probleem kijk je gewoon door de ruit heen maar bij regen op de autobahn.......................

Dus als er nog tips/fotos zijn van de verbouwde suzuki steunen?


GR
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie »

Ruit in de laagste stand met regen op de rijksweg. Waaien de druppels mooi van je vizier !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom »

Nou, dat valt vies tegen hoor Rene. Ik moet echt even naast t scherm gaan hangen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie »

Jij bent een meter langer en rijdt op het oude model.
Dat maakt een wereld van verschil
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom »

Calimero ;-)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

IMAG0582.jpg
IMAG0583.jpg
@Whitestrom
Ruitjes fotograferen blijft lastig, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De rand is niet erg en niet veel naders dan de originele.

ps: Die 2x2 gaten bovenin de onderruit zijn van het flipupje wat ik daar een keer op gemonteerd had.
Kan ik je afraden, want het flipupje is niet breed genoeg. Alleen rijden met de onderruit is geen doen. Geeft alleen maar turbulentie.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Bacchus »

En dit is prettiger rijden dan met de originele lengte?
Je haalt een stukje van de flip-up weg door het bovenste gedeelte af te zagen toch?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

Het effect van de ruit zit in de dubbele ruit en de verdunning/verdikking tussen de 2 ruiten (venturi effect).
Dat maakt dat de lucht over je heen wordt getrokken.
De lengte van de ruit heeft minder effect. Die kan wel iets korter.
Dan hoef je er niet tegenaan of doorheen te kijken.
Met 1.80m en ruit in de laagste stand moet dat wel.
De werking is verder goed.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Hessie »

Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:
doei
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie »

(Lucht)volume tussen de ruit en de berijder is ook een belangrijk punt.
Zelf ben ik erg tevreden over het scherm terwijl mijn zoon turbulentie ervaart.
Ik 82kg en 1.76m mijn zoon 70kg en 1.88m
Hiermee wil ik aangeven dat ik met mijn dikke lijf en korte armpjes dichter op het scherm zit dan een magere Hein met lange vlerken. Niets is zo persoonlijk als de afstelling van een windscherm en dan heb ik het type helm nog niet eens meegenomen in het verhaal. In een ander topic is dit al in den treuren beschreven.
Ik zou zeggen; plak zo'n scherm er op, ga rijden, instellen en als het niks is, gewoon weer een een ander type ruit monteren totdat je wat goed gevonden hebt. Er is genoeg te koop of zelfs op maat te maken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom »

Ook ik met 192 met verhoogd 1000 zadel ervaar nog turbulentie bij oplopende snelheid. Overig verkeer doet trouwens ook n flinke duit in het zakje. Hoe dichter ik naar t scherm buig hoe minder turbulentie.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

Hessie schreef:Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:
Maar vast niet 3 cm vanuit de onderste stand. En jij rijdt op een L2 en het gaat hier om K-modellen. Die motor is anders en die ruit is anders. En niet alleen qua vlekkies :wink:
Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Maar de wind en vooral relatieve richting en ander verkeer maken ook veel uit. Het blijft behelpen. Zondag nog gemerkt op de snelweg.
Daarom is naked best lekker :duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Hessie »

Ja maar ja maar ja maar ik heb toch ook op een K gereden, met airflow :wink:
Ach, je kunt er een boek overschrijven....
Maar ik blijf erbij dat 3 cm lager of hoger echt wel verschil kan opleveren, waarom zou anders die mogelijkheid erop zitten :roll:

:bye:
doei
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom »

RedStrom schreef: Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Daarom had ik m er dus weer afgehaald. Dat scheelde enorm.
RedStrom schreef:Daarom is naked best lekker :duim:
Wel kleren aanhouden, JW. En Sven nu niet vragen om een fotootje……
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Bozobin † »

Fotootje ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie »

:duim: je was me net voor Kees :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sjakie »

JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Spurm »

Oké Erik ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Framomile »

Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Margon »

Zeer tevreden over wat turbulentie betreft. Ze hadden het alleen het bovenste scherm wel wat kras vaster mogen maken.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

Sjakie schreef:JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:
Als je het toch wil zien hier is een link naar een paar actiefoto's op xxx.com http://www.speciaalvoorjou.com
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sparkle Black Peter »

Framomile schreef:Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:
Bij welke uroloog heb je een afspraak :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sjakie »

Trap ik er toch nog in :cry:

Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op http://www.speciaalvoorjou.com/ is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of is permanent verplaatst naar een nieuw webadres.Hier volgen enkele suggesties:Controleer of uw apparaat een signaal en gegevensverbinding heeft.Laad deze webpagina later opnieuw.Bekijk een exemplaar van de webpagina uit het cachegeheugen van Google.
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom »

:o) :o) :o) :o)
Je bent niet de enige.
Viezerik :evil:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Framomile »

Chips :oops:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie »

xxx.com :duim:
Net zoiets als 555 telefoonnummers in Amerikaanse TV series... bestaan niet :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie