Givi Airflow ervaring

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Whitestrom 2010
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 » di 12 aug 2014, 13:07

Mijn ervaring met de GIVI airflow:

onlangs mijn stand ruitje ( DL650 2010 ) verwisseld voor Givi airflow ruit
aangezien ik niet erg erg groot ben ( 1.77 ) staat de ruit in de laagste stand

resultaat : geen turbulentie , kan met vizier open en zonder doppen rijden , wel meer motorlawaai heb ik het idee, meer gegier en mn bij volgas doortrekken brult de motor er lustig op los .

wel vind ik het jammer dat ik maar net over de ruit heen kan kijken , ik had m graag nog een paar cm lager gehad, iemand nog ideeen?
ik heb de Suzuki montage steun op de laagste stand staan , dus die kan niet lager en iets vd bovenkant afhalen lijkt me niet mooi aangezien de airflow een dikke buitenrand heeft.

op de snelweg : geweldig

grt

John

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » di 12 aug 2014, 13:23

Ik heb 3 cm van die bovenruit gehaald. Gewoon met een ijzerzaagje.
Dan werkt ie nog prima en het ziet er beter uit.
Ik rij nu met flipup ruitje, dus hij staat in de schuur.
Proberen?
Moet je even naar Winterswijk komen.
eerst rijden, dan oordelen

Goldstrom
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2003)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Goldstrom » di 12 aug 2014, 18:21

Ik had het zelfde probleem. Heb niet de zaag er in gezet, maar nieuwe gaten geboord in de onderruit.
Daarna de zwarte hoogteverstelling hendels verplaatst. Ongeveer 9 cm lager. De oude gaten afgeplakt met doorzichtig folie.

Whitestrom 2010
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 » wo 13 aug 2014, 21:32

ja, afzagen lijkt me dan het makkelijkste, ik heb ook gekeken naar het verplaatsen vd gaten, maar die zijn wel erg groot.
hoe ziet dat eruit met een stuk eraf gezaagd, niet lelijk omdat je het verdikte gedeelte kwijt bent?
heb je misschien een foto ervan?

grt

John

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » wo 13 aug 2014, 23:04

Ik heb gezocht maar heb geen foto kunnen vinden. Dan moet ik er 1 maken. Maar dat wordt later ivm vakantie.
Hij wordt in ieder geval niet lelijker op.
eerst rijden, dan oordelen

Whitestrom 2010
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 11:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Whitestrom 2010 » do 14 aug 2014, 07:10

ok, alvast bedankt!

Gebruikersavatar
YellowWee
DL650 berijder
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 13:14
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 ABS Adventure 2008
Locatie: Zwolle

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door YellowWee » za 16 aug 2014, 16:50

Hoi,


Als ik weer terug ben van de werkzaamheden hier in het Midden-Oosten ga ik hier ook is mee aan de pruts.
Wil dmv nieuwe gaten de ruit naar beneden brengen.

Bij droog weer geen enkel probleem kijk je gewoon door de ruit heen maar bij regen op de autobahn.......................

Dus als er nog tips/fotos zijn van de verbouwde suzuki steunen?


GR
'Dwing jezelf te volharden en je grenzen te bereiken' OSU

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7772
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie » za 16 aug 2014, 23:08

Ruit in de laagste stand met regen op de rijksweg. Waaien de druppels mooi van je vizier !
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4263
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom » zo 17 aug 2014, 08:34

Nou, dat valt vies tegen hoor Rene. Ik moet echt even naast t scherm gaan hangen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7772
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie » zo 17 aug 2014, 09:55

Jij bent een meter langer en rijdt op het oude model.
Dat maakt een wereld van verschil
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4263
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom » zo 17 aug 2014, 10:29

Calimero ;-)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » ma 18 aug 2014, 13:24

IMAG0582.jpg
IMAG0583.jpg
@Whitestrom
Ruitjes fotograferen blijft lastig, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De rand is niet erg en niet veel naders dan de originele.

ps: Die 2x2 gaten bovenin de onderruit zijn van het flipupje wat ik daar een keer op gemonteerd had.
Kan ik je afraden, want het flipupje is niet breed genoeg. Alleen rijden met de onderruit is geen doen. Geeft alleen maar turbulentie.
:bye:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 1068
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Locatie: Weert

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Bacchus » di 19 aug 2014, 11:23

En dit is prettiger rijden dan met de originele lengte?
Je haalt een stukje van de flip-up weg door het bovenste gedeelte af te zagen toch?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » di 19 aug 2014, 11:37

Het effect van de ruit zit in de dubbele ruit en de verdunning/verdikking tussen de 2 ruiten (venturi effect).
Dat maakt dat de lucht over je heen wordt getrokken.
De lengte van de ruit heeft minder effect. Die kan wel iets korter.
Dan hoef je er niet tegenaan of doorheen te kijken.
Met 1.80m en ruit in de laagste stand moet dat wel.
De werking is verder goed.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Hessie
DL650 berijder
Berichten: 1070
Lid geworden op: do 25 dec 2008, 20:22
Mijn motor is een: Suzuki V Strom DL 650 L7
Locatie: Huizen

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Hessie » di 19 aug 2014, 16:01

Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:
doei

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7772
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie » di 19 aug 2014, 18:14

(Lucht)volume tussen de ruit en de berijder is ook een belangrijk punt.
Zelf ben ik erg tevreden over het scherm terwijl mijn zoon turbulentie ervaart.
Ik 82kg en 1.76m mijn zoon 70kg en 1.88m
Hiermee wil ik aangeven dat ik met mijn dikke lijf en korte armpjes dichter op het scherm zit dan een magere Hein met lange vlerken. Niets is zo persoonlijk als de afstelling van een windscherm en dan heb ik het type helm nog niet eens meegenomen in het verhaal. In een ander topic is dit al in den treuren beschreven.
Ik zou zeggen; plak zo'n scherm er op, ga rijden, instellen en als het niks is, gewoon weer een een ander type ruit monteren totdat je wat goed gevonden hebt. Er is genoeg te koop of zelfs op maat te maken.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4263
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom » di 19 aug 2014, 18:23

Ook ik met 192 met verhoogd 1000 zadel ervaar nog turbulentie bij oplopende snelheid. Overig verkeer doet trouwens ook n flinke duit in het zakje. Hoe dichter ik naar t scherm buig hoe minder turbulentie.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » di 19 aug 2014, 20:12

Hessie schreef:Ik durf dat toch te betwisten JW.
Ik merk wel degelijk verschil qua wind/turbulentie/herrie als je de "schuifruit" in hoogte verandert.

Je hebt het wel mooi afgezaagd hoor :duim:
Maar vast niet 3 cm vanuit de onderste stand. En jij rijdt op een L2 en het gaat hier om K-modellen. Die motor is anders en die ruit is anders. En niet alleen qua vlekkies :wink:
Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Maar de wind en vooral relatieve richting en ander verkeer maken ook veel uit. Het blijft behelpen. Zondag nog gemerkt op de snelweg.
Daarom is naked best lekker :duim:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Hessie
DL650 berijder
Berichten: 1070
Lid geworden op: do 25 dec 2008, 20:22
Mijn motor is een: Suzuki V Strom DL 650 L7
Locatie: Huizen

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Hessie » di 19 aug 2014, 20:28

Ja maar ja maar ja maar ik heb toch ook op een K gereden, met airflow :wink:
Ach, je kunt er een boek overschrijven....
Maar ik blijf erbij dat 3 cm lager of hoger echt wel verschil kan opleveren, waarom zou anders die mogelijkheid erop zitten :roll:

:bye:
doei

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4263
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Ebrostrom » di 19 aug 2014, 23:07

RedStrom schreef: Wat hier bovengenoemd wordt is een belangrijke opmerking: de afstand tot de ruit. Die moet zo klein mogelijk zijn eigenlijk.
Bij mij merk ik verschil met het ruitje op een kloontje of op de originele mounting. Met kloontje wordt de afstand ook weer groter.
Daarom had ik m er dus weer afgehaald. Dat scheelde enorm.
RedStrom schreef:Daarom is naked best lekker :duim:
Wel kleren aanhouden, JW. En Sven nu niet vragen om een fotootje……
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Bozobin » di 19 aug 2014, 23:40

Fotootje ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7772
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie » wo 20 aug 2014, 07:33

:duim: je was me net voor Kees :schater:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 711
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Locatie: Kamerik (buiten)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sjakie » do 16 okt 2014, 10:07

JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.

Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 2355
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Locatie: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Spurm » do 16 okt 2014, 10:58

Oké Erik ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Framomile » do 16 okt 2014, 14:39

Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:

Gebruikersavatar
Margon
Berichten: 801
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Margon » do 16 okt 2014, 17:55

Zeer tevreden over wat turbulentie betreft. Ze hadden het alleen het bovenste scherm wel wat kras vaster mogen maken.
:-)}

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » do 16 okt 2014, 19:28

Sjakie schreef:JW + naked = iets dat ik niet hoef te zien :roll:
Als je het toch wil zien hier is een link naar een paar actiefoto's op xxx.com http://www.speciaalvoorjou.com
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6441
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sparkle Black Peter » do 16 okt 2014, 20:38

Framomile schreef:Ik ga voor naked en 3 cm langer :roll:
Bij welke uroloog heb je een afspraak :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 711
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Locatie: Kamerik (buiten)

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Sjakie » do 16 okt 2014, 21:52

Trap ik er toch nog in :cry:

Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op http://www.speciaalvoorjou.com/ is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of is permanent verplaatst naar een nieuw webadres.Hier volgen enkele suggesties:Controleer of uw apparaat een signaal en gegevensverbinding heeft.Laad deze webpagina later opnieuw.Bekijk een exemplaar van de webpagina uit het cachegeheugen van Google.
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door RedStrom » do 16 okt 2014, 21:57

:o) :o) :o) :o)
Je bent niet de enige.
Viezerik :evil:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Framomile » do 16 okt 2014, 23:15

Chips :oops:

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7772
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow ervaring

Bericht door Eikie » vr 17 okt 2014, 07:36

xxx.com :duim:
Net zoiets als 555 telefoonnummers in Amerikaanse TV series... bestaan niet :schater:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Plaats reactie