Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
PetervdE

Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door PetervdE »

Beste V-strom rijders,

Hierbij een paar plaatjes van mijn V-Strom (2013) met een ruit vervaardigd door Jos Schurgers (www.schurgersdesign.com). Hij maakt al jaren ruiten voor diverse motoren, waaronder die van diverse politiekorpsen. Jaren geleden heeft hij voor mij ruiten gemaakt voor de Yamaha Diversion 900 en de Yamaha FJR 1300. En nu dus voor mijn Strommetje.... :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door Ebrostrom »

en wat is het resultaat en verschil met andere ruiten? maar vooral ook jouw ervaringen?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door Eikie »

Hmmmmm uitsparing gemaakt voor de Mickey Mouse oren. Da's nou weer jammer.
Voor de rest ziet het er fraai uit.
Zoals Erik al aangeeft ben ik ook benieuwd wat je bevindingen zijn
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
PetervdE

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door PetervdE »

De ruit is beter dan de GIVI Airflow, maar nog niet zo perfect als bij mijn Yamaha Diversion en FJR 1300. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat er nog geen gaten onder in de ruit zitten, die toch nodig zijn om de laatste tubulentie weg te nemen. De ruit gaat dus nog even in de rivisie en ik zal dan mijn bevindingen weer melden.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door Hessie »

Ben benieuwd!!
Ben nog steeds niet helemaal blij met de airflow, vreemd en jammer genoeg :cry:

Dus hou me aanbevolen voor een goed alternatief! :duim:

:bye:
doei
PetervdE

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door PetervdE »

Inmiddels is mijn ruit met gaten weer gemonteerd en heb ik dit weekend 400 km gereden en dus een aandige test gehad met deze ruit. Die gaten helpen inderdaad om nog meer turbulentie weg te nemen en ik ben dan ook heel tevreden over het resultaat. Zie afbeelding.
Schurgersruit met gaten.jpg
Nu ga ik nog op zoek naar betere spiegels die het laatste restje turbulentie weg moeten nemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 05-05-2014, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door Bacchus »

Nu pas kijken naar andere spiegels? Denk dat je beter eerst naar andere spiegels had kunnen kijken.
Ik weet niet exact hoe het zit met de ER6 spiegels, maar de KTM's die ik erop heb zitten op een andere hoogte. Kom je waarschijnlijk in de knoop met je ruit.

Buiten dat ik de ruit niet mooi vind (vind ik van mijn Airflow ook niet), is het wel goed te horen dat dit een prima oplossing is. Comfort is toch belangrijk bij lange ritten.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
PetervdE

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door PetervdE »

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat ik eerst naar de spiegels had moeten kijken, maar ik was er niet goed van op de hoogte dat de speigels zo'n groot aandeel in de tubulentie kunnen hebben. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven die in de uitsparing van mijn ruit passen. Ik ga vanmiddag een ritje zonder spiegels maken...... :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Schurgers Design ruit voor V-strom 2013

Bericht door Bacchus »

DE manier om er achter te komen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het je bevalt.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie