Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

vervangingsruiten e.d.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6481
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 24 mei 2015, 01:11

RedStrom schreef:Ik heb zojuist het kloontje van Madstad binnen,
Ik heb even gekeken op de site van Madstad, maar je hebt er nu wel heel veel verstelmogelijkheden bij gekregen JW. Als je hiermee de juiste positie niet kunt vinden, gaat het nooit meer lukken 8) Natuurlijk wel afhankelijk van wat voor scherm je er op monteert. Maar zelfs met het kleinste scherm kun je zo te zien aardig wat cm omhoog. Als je hier dan ook nog een air-flow op monteert, kun je al rijdend een draad door een naald doen :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door RedStrom » zo 24 mei 2015, 10:19

De ruit komt 2 cm naar voren. De opening aan de onderkant wordt dus groter.
Minder onderdruk dus achter de ruit.
De hoogteverstelling is alleen naar boven toe. Maakt er een toerruit+ van.
Naar beneden toe komt er niks bij.
De hoek kan nu nog iets verder naar je toe. De hoekverstelling van Soes werkt ook nog.
Madstad adviseert de middelste stand om mee te beginnen. En ook om de ruit zo'n 55-65 graden schuin te hebben.
Dat is eigenlijk al de schuinste stand. En inderdaad de ruit rechtop is een crime.

Een vlakke plaat rechtop in de wind is qua luchtweerstand het slecht. Cw waarde boven de 1.
Idem qua turbulentie en druk op het stuur. Dat moet je met alle ruiten vermijden.
De Madstad zorgt voor minder herrie en minder turbulentie en daardoor sneller rijden.

Ik zou ook nog ruitjes met flipup kunnen testen, maar dat verandert 1 ding niet. En dat is de breedte.
Tov de oude 650 valt op dat ik meer rijwind op de armen heb. Dat doet ook wat met geluid en turbulentie bij je helm.
In de zomer wel lekker, maar toen ik gisteren een bui in reed werd ik natter dan anders. Op de armen dus. En ook de kol werd natter dan anders.
Mijn oude ruit met flipup op de 650 is net zo breed als de huidige op de 1000. Maar de motor is duidelijk anders. Kuipje en kappen, etc.
De meeste ruiten die mensen goed bevallen op de 1000 zijn breder dan standaard, of geleiden de rijwind zo dat het zo lijkt.
De Airflow is daar 1 van. De onderruit is breder dan standaard. Daarom ben ik ook benieuwd naar het rijden met alleen de onderruit.
Met de Airflow op de 650 was dat helemaal niks. Ook niet op een kloontje en ook nog met een flipup er op gemonteerd. Je moet met bovenruit rijden.
De onderruit voor de 1000 lijkt beter gevormd.
:-)}
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Stroompje » zo 24 mei 2015, 16:04

Net terug van een dikke 200 km molenrit.........ik vergat zelfs mijn systeem helm dicht te klappen bij dit mooie weer :duim:
Alleen als je gaat versnellen voor een paar lekkere bochten of zo......dan gaat de klep dicht maar kan het vizier ver open blijven!
Minder vermoeiend en heerlijk ontspannen om zo te rijden met de Airflow, ik ben om :duim:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1019
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Motormuus » zo 24 mei 2015, 17:28

Ik ben nog steeds niet om. Maar op me 650 had ik ook geen air flow. Alleen een Mra scherm. Die met dat spoilertje. Dat was voor mij voldoende. Denk dat ik die over een maand of 3 toch ga bestellen.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6481
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 25 mei 2015, 01:27

JW, vraag bij de dealer of je die airflow een keer mag uittesten. is vaak geen probleem. Kun je zelf proberen of alleen de onderruit afdoende is, zonder eerst zo'n ruit te kopen. Je weet 't. je mag altijd naar het Zonnige Brabant komen om mijn ruit uit te proberen. Heb ook nog mijn 'home made' airflow voor de nieuwe 1000 liggen. Wellicht dat je hier mee aan de gang kunt gaan. Mag je zo hebben.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door RedStrom » ma 25 mei 2015, 09:28

Mooi. Wordt vervolgd :duim:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4615
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door RedStrom » zo 31 mei 2015, 15:14

Onderruit alleen rijdt prima. Wel in de schuinste stand en onderin.

Airflowgebruikers; hoe hebben jullie de onderruit op de Soes gezet?
Laagste, middelste, hoogste gaatjes?
Hoek schuin, midden, rechtop?
Ik ben er nog niet uit.

Heeft iemand nog een MRA met flipup liggen om te proberen?
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Stroompje » ma 01 jun 2015, 10:16

Hier onderruit in hoogste gaatjes en de bovenruit op een halve cm na helemaal naar benee.....en alles rechtop. :-)} :duim:
Doet z'n werk zo prima met mijn 180cm.
Zo blijft het ruitoppervlak compact genoeg om er nog een beetje mooi uit te zien :schater:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Framomile » ma 01 jun 2015, 21:04

Het onderruit kan bij mij alleen maar op 2 gaatjes, geen keuze. Ik gebruik de middelste stand qua schuinte en het bovenscherm staat ongeveer in het midden. Dit is voor mij met 1.84m ideaal.

Afbeelding

Gr Franc

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7856
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Eikie » ma 01 jun 2015, 21:42

Stroompje schreef:Hier onderruit in hoogste gaatjes en de bovenruit op een halve cm na helemaal naar benee.....en alles rechtop. :-)} :duim:
Zo blijft het ruitoppervlak compact genoeg om er nog een beetje mooi uit te zien :schater:
Esthetisch en cosmetisch verantwoord want je wilt natuurlijk niet voor gek rijden :schater:
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Lex1960
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 22:47
Mijn motor is een: DL 1000 2014
Locatie: veldhoven

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Lex1960 » di 13 okt 2015, 21:05

Hallo heb nu mijn airflow alweer een paar maanden er op zitten ben 1.78 meter staat in de laagste stand stand kijk mooi over het scherm heen bij regen even iets hoger gezet en vergeleken met mijn mede motorrijder werd mijn borst het minst nat .
heb sinds ik ook in de schemering rijd een puntje van kritiek gevonden de koplamp reflecteerde naar boven in het scherm waardoor dit je een beetje verblind
verblind is misschien een te groot woordt maar het leid wel af .
nog niet in pikdonker gereden .
denk wel dat het eenvoudig is op te lossen Door iets te materen of af te plakken
iemand dit ook al gemerkt

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4278
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Ebrostrom » wo 14 okt 2015, 07:34

Dat is mij ook opgevallen op m'n K9 (ook in pikdonker) maar dat is natuurlijk ook volop te wijten aan hoe schuin je de ruit zet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Rene
Berichten: 279
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door Rene » wo 14 okt 2015, 09:09

Vreemd.. mijn K9 met airflow geeft geen reflecties.. (ik heb geen madstads / kloontjes / whatever gemonteerd of nodig)

Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4

Bericht door LHoey » ma 09 nov 2015, 09:16

Dit weekend ook de Air-flow geplaatst op mijn L4.
Wow, wat een verschil.

met de verstelbare ruit zelfs op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => uit de wind en nul turbulentie.
zonder oordopjes :duim: . zalig.

zonder de verstelbare ruit op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => vol in de wind MAAR nul turbulentie.
ideaal voor hete dagen.


mvg
Lode

Plaats reactie