Airflow met handkappen

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gerardus1
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)(zwart)

Airflow met handkappen

Bericht door Gerardus1 » di 19 nov 2013, 20:06

Beste Strommers,
Ik heb de afgelopen dagen weer eens met genoegen de berichten, reacties en discussies afgestruind. Daarbij ben ik onder andere onder de indruk geraakt van de in grote meerderheid positieve ervaringen met de Airflow 260. Eerst kreeg ik het idee dat schrijvers elkaar turbulentie aanpraten. Als ik bij mezelf te rade ga, kom ik echter (en velen blijkbaar met mij) tot de conclusie dat de V-Strom eigenlijk een geweldige fiets is met maar één minpunt: turbulentie. Onbegrijpelijk dat in al die jaren dat de Strom in prouctie is, er van Suzuki uit geen adequate oplossing is bedacht. De Givi AF260 zal heus niet alle problemen oplossen en zeker ook niet voor iedere rijder en onder alle omstadigheden, maar de varhalen klinken zeker hoopgevend. Ik overweeg nu zelfs om er ook een aan te schaffen. Ik vraag me echter nog twee dingen af: 1: Kan ik met mijn 1,82m (en V-Strom 650A van 2010 met standaard zadel) zonder de griraf uit te hangen over het scherm kijken? 2: Komen mijn handkappen (org. Suzuki) niet tegen de zijkant van de ruit als ik het stuur tot aan de aanslag wil draaien?
vr. gr.,
Gerardus1

Gebruikersavatar
ANdeBruijn
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 10:07
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)(geel)

Re: Airflow met handkappen

Bericht door ANdeBruijn » di 19 nov 2013, 20:12

Hallo Gerardus1,

Moet denk ik geen probleem zijn. Als je het scherm in de laagste stand zet kijk je er wel overheen hoor vanaf daar is het spelen met de hoogte. Ik ben zelf een stuk langer en heb er een met een madstad. Ik had eerst geen madstad en nog erg last van turbulentie. Nu met de madstad kan ik het scherm nog een stukje kantelen en heb ik er geen last meer van. Het is toch een kwestie van proberen en testen. Wat voor de een werkt, werkt voor een ander wat minder.

Met mijn handkappen en spiegels heb ik qua scherm sowieso geen problemen gehad in combinatie met de airflow.
Groeten, Arno -> Vstrom DL 650 Yellow Rhino 2008|madstad|gipro|fork brace|lowering kit Rick Hughes|R&G|Airflow|Givi S310 mistlampen|Givi Tanklock|

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Rongoos » di 19 nov 2013, 20:15

Gerard,
Ik ben sinds een weekje in het bezit van de airflow.
En de turbulentie ben ik bijna kwijt op de helm. Daar staat tegenover dat ik nu wel meer herrie hoor onder de tank vandaan (motorblok)
Ik ben 2 mtr en kan met alles in de laagste stand goed over het 2e scherm heen kijken. Of dat met 1,82 ook lukt vraag ik me af??
Ik heb nog geen handkappen dus daar kan ik je niet mee helpen.
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2768
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Tulipan » di 19 nov 2013, 20:46

Daar staat tegenover dat ik nu wel meer herrie hoor onder de tank vandaan (motorblok)

Het is en blijft gelukkig een motor :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4278
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Ebrostrom » di 19 nov 2013, 23:04

Ik noem t muziek, rongoos. ;-)

Met de beschermkappen geen probleem. Met een madstad heel schuin leggen kan mogelijk met de spiegels (Kawasaki) een probleempje opleveren (staan wat meer naar buiten).


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Rongoos » di 19 nov 2013, 23:06

Dat wel maar ik had hiervoor een rijdend bankstel (goldwing) en die hoor je bijna niet.
Dus dit is even wennen :D
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2768
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Tulipan » wo 20 nov 2013, 00:33

Tulipan schreef:Daar staat tegenover dat ik nu wel meer herrie hoor onder de tank vandaan (motorblok)

Het is en blijft gelukkig een motor :D
Ik wist van je bankstel, wilde je even helpen herinneren :-)}
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Peterzeeland » wo 20 nov 2013, 12:47

Met mijn 1.75 en airflow in laagste stand op een 1000 (iets hoger zitten dan 650) kon ik er goed overheen kijken.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 294
Lid geworden op: za 27 okt 2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Locatie: Almere

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Roba » wo 20 nov 2013, 21:58

Ik ben 1.81m en kijk er op de hoogste stand met gemak overheen...
Groeten,
Rob

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7852
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Eikie » wo 20 nov 2013, 22:06

Is er trouwens sprake van hoogte verschil tussen de montage van de airflow op het oude en nieuwe model.
Ik ben 1.78 en rijd op een L2 me het ruitje in de halve stand en kijk er met gemak overheen. Laat het eigenlijk alleen zakken bij een regenbui, dat geeft nèt even meer wind op mijn vizier om schoon zicht te houden.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Rongoos » do 21 nov 2013, 10:40

Als ik de reakties hierboven lees denk ik dat wel.
Ik ben 2 mtr en kijk er net overheen in de laagste stand met dl1000 zadel en stuurverhogers
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Gerardus1
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)(zwart)

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Gerardus1 » za 23 nov 2013, 11:23

Beste Strommers,
Hartelijk dank voor het meedenken en de adviezen. Ik heb net de Givi Airflow260 besteld bij RAD. Hoe het er uitziet weet ik al van de vele info en foto's op de site. Hoe het mij personlijk bevalt, ben ik erg benieuwd naar. Ik zal jullie zeker laten delen in mijn ervaringen.
vr. gr.,
Gerardus1

Gerardus1
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)(zwart)

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Gerardus1 » wo 27 nov 2013, 16:25

Beste Strommers,

Hierbij een update van mijn bevindingen de AF260.

Woensdag 20 nov.:
Via de site van RAD de vraag gesteld of mijn (Suzuki) handkappen en mijn (Kawa) spiegels niet tegen de ruit komen bij maximale uitslag van het stuur. Vooraf natuurlijk even gemeten hoe het nu zit en ook een paar foto's gemaakt om er zeker van te zijn dat we het over het zelfde type Strom hebben.

Donderdag 21 nov.:
Zeer snel en correct antwoord van RAD; moet geen probleem zijn.

Zaterdag 23 nov.:
Account aangemaakt bij RAD en het scherm besteld (en betaald).
Vanaf het bestelmoment is er via een link voortdurend zicht op de status van de bestelling.

Dinsdag 26 nov.:
Keurig op de beloofde tijd op mijn werk het scherm ontvangen.

Woensdag 27 nov.:
Het scherm geplaatst (kost niet meer dan een kwartier).
Proefrit:
1.Scherm in de laagste stand, oordopjes in en het vizier van mijn BMW sportintegraal helemaal open:
Bij 90km/h: ik hoor muziek vanonder de tank. Een flauw windje langs mijn gezicht (o ja, ik ben brildragend) en vrijwel geen turbulentie meer.
Bij 120km/h: Het motorgeluid is er overheersend en vervormd maar niet vervelend. Fris windje in/langs mijn gezicht. Nog steeds weinig turbulentie.
2.Scherm in de laagste stand, oordopjes in en vizier dicht:
Bij 90km/h behoorlijk windgeluid, maar geen gebulder.
Bij 120km/h veel windgeraas, tegen het bulderen aan.
3.Scherm in de laagste stand, oordopjes uit vizier open:
Bij 90km/h erg veel (vervormd) motorgeluid, niet echt prettig.
4.Scherm onder in de laagste stand en boven op half zonder oordopjes vizier open:
Bij 90km/h: geen merkbaar verschil met het scherm in de laagste stand; veel vervormde motorherrie.
5.Scherm onder in de laagste stand en boven op half met oordopjes en vizier dicht:
Bij 90km/h: veel beter (mooier motorgeluid en minder windgeraas) dan zonder oordopjes maar geen merkbaar verschil met het scherm in de laagste stand.
Bij 120km/h: marginaal verschil t.o.v. scherm in de laagste stand.
6.Scherm onder in de laagste stand en boven in de hoogste stand, oordopjes uit en vizier open:
Ik kijk nu door de bovenruit. Is erg wennen (niet echt plezierig).
In de bebouwde kom erg veel trillingen.
Buiten de bebouwde kom met snelheden van 50-90km/h niet veel comfortwinst tov scherm in de laagste stand.

Thuis het scherm weer in de laagste stand gezet en geconcludeerd dat dat hem voorlopig is en dat de oordopjes nog niet weggegooid kunnen/moeten worden. Het scherm is voor wat turbulentie betreft een duidelijk merkbare verbetering tov mijn standaard scherm met flip-up. Met het vizier open heb je in de meeste situaties het beste effect. Er kan veel vaker met het vizier open gereden worden qua weer en qua snelheid. Als je geen hekel hebt aan een koud gezicht, een (zonne)bril draagt en je aan toegestane snelheden houdt, kun je denk ik vrijwel altijd met je vizier open rijden.

gr.,
Gerardus1

1,82m, 76kg, Dl 650 A 2010 (met topkoffer 50ltr), ruim zittend textielpak, BMW sportintegraalhelm, kawa spiegels, handkappen.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Peterzeeland » vr 06 dec 2013, 14:16

Goed te horen dat het je bevalt.

Ook boven-legale snelheden kon ik goed met vizier open rijden. lekker hoor.
elk voordeel hep zijn nadeel, bij regen blijft die lekker op je vizier zitten!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7852
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Eikie » za 07 dec 2013, 08:19

Bij regen het scherm in de allerlaagste stand zetten of regelmatig even langs je scherm kijken. Vizier waait gelijk schoon. Werkt prima bij mij.
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Peterzeeland » ma 09 dec 2013, 12:23

Eikie schreef:... of regelmatig even langs je scherm kijken. Vizier waait gelijk schoon. Werkt prima bij mij.
heheh... dat werkt ook bij mij hoor :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4278
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Ebrostrom » ma 09 dec 2013, 22:15

+1


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gerardus1
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 20:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)(zwart)

Re: Airflow met handkappen

Bericht door Gerardus1 » ma 16 jun 2014, 20:33

Update 16-06-2014:

Het Airflowwonder wordt nog groter: Vorige week 150 km in de regen gereden, meestal boven de 100 km/h. De Airflow bewees ook hier haar/zijn voordelen: alleen iets doortranende mouwen, broek onder de knieen en laarzen. Hierbij moet gezegd worden dat mijn kleding en laarzen eigenlijk aan vervanging toe zijn. Mijn vizier half open, hield mijn bril droog en het zicht over de Airflow prima. Voor de Airflow was ik bij regen binnen no-time nat vanaf mijn navel tot mijn knieen. Nee, ik rijd geen meter meer zonder Airflow.

Gerardus1

Plaats reactie