Uitlaat schoon maken

alles over geluid...
Plaats reactie
Anglais

Uitlaat schoon maken

Bericht door Anglais »

Beste iedereen,

Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een Leovince uitlaat. Ik heb hem overgenomen van een forum lid. Nu wil ik hem voordat ik hem op me motor zet eerst nog grondig reinigen en dan voornamelijk ook weer het chroom terug krijgen op mn uitlaat. Weet iemand nog een goed middeltje wat ik hiervoor kan gebruiken? Ik zal vanavond nog even wat foto's plaatsen zodat men kan zien om wat voor vuiligheid het gaat. Het zit namelijk tegen het roest aan zeg maar. Hoop dat iemand een goed middel weet zodat ik hem weer kan opknappen en hij nog mooier wordt dan hij al is. :duim:

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Roba »

Autosol Metal Polish :duim: . Een perfect middel voor een dergelijke job. Gewoon met een doek opbrengen, stevig poetsen, het wordt dan donkergrijs tot zwart, laten drogen en uitwrijven. Autosol laat ook nog een dunne beschermlaag achter die het oppervlak beschermt.
Autosol is goed verkrijgbaar in Nederland. Even "googlen"...
Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Eikie »

Goede resultaten met Belgom. Ook hiervoor even googelen.
In ieder te verkrijgen bij Slager Automaterialen.

Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Anglais

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Anglais »

Alvast bedankt voor alle reacties. Was net bij de Halfords maar die probeerde me een of ander spul aan te smeren waarbij ik de uitlaat in het water moest onder dompelen... :schater: Dat ga ik dus niet doen. Zoals beloofd zal ik hier onder een tweetal foto's plaatsen waarop je kan zien om wat voor roest/vuiligheid het gaat...

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat de middelen die hiervoor genoemd zijn ook van toepassing zijn op dit probleem?

Hoor graag van jullie. Groeten Anglais
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Cplegt »

Ik heb ooit de voorste uitlaatbocht van mijn dl650 gepolijst. eerst met scotsbride, dan met fijn waterproof schuurpapier dat steeds fijner word.
En dan uiteindelijk, met belgom alu of belgom chroom (is bij meerdere autospeciaalzaken of motorzaken te verkrijgen) opgepoetst. Krijg je echt een spiegel effect (wat drie dagen rijden zichtbaar blijft) Dit zou je kunnen doen met de pijpen.
Betreft de demper, ik weet eigenlijk niet hoe je deze poetst, hij hoort wat mat-kleurig te zijn volgens mij ..
Gr. Chiel
Anglais

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Anglais »

Nee het gaat me ook voornamelijk om de pijpen... de demper zit wel goed zo op dit moment. Maar bedankt voor de tip! :duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Iron Horse »

Cplegt schreef:Ik heb ooit de voorste uitlaatbocht van mijn dl650 gepolijst. eerst met scotsbride, dan met fijn waterproof schuurpapier dat steeds fijner word.
En dan uiteindelijk, met belgom alu of belgom chroom (is bij meerdere autospeciaalzaken of motorzaken te verkrijgen) opgepoetst.
Zo heb ik de pijpen ook gedaan toen ik hem overnam. Zat echt een enorme laag bruin spul op en daarna glom hij als een spiegel. Is goed te doen, is RVS.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Anglais

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Anglais »

Nou ik ben inmiddels hard aan het polijsten geslagen zoals jullie kunnen zien hieronder:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat er nog een aantal hardnekkige delen zitten dus ik ben voorlopig nog even zoet met dit projectje. Ik zal het uiteindelijke resultaat nog wel plaatsen. Maar mochten er nog praktische tips zijn, dan zijn deze altijd welkom! :bye:
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Roba »

Je mag dan nog wel niet klaar zijn maar je hebt in ieder geval al eer van je werk.
Groeten,
Rob
Ed Jonkmans

Re: Uitlaat schoon maken

Bericht door Ed Jonkmans »

Voor de uitlaat doet "Wondersteen" ook wonderen!
Gebruiken wij al jaren voor onze 3 motoren.
Grtz
Ed
Plaats reactie