lassen

alles over geluid...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

lassen

Bericht door Joske »

Help!!! heb mn cover vd uitlaat verwijderd door die gelaste imbus bouten weg te slijpen. helaas zijn 2 vd 3 bouten naar de "%#&3 geholpen. lang verhaal kort: is het mogelijk de cover met wat puntlassen vast te zetten ipv de bouten? kan iemand dat toevallig in de regio utrecht voor een goeie fles....?!


ps het geluid is leuker...die pea shooter is ingekort...dat dan weer wel :)
DL'er

Re: lassen

Bericht door DL'er »

Hoi Joske,

Ik heb geen idee of je het kapje goed kan lassen, zal misschien wel lukken maar of het mooi wordt? Ikzelf heb de bussen (waar de inbusbouten ingedraaid worden) van de uitlaat afgeslepen. Daarna heb ik er nieuwe draadbussen opgelast. Dat lijkt mij persoonlijk een betere oplossing dan het kapje vastlassen.

Het geluid is inderdaad een stuk mooier zo.

Succes...

Erwin.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: lassen

Bericht door Joske »

da`s inderdaad een goed idee!

op exact dezelfde plaats of net daarnaast? Dit ivm de gaten in het dekseltje

Mocht iemand de apparatuur hebben staan...ik hou me graag aanbevolen.

Trouwens;

Kan het kwaad als ik zonder het kapje even rondrijd?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: lassen

Bericht door Iron Horse »

Misschien even een fotootje plaatsen van hetgeen het om gaat. Zoals ik het namelijk begrijp heb je de boutjes vernacheld en dan zou je er gewoon nieuwe in kunnen draaien. Als je de lasdraadbussen hebt verprutst dan zul je er daar nieuwe op moeten zetten of zoals eerder genoemd ze vervangen door draadeinden. In dat geval zou ik er dopmoertjes opschroeven. Het (TIG) lassen van de cover lijkt me geen probleem aangezien het RVS is, maar niet echt de mooiste oplossing.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: lassen

Bericht door Iron Horse »

Kan ook op een andere plaats, de cover is rond. Maakt niet uit of je met of zonder rijdt, heeft alleen een esthetische functie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: lassen

Bericht door Joske »

Iron Horse schreef:Kan ook op een andere plaats, de cover is rond. Maakt niet uit of je met of zonder rijdt, heeft alleen een esthetische functie.
super, dan hoef ik me daar niet druk over te maken.

Inderdaad die lasdraadbusjes vernacheld.

De boel (2 van de 3 imbusbouten) was afgebroken en er was nog maar 1 mm draadeinde om als "houvast" te pakken en ze er uit te draaien.
Dat lukte dus niet.

Toen geprobeerd de boel ui te boren, maar daardoor die lasdraadbusjes helemaal verkloot :evil:

Ga dus moertjes/busjes (laten) lassen...

rij wel even langs m`n autogarage..misschien dat zij het kunnen

bedankt, hou de boel op de hoogte
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: lassen

Bericht door Joske »

nogmaals dank vh meedenken.

Garage om de hoek gaat vrijdag eea ff lassen voor 15,- !!

Toppie

Heb zo`n lasdraadbusje gekocht en die laat ik dan op de restanten lassen van de oude.

Hoop dat eea gaat lukken.

Kappie is netjes matzwart (hittebestendig). Uiteraard zie je wel de krassen e.d nog wel, alhoewel die matzwarte verf veel camoufleert.

Misschien dat ik daar nog ff iets op bedenk qua "plamuur", tips zijn altijd welkom.

Zal vlgd week ff een foto plaatsen
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: lassen

Bericht door Joske »

nogmaals dank vh meedenken.

Garage om de hoek gaat vrijdag eea ff lassen voor 15,- !!

Toppie

Heb zo`n lasdraadbusje gekocht en die (de helft ervan) laat ik dan op de restanten lassen van de oude.

Hoop dat eea gaat lukken.

Kappie is netjes matzwart (hittebestendig). Uiteraard zie je wel de krassen e.d nog wel, alhoewel die matzwarte verf veel camoufleert.

Misschien dat ik daar nog ff iets op bedenk qua "plamuur", tips zijn altijd welkom. (gun gum?)

Zal vlgd week ff een foto plaatsen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: lassen

Bericht door Iron Horse »

Misschien een beetje (te) laat, maar je kunt ook 3 nieuwe gaatjes boren naast de originele lasdraadbusjes. Er M5 schroefdraad in snijden. Is weliswaar weinig vlees, maar moet kunnen. Dan een draadeindje met contramoertje erin schroeven en het kapje met dopmoertjes vastzetten. Hoef je helemaal niets te (laten) lassen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: lassen

Bericht door Joske »

gaat de boel dan niet "lekken"?

Je bedoelt toch in de uitlaat dan?

Mbt plamuren kies ik voor iets anders...neem rvs carrosserieringen van 2 cm , die spuit ik zwart.
Zo worden de krassen precies afgedekt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: lassen

Bericht door Iron Horse »

Als de schroefdraad is opgevuld door het draadeind en geborgd met de contramoer lekt hij niet. Ik weet niet hoe dik of misschien hoe dun dat stukje plaatwerk is, maar aangezien er ook een lasrupsje opgelegd kan worden schat ik het op minimaal 1 mm in en dan zou het moeten kunnen. Lassen is uiteindelijk een mooiere en stevige oplossing, maar mocht de schroefdraad niet werken kun je het draadeindje er alsnog in vastlassen of hardsolderen. Hardsolderen kan uiteraard ook nog wanneer je het draadeind erin hebt gedraaid, je hoeft dan ook geen contramoer te gebruiken en hij is gegarandeerd dicht en zit echt vast. Maar goed, je hebt die afspraak al staan en dat gaat ook werken lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: lassen

Bericht door Silverstorm »

Hoop dat het gaat lukken maar wat een miserie,was uiteindelijk toch makkelijker geweest om het stukje uitlaat met de dremel eraf te slijpen denk ik.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: lassen

Bericht door Tulipan »

Maar dan had je hem niet mooi zwart kunnen spuiten :D
Elk nadeel heb z´n voordeel :bye:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie