Leovince bij de ooster/zuider buren?

alles over geluid...
Plaats reactie
Maik

Leovince bij de ooster/zuider buren?

Bericht door Maik »

Hallo allemaal,

Aanstaand weekend ga ik naar Luxemburg en Duitsland. Om te voorkomen dat oom Agent mij laat stoppen wil ik mij leovice dempers laten voldoen aan het E-keur merk. Hiervoor moet ik de bewuste demperschijfjes plaatsen.
Na dit gedaan te hebben klinkt mij motor als een duc (rammel rammel) de schijfjes trillen in de uitlaat. Nu heb ik twee vraagjes.

Heeft iemand hier ervaring met het rammelen van deze schijfjes?
Rijden jullie met alleen de laatste DB killers Duitsland in of monteren jullie de originele dempers voor een tripje naar de buren?

Gr Maik
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Leovince bij de ooster/zuider buren?

Bericht door Joskestiller »

Maik schreef:Hallo allemaal,

Aanstaand weekend ga ik naar Luxemburg en Duitsland. Om te voorkomen dat oom Agent mij laat stoppen wil ik mij leovice dempers laten voldoen aan het E-keur merk. Hiervoor moet ik de bewuste demperschijfjes plaatsen.
Na dit gedaan te hebben klinkt mij motor als een duc (rammel rammel) de schijfjes trillen in de uitlaat. Nu heb ik twee vraagjes.

Heeft iemand hier ervaring met het rammelen van deze schijfjes?
Rijden jullie met alleen de laatste DB killers Duitsland in of monteren jullie de originele dempers voor een tripje naar de buren?

Gr Maik
Ik heb ook de SBK van Leovince op mijn DL1000 gehad. De dempers zijn (volgens mij) niet de schijfjes maar de buisjes aan het uiteinde van de uitlaat! De ringen heb ik er nooit in geplaatst.

Mensen met meer ervaring kunnen me corrigeren of bijtreden.
Honi soit qui mal y pense!!
Fred

Re: Leovince bij de ooster/zuider buren?

Bericht door Fred »

Joskestiller schreef:
Maik schreef:Hallo allemaal,

Aanstaand weekend ga ik naar Luxemburg en Duitsland. Om te voorkomen dat oom Agent mij laat stoppen wil ik mij leovice dempers laten voldoen aan het E-keur merk. Hiervoor moet ik de bewuste demperschijfjes plaatsen.
Na dit gedaan te hebben klinkt mij motor als een duc (rammel rammel) de schijfjes trillen in de uitlaat. Nu heb ik twee vraagjes.

Heeft iemand hier ervaring met het rammelen van deze schijfjes?
Rijden jullie met alleen de laatste DB killers Duitsland in of monteren jullie de originele dempers voor een tripje naar de buren?

Gr Maik
Ik heb ook de SBK van Leovince op mijn DL1000 gehad. De dempers zijn (volgens mij) niet de schijfjes maar de buisjes aan het uiteinde van de uitlaat! De ringen heb ik er nooit in geplaatst.

Mensen met meer ervaring kunnen me corrigeren of bijtreden.
Klopt als een bus, en de DB killers zien er zo uit.
Afbeelding
Maik

Re: Leovince bij de ooster/zuider buren?

Bericht door Maik »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reactie. Dat de buisjes in de dempers de db killers zijn weet ik, deze zijn ook gemonteerd.
Volgens mij zijn de schijfjes echter een onderdeel wat benodigd is voor het e-keur, nu ze namelijk gemonteerd zijn tussen de buis en de demper zijn ze een stuk stiller, de zwaardere dreunen blijven nu weg.

De vraag blijft, is het verstandig de originele uitlaten te monteren als je naar Duitsland gaat. Wat denken jullie?

Gr Maik
Plaats reactie