Leovince Dempers

alles over geluid...
Plaats reactie
Whisper

Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Iemand hier ervaring met deze dempers?

klikkerdeklik
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Leovince Dempers

Bericht door Cplegt »

Hallo,

zelf heb ik geen ervaring met deze dempers, ik heb wel op het punt gestaan ze bijna te kopen. Dit op advies van iemand die er wel ervaring mee had.
Op dat moment kwam ik een paar tweedehands Laser Duo-tech dempers op Marktplaats tegen. Daar deze goedkoper waren, ben ik voor deze optie gegaan. En het was iedere cent waard :twisted: .
Naast het feit dat vervangingsuitlaten een subliemer geluid leveren voor je Dl1000 zorgen ze ook voor een soepeler motorkarakter (mijn inziens)
Als ik zelf een paar nieuwe uitlaten zou willen hebben, zou ik voor zowel de leovince als voor bijvoorbeeld een paar lasers, of Bos uitlaten markplaats.nl en dergelijk in de gaten houden hier kom je ze af en toe tegen..
Succes met de zoektocht en het opleuken van je Strom :)
Gr. Chiel
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

dan-q!

ik denk wel dat ik ze bestel. ik heb sowieso liever nieuw dan 2e hands, 2e hands zijn ze nooit perfect... :(
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Leovince Dempers

Bericht door Cplegt »

Persoonlijk heb ik niets tegen tweedehands, en mijn dempers kwamen aan in perfecte staat, alsof ze nog nooit gebruikt waren, in de originele verpakking. Soms heb je geluk ..

In ieder geval veel plezier me de nieuwe dempers ... dat gaat wel lukken denk ik :o)
Gr. Chiel
Stromtrooper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Stromtrooper »

Ik heb de sbk oudere versie erop zitten en zijn super qua geluid... met db killer zijn ze nog vet...zonder... voor woon/werk heb ik de db-killers er maar weer ingefrot.... lijkt met db killer of het motortje beter loopt...

zie mijn filmpje... in werkelijkheid is het geluid veel harder... hier klinkt het volume allemaal hetzelfde ... maar zonder db-killer zijn het echt zware ploffen!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tS8Z7d9Q ... ature=plcp[/youtube]
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

jaaaa! helemaal goed, ik had op youtube al lopen zoeken, maar kreeg vooral 650 te zien..

maar dit is super. en de montage? 't past mooi? of is het net als bij Lazer dat je altijd wel wat moet buigen?
Stromtrooper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Stromtrooper »

Whisper schreef:jaaaa! helemaal goed, ik had op youtube al lopen zoeken, maar kreeg vooral 650 te zien..

maar dit is super. en de montage? 't past mooi? of is het net als bij Lazer dat je altijd wel wat moet buigen?
ja past prima maar neem er de tijd voor.
De rubbers van de klemmen is lastig op zijn plek te houden.. voor je het weet zit het dubbel..gewoon goed opletten dan lukt dat wel.
Draai ook niet alles direct vast, zet het in elkaar en ga dan alles vast zetten.. dat gaat het beste is mijn ervaring.

Oja ik weet niet of dat ook in de nieuwe modellen zit... er zit een schijfje met 4 gaatjes bij, die heb ik eruit gelaten , is voor het keurmerk... niemand die ziet of ze er wel of niet inzitten....zitten tussen je demper en de linkbuis, heb de schijfjes wel onder mijn zadel opgeborgen... je weet maar nooit.

Maar neem er gewoon de tijd voor (ik weet het als je bezig bent....ik wil het horen, ik wil het horen!)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Leovince Dempers

Bericht door Joskestiller »

Hoi Whisper,

Ik heb op mijn DL1000 K6 ook de SBK's geplaatst maar na een half jaar er terug afgehaald. Persoonlijk vind ik het geluid een beetje 'te', en dat hoor je zelf ook tijdens het rijden! Mijn gehoor is me te kostbaar om met een indrukwekkend geluid rond te rijden.

Een DL1000 heeft van zichzelf al een mooie roffel. Voor eigenaars van een DL650 kan ik de keuze meer begrijpen want dat geluid....

In ieder geval moet je je geen zorgen maken over het plaatsen. Op een half uurtje zijn ze gewisseld en ze passen mooi. Alleen tijdens het vastzetten (als laatste) letten dat ze mooi recht hangen tov elkaar!

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Stromtrooper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Stromtrooper »

Joskestiller schreef:Hoi Whisper,

Ik heb op mijn DL1000 K6 ook de SBK's geplaatst maar na een half jaar er terug afgehaald. Persoonlijk vind ik het geluid een beetje 'te', en dat hoor je zelf ook tijdens het rijden! Mijn gehoor is me te kostbaar om met een indrukwekkend geluid rond te rijden.

Een DL1000 heeft van zichzelf al een mooie roffel. Voor eigenaars van een DL650 kan ik de keuze meer begrijpen want dat geluid....

In ieder geval moet je je geen zorgen maken over het plaatsen. Op een half uurtje zijn ze gewisseld en ze passen mooi. Alleen tijdens het vastzetten (als laatste) letten dat ze mooi recht hangen tov elkaar!

Groeten,
Joske
Idd zonder db-killer is het wel wat te en als je veel rij dan is dat best wel irritant (en ik rij met aangemeten oordoppen en een schuberth helm...kan je nagaan)
Met Joske eens, montage is zo gepiept.... bij vast zetten even nog je geduld bewaren en zorgen dat ze goed zitten en knallen met die dingen ... :D

Met DB-killers vind ik het een prima geluid..... en werkt perfect als ik elke dag door de file moet (nu alleen even niet ivm het weer)

En wat heb je nu aan mooi geluid als je het zelf niet kan horen..... toch?
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Nou, ik hou wel heel erg van (veel)geluid, dus als jullie al zeggen dat er db-killers in moeten, dan is dat een goed teken :lol:

Volgende maand ga ik ze bestellen :-)}
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Leovince Dempers

Bericht door The DanMan »

Hoi Wispher,

Op mijn vorige motor (Honda VTR) had ik LeoVince demper zitten.
Nieuw gekocht bij Kalsbeek Motoren (aanrader, zeer scherpe prijs en snelle levering) en zelf gemonteerd.

Montage was bij de VTR vrij eenvoudig, omdat voor bijna elke motor de demper hetzelfde is (qua lengte en diameter) en enkel
de aansluiting van voorbocht naar demper model specifiek is gemaakt.
Ikzelf vond persoonlijk de afwerking niet heel mooi. Ook de pasvorm was niet je-van-het.
Geluid was echter wel dik in orde.

Nu heb ik een poosje geleden een setje BOS dempers voor de Vstrom aangeschaft, 2e hands.
In zeer goede staat en voor een heel mooie prijs.

Pasvorm: subliem. (i.i.t. Leo's (ophanging d.m.v. beugels) zijn de dempers links/rechts elkaars spiegelbeeld)
Looks: is natuurlijk ook persoonlijk, maar ik vind ze erg goed smoelen.
Geluid: met db-killer niet veel harder/zwaarder dan standaard, zonder db-killer heerlijk vol zonder echt asociaal te zijn.

Blijft over de prijs; voor een setje BOS dempers heb je 2 setjes Leo's. (uit mn hoofd betaalde ik €399 voor een setje voor de VTR, nieuw)
Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Speelt de prijs echter geen rol, ga dan voor de BOS dempers, daar ga je geen spijt van krijgen. Betere looks, mooiere afwerking, perfecte pasvorm, NL product!
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Nou, de centen zijn juist wel 't probleem...

Die leovince kosten volgens mij 405pleuro (voor 2dempers) en ik heb daar erg veel korting op. moet ik nog even uit zoeken hoeveel 't precies zal zijn

als geld geen rol zou hebben gespeeld, had ik voor IXIL gegaan. dat vind ik echt fantastische dempers. Bijna 1000euro. dat is 't mij niet waard

Die zitten nu ook op m'n SV, en bloody hell, wat een sound

Afbeelding
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Leovince Dempers

Bericht door The DanMan »

In dat geval ga je echt geen spijt krijgen van LeoVince dempers.
Informeer ook naar de Enduro uitvoering, die staan wel erg stoer vind ik.

Zelf had ik trouwens ook de BOS dempers nooit nieuw gekocht.
Het is dat ik er 2e hands tegenaan liep voor een prijs waarvoor ik ze echt niet kon laten liggen...
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

The DanMan schreef:In dat geval ga je echt geen spijt krijgen van LeoVince dempers.
Informeer ook naar de Enduro uitvoering, die staan wel erg stoer vind ik.

Zelf had ik trouwens ook de BOS dempers nooit nieuw gekocht.
Het is dat ik er 2e hands tegenaan liep voor een prijs waarvoor ik ze echt niet kon laten liggen...

Zijn er meerdere modellen? kan maar 1 model vinden :|

Afbeelding
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Leovince Dempers

Bericht door The DanMan »

Die bedoel ik inderdaad, met het conische eindkapje. Staat wel stoer vind ik.

Voor een DL 1000 is ook de SBK uitvoering leverbaar (afgebeeld is NIET de sbk), deze is zoals je ze o.a. ook op een VTR vind. Een recht toe - recht aan demper.
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

The DanMan schreef:Die bedoel ik inderdaad, met het conische eindkapje. Staat wel stoer vind ik.

Voor een DL 1000 is ook de SBK uitvoering leverbaar (afgebeeld is NIET de sbk), deze is zoals je ze o.a. ook op een VTR vind. Een recht toe - recht aan demper.
Ja zo. najah die conische moet ik hebben :twisted:
Stromtrooper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Stromtrooper »

Conische zijn idd het mooiste, die van mij liep ik ook 2ehands tegenaan.
Maar met nieuw ben je lekker vrij in de keuze :D .
Wils

Re: Leovince Dempers

Bericht door Wils »

ik heb de Leovincy onder munnu... DL650 ... :mrgreen:
En ben heeeel erg tevreden :-)}
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Leovince Dempers

Bericht door Cplegt »

Der staan nu een paar laser Pro duo dempers op marktplaats .. ik zou zeggen iemand doe er je voordeel mee :)

http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... ind=4&fs=1
Gr. Chiel
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Thnx, but no thnx. vind ze niet mooi :|
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Leovince Dempers

Bericht door Wullebolle »

Ik vind die leovincen zometaalachtig klinken ... (kan ook aan mijn oren liggen :o) )

Als je het mij vraagt, de allerbest klinkende zijn de two brothers
Diep donker, en zonder metallig gerinkel :worship:
http://www.youtube.com/watch?v=jXwZQ0tvN00

Remus klink anders ook goed.

Moja da kost allemaal zo veel hé ..

(en daarbij mijn fietske staat toch in de etalage voor 'tmoment)
Spooky Action At A Distance !
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Agree! :worship:

En geld is idd 't probleem :(
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 15-02-2012, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een directe reactie behoeft geen [quote] [/quote]...... !
Leville

Re: Leovince Dempers

Bericht door Leville »

Zoiets moet je eigenlijk in 't echt horen. Filmpjes vervormen teveel. Zeker als ze tijdens het rijden gemaakt zijn. En ze geven ook niet het bas-gevoel dat je live hebt.

Den deze gelukkig dat hij via Aad900 een mooie Bos-uitlaat heeft kunnen kopen voor een prikkie.

EDIT: Aan het eind van dat filmpje kan je ook klikken op een filmpje van een T-Max met een Akra full system uitlaat. Is dat een scooter?
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

ik krijg geen t-max filmpje op het eind waar ik op kan klikken, maar een Tmax is idd een scooter
DL1000tje

Re: Leovince Dempers

Bericht door DL1000tje »

Ik heb de leovince Sbk op mijn dl1000, fenomenaal geluid! Standaard rij ik zonder db-killers, geluid is hard maar het is zeker genieten.

Je kunt ze wel een keer komen beluisteren als je dat wilt.
Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11-07-2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Ravenstein

Re: Leovince Dempers

Bericht door Herovina »

Ik heb ook de Leovince dempers.
Ja...ze klinken hard, maar dat is toch ook de bedoeling.
Anders moet je de standaarduitlaat eronder laten
Whisper

Re: Leovince Dempers

Bericht door Whisper »

Herovina schreef:Ik heb ook de Leovince dempers.
Ja...ze klinken hard, maar dat is toch ook de bedoeling.
Anders moet je de standaarduitlaat eronder laten

Daar gaat het om. maar ik heb afgelopen week m'n cv-combi-ketel vervangen, dus ik ben weer bob-centjes op :(

dus nog ffe geen dempers
Plaats reactie