Aangepaste Bos uitlaat op >2007 model met foto's!
Geplaatst: vr 07-10-2011, 17:01
In mijn zoektoch naar herrie toch een beschaafde oplossing gevonden. Een demperset gekocht voor een appel en een ei in verhouding tot wat het Leo uitlaat systeem kost!
Een vriend van een vriend van mij kan RVS lassen en hem voor 150 euro de complete demperset laten verlassen.
Wat hij gedaan heeft:
De originele uitlaat afgezaagd en daar een nieuwe stuk pijp op gelast.
Standaard is de plek waar je de OUDE (<2007) model bochten doorzaagt rond van vorm. NA 2007 model is dat ovaal.
Hij heeft dus een pijp gemaakt die aan de ene kant ovaal is en aan de andere kant rond, zodat de nieuwe ronde linkpijp zou passen.
De demper gemonteerd door een nieuwe ophanging te maken voor de demper. Zou hij dat niet doen steekt de demper ongeveer 20cm achter de motor uit.
De linkpijp (wat tussen de demper en de originele bochten zit) op maat gemaakt zodat het voor een DL650 past
De moet van de lambda sonde uit de originele uitlaat geslepen en deze in de nieuwe linkpijp gelast.
Alle beugels van het originele (zwarte) hitteschild los gehaald van de originele demper en deze op de nieuwe linkpijp gelast. (resultaat, ziet er origineel uit)
Totale kosten:
150 euro voor het laswerk (5 uur mee bezig geweest!)
150 euro voor de demper
300 euro totaal.
Iemand interesse in hetzelfde dan kun je me een mail sturen. Ben er zelf meer dan tevreden mee.
geluid met DB killer, iets donkerder en iets harder dan standaard uitlaat
Zonder DB killer, geluid is behoorlijk donker, niet extreem hard.
Tot 6500 toeren is het geluid meer dan goed te doen, daarboven komt er echt een bonk geluid uit zetten.
Foto's!
Het totaal plaatje van de uitlaat gemonteerd en al:
Close up van de demper.
De lambda sonde en hitteschild terug op zijn plek:
De demper vanaf het achterwiel gezien, met een aangepast ophanging
De linkpijp naar de demper met de veren er tussen:
Eerste vraag die uiteraard gaat komen:
FILMPJE!!!
Als iemand een redelijk camera/telefoon heeft die het geluid kan filmen ben je meer dan welkom om langs te komen.
Oftewel, nog even geduld!
Een vriend van een vriend van mij kan RVS lassen en hem voor 150 euro de complete demperset laten verlassen.
Wat hij gedaan heeft:
De originele uitlaat afgezaagd en daar een nieuwe stuk pijp op gelast.
Standaard is de plek waar je de OUDE (<2007) model bochten doorzaagt rond van vorm. NA 2007 model is dat ovaal.
Hij heeft dus een pijp gemaakt die aan de ene kant ovaal is en aan de andere kant rond, zodat de nieuwe ronde linkpijp zou passen.
De demper gemonteerd door een nieuwe ophanging te maken voor de demper. Zou hij dat niet doen steekt de demper ongeveer 20cm achter de motor uit.
De linkpijp (wat tussen de demper en de originele bochten zit) op maat gemaakt zodat het voor een DL650 past
De moet van de lambda sonde uit de originele uitlaat geslepen en deze in de nieuwe linkpijp gelast.
Alle beugels van het originele (zwarte) hitteschild los gehaald van de originele demper en deze op de nieuwe linkpijp gelast. (resultaat, ziet er origineel uit)
Totale kosten:
150 euro voor het laswerk (5 uur mee bezig geweest!)
150 euro voor de demper
300 euro totaal.
Iemand interesse in hetzelfde dan kun je me een mail sturen. Ben er zelf meer dan tevreden mee.
geluid met DB killer, iets donkerder en iets harder dan standaard uitlaat
Zonder DB killer, geluid is behoorlijk donker, niet extreem hard.
Tot 6500 toeren is het geluid meer dan goed te doen, daarboven komt er echt een bonk geluid uit zetten.
Foto's!
Het totaal plaatje van de uitlaat gemonteerd en al:
Close up van de demper.
De lambda sonde en hitteschild terug op zijn plek:
De demper vanaf het achterwiel gezien, met een aangepast ophanging
De linkpijp naar de demper met de veren er tussen:
Eerste vraag die uiteraard gaat komen:
FILMPJE!!!
Als iemand een redelijk camera/telefoon heeft die het geluid kan filmen ben je meer dan welkom om langs te komen.
Oftewel, nog even geduld!