Uitlaat DL650

alles over geluid...
Plaats reactie
Ron603

Uitlaat DL650

Bericht door Ron603 »

Hallo, Gisteren heb ik een DL650 uit 2004 aangeschaft, prima motorfiets maar ik wil er een paar dingen aan verranderen. Er zit een Devil magnum carbon uitlaatdemper op, ik vindt dat er te veel herrie uitkomt en wil er een standaard uitlaat op zetten. Nu kan ik een standaart uitlaat kopen van een 2009 model en vraag me af of dit past.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Iron Horse »

Als het een hele complete uitlaat is met het buizenwerk erbij denk ik het wel. Vanaf (ik dacht) 2007 is er een ander type uitlaat, wat vooral bij de katalysator zichtbaar is, gemonteerd. Er is ergens al eens iets over geschreven met foto's en uitleg. Maar ik weet niet of dit nu hier of op een buitenlands forum was.

Afbeelding

De bovenste is een 2007 model, de onderste van voor 2007.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ron603

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Ron603 »

Het is inderdaad een uitlaat met katalysator als ik de foto's vergelijk compleet met bochten zoals op jouw foto. Die zou dus moeten passen?
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Uitlaat DL650

Bericht door V-TWim »

Ga je devil verkopen? Weet misschien wel een belangstellende.
Only dead fish go with the flow.
Ron603

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Ron603 »

Jazeker, de Devil mag weg als ik natuurlijk een andere passende uitlaat heb. De Devil heeft alleen aan de buitenkant een brandplek op het carbon. Er zat een kofferset op waardoor de demper ( denk ik ) te heet is geworden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Iron Horse »

Als het goed is hebben beide uitlaten, voor en na 2007, een katalysator!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ron603

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Ron603 »

Update: een uitlaat van voor en na 2007 past allebei maar de computer krijgt dan andere (verkeerde) waardes van de lambda sonde. Dus om een goed lopende motor te behouden heb ik dus een uitlaat van voor de 2007 modificatie nodig. Wie heeft er nog een in de schuur liggen :?: :?: :?: :?: :?:
Leville

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Leville »

Klopt dit hierboven allemaal wel?

Ik was in de vooronderstelling dat een DL-650 <K7 geen katalysator had. En ook geen lambda-sonde.
(Volgens die optiek moet een uitlaat van een K7 of later op een <K7 perfect kunnen, zolang je de opening voor de lambda-sonde maar dicht maakt. En je machine opnieuw laat afregelen. Of het een goed idee is, laat ik in het midden.)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Iron Horse »

Zie hier een artikel uit 2004 waar de 650 wordt getest. De 2004 versie heeft, net als de mijne (ook een 2004 model) dus wel een katalysator en lambdasonde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leville

Re: Uitlaat DL650

Bericht door Leville »

Ik ben weer wat wijzer. Zat compleet op het foute pad.
Plaats reactie