Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

alles over geluid...
Plaats reactie
Hanneke

Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Hanneke »

Beste v strom liefhebbers,

Ben sinds 1 jaar de trotse eigenaresse van een v strom 650 met DEVIL uitlaat. Echter, onlangs proefgereden op een 650 met ABS en een standaard uitlaat. Het viel me op dat het rijgedrag heel anders was dan bij mijn eigen motor.
Mijn motor is te berijden met meer toeren, hoger toerental schakelen en een wat bokkiger rijgedrag bv. op rotondes. Wie kan mij vertellen of dit is toe te schrijven aan het monteren van een andere uitlaat of is er misschien sowieso een andere oorzaak?

Laat wat van je horen svp!
Groet, Hanneke
Laatst gewijzigd door TT-Strom op zo 15-05-2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst en 2e bericht met hetzelfde verwijderd
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Bozobin † »

Zou zo maar kunnen, in principe betekent een andere uitlaat ook motor opnieuw afstellen en als dat niet gebeurt is kan dat zomaar leiden tot het genoemde gedrag.
Mocht afstellen niet helpen, dan kun je altijd nog naar andere oorzaken gaan zoekn.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Soesko »

Sluit ook het 'psychologische effect' niet uit. Ik bedoel daarmee dat je de neiging hebt om te denken dat je harder gaat als de motor meer geluid maakt. Toevallig heb ik deze week een soortgelijke ervaring. Ik heb mijn GSXR750K6 ingeruild op een K8. De K6 heeft dat korte blerpijpje en de K8 heeft die grote kachelpijp. De blokken zijn echter precies hetzelfde, maar vanwege het ontbreken van het geluid heb ik het idee dat mijn nieuwe motor minder hard loopt. De teller wijst echter anders uit.
Graafie68

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Graafie68 »

En wat is het doel van de vraag op marktplaats ??? :bye:
Hanneke

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Hanneke »

De v strom met die DEVIL uitlaat bevalt me niet. Voordat ik nu hier iets aan ga veranderen, wil ik horen of er iemand ervaring mee heeft en mij advies kan geven of het vervelende rijgedrag van dit moment veroorzaakt kan worden door deze uitlaat.

Hanneke
Graafie68

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Graafie68 »

Ik zou dat vragen in het uitlaat gedeelte, maar ik begrijp dat als je nieuw op 't forum ben dat je alles nog ff moet ontdekken.

Trouwens, welkom op t forum hier.
Hanneke

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Hanneke »

OK, dan ga ik daar eens kijken, enne.......bedankt voor de welkomstgroet.

Hanneke
Dgr

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Dgr »

Makkelijkste puntje om te controleren is je kettingspanning... ik vind 'm altijd minder "soepel" gaan rijden als de ketting te slap hangt. :idea:
Wils

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Wils »

Mijn Strom met Leovinci uitlaat loopt juist MINDER bokkerig... dus prettiger dan met de originele demper .... :-)}
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Ander rijgedrag door DEVIL uitlaat???

Bericht door Soesko »

Het monteren van een andere uitlaat kan inderdaad het motorkarakter veranderen. Vaak is het daarom noodzakelijk de motor opnieuw af te laten stellen. Bij het monteren van een slip-op demper valt het overigens vaak wel mee.
Plaats reactie