Pagina 1 van 1

echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 12:31
door Patriek
Als nieuwe DL 650 bereider op zoek gegaan naar een andere uitlaat.

Ik kwam deze tegen:
http://www.mab-power.de/index.php?id=suzuki

inc foto's en geluid op youtube gevonden:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9vItUg1kd38[/youtube]


kosten van deze uitlaat een slordige 1000 euro!

Over het algemeen valt de prijs van een simpele (enkele) demper voor een Dl650 (in mijn geval 2011 type) vies tegen.
voor mijn vorige motor had ik voor 290 euro een compleet rvs systeem van leovince 4 road....

Iemand nog een goede suggestie voor een losse uitlaat demper voor een redelijke prijs ?

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 19:14
door Tulipan
Eeeeh een slordige duizend euro voor alleen een symetrisch achteraanzicht ??

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 19:20
door Patriek
erg he...

Ik had de link nog niet gevonden in dit forum, dacht ik plaatst hem even

(ik lees al een tijdje mee als niet user)

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 22:54
door Compa
Die oplossing in een ander draadje met PVC is dan toch een stukje aantrekkelijker + je hebt gelijk opbergruimte voor je pringles :)

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 23:21
door Madmath
Snap dat hele gedoe met dubbele uitlaat sowieso niet. :|

M'n Honda CB400 had een vier in één.
M'n Honda CB550 had een vier in één.
M'n Honda Magna 500 had twee pijpen, komend vanuit een verzamelpot (rot gevoelig) voor de vier cilinders.
M'n Suzuki Bandit 1200SA had een vier in één.

En m'n nieuwe Suzuki DL650AT heeft ook maar één pijp. :D

Om er nou persé een tweede pijp bij te bouwen, nou nee, echt niet !!! :evil:

Ik vraag me trouwens af of die dubbele pijp wel goed is voor de motor, of hij er even soepel mee draait. :?:
Die gozer in het filmpje heeft al een paar mooie deuken in z'n linker pijp. :schater:

Math.

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: wo 11-05-2011, 23:49
door Voogie
Ik heb gekozen voor de dl-1000 puur vanwege het symetrische kontje. Bij de 650 is het net of er iets geamputeerd is. Gewoon vanwege het feit dat er aan de linkerkant ruimte voor een tweede pijp is maar er niets zit. (deuk in spatbord) Hadden ze bij suzuki best mooier kunnen oplossen, maar dit zal wel goedkoper zijn. In model voor 2 type motoren. :?

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: do 12-05-2011, 17:16
door MacB
Daar hebben ze het zich inderdaad wel erg makkelijk gemaakt wat betreft het ontwerp van de Dl 650.
Ik vind hem wel erg mooi klinken met 2 pijpen. Als je de prijs hiervoor hoort is het wel wat minder natuurlijk :D

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: vr 13-05-2011, 18:18
door Fastboy
mijn keus was liever ABS dan 2 pijpen...

Re: echt werkende dubbele uitlaat

Geplaatst: di 06-12-2011, 21:55
door Treg
Dat filmpje uit de eerste post getuigd niet echt van een fijne vormgeving...
Ondanks de symmetrie vind ik het niet echt geslaagd, de pijpen hangen te laag hangen.
Zoals je bij de 1000 en de 650 kunt zien zijn we mooi opgenomen in het kontje, en dat mis ik bij die 2 opgeschroefde pijpen uit het filmpje.

En tja... het geluid is naar mijn idee een beetje te schel... (maar dat is altijd moeilijk beoordelen op video).