bos aluminum

alles over geluid...
Plaats reactie
Gast

bos aluminum

Bericht door Gast »

hoi met rob
heb er bos uitlaten opzitten.
de geluid is geweldig,met korten gas stoten maakt hij klappen als geen ander.
als iemand wil luister i.v.m kopen van bos,is geen probleem.
MacB

Bericht door MacB »

Graag een fotootje :wink:
Bandit

Re: bos aluminum

Bericht door Bandit »

bor schreef:hoi met rob
heb er bos uitlaten opzitten.
de geluid is geweldig,met korten gas stoten maakt hij klappen als geen ander.
als iemand wil luister i.v.m kopen van bos,is geen probleem.
Graag wat meer info:
650 of 1000 ?
waar aangeschaft ?
voor welke prijs ?
is er verder nog iets aangepast ?


Laat het even weten Rob

Groetjes Toon (Bandit) 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En/of een MP3-je of WMA-tje. Dat zegt nog meer natuurlijk dan een foto. Het gaat tenslotte ook om het geluid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Rob, ik ben geinteresseerd in het geluid en een foto van de Bos dempers. Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe DL1000 opgehaald :D bij de dealer, maar de Bos dempers hadden ze nog niet gemonteerd :cry: omdat ze niet binnen zouden zijn. Die gewone dempers roffelen wel, maar in mijn ogen nog niet vet genoeg. Dus als je ze naar me wil mailen gaarne.

Groeten Wim
Laatst gewijzigd door DL1K5GT op za 16-04-2005, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Yippy

Bericht door Yippy »

ff off topic hoor :
Wat een mooie foto heb je DL1K5GT. Ben je dat zelf ? Blauw filtertje ?
sumie

Bos dempers

Bericht door sumie »

Op de site van Bos staan drie leuke foto's hoe e.e.a. eruit ziet op de V-Strom.

Afbeelding

Ik zit er ook aan te denken om deze Bos set aan te schaffen.

Ben wel benieuwd hoe het klinkt.
Gast

Bericht door Gast »

Op de site van Bos staat ook een 650 (de mijne..) met een bos demper.

Ben blij met het wat zwaardere geluid.
Ziet er (vind ik zelf) ook een stuk mooier uit.

8) http://www.bos-exhausts.com/cat/0410506-ned.html
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Vandaag zijn m'n BOS uitlaten gemonteerd. Ik had ze gelijk bij aanschaf van de DL1000 meebesteld, zo'n vier weken geleden. Terwijl ik tot vanmorgen de sound van de BOS dempers niet gehoord had was ik na montage, bij de eerst start gelijk overtuigd van de mooie volle sound. Eindelijk geen blikken gekras meer uit de uitlaten, maar een sound van een vette Parijs-Dakar offroad. Het geluid is zeker niet te luid, maar ik kan mij voorstellen dat ze zonder db-killers wel een mega sound maken, waar je regulier niet mee kan of wil rijden.
Bij rustig stationair draaien van de motor hoor je een vrij rustige roffel, maar als het gas erop gaat daan roffelt die er flink op los. De sound is niet te erg, zeker als je eenmaal aardig op snelheid bent (80-100 km/h) hoor je het effect nauwelijks meer als motorrijder (even zonder oordoppen). Vette sound geen seconde spijt van de aankoop. Ik zal eens kijken of ik de sound met een foto op deze site kan toveren, moet overigens nog eerst wel even opnamen maken. In verband met kinderbedtijd zal ik dit vanavond maar niet meer doen. Ik denk dat er wel meer interesse hebben in de pictures en de sound :?:

Groeten Wim
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Hoi allemaal,

Een paar plaatjes maken is toch al gelukt van de Bos dempers. Met geluidsfiles cq movies heb ik toch nog wat problemen. Wie kan mij helpen hoe ik deze op het forum kan plaatsen. Ik heb namelijk een 6Mb grote .avi file. Waar moet ik die laten!

Veel kijkplezier

Wim

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
E-Strom

Bericht door E-Strom »

DL1K5GT schreef:Ik heb namelijk een 6Mb grote .avi file. Waar moet ik die laten!
Als je pc niet te langzaam is kan je hem in windows movie maker (standaard met xp) openen en dan opslaan als. Daar kan je de compressie en kwaliteit aanpassen om hem kleiner te maken, heel simpel. Als je dat gedaan hebt (zou zeggen niet groter dan 10mb) dan kan je hem wel mailen naar mij (mailknop onderaan bericht) dan zet ik hem wel tijdelijk online (of je doet het zelf bij de gratis 20mb ofzo die je van je provider hebt gekregen).
MacB

Bericht door MacB »

Ziet er gewoonweg prachtig uit, veeeeeel mooier dan de orginele.
DL1K5GT

Bericht door DL1K5GT »

Zoals ik in mij eerdere berichten al aangaf zal ik proberen om wat geluidsfiles te plaatsen op het forum. Het zijn echter geen geluidsfiles geworden, maar WMF files met als nadeel dat ze erg groot zijn. Het geeft echter wel een aardig beeld hoe die bos uitlaten klinken. Het is één avi geworden waarbij tijdens het eerste deel te horen is hoe het klinkt met db killer en het tweede deel zonder db killer
Veel luister plezier

Wim



http://home.quicknet.nl/qn/prive/gw.nij ... HQ_BOZ.wmv
Laatst gewijzigd door DL1K5GT op di 03-05-2005, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
swintie

Bericht door swintie »

Zonder de DB-killer is wel WAAAAUW :shock:
helsen

Bericht door helsen »

ik vind die precies wel meevallen die bos-uitlaten...

wat kost deze voor een 650, de originele kost hier al snel 700euro's!

vind het hitteschild ook wel mooi, maar is me geen 700euro's waard!
Jantje

Bericht door Jantje »

helsen schreef:ik vind die precies wel meevallen die bos-uitlaten...

wat kost deze voor een 650, de originele kost hier al snel 700euro's!

vind het hitteschild ook wel mooi, maar is me geen 700euro's waard!
359€ wel enkel in alu te krijgen
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik laat t lekker standaard
loop t verbruik ook niet zo erg op
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik weet niet waar dat op slaat Cris, maar mijn herriemakers hebben het brandstof verbruik niet doen oplopen. In tegenstelling echter, maar misschien komt dat wel omdat ik onder de indruk ben van de drukgolf die de pijpen veroorzaken, zodat ik wat gemoedelijker met de "gashandel" ben geworden (maar dat geloof ik niet) :wink:

8)
Crazychris

Bericht door Crazychris »

joh dus t afstands bereik is nog steeds het zelfde ???
das dan al 1 plus punt
maar nu zit ik nog met n ander probleempje
ik wil de zilvere hittenschild op zn plek laten zitten i v m kunstofzijtassen
suzuki DL rijder Ben

bos uitlaat

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

weet iemand, als ik Laser dempers er op zet, kan ik dan mijn koffers ook nog mee nemen.
Ik zit nutuurlijk met de bevestingsbeugels van mijn koffers.
De pijpen die er nu op zitten lijken dikker dan die van Laser maar ik kan het mis hebben.

Kan iemand vertellen of het wel of geen probleem is!!!!!!!!!!!!
Boris

Bericht door Boris »

Hoi,

Ik ga binnekort voor een andere demper op mijn V-Strom. Het wordt kiezen (om financiele redenen, Laser is me te duur) tussen de dempers van Bos en Remus (via motorgoedkoop is laatste 356 euro).
Nu is mijn vraag aan de eigenaren van beiden, wat zijn de pro en de contra's. Een halve pk vermogenswinst meer vind ik niet interessant. Kwaliteit en vooral geluid dus wel.

Bedankt en groeten,
Boris
suzuki DL rijder Ben

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Hoi Boris,

Ik heb sins kort laser duo teck uitlaten onder mijn fiets (dl1000) maar ik moet zeggen dat er een super geluid in zit.
Ik heb ook boss uitlaten gehoord maar ik vond het toch minder geluid in zitten dan laser.
Maar dat is nutuurlijk persoonlijk.
Misschien vind jij het wel mooier dan het geluid van boss.

Ik zou zeggen kom volgende week zondag kijken en luisteren bij
AC restaurant de Meern
Verzamelen: 10.00 uur
Vertrek: 10.30 uur!

Daar zijn ook mensen met een andere uitlaat (als ze komen) en dan krijg je een iedee wat er tekoop is.
Misschien vind je het leuk om mee te rijden.

Groetjes,
Ben
Boris

Bericht door Boris »

Hmm, ik hoef hooguit 1x in de 2 maanden op een zondag te werken, gok eens wanneer. :(
Jammer, want dat was zeker een mooie manier geweest om te vergelijken.

Ik geloof graag dat de Lasers een mooi geluid produceren, maar 500+ euro uitgeven aan een demper gaat me persoonlijk gewoon te ver.

Groeten.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

jantje schreef:
helsen schreef:ik vind die precies wel meevallen die bos-uitlaten...

wat kost deze voor een 650, de originele kost hier al snel 700euro's!

vind het hitteschild ook wel mooi, maar is me geen 700euro's waard!
359€ wel enkel in alu te krijgen
belgie is echt goedkoop volgensmij

ik ben in contact met martijns motor kleding
heb wat tips gevraagd over n leuke sound voor mn fiets en dit is hun reaktie
hallo familie martijns
ik ben nog steeds dol gelukkig met mn v strom
alleen t geluid bevalt me nog steeds niet
hebben jullie nog tips voor n mooi diep v twin geluid ???

mn 1e keus is n two brothers maar die is er volgens mij niet NIET TE LEVEREN
2= bos Advies 719,00 en bij ons 609,00
en t laatste plekje is voor n laser RVS advies 685,00 en bij ons 585,00
Titanium Advies 839,00 en bij ons 719,00
Fred

Bericht door Fred »

Is er bij die Bos uitlaten ook een EEC papier van goedkeuring zodat men zonder veel kopzorgen en met de db killers zich ook naar Duitsland kan verplaatsen? :wink:
Diffie

Bericht door Diffie »

Hoi Fred,
Heb ff op de Bos site gekeken en daar kan je bij "downloaden" een EC certificaat downloaden. Het enige wat je dan moet doen is het typenummer wat op de rand van de uitlaat zit invullen.
Heb zelf ook 2 Bos dempers op mijn DL1000 en ga binnenkort naar Duitsland dus ik ga het zeker downloaden.

Bedankt voor de tip betreffende dat formulier, kan het idd maar beter bij je hebben in Duitsland !!

Gr. Simon
Fred

Bericht door Fred »

Diffie schreef:Hoi Fred,
Heb ff op de Bos site gekeken en daar kan je bij "downloaden" een EC certificaat downloaden. Het enige wat je dan moet doen is het typenummer wat op de rand van de uitlaat zit invullen.
Heb zelf ook 2 Bos dempers op mijn DL1000 en ga binnenkort naar Duitsland dus ik ga het zeker downloaden.

Bedankt voor de tip betreffende dat formulier, kan het idd maar beter bij je hebben in Duitsland !!

Gr. Simon
Hoi Simon,
thx voor de inlichting. Morgen ga ik de Bos dempers halen. Ik heb ze voor een prijsje tweedehands op de kop kunnen tikken. Is er nog iets waar ik moet op letten bij het ophalen zodat ik voor geen verrassingen kom te staan?
En hoe bevallen ze je? Is het verbruik gestegen? Zijn er afstellingen gebeurt aan de injectie? Het geluid zal wel volprachtig zijn of niet?
Thx nogmaals en misschien tot ooit.
Fred, zwette DL 1000
Diffie

Bericht door Diffie »

Hoi Fred
Zou eigenlijk niet precies weten waar je op moet letten als je de Bos dempers gaat halen.
Heb de mijne ook 2e hands van een particulier gekocht en heb eigenlijk alleen gekeken of de DB-killers erinzaten, verder wist ik ook niet waar ik nog op moest letten. Ben verder ook geen rare dingen tegengekomen. Het verbruik is bij mij gelijk gebleven en aan de afstelling heb ik verder ook niets (laten doen) gedaan.
Het monteren ging vrij vlot, alleen moet je wel ff opletten als je de originele dempers eraf haalt deze zijn best een stuk zwaarder dan de Bos dempers.
En het geluid vind ik zelf heerlijk!! Er zit nu een lekkere roffel in en allicht zijn er (duurdere) dempers met een nog beter geluid maar ik ben hier dik tevreden mee en heb er zeker geen spijt van!!
Veel succes met de dempers.

Gr. Simon
Fred

Bericht door Fred »

Bon ze staan erop, tweedehands gekocht voor een 200 euro en er is geen krasje op te zien.
Heb er net de db killers eens uitgenomen voor een proefrit, jawadde zeg...wat een bralpijpen zijn dat dan. Ik zal ze maar terugsteken zeker want dat is nie aangenaam voor de buren. :wink: :wink: :wink:
Afbeelding
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

DB-KILLER ERUIT LATEN GEWELDIG GELUID ZEG
Plaats reactie