Welke zijn goedgekeurd?
Welke zijn goedgekeurd?
Hallo,
Ik ben op zoek naar een sportdemper voor mijn DL650. Maar welke sportdempers zijn nu goedgekeurd. Ik weet dat Remus een goedgekeurde leverd maar zijn er nog andere merken?
Gr Spirelli
Ik ben op zoek naar een sportdemper voor mijn DL650. Maar welke sportdempers zijn nu goedgekeurd. Ik weet dat Remus een goedgekeurde leverd maar zijn er nog andere merken?
Gr Spirelli
Op de motorbeurs Utrecht stond op de BOS-stand een VStrom 650 met BOS vervangingsdemper. Prijs weet ik niet. Ik moet wel zeggen dat ik de motor er niet mooier van vond worden. Beetje uit balans met een slanke demper. Ik zal denk ik gaan kijken naar een vervangingsdemper waar de originele afdekplaat kan blijven zitten. Zoals die Superpole (maatwerk voor de 650) die genoemd werd in een eerdere draad over uitlaten voor de 650.
Arnold
Arnold
Hallo Arnold,Op de motorbeurs Utrecht stond op de BOS-stand een VStrom 650 met BOS vervangingsdemper. Prijs weet ik niet. Ik moet wel zeggen dat ik de motor er niet mooier van vond worden. Beetje uit balans met een slanke demper. Ik zal denk ik gaan kijken naar een vervangingsdemper waar de originele afdekplaat kan blijven zitten. Zoals die Superpole (maatwerk voor de 650) die genoemd werd in een eerdere draad over uitlaten voor de 650.
Arnold
Ik heb de Strom ook gezien op de motorbeurs met de Bos demper erop. Ik vond het persoonlijk wel mooi staan. Ik heb zelf een zilvere Strom dus de lijn zal waarschijnlijk mooier zijn dan op de blauwe van de motorbeurs.
Ik heb ook al geinformeerd bij Superpole. Zij stuurde mij dit bericht terug:
hallo Andre, de prijs voor jou DL 650 kun je op onze site vergelijken met de
kawasaki zx6-r,wel moet je dan met je motor bij ons langs komen,want wij
moeten je oude systeem doorslijpen,en onze demper pas maken op jou
systeem,onze dempers zijn niet gekeurt,wel leveren wij er standaard een DB
killer bij deze reduceerd het sport geluid aanzienlijk,hopenlijk heb je aan
deze informatie voldoende,om een beslissing te nemen.
Met vriendelijke groet, Ben
SUPERPOLE bv
-----------------------------
T 0416-363365
F 0416-364234
info@superpole.nl
http://www.superpole.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het nadeel is dus dat de demper niet goed gekeurd is. Ik rij zelf regelmatig in Duitsland, Belgie en Luxemburg. En ik heb me laten vertellen dat daar de laatste tijd regelmatig controles worden gehouden bij motoren met een "verkeerde" (niet goed gekeurde uitlaat). Prijzen van de boetes zijn ongeveer €400,-
Dus wat is dan wijsheid??
Gr Spirelli
Zag op leovince.de een prijs staan van 699 euro.jantje schreef:Leovinci heeft ook een gekeurde uitlaat voor de DL650.
dit is dan wel een volledige uitlaat en dus niet alleen de demper (=> onmiddelijk een pak duurder dus)
LeoVince SBK 2 in 1 Komplettanlage Oval Evo2 Grande Aluminium
Geen idee wat ie in nederland moet doen. Voor dezelfde prijs heb je ook een race versie... zie plaatje (helaas geen plaatje van de gewone).
toch een heel ander gezicht zonder afdekplaatjes....
Stephan
dit vind ik wel heel mooi hoor, maarja de bos is bijna half zo duur dus voor mij wordt het toch de bosmotomalibu schreef:Zag op leovince.de een prijs staan van 699 euro.jantje schreef:Leovinci heeft ook een gekeurde uitlaat voor de DL650.
dit is dan wel een volledige uitlaat en dus niet alleen de demper (=> onmiddelijk een pak duurder dus)
LeoVince SBK 2 in 1 Komplettanlage Oval Evo2 Grande Aluminium
Geen idee wat ie in nederland moet doen. Voor dezelfde prijs heb je ook een race versie... zie plaatje (helaas geen plaatje van de gewone).
toch een heel ander gezicht zonder afdekplaatjes....
Stephan
Het nadeel is dus dat de demper niet goed gekeurd is. Ik rij zelf regelmatig in Duitsland, Belgie en Luxemburg. En ik heb me laten vertellen dat daar de laatste tijd regelmatig controles worden gehouden bij motoren met een "verkeerde" (niet goed gekeurde uitlaat). Prijzen van de boetes zijn ongeveer €400,-
Dus wat is dan wijsheid??
Hier komen in duitsland de afsleepkosten (je mag niet meer verder rijden) en stalling nog bij. Bij elkaar, met bekeuring, ongeveer rond de 1000 euro . Ooit een stukje in een duits blad gelezen van een R1 rijder die zonder DB killers reed. Hij had de DB killers wel bij zich maar daar hadden ze een broertje dood aan. Blad zat bij een bestelling Louis
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7554
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
En al is het aanzicht van menig alternatief misschien wel een stuk mooier, de originele kost me geen cent meer. Verder heb je zelf geen bal aan dat mooie geluid als je met oorstoppen rijdt en ik neem aan dat ieder verstandige motorrijder dat toch doet. Ik bestrijd niet dat er heel veel mooiere geluiden te koop zijn en die zijn meestal niet goedgekeurd, maar ik geef mijn geld er niet aan uit.
Maar ik begrijp diegenen ook wel die het wel doen hoor, ik wil er het risico alleen niet (meer) voor lopen. Het verschil met een goedgekeurde uitlaat en het origineel is behalve het uiterlijk niet zo groot (binnen de toegestane grenzen) dat ik daar veel geld aan ga spenderen terwijl ik er zelf amper van kan "genieten". Maar ieder zo z'n meug. En voor wie me al een beetje kent....... dit is slechts een/mijn mening, maar trek je daar niets van aan.
Maar ik begrijp diegenen ook wel die het wel doen hoor, ik wil er het risico alleen niet (meer) voor lopen. Het verschil met een goedgekeurde uitlaat en het origineel is behalve het uiterlijk niet zo groot (binnen de toegestane grenzen) dat ik daar veel geld aan ga spenderen terwijl ik er zelf amper van kan "genieten". Maar ieder zo z'n meug. En voor wie me al een beetje kent....... dit is slechts een/mijn mening, maar trek je daar niets van aan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ken het gevoel, moet ook nog een paar maandjes wachten op vakantiecentjesspirelli schreef:En de Bos is op dit moment de goedkoopste demper die ook nog eens goed gekeurd is. Nog even op mijn vakantiegeld wachten en dan toch maar eens naar de motorzaak gaan
maar als jij hem eerst hebt (die uitlaat), dan post je het maar hé
Maar een afgezaagde standaarduitlaat is zowat onverkoopbaar. Een compleet standaard soes uitlaatsysteem wel toch 200/300 euro minimaal? toch eens informeren wat uitlaat systeem zou moeten kosten bij suzuki.spirelli schreef:Met zagen heb ik geen moeite. Ik heb bij mijn vorige motor, SV650S, ook een sportuitlaat gemonteerd. En hier moest ook gezaagd worden. En voor meer dan €300,- verschil wil ik best weer een keer zagen
[edit]
over 3 jaar is er echt vraag naar originele uitlaatsystemen, gezien de verschillende roestige verhalen
M'n buurman heeft op z'n diversion 900 een doorgeroest uitlaat. Geeft wel een lekker geluidje
[/edit]
Gewoon de afgezaagde demper bewaren op een droge plaats. Eventueel de gaten dichten met een krant (vochtwering), afdichten met een plastic zak werkt ook goed.
Bij het herplaatsen van de afgezaagde demper kan je bij een uitlatenboer voor automaterialen een klem halen, past prima.
Dus:
Afzagen is geen probleem. Demper is hermonteerbaar.
Een originele uitlaat is altijd verkoopbaar, zeker gezien alle roestperikelen.
Bij het herplaatsen van de afgezaagde demper kan je bij een uitlatenboer voor automaterialen een klem halen, past prima.
Dus:
Afzagen is geen probleem. Demper is hermonteerbaar.
Een originele uitlaat is altijd verkoopbaar, zeker gezien alle roestperikelen.
Ik ben het helamaal met Scottie eens. Toen ik mijn SV650S heb verkocht heb ik de standaard demper terug gemonteerd en de Laser uitlaat los verkocht. Bij de motorzaak kun je goede uitlaatklemmen krijgen. Ook even een "mof" erbij kopen die precies over de originele, doorgezaagde, uitlaatpijp past.
Even vast schroeven en klaar is kees.
Even vast schroeven en klaar is kees.