K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

alles over geluid...
Plaats reactie
Flipsen

K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Flipsen »

Ik kan via marktplaats een originele K6 uitlaat aanschaffen. Ik heb zelf een K8 DL650. Nu begin ik me in eens af te vragen of dit wel kan :shock: :shock: .

Bedoeling is om de k6 te gebruiken om een Slip on demper er op te zetten. Complete systemen zijn mij te duur.

Groet

Jasper
Erik Hofstee

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Erik Hofstee »

voor zover ik het gezien heb bij mijn verschillende Dl650's die ik gehad heb, zit er geen verschil in de ophangpunten van de uitlaat. verder is mij ook niet zoveel opgevallen dat er iets anders is, afgezien van de veel dikkere pijp die voor de eigenlijke demper zit.

zou moeten passen denk ik.
maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

groeten
Erik
Dgr

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Dgr »

Ik durf 't je niet met zekerheid te zeggen, maar ik zou zelf de gok wel durven te wagen. Gevoelsmatig moet dat gewoon uitwisselbaar zijn.

Maar wat doe je met je lambdasonde? Trek je gewoon het stekkertje los en laat je hem weg, of ga je daar een stukje schroefdraad voor in de uitlaat lassen zodat ie in je K6 systeem past?
Erik Hofstee

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Erik Hofstee »

heeft de K6 dan géén lambdasonde? volgens mij zat die alleen op een andere plaats.
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Flipsen »

De positie van de lambda sensor is anders. Bij de k6 zit ie in de balanspijp, bij de k8 zit ie hoger ( vlak voor de kat) ga de uitlaat morgen ophalen. Ik laat jullie het resultaat weten.
Dgr

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Dgr »

Erik Hofstee schreef:heeft de K6 dan géén lambdasonde? volgens mij zat die alleen op een andere plaats.
My bad! Was in de veronderstelling dat ze pas vanaf de K7 lambdasondes hadden.

Gunstige zaak in ieder geval. Dan hoef je waarschijnlijk alleen de kabel iets te verlengen.
Erik Hofstee

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Erik Hofstee »

ik ben benieuwd!

:bye:
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Flipsen »

Ik heb 'm in de schuur liggen, en op het eerste gezicht gaat het wel passen. Ik denk dat ik alleen de kabel van de lambda sensor moet verlengen. Ik plaats wel een foto serie als e.e.a er op zit. Biedt wellicht perspectieven voor mensen met een >k7 motor/mensen met een <k6 uitlaat die ze kwijt willen. :-)}
Paul

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Paul »

Flipsen schreef:Ik heb 'm in de schuur liggen, en op het eerste gezicht gaat het wel passen. Ik denk dat ik alleen de kabel van de lambda sensor moet verlengen. Ik plaats wel een foto serie als e.e.a er op zit. Biedt wellicht perspectieven voor mensen met een >k7 motor/mensen met een <k6 uitlaat die ze kwijt willen. :-)}
Dat is zeker interessant, ik ben op zoek naar een 2e hands demper. maar kan werkelijk NIETS vinden voor een K7.
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Flipsen »

Heren en dames, hoe kan ik de topic titel aanpassen???

Het is namelijk mogelijk om een k6 uitlaat onder een k7 of k8 V-strom te monteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Vanavond de k8 uitlaat er onderweg gehaald (wel effe middenbok en rechter duo voetsteun demonteren) en vervolgens zonder enig probleem de k6 uitlaat eronder gezet. E.e.a los/vast want de k6 uitlaat moet nog een keer onderweg.
De kabel van de lambda sensor is waarschijnlijk ook lang genoeg. Ik heb deze nog niet aangesloten omdat deze uitlaat er weer af gaat voor een zaag modificatie (demper gaat eraf en een Bos komt er op). De kabel moet wel iets verlegd worden omdat ie anders de uitlaat van de achterste cilinder raakt

Hier trouwens nog even een foto om de verschillen tussen een k7/k8/k9 uitlaat en een k6 uitlaat te showen. Let vooral op de plek van de lambda sensor en de dikkere k7 pijp.

Afbeelding
Dgr

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Dgr »

Goed om te weten, dat maakt de keuze weer een stuk ruimer!
De topic titel kan je volgens mij wijzigen door je eerste bericht te bewerken.
Paul schreef:ik ben op zoek naar een 2e hands demper. maar kan werkelijk NIETS vinden voor een K7.
Dan zoek je niet regelmatig genoeg Paul :wink: Maatje van me heeft afgelopen week nog een Laser duotech voor z'n K7 gescoord via Marktplaats. Twee jaar geleden heb ik zo'n zelfde Laser via Marktplaats gekocht.

Gewoon elke dag even een zoekopdrachtje van 30 seconden uitvoeren, dan weet je zeker dat er niets aan je neus voorbij gaat. (tip: zoek op meerdere termen; "dl650", "dl 650", "vstrom", etc)
Paul

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650. Kan dat???

Bericht door Paul »

Dgr schreef:Goed om te weten, dat maakt de keuze weer een stuk ruimer!
De topic titel kan je volgens mij wijzigen door je eerste bericht te bewerken.
Paul schreef:ik ben op zoek naar een 2e hands demper. maar kan werkelijk NIETS vinden voor een K7.
Dan zoek je niet regelmatig genoeg Paul :wink: Maatje van me heeft afgelopen week nog een Laser duotech voor z'n K7 gescoord via Marktplaats. Twee jaar geleden heb ik zo'n zelfde Laser via Marktplaats gekocht.

Gewoon elke dag even een zoekopdrachtje van 30 seconden uitvoeren, dan weet je zeker dat er niets aan je neus voorbij gaat. (tip: zoek op meerdere termen; "dl650", "dl 650", "vstrom", etc)
bedankt voor de tip, ik ga mijn best doen.
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Flipsen »

Nou, de BOS demper zit eronder. En wat een geluid. Ik post binnenkort nog wel even wat foto's van het resultaat. Al met al een leuke klus om te doen. :worship:
Paul

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Paul »

Flipsen schreef:Nou, de BOS demper zit eronder. En wat een geluid. Ik post binnenkort nog wel even wat foto's van het resultaat. Al met al een leuke klus om te doen. :worship:

Ik begrijp hieruit dat de kabel van de lamda-sonde lang genoeg was. :)
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Flipsen »

Paul schreef:
Flipsen schreef:Nou, de BOS demper zit eronder. En wat een geluid. Ik post binnenkort nog wel even wat foto's van het resultaat. Al met al een leuke klus om te doen. :worship:

Ik begrijp hieruit dat de kabel van de lamda-sonde lang genoeg was. :)
Ja, klopt. Ik heb de kabel wel wat anders laten lopen (achter het draaipunt van de swingarm langs) en de stekker zit nu meer onder de tank. Anders zou de kabel tegen de uitlaat komen en de stekker risico op natworden lopen, .....zeg maar.
Ik moet van de week naar het buitenland, maar komend weekend post ik wat pics.
Wils

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Wils »

:shock: dus als ik het goed begrijp ...past een Bos demper van een k5 of k6 WEL onder een K9 ?????? :shock:
Afbeelding
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Flipsen »

Wils schreef::shock: dus als ik het goed begrijp ...past een Bos demper van een k5 of k6 WEL onder een K9 ?????? :shock:
Afbeelding
Mits je het uitlaat systeem van een k5 of k6 onder je k9 brommer zet. Dat past namelijk gewoon. Kijk maar eens naar de verschillen op de foto tussen een k6 uitlaat en een k9 uitlaat. Als je de k9 uitlaat afzaagt, kan er nog steeds geen slip on demper opgezet worden. op een k6 kan dat wel.
Wils

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Wils »

Blijft natuurlijk de vraag.... waarom hebben ze die pijp dan breder gemaakt.... zou het plaatsen van een oude pijp geen invloed hebben op prestaties oid. van k8-9 model..???Afbeelding
Ze zullen toch niet noor niets de uitlaat zo veranderd hebben ...? :?
Erik Hofstee

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Erik Hofstee »

@ Wils,

Vanaf het modeljaar K7 hebben ze daar de katalysator geplaats ipv in de einddemper.
Dit zorgt ervoor dat de katalysator sneller opwarmt en mede daardoor komt de Dl650 door de Euro 3 norm.
Wat ik weet is dat je bij de euro 2 bij een koude motor meer rotzooi mocht uitstoten dan bij de Euro 3, vandaar dat ze de kat zo snel mogelijk op temperatuur willen hebben.

:bye:
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650

Bericht door Flipsen »

Zoals beloofd wat foto's hoe e.e.a eronder/naast hangt/zit/ligt etc :

Het geheel:
Afbeelding

Het detail:
Afbeelding

Nog een detail:
Afbeelding

De positie van de lambda sonde:
Afbeelding

Als je goed kijkt zie een zwart kabeltje lopen; is van de lambda sonde en loopt nu achte het draaipunt van de swing arm langs:
Afbeelding

Als het lukt post ik nog een soundfile van het geluid zonder de dB killer; werkelijk übergeil (al moet ik zeggen dat MIVV toch wat meer übergeil is hoor)

Ps. ik heb de laatste twee nog geprobeerd te draaien in Imagshack, maar dat lukt niet. Effe je monitor op z'n kant houden dus.
Oh ja, ik kan de titel van dit topic niet meer wijzigen. Kan één van onze moddereters dit doen. Titel moet worden : Kan een k6 uitlaat onder een k8 strom? Ja, dat kan !!!
Wils

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Wils »

:shock:
Afbeelding dat ziet er goed uit !

Staat erg mooi onder die grijze strom...
wel een beetje heimwee als ik die Bos pijp zie..... ik vond het zo'n mooi geluid op m'n vorige strom...... :cry:
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Flipsen »

Ik moet zeggen dat ik ook lang aan het zoeken ben geweest. Heb nog even gekeken bij REMUS, maar BOS kon sneller geleverd worden en was iets goedkoper. Ik heb toch geprobeerd het V-strom ontwerp zoveel mogelijk origineel te laten. Persoonlijk vind ik zo'n blanco pijp als bij LASER of MIVV toch niet zo mooi staan bij de Strom. Daarbij komt ook nog dat de BOS mooi aansluit op het kuipwerk

Ik wil de beugel waaraan de demper hangt eigenlijk nog matzwart spuiten. Is net even de finishing touch.
terland,zee,lucht

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door terland,zee,lucht »

Hoi Flipsen,

Een LeoVince klinkt ook echt enorm. Zullen we binnenkort maar eens een tunneltje zoeken en lekker even met het gas spelen.
Greetz
Wils

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Wils »

terland,zee,lucht schreef:Hoi Flipsen,

Een LeoVince klinkt ook echt enorm. Zullen we binnenkort maar eens een tunneltje zoeken en lekker even met het gas spelen.
Greetz
:shock: mag ik dan komen luisteren..???? :wink: Afbeelding
Flipsen

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Flipsen »

Update:

Klinkt erg lekker in de Schiphol tunnel op de A4. BMW Z4 rijder was minder amused :twisted:
Wils

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Wils »

Flipsen schreef:Update:

Klinkt erg lekker in de Schiphol tunnel op de A4. BMW Z4 rijder was minder amused :twisted:
:shock: ...Nou,moe..!? :shock:
Hoe kan dat nou...???? :shock: :mrgreen:
:schater:
Willystrom

Re: K6 uitlaat onder een K8 DL650 JA dat kan!!

Bericht door Willystrom »

Ik weet wat je bedoelt..........http://www.youtube.com/watch?v=GRx7mXbuHrY
tot zaterdag,LOL
Plaats reactie