Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

alles over geluid...
Erik B

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Erik B »

Nero schreef:In het (laatste deel van het) pijpje boren heeft geen enkel effect,.. de laatste demping gebeurt binnen in de uitlaat in de middelste kamer als ik me goed herinner. Beter : bv Een Laser Dual tone uitlaat en je roffelt zonder je buren de duvel aan te doen. Tja,.. koken kost geld. Maar met de DL is er niet veel geluidswinst te verkrijgen zonder after market.

Addenum :
Sommigen gaan nog véél verder dan een "gaatje boren" :
http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.

Ik denk dat ik een zelfde soort systeem ook eens heb aangepast. Die ging van kamer 1 met een pijpje naar kamer 3, daarvandaan terug naar 2 en dan naar buiten. Ik heb toen simpelweg het pijpje van kamer 1 naar 3 weggezaagd. Dit was echter een carbon uitlaat die vrij eenvoudig te demonteren was. Nog steeds heb je dan 2 kamers en ik vond het geluid zeker nog aanvaardbaar. Het was nog niet zo erg als de open demper onder m'n fireblade :mrgreen:
Udo van Dongen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Udo van Dongen »

Ik wil het binnenste buisje er dus ook vanaf, alleen heb ik geen zin om de verchroomde kap eerst te moeten verwijderen en overspuiten, want dat lijkt te moeten nadat je de originele bouten hebt losgeslepen. Ik wil hem er het liefst direct 'afdremelen'. Nou heb ik vorige week al twee schijfjes ertegenaan gegooid, maar nog steeds lijkt het binnenste buisje niet weggeslepen te kunnen worden, omdat de binnenste buis kennelijk toch nogal hard is. Iemand een tip? Of moet ik gewoon door blijven slijpen enmet een stuk of 10 schijfjes zal hij er uiteindelijk wel afkomen??

gr, Udo
MacB

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door MacB »

hehe, en nu maar wachten tot er een dl 1000 wordt gecut :)
Spijtig dat het geluid van de uitlaat in een garage wordt opgenomen,
dit zorgt toch wel voor een vertekend beeld :) geluid. Maar klinkt mooi. :wink:
Udo van Dongen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Udo van Dongen »

Toch maar ff op mijn gemak gaan zitten met de dremel en een volle koker slijpschijfjes en na 3 schijfjes was ik ineens toch al klaar. Het viel uiteindelijk toch wel mee. Wel goed opgelet dat ik de dremel altijd even diep in de pijp gestoken had (van tevoren ff meten aan de buitenkant van het pijpie), en het pijpje is er netjes vanaf gekomen. FF met een merkstift het metaalkleurige randje zwart gekleurd zodat de zaagrand minder opvalt en de rest wordt vanzelf wel zwart.

En nu het resultaat: Ik las dat het geluid dieper zou worden, althans dat had ik in mijn hoofd, maar zo zou ik het niet omschrijven. Qua volume is er geen of geen noemenswaardig verschil, maar wat je wel veel beter hoort is een soort plof- of roffelgeluid en dat bevalt mee eerlijk gezegd wel. Verder verandert er helemaal niets aan de performance van de motor: ben net ff rondje wezen doen en hij reed nog net zo lekker en hard (160 km/hr) als daarvoor. Geen spijt van dus, tis gewoon meer een tweecylinder geluid geworden.

gr, udo

Nog ff wat plaatjes van het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding
de Char

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door de Char »

Ziet er netjes uit Udo
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door V-Stoom »

Ik vond dit op internet. Wellicht geeft dit een idee over het effect. De ervaringsdeskundigen moet maar aangeven of het geluid een beetje overeenkomt met de werkelijkheid (blijft een filmpje nietwaar).

http://en.kendincos.net/video-rtdvnfjn- ... mod-1.html

Groet, Allard.
Laatst gewijzigd door Frank op do 19-08-2010, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Spurm »

ik heb dit artikel toen al eens gelezen, kom ik aan het kijken bij mijn dl650, is tie er al af :) dan maar ff stralen met glasparel en ff (niet iedereen zal het mooi vinden, maar ik vindt t wel grappig) m'n naam erin gelaserd :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Cronny »

hehe, en nu maar wachten tot er een dl 1000 wordt gecut :)
Spijtig dat het geluid van de uitlaat in een garage wordt opgenomen,
dit zorgt toch wel voor een vertekend beeld :) geluid. Maar klinkt mooi. :wink:
Ik heb het risico genomen en het geluid is een meevaller,op rolantie een lekker plop geluid,wanneer je gas geeft eventjes tot ong.3500rpm een geroffel :lol: ,wanneer je van het gas gaat een luidere grom. :twisted:
Leville

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Leville »

En bij hoger toerental?

Persoonlijk vind ik de bas van een Transalp wel leuk. Maar de extra geluidsproductie op de snelweg van zo'n Transalp is wel niet zo aangenaam.
Dus wat bas bij laag toerental, maar weinig extra lawaai op toeren zou wel leuk zijn.

Het voordeel van de standaard uitlaat is wel dat ik mijn strom thuis al even kan laten lopen terwijl ik me inpak... zonder dat de buren er veel last van hebben.
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Cronny »

En bij hoger toerental?
Bij constant gas boven de 3500rpm geen merkbaar verschil te horen,dus op 4000rpm op de snelweg wordt je zeker niet doof.(toch niet door het geluid van de uitlaat)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Ebrostrom »

Na de Veluwe rit begon het toch te kriebelen toen ik het geluid bij JW en Chiel hoorde.
Na wat tips en tools tijdens de rit en erna heb ik de dremel maar eens bij een familie lid opgehaald.
Alleen had ik geen zin om het schild eraf te slijpen omdat ik de lelijke sporen bij andere rijders heb gezien.

Ik kwam de berichten van Udo tegen en na contact eindelijk afgelopen zaterdag de dremel ter hand genomen en met petzl en scherfwerende bril op het hoofd de 'pea shooter' van binnenuit afgezaagd.
Ik heb daarbij express de dikke slijpschijfjes gebruikt, aangezien de dunne erg snel kapot springen.
Ik heb 4 schijfje versleten en 1 kapot gestoten. Als afronding nog even netjes de slijprandjes met een slijpsteentje glad gemaakt.

Resultaat: een mooi geluid uit de uitlaat (diep geroffel op lage toeren en idd een luidere grom bij gas erop en eraf).

Deze jongen is helemaal tevreden :D

Nu nog even op de reactie van de buren wachten met mijn vertrek om 06.00u vanmorgen :twisted: (kreeg nl onlangs nog complimenten omdat ik start en gelijk stil (?) wegrij)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Joske »

Jongens, gaaf man! Dit zijn van die gratis leuke tips...

Bedenk wel ( ja ja, theoretisch ge-H&%F& .... :oops: )....

Officieel vervalt de E-keur van je uitlaat. Het gevolg zou kunnen zijn dat (Duitsland!) ome agent de uitlaat in beslag neemt en er niet verder gereden mag worden.
In NL heb je daar geen last van, die metingen worden hooguit 1x per jaar bij bv de TT gedaan.
Maar toch...als je veel toert in het buitenland.

Zoals gezegd, puur in theorie. Als ik zo om me heen kijk en luister zijn er veel meer opvallender uitlaten (racers e.d)

Ben benieuwd naar het geluid nadat eea is aangepast
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RedStrom »

Ebrostrom schreef:Na de Veluwe rit begon het toch te kriebelen toen ik het geluid bij JW en Chiel hoorde.
Die ene ben ik en die andere rijdt tegenwoordig op een DL1000. Heeft mijn DL650 ook van dat mooie geluid voorzien.
Van de buren geen negatieve reacties. Van mezelf alleen positieve. Vooral bij het terugschakelen.
Sommige deskundige Strom rijders verzamelt op een Hengelo's penthouse-terras denken dat je wat met je motor hebt als je aan komt rijden :wink: , maar verder: TOP.
Tijdens het rijden merk je het wel maar niet sjonge, jonge, jonge wat heb ik iets geweldigs. Maar bij terugschakelen en afremmen op de motor ... :twisted:

Ik heb laatst een gloednieuwe intruder 800 gereden. Zo 1 die aandacht trekt als hij langsrijdt met looks en sound.
En als ze achter je rijden heb je wat moois in de spiegel.
Maar als je er op rijdt valt het allemaal hard mee. Hard om de bocht gaan met zo'n ding vergt meer aandacht.

Al met al: gewoon (laten) doen!
:-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Ebrostrom »

En ik heb nu ervaring met het van binnenuit verwijderen van het stukje pijp (pea shooter)..... :wink:
Het schildje hoeft niet te worden verwijderd, raakt niet beschadigd of hoeft niet te worden overgespoten (zwart?).
Let wel op: gebruik de dikkere slijpschijfjes.
RedStrom schreef:
Ebrostrom schreef:Na de Veluwe rit begon het toch te kriebelen toen ik het geluid bij JW en Chiel hoorde.
......en die andere rijdt tegenwoordig op een DL1000.......
Ik ben benieuwd of hij die ook gaat aanpakken met de dremel.
RedStrom schreef:......Tijdens het rijden merk je het wel maar niet sjonge, jonge, jonge wat heb ik iets geweldigs. Maar bij terugschakelen en afremmen op de motor ... :twisted:...
Zekers 8)
RedStrom schreef:......Ik heb laatst een gloednieuwe intruder 800 gereden. Zo 1 die aandacht trekt als hij langsrijdt met looks en sound......
Die had ik ook wel willen hebben vanwege de looks, maar ja ik rij wel erg veel en heb dan niet veel zin en tijd om te poetsen.
Had ik de ruimte gehad zou deze zeker als 'bij-motor' op t lijstje komen te staan.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Cplegt »

MMM, ik zit er al vanaf de proefrit over na te denken om ook die DL 1000 dempers aan te pakken door dat pijpje eruit de slopen. Maar mn machiene is vrij maagdelijk, dus ik denk dat, dat mij eenigzins tegenhoud:P
Een 1000 heeft wel een ander geluid als een 650 (logisch) maar het is niet echt een zwaar geluid vind ik persoonlijk. Voor mijn woonwerk verkeer rijd ik vaak door een korte tunnel, daar knetterd het geluid van een 650 beduidend harder als dat van een 1000.
Het staat in ieder geval vast dat de uitlaat van mijn 1000 aangepast gaat worden. Hoe dat is nog de vraag, door de pea pipe deruit te slopen of door een paar laser pro duo's. Ik zal er nog eens diep over na denken O:-) ...
Gr. Chiel
Marcel9183

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Marcel9183 »

Nu de vraag of het bij een 1000 ook nog zo goed klinkt kan ik na vandaag beantwoorden, NEEEEEE.
Ben maar eens voorzichtig begonnen met een kant, en na het starten wist ik dat de andere kant fijn orgineel zal blijven. Wat een irritant resoneerend geluid zit er nu in, dit heeft niks te maken met een mooie V twin roffel.
Dus morgen maar eens kijken of ik het stukje er weer fatsoendelijk aan krijg.

Wil je een mooie V-twin roffel bij een dl 1000 dan zal je toch diep in de buidel moeten tasten.

P.s. het gaat om een 2007 model

gr marcel
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Eric66 »

Waalstrom schreef:Yep....vandaag ook gedaan. En geen spijt!! klusje van niks, nog ff netjes zwart maken en klaar!
Mooie sound, stationair een lekker geplop, gasgeven een roffel.... Nu nog op de weg ff testen, maar zo is het al tof!
Mijn maat met zijn F800GS maakt nu niet als enige een echt motorgeluid.... :D
Helemaal mee eens, als je met de dremel van binnenuit doorslijpt kan de chrome eindkap met puntlas boutjes blijven zitten.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

Wel ff een doekje in het pijpje doen, dan kan er geen kapot slijpschijfje of zaagsel in je uitlaat vallen.
Scheelt een rammeltje :wink:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Dyrck »

Hier is de 'pea-shooter' er ook maar eens afgedremeld.
Geluid reflecteerd nu fraai in het buitenste pijpje.
't Is ff wennen, maar dat gaat wel lukken denk ik zo maar ... :mrgreen:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
JanKlomp

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door JanKlomp »

Ook ik kon het niet nalaten, wel even over een drempel moeten gaan, slijpen met de dremel (3 dikke schijfjes nodig gehad) in je 2 jaar oude DL650 v-strom adventure..., maar dan heb je ook wat: een mooi kek geluidje, lekkere brom, maar nog steeds fatsoenlijk, geen herriemaker, maar gewoon wat zwaarder! :D :D :D
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Fogel »

Joske schreef:Jongens, gaaf man! Dit zijn van die gratis leuke tips...

Bedenk wel ( ja ja, theoretisch ge-H&%F& .... :oops: )....

Officieel vervalt de E-keur van je uitlaat. Het gevolg zou kunnen zijn dat (Duitsland!) ome agent de uitlaat in beslag neemt en er niet verder gereden mag worden.
In NL heb je daar geen last van, die metingen worden hooguit 1x per jaar bij bv de TT gedaan.
Maar toch...als je veel toert in het buitenland.

Zoals gezegd, puur in theorie. Als ik zo om me heen kijk en luister zijn er veel meer opvallender uitlaten (racers e.d)

Ben benieuwd naar het geluid nadat eea is aangepast
Aha, goed om te weten: Ik kom nogal graag in Duitsland en hou ervan daar GS-en stilletjes buitenom in te halen.
Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Adstrom »

Vanochtend toch maar de Dremel ter hand genomen om de DL650 wat meer als een motor te laten klinken. Met een Dremel 420 schijfje van 24 mm kun je precies in de pijp van 26 mm en zo slijp je van binnenuit keurig de 'peashooter' eraf. Voordeel is dat je dus niet de chroom achterplaat los hoeft te slijpen, kan gewoon blijven zitten. En inderdaad......de DL klinkt nu toch wat stoerder, zonder asociale trekjes. Wat mij betreft: missie geslaagd.

Adstrom
TimStyle

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door TimStyle »

iemand in de buurt van Belgisch limburg die eens een ritje wil doen? Ik zou het geluid eerst willen horen voor ik er aan begin, het wringt een beetje om onmiddellijk te beginnen slijpen aan m'n nieuwe strom.
Wie weet kan het geluid me wel overtuigen :-)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Wullebolle »

Adstrom schreef:Vanochtend toch maar de Dremel ter hand genomen om de DL650 wat meer als een motor te laten klinken. Met een Dremel 420 schijfje van 24 mm kun je precies in de pijp van 26 mm en zo slijp je van binnenuit keurig de 'peashooter' eraf. Voordeel is dat je dus niet de chroom achterplaat los hoeft te slijpen, kan gewoon blijven zitten. En inderdaad......de DL klinkt nu toch wat stoerder, zonder asociale trekjes. Wat mij betreft: missie geslaagd.

Adstrom
Zo simpel? Schijfje in de uitlaat .. wa ronddraaien ... en hups da tsjoepke da uit den uitlaat steekt is er af? thats it?
hoeveel heb je eraf gehaald? fotoke van tresultaat? en maakt dat dan echt zoveel verschil in geluid?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Tulipan »

"Yes Thats All Folks " tadeladeladela :bye:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qz4uXF7C89o[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Frank »

Haha... hoezo luxe Dremel? Gewoon een ijzerzaag en binnen 2 minuten klaar! :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Dyrck »

Ja, maar deze jongen schroeft de chromen afdekplaat gewoon los.
Bij ons zitten die boutjes vastgelast, waardoor je wel van binnenuit moet werken.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Fred

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Fred »

En voor wie het allemaal wat makkelijker wil, zo eenvoudig kan het zijn om wat meer herrie te maken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zz-yi2q9hoM[/youtube]
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Adstrom »

Wullebolle schreef:
Adstrom schreef:Vanochtend toch maar de Dremel ter hand genomen om de DL650 wat meer als een motor te laten klinken. Met een Dremel 420 schijfje van 24 mm kun je precies in de pijp van 26 mm en zo slijp je van binnenuit keurig de 'peashooter' eraf. Voordeel is dat je dus niet de chroom achterplaat los hoeft te slijpen, kan gewoon blijven zitten. En inderdaad......de DL klinkt nu toch wat stoerder, zonder asociale trekjes. Wat mij betreft: missie geslaagd.

Adstrom
Zo simpel? Schijfje in de uitlaat .. wa ronddraaien ... en hups da tsjoepke da uit den uitlaat steekt is er af? thats it?
hoeveel heb je eraf gehaald? fotoke van tresultaat? en maakt dat dan echt zoveel verschil in geluid?
Ik heb er 40 mm vanaf gehaald, blijft ca 10 mm. staan (fotootje uploaden lukte niet omdat Imageshack op een Mac niet werkt denk ik.) Klinkt beter maar is natuurlijk geen Akra.

Adstrom
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Meer geluid uit uw uitlaat ?? Loud Pipes enz.... En dan verschieten jullie ervan dat ze in Luxemburg en eifel verschillende Mooie stuurwegen afsluiten voor motoren ed.

en dat extra geluid, dat hoort alleen diegene die achter u rijd. Die voor u rijden horen dat niet in het koekeblik met hunnne radio op.


Mijn inziens, en persoonlijke mening, redelijk assosciaal om extra Db te willen produceren. Gij alleen vind da tof, uw buren horen u enkel wegrijden en toekomen, en omdat dat uw buren zijn zullen ze zo vlug niet reclameren. Maar mensen die elk weekend 100de motrrijders horen passeren met hun aftermarket pijpjes die extra geluid produceren, die vinden dat niet tof.
Oh ja, in mijn straat woont er ook zone HD rijden met open pijpen, Ik heb hem dat ook al gezegd dat wij zelf motorrijders zijn en dit helemaal niet aangenaam is als we in onzen hof zitten.


Dit gezegd zijnde

Veel motorplezier. Heb ik dit weekend ook weer gehad ;)


grtz Drummer
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Iron Horse »

Het afzagen van dat pijpje geeft heus geen extra db's hoor, alleen een andere roffel. En als ik stilsta vind ik het geluid van m'n eigen brommert ook wel leuk. Ik heb hem trouwens niet afgezaagd, is gewoon origineel, maar een andere trompet erop doe ik misschien nog wel een keertje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Fred »

Drummer schreef:8) 8) 8)


Meer geluid uit uw uitlaat ?? Loud Pipes enz.... En dan verschieten jullie ervan dat ze in Luxemburg en eifel verschillende Mooie stuurwegen afsluiten voor motoren ed.

en dat extra geluid, dat hoort alleen diegene die achter u rijd. Die voor u rijden horen dat niet in het koekeblik met hunnne radio op.


Mijn inziens, en persoonlijke mening, redelijk assosciaal om extra Db te willen produceren. Gij alleen vind da tof, uw buren horen u enkel wegrijden en toekomen, en omdat dat uw buren zijn zullen ze zo vlug niet reclameren. Maar mensen die elk weekend 100de motrrijders horen passeren met hun aftermarket pijpjes die extra geluid produceren, die vinden dat niet tof.
Oh ja, in mijn straat woont er ook zone HD rijden met open pijpen, Ik heb hem dat ook al gezegd dat wij zelf motorrijders zijn en dit helemaal niet aangenaam is als we in onzen hof zitten.


Dit gezegd zijnde

Veel motorplezier. Heb ik dit weekend ook weer gehad ;)


grtz Drummer
Is plotseling stil geworden hier in dit topic, ikzelf kan bovenstaande alleen maar beamen.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Tulipan »

Dat kun je wel beamen, maar dit gaat er veranderen als je het pijpje afzaagt:

Het afzagen van dat pijpje geeft heus geen extra db's hoor, alleen een andere roffel.

Luister maar naar verschil in geluid in het fimpje hierboven, de Dbś nemen niet toe alleen lagere toon.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Heeft er al iemand de dremel in de l2 gezet?

Marc
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Ik heb het zelf gedurft. Ik heb ongeveer 1,5 cm er af gedaan met een fantastisch mooi geluid. Nu hoort men mij als ik in de file tussen de auto's door kom.

Marc
DL'er

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door DL'er »

Ja het wordt er wel leuker van zonder dat buisje. IK rij al meer dan een jaar zonder en ben erg tevreden.

Erwin.
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Met het vorig model heb ik ook meer dan een jaar buisloos gereden maar ik was niet zeker of dit met de L2 ook zo goed zou zijn. Nu weet ik het zeker. :-)

Marc
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Chopperbiker »

@drummer
Opeens weet je het: je wordt politieman!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Sjautz

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sjautz »

ik ga het morgen ook doen :) Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Aad900 »

Geiteboer schreef:Ik heb het zelf gedurft. Ik heb ongeveer 1,5 cm er af gedaan met een fantastisch mooi geluid. Nu hoort men mij als ik in de file tussen de auto's door kom.

Marc
Heb je er al een plaatje van Marc? en eventueel een geluidsfragment :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RedStrom »

Aad900 schreef:
Geiteboer schreef:Ik heb het zelf gedurft. Ik heb ongeveer 1,5 cm er af gedaan met een fantastisch mooi geluid. Nu hoort men mij als ik in de file tussen de auto's door kom.

Marc
Heb je er al een plaatje van Marc? en eventueel een geluidsfragment :worship:
Aad, ik heb het ook. Heb je gehoord onlangs. Dat is het resultaat. Al zal het bij de L2 wel anders zijn.
Ik vind het nog steeds erg geslaagd.
Zaterdag mag je nog wel even luisteren :D

En wat Marc zegt: je merkt dat je meer opvalt. En da's wel zo veilig.
In Duitsland wordt het ook gewoon geaccepteerd. Dat heeft een aldaar levend forumlid al bevestigd.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Aad900 »

Ik heb je gehoord Jan-Willem :wink: maar ik ben gewoon benieuwd hoe het op de L2 er uitziet en hoe het klinkt. De L2 klinkt standaard toch echt anders dan bijv. de K8 :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door RedStrom »

Je hebt gelijk Aad.
Zal denk ik niet heel anders zijn op een L2, maar inderdaad, het is anders.
Marc, kom er maar in met je tapes en opnames.
En nogmaals, je merkt wel dat je eerder opvalt. Met name bij fietsers, voetgangers en spelende kinderen.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Er is niet veel van te zien omdat er maar 1,5 cm af is maar ik zal sffs eens een filmpje maken voor het geluid.

Hoe zet ik een filmke op de site?

Marc
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Afbeelding
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Het is in de kelder opgenomen en daardoor versterkt het geluid nog. Als ik tijd heb zal ik eens een opname maken als ik een ritje ga doen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iHBfnhTqR80[/youtube]

Marc
Sjautz

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Sjautz »

absolute aanrader !!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Aad900 »

Klinkt niet verkeerd Marc. Net ff wat meer donkere roffel. Misschien moet ik ook eens een dremel ergens lenen :schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door TT-Strom »

Geiteboer schreef:Er is niet veel van te zien omdat er maar 1,5 cm af is maar ik zal sffs eens een filmpje maken voor het geluid.

Hoe zet ik een filmke op de site?

Marc
Maar dan nog ben ik benieuwd hoe je het gedaan hebt......
moet je eerst zaken demonteren?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Geiteboer

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"

Bericht door Geiteboer »

Neen, met een klein schijfje op de dremel en dan zo langs binnen het pijpje eraf slijpen.

Marc
Plaats reactie