uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

alles over geluid...
Plaats reactie
DL650nmgn

uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door DL650nmgn »

ik ben in het bezit van een dl 650 uit 2007
heb is de uitvoering met twin spark kop en met abs
heeft iemand een idee welke uitlaat past en wat deze kost
heb laser en leovinci al gemailt
overal staat dat 2004 - 2008 model
maar de orginele uitlaat is toch echt anders
en waar moet ik evt de uitlaat afzagen ? teminste is dit altijd nodig?
Paul

Re: uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door Paul »

Bij het model 04-06 moest je de uitlaat afzagen.

vanaf 2007 kan dit niet meer, de uitlaten zijn daarom ook duurder.

Ik vind de MIVV en de LEO er het mooiste bij staan.
Nero

Re: uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door Nero »

Je kiest bij Laser de dual demper, tussen verschillende materialen en met of zonder sonde. Ik heb ook een K7 DL650 en de Laser uitlaat is een sobere RVS slip-on met behoud van de sonde. Dat leek me prijs/kwaliteit de meest haalbare keuze, ook al omdat ik ook (op reis) koffers heb en die demper dus niet "gezien" moet worden. Ik gebruik de (minst dempende) sportdemper om in het hectische Brusselse verkeer "gehoord" te worden,... maar de (stillere) gehomologeerde demper voorziet de DL van nèt ietsje meer vermogen als je niks aan je megsel verandert. Wees gerust, die stille demper roffelt ook al een pak lekkerder dan de OEM versmachter. Je krijgt bij de Laser demper trouwens een homologatiebewijs, maar als je de gehomologeerde demper vervangt door de bijgeleverde sportdemper telt dat natuurlijk niet meer.

Trouwens, de DL gaat met de Laser demper dan ZOOOOOO zuinig (lees : arm) rijden, dat je die best wat rijker laat stellen in laag en middengebied, zeker als je de sportdemper gebruikt. Laser geeft die informatie niet, zegt dat montage kan zonder aanpassing,... want natuurlijk altijd kan qua montage ;-)
Ben deze week met een Kawa ZZR op de baan want op mijn (incl Laser) Strom zijn ze bij http://www.bikeparts.be een Memjet aan het installeren zodat ik die zelf over het ganse gebied rijker kan stellen (enfin,... de motor laten denken dat het kouder is dan de werkelijke omgevingstemperatuur) wanneer het nodig is. Het eventuele beetje extra vermogen is meegenomen, maar niet direct mijn doel, want dan zou ik eerder een Power Commander laten steken of een DL1000 kopen; De DL650 heeft trouwens geen gebrek aan nuttig vermogen en koppel.

Er rijden nog niet veel Stroms rond met een Memjet, dus ik ben benieuwd naar het resultaat.
Je ziet dat een andere uitlaat monteren niet stopt bij de slip-on.
Spocky

Re: uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door Spocky »

Paul schreef: Ik vind de MIVV en de LEO er het mooiste bij staan.

Vooral de MIVV Suono zien er heel mooi uit en klinken ook lekker

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xoOuR2vEYNs[/youtube]
DL650nmgn

Re: uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door DL650nmgn »

en wat kost dat allemaal dan
wil eigenlijk niet de uitlaat afzagen
want dan kun je dus nooit meer terug !
Erik Hofstee

Re: uitlaat gezocht voor een 2007 model iemand een idee

Bericht door Erik Hofstee »

DL650nmgn schreef:en wat kost dat allemaal dan
wil eigenlijk niet de uitlaat afzagen
want dan kun je dus nooit meer terug !
wees gerust, vanaf 2007 hoef je niet meer te zagen in je uitlaat. het nadeel is dat je altijd een bijna compleet systeem moet kopen, wat natuurlijk weer duurder is.
hieronder een lijstje met uitlaten geschikt voor de serie na 2007 .
Laser
Mivv
Devil
Arrow
Leo-vince
Remus
BSM
Sebring
Yoshimura
Staintune

groeten
Erik
Plaats reactie