LeoVince-problemen

alles over geluid...
Plaats reactie
Bart

LeoVince-problemen

Bericht door Bart »

Beste V-strommers,

Een tijdje geleden heb ik dan toch maar een set Leo's gekocht (stonden in promotie) maar tot nu toe heb ik er nog niet kunnen van genieten...
Eerst en vooral ontbraken er twee bevestigingsbeugels in de verpakking. Na telefoontjes, mails en een hoop geduld mocht ik dan toch twee extra beugels bij de dealer gaan ophalen. Bleken deze beugels een andere afwerking te hebben (verkeerde codenummerke, oeps...)....nog meer geduld gevraagd...

Verder - en hier draait het nu om - zitten er twee identieke einddempers in de verpakking, daar waar er volgens de handleiding twee verschillende dempers moeten gemonteerd worden (ik vermoed een rechts en een links model?). Beide dempers in de handleiding hebben trouwens verschilende codenummers.
Via de dealer is de invoerder gebeld, maar deze beweert dat de handleiding foutief is en dat de dempers dus identiek moeten zijn (!). Bij het monteren had ik echter de indruk dat de "tuit" van de dempers (ja sorry, ik ken het juiste woord er niet voor, daar waar de gassen de demper verlaten...) licht gebogen is ten opzicht van de as van de demper waardoor ze naar mekaar toe zouden moeten wijzen. Hierdoor kunnen de dempers volgens mij niet identiek zijn. Meerdere mails naar de invoerder en zelfs naar LeoVince zelf werden niet beantwoord...

Volgens de tekening in de handleiding (en op de site van LeoVince), moeten de dempers gemonteerd worden met de ingeslagen homologatienummers aan de buitenzijde (nog een extra aanwijzing dat het verschillende dempers moeten zijn, omdat bij twee identieke dempers er één is waarbij de nummers nu éénmaal aan de binnenzijde gemonteerd worden). Verder worden de dempers in de handleiding als "1" en "1A" aangeduid.

Is er iemand met Leo-dempers die mij hierover uitsluitsel kan geven? Indien er toch twee verschillende dempers moeten zijn, klopt het dan dat ze met de homologatienummers naar buiten gemonteerd moeten worden? (Zo ja, is het mss mogelijk om foto'kes door te mailen waarmee ik de dealer kan overtuigen.)

Alvast bedankt,
Bart
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Ik heb sinds vorige week een set gemonteerd en mij viel ook op dat de dempers inderdaad identiek zijn maar er is geen verschil in vorm. De bevestiging is spartaans te noemen en het lijken mij meer universele dempers met adapters voor de dl1000. Juist de prijs gaf bij mij de doorslag om deze set te kiezen. Als er 1 demper gespiegeld zou zijn zou de prijs veel hoger liggen. Mij viel ook op dat er bij eerdere sets maar twee beugels geleverd werden en bij latere (zoals bij mij) vier beugels. Waar ik de meeste problemen mee had was het verwijderen van de dbkillers. Je wilt het toch even proberen... Uiteindelijk maar met een stuk hout uit de uitlaat geslagen want ze zaten muurvast geklemd. Asociaal veel herrie dus, op last van schiphol en enkele buren, maar weer gemonteerd. Weer een probleem met de vastgelaste moeren in de pijp, probeer ze maar eens voor het gaatje van de uitlaat te krijgen want weer zitten ze klemvast... Iemand ook dit probleem? Of een tip voor een minder gewelddadige demontage?
Overigens wel prachtuitlaten! :-)}
FrenkieNL

Re: LeoVince-problemen

Bericht door FrenkieNL »

Klinkt idd verdacht veel erop dat de fabrikant ooit twee dempers heeft bedacht, maar prijstechnisch die niet verkocht werden. Kijk je nu bij een demper tegen de nummers aan op de buitenkant? :(
BTW, wat kostten ze dan nu nog ? En in vergelijking bijv Lasers ofzo ?
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Ik had ze voor 384 euro bij motorgoedkoop. Je hebt wel geduld nodig want 2 a 3 weken levertijd werden er bijna 5. Als je meer haast hebt kosten ze hetzelfde bij zimomotorrad.de, kwam ik later achter.... Het nummer staat in de flensrand aan de achterzijde van de uitlaat, valt niet op....Lasers kosten rond de 575 euro. Wat geluid betreft vrijwel geen verschil op de db killers na, bij laser krijg je er extra soorten bij...

Overigens ook meteen een afspraak gemaakt bij Hoegee. Na een k&n filter en nu de uitlaten merk je dat de motor wel erg arm afgesteld staat. Kosten 135,-, hopelijk dan opgelost....
Bart

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Bart »

Hoi Poef,

Kan je mij voor alle zekerheid vertellen waar de homologatienummers van de dempers staan?

Bedankt!
Bart

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Bart »

Hallo iedereen,

Ik ben ondertussen via een "forummer" te weten gekomen dat het inderdaad twee identieke dempers zijn, de handleiding is dus blijkbaar niet correct.

Bedankt voor jullie reacties,

Bart
FrenkieNL

Re: LeoVince-problemen

Bericht door FrenkieNL »

poef schreef:Ik had ze voor 384 euro bij motorgoedkoop. Je hebt wel geduld nodig want 2 a 3 weken levertijd werden er bijna 5. Als je meer haast hebt kosten ze hetzelfde bij zimomotorrad.de, kwam ik later achter.... Het nummer staat in de flensrand aan de achterzijde van de uitlaat, valt niet op....Lasers kosten rond de 575 euro. Wat geluid betreft vrijwel geen verschil op de db killers na, bij laser krijg je er extra soorten bij...

Overigens ook meteen een afspraak gemaakt bij Hoegee. Na een k&n filter en nu de uitlaten merk je dat de motor wel erg arm afgesteld staat. Kosten 135,-, hopelijk dan opgelost....
Beetje off-topic misschien ( sorry Stroompje [mod- edit Afbeelding /mod-edit]), maar toen je schreef over die 135,- voor het afstellen, heb ik Barry van Hoegee eens gemailed of we niet wat korting konden krijgen op een afstelbeurt voor de leden van dit forum. Dit omdat het ooit eens 90,- was, ik dacht bij een aktie. Dit is het antwoord;
" Hallo Frenk,
Toen wij 5 ½ jaar geleden begonnen met het afstellen koste het inderdaad € 90,- dit was geen aktie, dit was gewoon wat het toen kosten.
Nu we 5 ½ jaar verder zijn is het gebleken dat we het niet voor € 90,- kunnen doen, de kosten van het gebruik van de testbank zijn zo hoog qua energie en onderhoudt dat het bedrag nu op € 135,- staat.
Deze € 135,- is net rendabel voor ons en daar is dus ook geen mogelijkheid om dit bedrag naar beneden bij te schaven, sorry."

Dus, helaas. Niks aan te doen. :frusty:
Nu weer on-topic. Kan ik ergens het geluid horen wat je nu maakt? Ben wel nieuwsgierig ernaar :) :) :)



Met vriendelijke groet,



Barry van Hooijdonk

Hoegee Motortechniek
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 05-08-2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: poeh hééé......;-)
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Bart,

De homologatienummers, of typegoedkeur, staan in de flensrand aan de achterzijde geslagen; kan niet missen... En wat de handleiding betreft; daar klopt inderdaad weinig van maar dat is met leovince altijd al een beetje een probleem geweest.... De ringen die in de voorpijp moeten (met de gaatjes) staan niet afgebeeld maar zijn voor de typegoedkeuring wel nodig. Politie kijkt overigens niet naar de typegoedkeuring. Wanneer er een decibelmeter aan te pas komt is de goedkeur geen vrijbrief voor geluidoverschrijding en ben je hetzelfde probleem als zonder goedkeur... :oops: Decibellen bij een bepaald toerental is het enige dat telt... Geliukkig geen standaarduitrusting.... :lol:
Zo zitten er ook nog twee bussen van verschillende afmetingen in de verpakking die niet in de handleiding staan; na een tijdje staren heb ik hier geen toepassing voor kunnen vinden; iemand suggesties?

FrenkieNL;
135,- euro is inderdaad veel maar heb nog niemand gehoord die er spijt van had. Bij motorport hier in de buurt hebben ze ook een testbank maar kost het al, vanaf, 150,- euro... Op internet zijn geen goede filmpjes te zien die het geluid goed weergeven op 1 na, maar dat zijn 2bros dempers...

link http://www.youtube.com/watch?v=jXwZQ0tvN00" onclick="window.open(this.href);return false;

Je poging de prijs te laten verlagen kan ik alleen maar waarderen...helaas
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

poef schreef:Bart,

Zo zitten er ook nog twee bussen van verschillende afmetingen in de verpakking die niet in de handleiding staan; na een tijdje staren heb ik hier geen toepassing voor kunnen vinden; iemand suggesties?
De twee bussen heb je nodig als afstandhouders bij de montage!!
Als je ze niet gebruikt hangen ze schuin.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

De twee bussen heb je nodig als afstandhouders bij de montage!!
Als je ze niet gebruikt hangen ze schuin.

Groeten,
Joske[/quote]

Dat heb ik nog geprobeerd maar juist dan zitten ze schuin. Hoe heb je dit precies gedaan dan? En welke bus aan welke zijde dan bekijk ik het voor de zekerheid nog een keer.

alvast bedankt!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

poef schreef:De twee bussen heb je nodig als afstandhouders bij de montage!!
Als je ze niet gebruikt hangen ze schuin.

Groeten,
Joske

Dat heb ik nog geprobeerd maar juist dan zitten ze schuin. Hoe heb je dit precies gedaan dan? En welke bus aan welke zijde dan bekijk ik het voor de zekerheid nog een keer.

alvast bedankt!
Ik heb mijn Leo's enkele maanden geleden terug verkocht en kan dus niet kijken hoe ze er opstaan.
In ieder geval komt de bus als laatste op de schroef. Deze komt dus tegen de motor aan en zorgt ervoor dat de demper verder van de motor weg blijft. Je zou normaal ook 2 langere schroeven bij de dempers moeten gekregen hebben. De schroeven waarmee originele dempers vasthangen zijn trouwens tekort om de bussen te kunnen gebruiken!
Om het misschien iets duidelijker voor te stellen.... je plaatst vervolgens over de schroef: het plaatje waarmee de 2 beugels aan elkaar hangen, dan de beugel en als laatste de bus.
Of de lange bus nu links of rechts moet weet ik niet meer. Maar je zal het verschil wel merken als ze fout hangen! :mrgreen:


Hopelijk kan iemand die momenteel met Leo's rondrijdt dit even bevestigen en eventueel met enkele foto's toelichten. Ik zal dit weekend eens in mijn foto-archief duiken of ik er iets bruikbaars kan vinden.
Ik dacht trouwens dat ik wel degelijk 2 verschillende dempers had... rechtse en linkse!!

Succes
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Jomme Dox »

Kan iemand mij eens uitleggen, want ik snap het echt waar niet, hoe jullie ertoe komen om andere uitlaten te steken, en daar zoveel geld en bijkomende moeite aan te geven, als er al uitlaten onder hangen, die perfect werken. Of waren ze kapot ?

Of is het een kwestie van ijdelheid ?
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

Jomme schreef:Kan iemand mij eens uitleggen, want ik snap het echt waar niet, hoe jullie ertoe komen om andere uitlaten te steken, en daar zoveel geld en bijkomende moeite aan te geven, als er al uitlaten onder hangen, die perfect werken. Of waren ze kapot ?

Of is het een kwestie van ijdelheid ?
In mijn ogen is het een kwestie van smaak.
Anderen vinden dan weer dat doffere en luidere dempers veiliger zijn. Het is een feit dat voetgangers en fietsers je beter horen aankomen en niet zomaar de straat oversteken!

Wat heet ijdelheid?.... een 650 rijdt ook en toch zijn er mensen die een 1000 kopen !! :roll:

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Joske,

Ik heb precies gedaan wat je schreef en toch zat het toen juist niet lekker welke kant ik ook probeerde. Misschien is de set of de verpakking indertijd veranderd want kennelijk zijn er wel meer afwijkingen. Had jij bijvoorbeeld last met het verwijderen en monteren van de inserts? En zaten de ringen met gaten ingesloten (die eigenlijk in de voorpijp moeten en niet in de instructie staan)?

Twee jaar lang met de originele uitlaten gereden, nu wil ik niet meer anders, kwestie van smaak!

groet
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

poef schreef:Joske,

Ik heb precies gedaan wat je schreef en toch zat het toen juist niet lekker welke kant ik ook probeerde. Misschien is de set of de verpakking indertijd veranderd want kennelijk zijn er wel meer afwijkingen. Had jij bijvoorbeeld last met het verwijderen en monteren van de inserts? En zaten de ringen met gaten ingesloten (die eigenlijk in de voorpijp moeten en niet in de instructie staan)?

Twee jaar lang met de originele uitlaten gereden, nu wil ik niet meer anders, kwestie van smaak!

groet
Misschien zijn er inderdaad aanpassingen gebeurd aan de dempers, maar dat zou uw dealer dan toch moeten weten!
De killers heb ik er maar 1 keertje uitgehaald (om het verschil in geluid eens te horen) gewoon het schroefje los en stukje stof op de rand en met een tang trok ik ze er vlot uit.
De ringen zaten inderdaad in de verpakking en stonden niet vermeld in de handleiding.

Ik heb een PB'tje gestuurd naar de man die mijn dempers heeft overgekocht met de vraag om ook zijn mening hier even neer te schrijven.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Flippy

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Flippy »

Sorry voor het late antwoord :)

Ik zal de dempers vanavond nog eens goed bekijken.
Mail me gerust al een foto van al je onderdelen/afstandsbussen etc.

Desnoods kom ik eens langs met de DL, dan monteren we uw dempers met de mijne als voorbeeld...
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

Voila, daar is mijn hulplijn al!!

Bedankt Flippy :bye:
Honi soit qui mal y pense!!
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Joskestiller schreef:Voila, daar is mijn hulplijn al!!

Bedankt Flippy :bye:
Ik neem aan dat Flippy de gelukkige eigenaar is van de set van joske? Waarom heb je ze weggedaan? Nu is belgie redelijk ver weg maar in september ben ik in Saint Hubert eo! Is dat in de buurt? Ben benieuwd want heb ze zojuist wederom gepast maar het zit met de afstandbussen echt niet goed... Zo scheef als een ....!@ Vreemde jongens, die italianen...
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

poef schreef:
Joskestiller schreef:Voila, daar is mijn hulplijn al!!

Bedankt Flippy :bye:
Ik neem aan dat Flippy de gelukkige eigenaar is van de set van joske? Waarom heb je ze weggedaan? Nu is belgie redelijk ver weg maar in september ben ik in Saint Hubert eo! Is dat in de buurt? Ben benieuwd want heb ze zojuist wederom gepast maar het zit met de afstandbussen echt niet goed... Zo scheef als een ....!@ Vreemde jongens, die italianen...
Flippy heeft inderdaad mijn (goed passend :roll: ) setje Leo's overgenomen. Ze werden meegeleverd met de Strom toen ik deze als jonge tweedehands aankocht. Persoonlijk vind ik de Leo's iets te dof klinken. In combinatie met kloontje en een varioruit was het alsof die doffe slagen achter mijn rug terug tegen mijn helm aansloegen.
Met de originele dempers heb ik dat gevoel niet meer. En het geluid van zo'n tweecilinder is al mooi op zich!

Hopelijk kan Flippy u verderhelpen, al is het met enkele duidelijke foto's.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Flippy

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Flippy »

Dag Joske :bye:
Ik geniet nog (bijna) elke dag van de Leo's. De buren hebben mijn banden nog niet platgestoken, dus het geluidsniveau is aanvaardbaar blijkbaar :D


Heb nog geen tijd gehad voor de foto's...bouwperikelen enzo...
Ik bekijk het vanavond zeker! (als ik het niet vergeet :oops: )

*maakt aantekening in GSM-agenda*
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

Ik heb even in mijn fotobestand gezocht en kan enkel onderstaande foto's van mijn dempers tonen.

http://i626.photobucket.com/albums/tt34 ... CN4850.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i626.photobucket.com/albums/tt34 ... CN4938.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik me afvraag is hoe een linkse en rechtse demper gelijk kan zijn. Behalve het homologatienummer staat er langs de buitenzijde toch ook steeds (in relief) de opdruk "SBK LeoVince".
Hoe zit dat dan met jullie dempers?
Honi soit qui mal y pense!!
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Bedankt voor de moeite! Als ik de foto's bekijk zijn ook deze dempers identiek. Vanaf de achterzijde bekeken, en voor zover het te zien is, zitten de nummers bij beide rechts in de flensrand. De reliefopdrukken zijn bijgeleverde stickers die je er naar smaak op zou kunnen plakken. De verdikkingsbussen zijn niet goed te zien maar de stand van de dempers zijn wel anders, mooi recht. Dat krijg ik met de bussen niet voor elkaar.... Ik waag er nu nog een poging aan.... :?
Flippy

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Flippy »

Joskestiller schreef:
poef schreef:
Joskestiller schreef:Voila, daar is mijn hulplijn al!!

Bedankt Flippy :bye:
Ik neem aan dat Flippy de gelukkige eigenaar is van de set van joske? Waarom heb je ze weggedaan? Nu is belgie redelijk ver weg maar in september ben ik in Saint Hubert eo! Is dat in de buurt? Ben benieuwd want heb ze zojuist wederom gepast maar het zit met de afstandbussen echt niet goed... Zo scheef als een ....!@ Vreemde jongens, die italianen...
Flippy heeft inderdaad mijn (goed passend :roll: ) setje Leo's overgenomen. Ze werden meegeleverd met de Strom toen ik deze als jonge tweedehands aankocht. Persoonlijk vind ik de Leo's iets te dof klinken. In combinatie met kloontje en een varioruit was het alsof die doffe slagen achter mijn rug terug tegen mijn helm aansloegen.
Met de originele dempers heb ik dat gevoel niet meer. En het geluid van zo'n tweecilinder is al mooi op zich!

Hopelijk kan Flippy u verderhelpen, al is het met enkele duidelijke foto's.

Groeten,
Joske
Wel, ik merkte gisterenavond dat de 2 bussen even lang zijn...nl 2,4 cm elk
P1000883.jpg
P1000886.jpg
P1000889.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Joskestiller »

Bedankt voor de info Flippy. Ik was dus al vergeten dat ze evenlang zijn!!

Dan blijft wel nog de vraag of het 2 dezelfde of verschillende dempers zijn.
Hoe zit het met de homologatienummer die in de achterste ring staat? Is die aan de linkse demper ook leesbaar of zit die aan de binnenkant?
Ik dacht ook dat het logo in de dempers verwerkt was en dat het geen sticker was. Maar misschien zit ik er weer naast.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Flippy

Re: LeoVince-problemen

Bericht door Flippy »

Joskestiller schreef:Bedankt voor de info Flippy. Ik was dus al vergeten dat ze evenlang zijn!!

Dan blijft wel nog de vraag of het 2 dezelfde of verschillende dempers zijn.
Hoe zit het met de homologatienummer die in de achterste ring staat? Is die aan de linkse demper ook leesbaar of zit die aan de binnenkant?
Ik dacht ook dat het logo in de dempers verwerkt was en dat het geen sticker was. Maar misschien zit ik er weer naast.

Groeten,
Joske
De homologatienummers staan steeds rechts op de demper.
Het zijn in mijn geval dus 2x dezelfde demper, met enkel het embleem van Leo op een andere plaats (logisch)
poef

Re: LeoVince-problemen

Bericht door poef »

Mooie foto's! goed te zien dat de afstandbussen vrijwel hetzelfde zijn. Bij mij zijn ze 1 en 2 cm breed. Ik heb ze dus zonder gemonteerd waardoor de achterzijde van de dempers iets naar elkaar toe staan, naar mijn smaak best mooi. Ik heb inmiddels uit de automaterialenhandel een identieke bus van een centimer verkregen maar vind na montage de dempers iets te ver van het spatbord staan.

Overigens ook een mailtje gestuurd naar de importeur van de leo's...

bedankt en geniet! :-)}

poef
ZilverStrom

Re: LeoVince-problemen

Bericht door ZilverStrom »

Ik heb ook Leo Vince pijpen eronder.
Ten eerste had ik last van de geperforeerde plaatjes in de pijp. Die klemde niet goed en rammelde dus constant.
Opgelost door aan beide kanten van de plaatjes dik pakkingpapier te plakken en de gaatjes opnieuw in het papier te ponsen.
Probleem opgelost.
Verder is het een probleem op de pijpen precies gelijk te krijgen aan beide kanten.
Heb met de opvulbussen en opvulplaatjes gewerkt.
Ik zal dit weekend wat foto's maken en hierop zetten.
In het begin had ik maar 1 plaatje ontdekt in de doos en wist niet waarvoor die was. Staat niet op de kaart.
Dus gemonteerd zonder dempplaatjes en jeetje wat een kabaal.
Ik dacht al welke ezel heeft dit goedgekeurd? Later vond ik het 2e plaatje en toen snapte ik pas waarvoor ze waren.
Nu een beter geluidje, dus als je meer herrie wilt dan haal je gewoon de plaatjes uit de demper. Lijkt het net alsof ze standaard zijn met db killers en herrie.

:schater: :-)} :schater: :-)} :schater: :-)}
Plaats reactie