hitteproblemen passagier.

alles over geluid...
Plaats reactie
Bart

hitteproblemen passagier.

Bericht door Bart »

Hoi,

Sinds vorige week ben ik de (trotse :D ) eigenaar van een DL1000. Ik denk erover om een set vervangdempers te monteren, maar ik vraag me af of dit geen hitteproblemen geeft voor de passagier, de uitlaten lopen immers nogal dicht tegen de benen aan. De originele dempers zijn voorzien van hitteschilden, wat doet vermoeden dat dit wel nodig is...

Mvg,
Bart
Fred

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Fred »

Ik heb er dempers aanhangen van BOS, en die zijn zoals alle EEG gekeurde dempers dubbelwandig en worden dus ook niet gloeiend heet. Zet je er echter niet gekeurde onder, zoals bvb. het Belgische DAM, dan is de demper enkelwandig en uit ervaring weet ik dat die gloeiend kunnen worden na een langere rit.
V2fun

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door V2fun »

Ik heb nu de tweede DL1000 met laser uitlaten en nooit hitte problemen gehad met duo passagier.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door DesertStrom »

Persoonlijk heb ik geen problemen met een oververhitte passagiere.
Maar da's geloof ik niet wat je bedoelt.
Bart

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Bart »

Bedankt voor jullie reacties!

Dit weekend houdt Bikerszone "solden" en geeft 20 % korting op LeoVince, dat zou dan op ongeveer 450 € komen voor een set alu evo II's...

Is de montage makkelijk zelf te doen? (DL 1000 '06).
Is er eigenlijk veel verschil in "sound" tussen de standaard uitlaten en de Leo's mét DB-killers. ('k woon in een woonwijk...)

Bart
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Joskestiller »

Dag Bart,

Ik had een set LeoVince Evo II op mijn DL1000 maar heb ze vorige maand verkocht.
Het geluid dat ze produceren met killers is niet veel luider dan de originele dempers maar wel een stuk doffer, en vermits ik het zelf nogal fel hoorde vond ik ze storend.
Persoonlijk vind ik de originele dempers luid genoeg. Die van een 1000 dan toch, een 650 klinkt te braaf.

De dempers op de moto zetten duurde voor mij een half uurtje. Het kan veel sneller als je geen kofferrek voor zijkoffers hebt hangen. Aan elke kant gewoon 3 schroefjes lossen en de originele demper heb je zo in de hand. De SBK's opzetten gaat ook vlot, je zal het meeste tijd verliezen met het feit dat die rubbers onder de bevestigingsbanden soms verschuiven.

Veel succes in ieder geval.

p.s.: de warmteafgifte van de SBK's is geen probleem. Mijn v'ke heeft zich er nooit aan verbrand, zelfs niet heet van geworden! :oops:
Groeten, :bye:
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben. :schater: O:-) :o)

Een héééle brave DL650 rijder.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Joskestiller »

Rhino VStrom schreef:
Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben. :schater: O:-) :o)

Een héééle brave DL650 rijder.
Ik weet het, Peter, ik had ook de woorden 'soft', 'karakterloos' of 'flauw' kunnen gebruiken. Maar daar ben ik dan weer te 'braaf' voor !! O:-)

Beleefde groeten, :bye:
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Jokapo

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Jokapo »

Joskestiller schreef:
Rhino VStrom schreef:
Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben. :schater: O:-) :o)

Een héééle brave DL650 rijder.
Ik weet het, Peter, ik had ook de woorden 'soft', 'karakterloos' of 'flauw' kunnen gebruiken. Maar daar ben ik dan weer te 'braaf' voor !! O:-)

Beleefde groeten, :bye:
Joske
mmmmm nooit geweten dat gevangenen bewaarders soft, karakterloos en flauw waren :P
Flippy

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Flippy »

Joskestiller schreef:Dag Bart,

Ik had een set LeoVince Evo II op mijn DL1000 maar heb ze vorige maand verkocht.
Het geluid dat ze produceren met killers is niet veel luider dan de originele dempers maar wel een stuk doffer, en vermits ik het zelf nogal fel hoorde vond ik ze storend.
Persoonlijk vind ik de originele dempers luid genoeg. Die van een 1000 dan toch, een 650 klinkt te braaf.

De dempers op de moto zetten duurde voor mij een half uurtje. Het kan veel sneller als je geen kofferrek voor zijkoffers hebt hangen. Aan elke kant gewoon 3 schroefjes lossen en de originele demper heb je zo in de hand. De SBK's opzetten gaat ook vlot, je zal het meeste tijd verliezen met het feit dat die rubbers onder de bevestigingsbanden soms verschuiven.

Veel succes in ieder geval.

p.s.: de warmteafgifte van de SBK's is geen probleem. Mijn v'ke heeft zich er nooit aan verbrand, zelfs niet heet van geworden! :oops:
Groeten, :bye:
Joske
Ik heb sinds kort de Leo's van Joske op mijn DL1000. Vind de sound wel beter. Ze zijn volgens mij wel wat luider dan de originele, maar ze zijn niet associaal luid. Perfect voor mij, aangezien ik ook door een woonwijk moet rijden sochtends om 6u...
Warmteafgifte is inderdaad geen probleem...
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: hitteproblemen passagier.

Bericht door Joskestiller »

Flippy schreef: Ik heb sinds kort de Leo's van Joske op mijn DL1000. Vind de sound wel beter. Ze zijn volgens mij wel wat luider dan de originele, maar ze zijn niet associaal luid. Perfect voor mij, aangezien ik ook door een woonwijk moet rijden sochtends om 6u...
Warmteafgifte is inderdaad geen probleem...
Dag Flippy, toen ik je introductie las dacht ik al dat jij het was. :wink:

Ik ben blij dat de Leo's je bevallen!!

groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie