hitteproblemen passagier.
hitteproblemen passagier.
Hoi,
Sinds vorige week ben ik de (trotse ) eigenaar van een DL1000. Ik denk erover om een set vervangdempers te monteren, maar ik vraag me af of dit geen hitteproblemen geeft voor de passagier, de uitlaten lopen immers nogal dicht tegen de benen aan. De originele dempers zijn voorzien van hitteschilden, wat doet vermoeden dat dit wel nodig is...
Mvg,
Bart
Sinds vorige week ben ik de (trotse ) eigenaar van een DL1000. Ik denk erover om een set vervangdempers te monteren, maar ik vraag me af of dit geen hitteproblemen geeft voor de passagier, de uitlaten lopen immers nogal dicht tegen de benen aan. De originele dempers zijn voorzien van hitteschilden, wat doet vermoeden dat dit wel nodig is...
Mvg,
Bart
Re: hitteproblemen passagier.
Ik heb er dempers aanhangen van BOS, en die zijn zoals alle EEG gekeurde dempers dubbelwandig en worden dus ook niet gloeiend heet. Zet je er echter niet gekeurde onder, zoals bvb. het Belgische DAM, dan is de demper enkelwandig en uit ervaring weet ik dat die gloeiend kunnen worden na een langere rit.
Re: hitteproblemen passagier.
Ik heb nu de tweede DL1000 met laser uitlaten en nooit hitte problemen gehad met duo passagier.
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: hitteproblemen passagier.
Persoonlijk heb ik geen problemen met een oververhitte passagiere.
Maar da's geloof ik niet wat je bedoelt.
Maar da's geloof ik niet wat je bedoelt.
Re: hitteproblemen passagier.
Bedankt voor jullie reacties!
Dit weekend houdt Bikerszone "solden" en geeft 20 % korting op LeoVince, dat zou dan op ongeveer 450 € komen voor een set alu evo II's...
Is de montage makkelijk zelf te doen? (DL 1000 '06).
Is er eigenlijk veel verschil in "sound" tussen de standaard uitlaten en de Leo's mét DB-killers. ('k woon in een woonwijk...)
Bart
Dit weekend houdt Bikerszone "solden" en geeft 20 % korting op LeoVince, dat zou dan op ongeveer 450 € komen voor een set alu evo II's...
Is de montage makkelijk zelf te doen? (DL 1000 '06).
Is er eigenlijk veel verschil in "sound" tussen de standaard uitlaten en de Leo's mét DB-killers. ('k woon in een woonwijk...)
Bart
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: hitteproblemen passagier.
Dag Bart,
Ik had een set LeoVince Evo II op mijn DL1000 maar heb ze vorige maand verkocht.
Het geluid dat ze produceren met killers is niet veel luider dan de originele dempers maar wel een stuk doffer, en vermits ik het zelf nogal fel hoorde vond ik ze storend.
Persoonlijk vind ik de originele dempers luid genoeg. Die van een 1000 dan toch, een 650 klinkt te braaf.
De dempers op de moto zetten duurde voor mij een half uurtje. Het kan veel sneller als je geen kofferrek voor zijkoffers hebt hangen. Aan elke kant gewoon 3 schroefjes lossen en de originele demper heb je zo in de hand. De SBK's opzetten gaat ook vlot, je zal het meeste tijd verliezen met het feit dat die rubbers onder de bevestigingsbanden soms verschuiven.
Veel succes in ieder geval.
p.s.: de warmteafgifte van de SBK's is geen probleem. Mijn v'ke heeft zich er nooit aan verbrand, zelfs niet heet van geworden!
Groeten,
Joske
Ik had een set LeoVince Evo II op mijn DL1000 maar heb ze vorige maand verkocht.
Het geluid dat ze produceren met killers is niet veel luider dan de originele dempers maar wel een stuk doffer, en vermits ik het zelf nogal fel hoorde vond ik ze storend.
Persoonlijk vind ik de originele dempers luid genoeg. Die van een 1000 dan toch, een 650 klinkt te braaf.
De dempers op de moto zetten duurde voor mij een half uurtje. Het kan veel sneller als je geen kofferrek voor zijkoffers hebt hangen. Aan elke kant gewoon 3 schroefjes lossen en de originele demper heb je zo in de hand. De SBK's opzetten gaat ook vlot, je zal het meeste tijd verliezen met het feit dat die rubbers onder de bevestigingsbanden soms verschuiven.
Veel succes in ieder geval.
p.s.: de warmteafgifte van de SBK's is geen probleem. Mijn v'ke heeft zich er nooit aan verbrand, zelfs niet heet van geworden!
Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: hitteproblemen passagier.
Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben.Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Een héééle brave DL650 rijder.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: hitteproblemen passagier.
Ik weet het, Peter, ik had ook de woorden 'soft', 'karakterloos' of 'flauw' kunnen gebruiken. Maar daar ben ik dan weer te 'braaf' voor !!Rhino VStrom schreef:Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben.Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Een héééle brave DL650 rijder.
Beleefde groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Re: hitteproblemen passagier.
mmmmm nooit geweten dat gevangenen bewaarders soft, karakterloos en flauw warenJoskestiller schreef:Ik weet het, Peter, ik had ook de woorden 'soft', 'karakterloos' of 'flauw' kunnen gebruiken. Maar daar ben ik dan weer te 'braaf' voor !!Rhino VStrom schreef:Er rijden ook alleen maar brave mensen op een DL650 en vooral diegene die een MATzwarte hebben.Joskestiller schreef:een 650 klinkt te braaf
Een héééle brave DL650 rijder.
Beleefde groeten,
Joske
Re: hitteproblemen passagier.
Ik heb sinds kort de Leo's van Joske op mijn DL1000. Vind de sound wel beter. Ze zijn volgens mij wel wat luider dan de originele, maar ze zijn niet associaal luid. Perfect voor mij, aangezien ik ook door een woonwijk moet rijden sochtends om 6u...Joskestiller schreef:Dag Bart,
Ik had een set LeoVince Evo II op mijn DL1000 maar heb ze vorige maand verkocht.
Het geluid dat ze produceren met killers is niet veel luider dan de originele dempers maar wel een stuk doffer, en vermits ik het zelf nogal fel hoorde vond ik ze storend.
Persoonlijk vind ik de originele dempers luid genoeg. Die van een 1000 dan toch, een 650 klinkt te braaf.
De dempers op de moto zetten duurde voor mij een half uurtje. Het kan veel sneller als je geen kofferrek voor zijkoffers hebt hangen. Aan elke kant gewoon 3 schroefjes lossen en de originele demper heb je zo in de hand. De SBK's opzetten gaat ook vlot, je zal het meeste tijd verliezen met het feit dat die rubbers onder de bevestigingsbanden soms verschuiven.
Veel succes in ieder geval.
p.s.: de warmteafgifte van de SBK's is geen probleem. Mijn v'ke heeft zich er nooit aan verbrand, zelfs niet heet van geworden!
Groeten,
Joske
Warmteafgifte is inderdaad geen probleem...
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: hitteproblemen passagier.
Dag Flippy, toen ik je introductie las dacht ik al dat jij het was.Flippy schreef: Ik heb sinds kort de Leo's van Joske op mijn DL1000. Vind de sound wel beter. Ze zijn volgens mij wel wat luider dan de originele, maar ze zijn niet associaal luid. Perfect voor mij, aangezien ik ook door een woonwijk moet rijden sochtends om 6u...
Warmteafgifte is inderdaad geen probleem...
Ik ben blij dat de Leo's je bevallen!!
groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!