Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

alles over geluid...
Plaats reactie
Fredje

Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Fredje »

hallo

Ik heb een vraag, misschien iemand mij daarbij kan helpen. Ik heb originele uitlaten onder mijn DL 1000 liggen maar is er een mogelijkheid om ze nog mooier te laten klinken? (dan dat ze al doen)
En het liefst op een legale wijze.
Een nieuw setje pijpen kost nog al wat!

groetjes Fredje (Tilburg)
Blueberry

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Blueberry »

Helaas, enige optie is spaarvarken stukslaan, de goedkoopste zijn er van leovince van rond de €400,00 (alleen einddemper)

Boren in orginele is geen optie, is al eens geprobeert/geen sukses!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Iron Horse »

Wat Blueberry zegt. Zodra je aan je originele pijpen gaat rommelen zijn ze niet meer legaal. Er staat hier op het forum idd nog iets over boren in de demper en er staat ook ergens iets op een Amerikaanse website over, maar het is maar wat je mooi vindt. Het schijnt te resulteren in een nogal blikkerig geluid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Eggie

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Eggie »

Die mijne heeft het binnenste pijpje van de achterdemper niet meer en volgens mij heeft de vorige eigenaar ook wat uit de einddemper gehaald.

Het benadrukt in ieder geval de roffel van de V-twin, net leuk zeg maar, zonder dat je buren met de vingers in de oren zitten O:-)
Jokapo

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Jokapo »

Weet niet hoe dat op de oude modellen zit alleen op mijn 2009 model zitten de inbussen ook nog eens vast met en puntlas. Hierdoor kan ik de demper er niet uithalen. Weet iemand hier nog een handig trucje voor??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Iron Horse »

Dat zat op de 2004 uitvoering ook al zo. Even voorzichtig met de Dremel (of vergelijkbaar apparaat) en een klein slijpsteentje/slijpschijfje de las verwijderen
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Remko »

Iron Horse schreef:Dat zat op de 2004 uitvoering ook al zo. Even voorzichtig met de Dremel (of vergelijkbaar apparaat) en een klein slijpsteentje/slijpschijfje de las verwijderen

En dan kijk je tegen een gelaste plaat aan en ben je eigenlijk nog geen steek verder...

Ik had ook wat hoop in die richting, maar helaas.....


:(
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Origenel uitlaten nog beter laten klinken.

Bericht door Iron Horse »

De vraag was ook alleen hoe de puntlas te verwijderen, op het resutaat heb ik geen antwoord, ik heb de handeling zelf ook niet uitgevoerd :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie