DL 650 slip on demper

alles over geluid...
Plaats reactie
Bruno

DL 650 slip on demper

Bericht door Bruno »

Iemand een ideen wat de beste keuze is?
Leo Vince, Remus, Sebring, BSM
Ik wil goedkoop een wat leuker geluidje en mogelijk een paar PK's
kan mijn strommetje alleen niet missen dus Superpole valt af, die willen hem een dagje houden........
Denk overigens wel dat dit de beste optie is als ik alles lees :idea:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Of zelf gaan boren en experimenteren. Staat ook van alles over op het internet. Maar of je daar vrolijk van moet worden is ook maar de vraag. En eh, ja, je zult hem/haar(?) er dan toch soms ff kwijt voor moeten zijn.

Belangrijker is denk ik; welke sound wil je bereiken. Als je dat weet kun je misschien ook gerichter zoeken. En dan word je hier misschien ook wel wijzer.

Er is al het e.e.a. over gecommuniceerd hier, maar die kun je misschien ook met de zoekfunctie vinden.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 14-01-2005, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

check this sound !!!!!
http://www.twobros.com/Cust_Service/Sou ... 50-TBR.wav
two brothers op mn suzuki sv

twobrothers rulezzzzzzzzzzzzzz
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

wat ook helpt om iets harder geluid uit je uitlaat te krijgen is een K&N luchtfiter.
Scottie

Bericht door Scottie »

Erik Hofstee schreef:wat ook helpt om iets harder geluid uit je uitlaat te krijgen is een K&N luchtfiter.

Hmmm, volgens mij levert dit alleen maar meer aanzuiggeluid onder de tank bij het luchtfilter aan.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

bij mij is het geluid echt harder geworden na het plaatsen van dat filter.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een ander voorbeeld staat al eerder op het forum van Scottie met de volgende 2 voorbeelden die hij op zijn eigen DL650 heeft zitten:

http://www.cosource.nl/vstrom/MVI_1873.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cosource.nl/vstrom/MVI_1875.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;

En een ander mooi praktijkvoorbeeld komt van Powerstrom, maar daar is helaas geen geluid van. Die hebben we afgelopen zondag in Utrecht mogen horen op zijn DL1000. Dat is wel erg gaaf, maar ook een hoop centjes die Sebring Carbon uitlaten. Als ik het wel heb 1100 Eurie. Maar ook (ik geloof) 7 PK powerwinst (na tuning!).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 14-01-2005, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Erik Hofstee schreef:bij mij is het geluid echt harder geworden na het plaatsen van dat filter.
Erik, met alle respect, maar ik heb nog nooit het uilaatgeluid harder horen worden door een ander inlaatfilter. Het totale geluid kan wel worden verhoogd wanneer het inlaatgeluid verandert door bijvoorbeeld de plaatsing van een ander filter. Maar wat je ook aan de ingang verandert, dat zal nimmer effect geven op het geluid van de uitlaat. Bedenk alleen maar dat de geluiden dan via de kleppen en de verbrandingskamer hun weg naar de uitlaat zouden moeten vinden. En dat wordt wat moeilijk aangezien die kleppen niet gelijktijdig openstaan. Ik kan er wel een uitzondering op bedenken, maar dan komt dat omdat de motor gewoon niet meer hetzelfde presteert. Dus helemaal waterdicht is het niet. Voor het inlaatfilter denk ik toch dat dat wel opgaat.

Dus is jouw ervaring wel zo, maar komt dat niet van de inlaat verder door in de uitlaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ach het maakt me niet uit waar het vandaan komt, het resultaat is hetzelfde. hij maakt meer geluid.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En met m'n autoplasieken in hoor ik sowieso al minder van het geluid waar de buitenwereld dan wel van mag "genieten". Maar daar zullen de meningen verdeeld over zijn als ik bijvoorbeeld op zondagmorgen de Veluwe bezoek. 8) :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Iron Horse schreef:
Erik Hofstee schreef:bij mij is het geluid echt harder geworden na het plaatsen van dat filter.
Erik, met alle respect, maar ik heb nog nooit het uilaatgeluid harder horen worden door een ander inlaatfilter. Het totale geluid kan wel worden verhoogd wanneer het inlaatgeluid verandert door bijvoorbeeld de plaatsing van een ander filter. Maar wat je ook aan de ingang verandert, dat zal nimmer effect geven op het geluid van de uitlaat. Bedenk alleen maar dat de geluiden dan via de kleppen en de verbrandingskamer hun weg naar de uitlaat zouden moeten vinden. En dat wordt wat moeilijk aangezien die kleppen niet gelijktijdig openstaan. Ik kan er wel een uitzondering op bedenken, maar dan komt dat omdat de motor gewoon niet meer hetzelfde presteert. Dus helemaal waterdicht is het niet. Voor het inlaatfilter denk ik toch dat dat wel opgaat.

Dus is jouw ervaring wel zo, maar komt dat niet van de inlaat verder door in de uitlaat.

Hmmm...
Het geluid van de uitlaat zou kunnen veranderen als de motor met een normaal filter beroerd zou lopen. Dan zou een meer "open" filter zorgen voor een betere flow en verbranding, waarschijnlijk alleen na opnieuw afstellen. Het geluid zou dan iets voller kunnen klinken. Maar met een DB meter zal het nauwelijks meetbaar zijn.

Echter zal bovenstaande situatie tegenwoordig niet meer vaak voorkomen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Scottie schreef:Het geluid zou dan iets voller kunnen klinken. Maar met een DB meter zal het nauwelijks meetbaar zijn.
Lijkt me ook bijna niet meetbaar. Maar het gehoor kan het indien nog intact (gehoorbescherming) misschien anders ervaren. (Alhoewel ik het betwijfel)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Erik Hofstee schreef:ach het maakt me niet uit waar het vandaan komt, het resultaat is hetzelfde. hij maakt meer geluid.
Het maakt ook niet zoveel uit. Maar sommigen, zoals ik, zoeken soms dieper naar de verklaringen achter bepaalde stellingen. Dus trek het je vooral niet persoonlijk aan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik las op het Amerikaanse Forum dat sommigen in de achterkant van de originele uitlaat een 8-tal gaten hadden geboord. Het resultaat zou perfect zijn: vollere sound en duidelijk méér trekkracht.

Mijn broer wilde zijn DL650 wel voor dit experiment ter beschikking stellen. We hebben toen inderdaad 8 gaten geboord.... hij heeft er nog spijt van! Het geluid houdt het midden tussen een lekke VW Kever en zo'n snerpend opgevoerd scootertje. Afschuwelijk!!

De beloofde toename in trekkracht zit dus echt tussen de oren, oftewel niet waarneembaar.

Tip voor een ieder die met dit idee rondloopt: NIET DOEN!!!
Biker

Bericht door Biker »

TIP:
Als je nog een keer iets wil experimenteren open dan een topic over het onderwerp op dit forum. Dan hadden die gaten er nu niet ingezeten! 1 ding is zeker hij heeft wel een eigen sound!!
Laatst gewijzigd door Gast op za 15-01-2005, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

biker schreef:TIP:
Als je nog een keer iets wil experimenteren open dan een topic over het onderwerp op dit forum. Dan hadden die gaten er nu niet ingezeten! ! ding is zeker hij heeft wel een eigen sound!!
Uiteraard hadden we de diverse topics over dit onderwerp gelezen. Zoals ik al schreef, waren de buitenlandse topics gierend enthousiast, dus dan durf je wel een gokje te nemen.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

heeft het misschien zin om de demper open te maken en de katalysator er uit te slopen?en dan weer netjes dicht te maken. bij de boxers van bmw doen ze dit wel meer.
M-Strom

Bericht door M-Strom »

misschien ontgaat mij iets, maar waarom moet zo'n V-Strom eigenlijk meer lawaai maken??

Ik erger me rot als er zo'n aso op een custom met open pijpen langs mee heen scheurt, of als een debiel optrekt bij het verkeerslicht.

Er is al zoveel lawaai in dit kleine drukke landje....

Een stille Strom is toch zeker net zo aantrekkelijk ? ? ?

nou . . . kom maar op met jullie reacties . . . . . :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je daagt ons wel uit hoor. :lol: Maar dat geeft niet, das juist leuk.

Ik vind het soms ook wel ASO, behalve als ik er zelf op rij dan vind ik het juist berengaaf. 8) 8) Hoe meer lawaai hoe leuker. Maar ff v.w.b. de Strom is zo'n geluidje als Powerstrom heeft toch wel kicken hoor. Lekker zwaar en toch niet ASO (jammer hoor :lol: )

Maar het zal je buurman maar wezen die elke ochtend om 6 uur ff vol gassend de achtertuin uitrijdt terwijl daar jouw slaapkamerraam openstaat. Ik heb begrip voor allemaal, maar overlast moet je uiteraard voorkomen.

En met m'n oorstoppies in hoor ik helaas zelf weinig van dat mooie soundje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

waarom meer geluid ??????
omdat het een v twin is
en n v twin moet je kunnen horen

moet je dit eens horen !!!!!
http://www.twobros.com/Cust_Service/Sou ... 50-TBR.wav

mooier bestaat toch niet ?????
zit van oor tot oor te grijnzen hier als ik dit hoor

twobrothers rulessssssss
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik win het wel lekker als de motor tegen je praat......en dat mag best wel hard zijn. ik ben alleen niet van plan de originele te verruilen voor een andere. de reden is dat mijn africa twin niet echt beter ging lopen van de Sebring twister.wel was het geluid fantastisch!!!!!.ik weet niet hoe de soes hierop reageert. en nog een nadeel is dat je de originele pijp door moet zagen en je lastig weer terug kunt naar de originele. ik heb bij leovinci al wel een compleet systeem gezien voor de dl650. misschien is dat wat voor mij.
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

K&N luchtfilter / uitlaatgeluid

Bericht door Willem »

Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik bij mijn DL650 bij km stand 1.900 het luchtfilter vervangen door een K&N filter (€ 59 bij de plaatselijke automaterialenzaak).

Het standaardfilter was al reeds vervuild met vliegjes etc. Om dit in de toekomst te voorkomen heb ik nu als proef aan de buitenzijde van de aanzuigbuis muggengaas zitten. Wellicht dat het iets helpt.

Maar: het is echt waar, de uitlaat maakt met het nieuwe K&N filter daadwerkelijk een mooier, (iets harder) geluid.

met vriendelijke groeten,

Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
M-Strom

Re: K&N luchtfilter / uitlaatgeluid

Bericht door M-Strom »

Zeg eens Willem . . .
verkoopt de automaterialenzaak luchtfilters voor een V-Strom :?:
heb je wel het goede filter ??
of is het er één voor een Chevrolet Impala :lol: :lol:


Wat is het type nummer van het juiste filter????
groetjes Paul
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: K&N luchtfilter / uitlaatgeluid

Bericht door Willem »

M-Strom schreef:Zeg eens Willem . . .
verkoopt de automaterialenzaak luchtfilters voor een V-Strom :?:
heb je wel het goede filter ??
of is het er één voor een Chevrolet Impala :lol: :lol:


Wat is het type nummer van het juiste filter????
groetjes Paul
Hoi Paul,

Het type is de KN SU-1002, (€ 50 ex btw, inclusief korting)
Gewoon vragen bij een automaterialen zaak die K&N verkoopt. :lol:

groetjes, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Plaats reactie