uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

alles over geluid...
Plaats reactie
Flash

uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Flash »

Zou ik wel een leuke pijp op mijn Strom willen hebben, maar dat blijkt voor de K7 nog niet zo simpel te zijn. Ik zou graag een gekeurde pijp willen dus Superpole valt helaas al af. Verder passen de slip on's niet ivm de sensor die op de pijp zit.

Bos is volgens mij nog niet leverbaar.

Alternatief zou kunnen zijn, de LeoVince, maar deze blijkt weer niet gemonteerd te kunnen worden in combinatie met de carterpan!

Weet iemand of de systemen van Devil en Mivv hetzelfde probleem hebben? Heeft iemand trouwens al een andere demper op zijn k7??
Laatst gewijzigd door Flash op vr 20-06-2008, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Bericht door Beverstrom »

gaat toch alleen om de demper . of heb ik het mis gr Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

nee helaas moet er bij de K7 modellen van de Dl650 ook een de collector vervangen worden.

http://www.laserexhausts.com/dotcontrol ... -STROM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Remko

Bericht door Remko »

De 2 broertjes zagen er een stuk af en breien er een ander eind aan....

8) 8)
Flash

Bericht door Flash »

Remko schreef:De 2 broertjes zagen er een stuk af en breien er een ander eind aan....

8) 8)
Hebben ze dat al bij iemand gedaan dan? Voor zover ik kan zien hebben de 2 broertjes geen uitlaat voor de dl650, wel voor de 1000 en de sv650!
Paul

Bericht door Paul »

hij doelt op uitlaten van "two brothers"

http://www.twobros.com/index.htm
Flash

Bericht door Flash »

Paul schreef:hij doelt op uitlaten van "two brothers"

http://www.twobros.com/index.htm

Yep gesnopen, maar zie jij daar een pijp voor een DL650??
Remko

Bericht door Remko »

Remko schreef:De 2 broertjes zagen er een stuk af en breien er een ander eind aan....

8) 8)


Ik is een beetje in de warretje!!


Ik bedoel natuurlijk Superpole!!


Die maken "on the spot" een uitlaat voor en eventueel nog met E keur ook!!
Flash

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Flash »

Flash schreef:Zou ik wel een leuke pijp op mijn Strom willen hebben, maar dat blijkt voor de K7 nog niet zo simpel te zijn. Ik zou graag een gekeurde pijp willen dus Superpole valt helaas al af.
Blijkt Superpole toch een gekeurde uitlaat te kunnen leveren!! :worship:
Nu werd me alleen gevraagd of ik de sensor erop wil houden?
Het zou geen kwaad kunnen deze weg te laten, maar of dat verstandig is?
de wille

Bericht door de wille »

hé daar heb gisteren een leo onder mijn strom 650 k7 gestoken wel niet makelijk maar het gaat, trouwens staat heel mooi heeft een sublieme sound zowel met als zonder db killer,er is een gat voorzien voor de sonde en alles past heel mooi.
prijs in belgie voor de hele lijn +/- 715,00 €
Dgr

Bericht door Dgr »

de wille schreef:hé daar heb gisteren een leo onder mijn strom 650 k7 gestoken wel niet makelijk maar het gaat, trouwens staat heel mooi heeft een sublieme sound zowel met als zonder db killer,er is een gat voorzien voor de sonde en alles past heel mooi.
prijs in belgie voor de hele lijn +/- 715,00 €
Foto's, filmpje? :D
Ik neem aan dat dit uitlaatsysteem zonder katalysator is? Merk je daar nog iets van?

Heb trouwens even zitten googlen en 't kan gelukkig wel iets goedkoper (tja dat heb je met die Nederlanders :wink: )
Linkje naar Ebay
Paul

Bericht door Paul »

Hwt kan NOG goedkoper namelijk 517 bij een nederlandse internetshop.

Klikkie!!!

:roll: [/url]
Willystrom

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Willystrom »

Past de Laser Duotech slip on pijp van 2007 (k7)ook onder een 2004(k4 ) ??
Ik had nl.eens gehoord dat deze misschien iets ovaler van vorm was o.i.d.

Groet Will
Erik Hofstee

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Erik Hofstee »

voor zover ik weet is de Laser uitlaat voor alle modellen van de DL650, dus vanaf 2004 tot heden......
ff wachten op de motorbeurs in utrecht......dan kun je vaak leuke korting scoren bij laser.
zag er op marktplaats ook 1 2de handse staan.

doe er je voordeel mee :-)}
Dgr

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Dgr »

Volgens mij moet dat gewoon passen? Alleen ff een oude lambdasensor of een boutje met de juiste draad regelen om 't gat af te dichten :)

Ik kan de Laser aanraden in ieder geval! Erg mooie afwerking. (En een enorme gewichtsbesparing ten opzichte van de originele uitlaat!)
Geluid zonder de DB-killer is vrij luid, met de DB-killer erin is ie heel beschaafd.
Afbeelding
Willystrom

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Willystrom »

Net even gebeld met MOTORHOEK LELYSTAD waar ze deze pijp hebben en volgens hun gaat het niet passen omdat er net even een ander bochtje op zit bij de aansluiting van demper naar de bochten. Zooooo jammer, :cry:
Dgr

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Dgr »

Ik zou 't eens bij Laser zelf navragen? Kan me niet voorstellen dat ze de uitlaatlijn wezenlijk hebben veranderd...
Erik Hofstee

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.laserexhausts.com/dotcontrol ... -STROM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

staat van 04 tot......dus heden

Ik denk dat de mensen van Motorhoek niet helemaal goed weten hoe het precies allemaal zit. In 2007 is het uitlaatsysteem van de DL650 iets gewijzigd, door de pijp die voor de demper zit dikker te maken....denk dat ze de katalysator in die pijp gestopt hebben om hem efficiënter te maken of zo. Maar voor de rest is er niks veranderd, dus de Laser uitlaat past gewoon.
Willystrom

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Willystrom »

Heb net even met Laser zelf gebeld en die zeggen inderdaad dat het moet passen.Alleen een dl650 van 2003 zou iets anders van vorm moeten zijn. :P
Dgr

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Dgr »

In 2003 bestond de DL650 toch officieel nog niet? Volgens mij zijn dat allemaal vroeg geleverde K4's?

Je gaat de uitlaat bij Motorhoek halen? Zag 'm staan op marktplaats :wink:
't hele systeem is RVS, dus hij zou enorm op moeten knappen als je er even een doekje met polijstmiddel overheen haalt :D
terland,zee,lucht

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door terland,zee,lucht »

Hoi,
ik heb afgelopen week een LeoVince uitlaat gemonteerd op een DL 650 uit 2007.
Was in eerste instantie opzoek naar een oude uitlaat van 2004 om net als Flipsen de boel te gaan verzagen en weer aan elkaar te plakken.
Bij mijn dealer kreeg ik het aanbod om een LeoVince te kopen die in de aanbieding was.
De carterbeschermplaat zou dan gewoon passen.
Afijn na een paar avonden zweten vloeken en tieren omdat de bevestiging van de achterste uitlaatbocht redelijk moeilijk tot kl*te te bereiken is.Zit alles erop. Beschermplaat paste niet in de orginele uitvoering. Voorste uitlaatbocht zit schuin onder de achterste. Het geheel is dus iets lager geworden.
Flex erin en alles een beetje naar eigen inzicht gepast. Resultaat is prachtig. Zonder DB killer heb ik zelf aandacht van de politie ( keek me vragend aan bij het stoplicht, kan ook zijn omdat hij zijn BMW wilde ruilen met me)
Mag je rijden in Nederland zonder DB killer. Van Duitsland weet ik dat het een probleem is.
Nu ben ik dus eindelijk ook duidelijk te horen voor de andere weggebruikers.
Greetz,
Graafie68

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Graafie68 »

je wist dat dit topic al een jaar "stil" lag?
maar goed over dat rijden zonder DB killer, aan de rechterkant van je motor zit een type plaatje op je frame. (als je erop zit, ter hoogte tussen je knie en lies)

THEORIE>

daarop staat ook het aantal DB's vermeld wat je strommetje mag produceren maximaal.
een vervangings demper mag, MITS je de geluidsnorm niet overtreft.

PRAKTIJK>

zal het niet zo vaart lopen qua bekeuren ( mits het "redelijk" blijft).
ga je echter naar grote motor evenementen zoals TT of red bull strandrace dan is de kans groter dat ze je er op pakken en bekeuren.
Flipsen

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Flipsen »

Ik ken iemand en die heeft sinds kort een Leovince systeem onder zijn k7 BR zitten. Midden bok zit er niet meer onder, carterplaat wel. Zal eens vragen of ie een paar pics wil posten
Jaap
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31-03-2009, 21:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom black rhino
Woonplaats: Ter Apel
Contacteer:

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Jaap »

Het is een probleem een andere uitlaat en een caterpan
Maar het is gelukt een stuk van de beugel gezaagd waar de caterpan aan vast zit onder het blok.
De caterpan zit nu strak tegen de uitlaat maar goed toch gelukt.
jammer geen foto imageshack werkt niet
Groetjes Jaap
Andre Wierenga

Re: uitlaat voor dl650 k7 met carterpan

Bericht door Andre Wierenga »

Hallo Jaap,

Ik had een Mivv uitlaatsysyteem door mijn Motoport Dealer laten monteren.(€1150,=) Ik koos voor de Mivv omdat ik dat eigenlijk de mooiste demper vond, korte slanke demper die mooie hoog gemonteerd kon worden in de standaard uitsparing. Eenmaal gemonteerd kon de orginele middenbok en carterbescherming niet blijven zitten. Tijdens stevig bochten rijden komt de uitlaat pijp onder het carter aan de grond doordat de pijp veel dikker is dan de originele, en loopt de pijp net even anders dan de originele pijp. Daar door passen de middenbok en carterbescherming niet meer. Ik heb zo,n 8 weken met het uitlaatsysteem gereden maar ik werd met name op snelweg snelheden helemaal gek van de irritante doordringende sound van de Mivv. En heb deze voor minder dan de helft van de prijs op marktplaats weer verkocht.
En na wat extra speurwerk via motorBazaar.nl een Laser DuoTech RVS uitlaatsysteem aangeschaft (€449,=) en zojuist zelf gemonteerd. Midden bok weer terug kunnen plaatsen en mijn eerder aangeschafte Bellypan van Moto agora die overigens wel paste i.c.m. de Mivv (www.motoagora.com/podia650.html) kon ook blijven zitten.
Ik heb een V-strom 650 2009.
Voor de goede orde, door het type uitlaat van de 650 kun je geen losse demper monteren dus een compleet systeem. Alleen de uitlaat bochten blijven orgineel. Kijk maar eens bij motorbazaar. Prima service gehad en weet veel van de uitlaten.

Groet André
Plaats reactie