Uitlaat met lambdazonde en kat. hoe te vervangen?

alles over geluid...
Plaats reactie
rocket

Uitlaat met lambdazonde en kat. hoe te vervangen?

Bericht door rocket »

Ik heb een splinter nieuwe Adventure 2008.
Met uitlaat met lambdazonde en een katalysator.
Dit is zo te zien allemaal 1 geheel.

mijn vragen:
- bestaat er een vervangende uitlaat waarbij alles blijft werken maar dat de motor toch wat meer tegen je praat?

-Kan je de Lamdazonde en katalysator zomaar verwijderen en vervangen voor een uitlaat zonder deze voorzieningen?
Of het hele motormanagment dan van slag?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja die zijn er.
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t= ... ight=laser" onclick="window.open(this.href);return false;

lambdasonde is een meetinstrument voor de injectie...dus noodzakelijk, of je moet hem uitschakelen in de computer....maar of dat bij een DL kan...bij mijn Tiger kon dat toen wel.
rocket

LINK GEEFT NOG GEEN GOED ANTWOORD

Bericht door rocket »

Eric bedankt voor je reactie, maar......
De link die je bijgevoegd had geeft nog steeds geen uitsluitsel.
Wel dat de vorm van de pijp inderdaad afwijkend en 1 geheel is tot onder het blok.
Bij de geplaatste bos demper wordt niet gesproken over wat men gedaan heeft met de Katalysator...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

De kat zit in de einddemper...die is dan weg. Tenzij je een vervangings uitlaatsyteem koopt met een kat erin....zou niet weten waarom je daar voor zou kiezen. Is duurder en minder vermogenswinst.

de lambdasonde wordt gewoon weer geplaatst, en die kan heel goed zonder de katalysator...je motor kan hem ook goed missen overigens....
Plaats reactie