Overspuiten uitlaat cover

alles over geluid...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Overspuiten uitlaat cover

Bericht door WisselStrom »

Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Fred

Re: Overspuiten uitlaat cover

Bericht door Fred »

WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Overspuiten uitlaat cover

Bericht door Iron Horse »

fred schreef:
WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.
Lijkt me een beetje overbodig aangezien de uitlaat cover uit kunststof is gemaakt die waarschijnlijk niet meer dan 100 graden kan hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Re: Overspuiten uitlaat cover

Bericht door Fred »

Iron Horse schreef:
fred schreef:
WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.
Lijkt me een beetje overbodig aangezien de uitlaat cover uit kunststof is gemaakt die waarschijnlijk niet meer dan 100 graden kan hebben.
Sorry, ik dacht dat het ne 1000 was....en die heeft geen covers, daarmee :oops:
Korsan

Bericht door Korsan »

Ga je hem mat zwart of metallic spuiten? Opschuren en dan direkt spuiten of nog een primer ofzo. Benieuwd naar resultaat. Misschien ga ik het ook morgen doen. Wat doe je met de schroeven, ook spuiten?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

de 1000 heeft zeker wel covers, van staal of alu, dat weet ik niet, maar niet van kunststof !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Korsan

Bericht door Korsan »

Die van mij lijkt ook op metaal of het is een knap stukje plastic.
Korsan

Bericht door Korsan »

Het is inderdaad gewoon plastic. Ik heb vandaag hittebestendige zwarte verf gekocht. Ik heb de cover en achterkant van de uitlaat nu gespoten. Geheel is nu helemaal zwart. Staat hem echt goed. Ik kan mijn camera niet vinden anders had ik wel even foto's geplaatst. Had ik veel eerder moeten doen.
Paul

Bericht door Paul »

Ik zou ook wel een pikkie willen zien :wink:

Anders ga ik het weekend ook ff een bus hitte bestendige lak halen!

Paul
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik had een spuitbus van Flexa gekocht. Nu lijkt het niet echt zwart, maar een beetje met een paarse gloed. Ik heb ongeveer 4 lagen aangebracht. Ga het nog maar een keer spuiten. De cover is nu op een plekje niet netjes. Ik heb blijkbaar de motorhoes te snel erover heen gedaan. Eigen schuld. Die ook nog maar een keer spuiten. Klote als je je camera niet kan vinden!
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

re: Welke lak

Bericht door WisselStrom »

Hitte bestendige verf hard volgens mijn expert pas goed uit bij temperaturen boven de 300 graden Celsius. Volgens mij wordt de uitlaat cover niet zo heet. Ik kreeh in ieder geval het advies een standaard lak te gebruiken, zonder primer.

Ik ben gister begonnen met schuren, vanavond verder en goed vetvrijmaken en dan de eerste lagen standaard autolak, in semi glanzend zwart. De foto's volgen als het goed is dit weekend. :-)}
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
Heb zelf nu Leo Vince pijpen eronder maar zit ook te denken om de standaard uitlaten te spuiten.
Deze begonnen onder de kappen te roesten.
Heb ze na het erafhalen schoongemaakt en opgeborgen in de garage.
Hoog en droog.
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Het Resultaat

Bericht door WisselStrom »

Hier wat foto's van mijn DL 650 met zwart gespoten uitlaatcover:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enneeeh... om toch een beetje aan het milieu te denken, het restant van de spuitbus is bij ondergetekende gratis af te halen...
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ziet er leuk uit ! :lol:
Hantss

Bericht door Hantss »

Dat ziet er super gaaf uit!!
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Wauw! Dat ziet er echt super uit!

Heeft er iemand met een 1000 al ervaring mee?? Vraag me nl af hoe je het onderste/kleinste kapje losmaakt. Kan daar zo gauw geen bouten of zo in ontdekken.
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

re: Uitlaatcover

Bericht door WisselStrom »

Wauw! Dat ziet er echt super uit!

Heeft er iemand met een 1000 al ervaring mee?? Vraag me nl af hoe je het onderste/kleinste kapje losmaakt. Kan daar zo gauw geen bouten of zo in ontdekken.
Volgens mij is er een verschil in de uitlaatsystemen van de DL1000 en de DL650. Ik dacht dat de DL1000 zelfs geen uitlaatcover heeft. Daardoor wordt het verhaal denk ik wel heel anders.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Bhodi

Re: re: Uitlaatcover

Bericht door Bhodi »

WisselStrom schreef:
Wauw! Dat ziet er echt super uit!

Heeft er iemand met een 1000 al ervaring mee?? Vraag me nl af hoe je het onderste/kleinste kapje losmaakt. Kan daar zo gauw geen bouten of zo in ontdekken.
Volgens mij is er een verschil in de uitlaatsystemen van de DL1000 en de DL650. Ik dacht dat de DL1000 zelfs geen uitlaatcover heeft. Daardoor wordt het verhaal denk ik wel heel anders.
Krijg idd het idee dat ik m'n halve achterkant uit elkaar moet halen...oke, beetje overdreven maar de beugels waar de duosteuntjes aan zitten en m'n kofferrek zitten ook aan de covers vast. Mmm...eerst maar een even goed over na denken voordat ik begin... :?
Paul

Bericht door Paul »

Was een "piece of cake" het spuiten van de cover!

Afbeelding
Plaats reactie