Laser uilaat op een DL650 K7
Laser uilaat op een DL650 K7
Wegens grote interesse post ik een paar foto's van mijn laser uitlaat:
Bij vragen hoor ik het wel, van het geluid ben ik in alle geval tevreden, voor gewoon gebruik met de sport demper , en om onlangs naar duitsland te gaan met de goedgekeurde demper voor minder lawaai
Bij vragen hoor ik het wel, van het geluid ben ik in alle geval tevreden, voor gewoon gebruik met de sport demper , en om onlangs naar duitsland te gaan met de goedgekeurde demper voor minder lawaai
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
http://www.laserexhausts.com/dotcontrol ... 077.2024.I" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
(al wel oude draad maar toch nog interessent)
Heb een Laser dual onder het gat. De reguliere laser demper (met certificaat) geeft een leuk geluid, maar de sportuitlaat is nèt ietsje plezanter. Het roffelt wat meer en je wordt beter gehoord zonder dat het echt een outlaw pijp lijkt. Echt veel kabaal zal de DL nooit maken (als je vergelijkt met het custom wereldje). Laser schrijft dat je de uitlaat kan steken zonder enige aanpassing aan de injectie, en dat klopt wel maar de motor zal armer draaien, dus zuiniger. Maar het hoeft geen betoog dat een te arme motor evenmin goed is. Zo verbruikte m'n DL650 amper 3,9 liter tijdens een rit doorheen Hongarije. Nèt ietsje te zuinig om me gerust te voelen. Met de sportuitlaat vraag je sowieso beter om de machine wat rijker te stellen. Trouwens, zonder de motor rijker te stellen zal de moter nèt iets beter presteren met de reguliere Laser demper dan met de sportdemper. Het is wel een marketing slogan maar absoluut geen definitie dat je (alleen maar) een sportdemper steekt en dat de motor dan zonder aanpassing véél feller gaat rijden. Als dat de bedoeling is combineer je beter met een injectiemodule.
De reden waarom ik een Laser liet steken was enkel en alleen om beter gehoord te worden in de stad (Brussel) waar soms nogal mediteraanse toestanden heersen.
Begin dit seizoen stapvoets een stilstaande file voorbij rijdend onderuit gereden door iemand die ongeduldig uit de file schoot met het excuus: "Je ne vous avais pas entendu!" Resultaat : 1100 Euri, gelukkig betaald door de verzekeringsmaatschappij, zonder zelfs maar de grond te raken. Voorvering en omgeving geraakt. Tja,... en pas dan beslist om toch maar een andere uitlaat te monteren.
Heb een Laser dual onder het gat. De reguliere laser demper (met certificaat) geeft een leuk geluid, maar de sportuitlaat is nèt ietsje plezanter. Het roffelt wat meer en je wordt beter gehoord zonder dat het echt een outlaw pijp lijkt. Echt veel kabaal zal de DL nooit maken (als je vergelijkt met het custom wereldje). Laser schrijft dat je de uitlaat kan steken zonder enige aanpassing aan de injectie, en dat klopt wel maar de motor zal armer draaien, dus zuiniger. Maar het hoeft geen betoog dat een te arme motor evenmin goed is. Zo verbruikte m'n DL650 amper 3,9 liter tijdens een rit doorheen Hongarije. Nèt ietsje te zuinig om me gerust te voelen. Met de sportuitlaat vraag je sowieso beter om de machine wat rijker te stellen. Trouwens, zonder de motor rijker te stellen zal de moter nèt iets beter presteren met de reguliere Laser demper dan met de sportdemper. Het is wel een marketing slogan maar absoluut geen definitie dat je (alleen maar) een sportdemper steekt en dat de motor dan zonder aanpassing véél feller gaat rijden. Als dat de bedoeling is combineer je beter met een injectiemodule.
De reden waarom ik een Laser liet steken was enkel en alleen om beter gehoord te worden in de stad (Brussel) waar soms nogal mediteraanse toestanden heersen.
Begin dit seizoen stapvoets een stilstaande file voorbij rijdend onderuit gereden door iemand die ongeduldig uit de file schoot met het excuus: "Je ne vous avais pas entendu!" Resultaat : 1100 Euri, gelukkig betaald door de verzekeringsmaatschappij, zonder zelfs maar de grond te raken. Voorvering en omgeving geraakt. Tja,... en pas dan beslist om toch maar een andere uitlaat te monteren.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Ben net aan m,n tweede jeugd begonnen(ben nl.net 50 geworden)en heb een laser duotech geplaatst.
maar als je zonder killers rijdt horen ze je echt wel aan komen hoor.
maar als je zonder killers rijdt horen ze je echt wel aan komen hoor.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Dat is genieten he
Eigenlijk zou je het voorbochtje nog even moeten polijsten, dan is de hele uitlaatlijn weer als nieuw
Eigenlijk zou je het voorbochtje nog even moeten polijsten, dan is de hele uitlaatlijn weer als nieuw
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Ja dat is een goeie tip,eens kijken waar dat draadje ook al weer zat.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Beetje PEEK doet wonderen !Willystrom schreef:Ja dat is een goeie tip,eens kijken waar dat draadje ook al weer zat.
mooi spul, en laat ook nog soort filmpje achter waardoor het langer duurt voordat ie er weer zo uitziet !!!
groet,
Johnny.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
HierWillystrom schreef:Ja dat is een goeie tip,eens kijken waar dat draadje ook al weer zat.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Welke http://www.poetsshop.nl/index.php gebruik je dan,de tube?Longjohn007 schreef:Beetje PEEK doet wonderen !Willystrom schreef:Ja dat is een goeie tip,eens kijken waar dat draadje ook al weer zat.
mooi spul, en laat ook nog soort filmpje achter waardoor het langer duurt voordat ie er weer zo uitziet !!!
groet,
Johnny.
Gr Will
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Na ontevreden te zijn geweest over het (dure maar wel mooie) Mivv uitlaatsysyteem omdat de middenbok en carterpan niet meer pasten. En vanwege de irritante sound (met DB killers er in !) op snelweg snelheden toch weer de originele demper geplaatst.
Na wat overleg met Motobazaar, dat nu wel de middenbok en carterpan kon blijven zitten overgegaan tot de aanschaf van de Laserduotech bijna een derde van de prijs van de Mivv.
Ben tevreden over de Sound en pasvorm dan de DuoTech, alleen loopt de motor wat minder mooi rond in de lage toerentallen kon ik voorheen stationair in de 2e versnelling door een woonerf bochtje en nu moet de koppeling er bij gepakt worden omdat hij eerder gaat bokken.
Ook zit er nu een flinke dip rond de 3500 toeren.
Ik heb een Laser met lambasonde maar zonder katalysator genomen om zo een beetje meer vermogen terug te krijgen.
DL650A 2009
Groet André
Na wat overleg met Motobazaar, dat nu wel de middenbok en carterpan kon blijven zitten overgegaan tot de aanschaf van de Laserduotech bijna een derde van de prijs van de Mivv.
Ben tevreden over de Sound en pasvorm dan de DuoTech, alleen loopt de motor wat minder mooi rond in de lage toerentallen kon ik voorheen stationair in de 2e versnelling door een woonerf bochtje en nu moet de koppeling er bij gepakt worden omdat hij eerder gaat bokken.
Ook zit er nu een flinke dip rond de 3500 toeren.
Ik heb een Laser met lambasonde maar zonder katalysator genomen om zo een beetje meer vermogen terug te krijgen.
DL650A 2009
Groet André
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Will,Willystrom schreef:Welke http://www.poetsshop.nl/index.php gebruik je dan,de tube?Longjohn007 schreef:Beetje PEEK doet wonderen !Willystrom schreef:Ja dat is een goeie tip,eens kijken waar dat draadje ook al weer zat.
mooi spul, en laat ook nog soort filmpje achter waardoor het langer duurt voordat ie er weer zo uitziet !!!
groet,
Johnny.
Gr Will
ik gebruik het potje, maar in de tube zit hetzeflde spul en is spaarzaam in gebruik, daar kan je heel wat uitlaten mee doen !
groet,
Johnny
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
http://img576.imageshack.us/img576/950/dsc02649b.jpgDgr schreef:Dat is genieten he
Eigenlijk zou je het voorbochtje nog even moeten polijsten, dan is de hele uitlaatlijn weer als nieuw
http://img337.imageshack.us/img337/3209/dsc02648k.jpg
Kijk,dit is het resultaat en dan heb ik alleen nog maar 400 gebruikt.
Wordt het met 1000/1500 of zelfs 2000 NOG mooier?
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 21-06-2010, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Svp de externe links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen....!
Reden: Svp de externe links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen....!
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Dat is al een mooi begin! Schuur je trouwens droog of nat?
Ik zou niet direct naar de 1500/2000 grijpen maar eerst nog een velletje 600, 800 en 1000 erover halen. Als je te grote stappen maakt krijg je de schuurkrassen van de vorige schuurbeurt er niet uit.
Zelf ben ik de laatste keer bij 1000 gestopt, vond 'm toen al netjes. Daarna eventueel een beetje polijstmiddel en hij glimt weer net zo hard als de rest
Ik zou niet direct naar de 1500/2000 grijpen maar eerst nog een velletje 600, 800 en 1000 erover halen. Als je te grote stappen maakt krijg je de schuurkrassen van de vorige schuurbeurt er niet uit.
Zelf ben ik de laatste keer bij 1000 gestopt, vond 'm toen al netjes. Daarna eventueel een beetje polijstmiddel en hij glimt weer net zo hard als de rest
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Ok ,ik schuur nat en ga zeker nog even de 6,8, en de 1000 proberen.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Ik heb de 1000 gebruikt want de 600 en 800 waren er niet maar IK ben zeer tevreden.!!!
[img][IMG]http://img227.imageshack.us/img227/7656/dsc02650q.jpg[/img]
Zeeeeeer bedankt voor de tips.
[img][IMG]http://img227.imageshack.us/img227/7656/dsc02650q.jpg[/img]
Zeeeeeer bedankt voor de tips.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
You're welcome!Willystrom schreef:Ik heb de 1000 gebruikt want de 600 en 800 waren er niet maar IK ben zeer tevreden.!!!
[img][IMG]http://img227.imageshack.us/img227/7656/dsc02650q.jpg[/img]
Zeeeeeer bedankt voor de tips.
Moet binnenkort zelf ook weer aan de slag, bij de 24dkm beurt... zal een voor/na foto'tje posten als ik eraan denk.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Wat mij opeens opvalt is dat waar de pijp in de demper gaat er een beetje uitlaatgassen langs slippen,komt dit vaker voor?
Hij zit er natuurlijk los overheen geschoven,maar hoort eigenlijk niet zo dacht ik.
Op de foto zie je waar de uitlaat een beetje zwart begint te worden.
Excuus voor de kwaliteit v/d foto maar heb deze ff snel in het donker gemaakt.
[img][IMG]http://img185.imageshack.us/img185/9555/dsc03158j.th.jpg[/img][/img]
Hij zit er natuurlijk los overheen geschoven,maar hoort eigenlijk niet zo dacht ik.
Op de foto zie je waar de uitlaat een beetje zwart begint te worden.
Excuus voor de kwaliteit v/d foto maar heb deze ff snel in het donker gemaakt.
[img][IMG]http://img185.imageshack.us/img185/9555/dsc03158j.th.jpg[/img][/img]
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Waarschijnlijk staat hij een beetje onder spanning gemonteerd?
Schroef alle bevestigingspunten eens een paar slagen los zodat de demper en de pijp een beetje bewegingsvrijheid hebben. Je kan dan bijvoorbeeld eerst de ophangpunten van de demper vast te zetten zodat daar in ieder geval geen spanning op staat.
Schroef alle bevestigingspunten eens een paar slagen los zodat de demper en de pijp een beetje bewegingsvrijheid hebben. Je kan dan bijvoorbeeld eerst de ophangpunten van de demper vast te zetten zodat daar in ieder geval geen spanning op staat.
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Helaas.......alles is spanningsvrij gemonteerd maar hij blijft enigzins lekken.
Is voor de rest niet echt storend of zo,maar slechts een waarneming.
Is voor de rest niet echt storend of zo,maar slechts een waarneming.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Laser uilaat op een DL650 K7
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.