Carbon uitlaat voor de 650, niet doen?
Carbon uitlaat voor de 650, niet doen?
Beste mede freaks,
Nog 12 nachtjes slapen en dan wordt mijn splinternieuwe V-Strom geleverd. Echter, er zit een nogal laf geluidje in! Simpele oplossing, nieuwe uitlaat. Nu wist de TD van Goedhart te vertellen dat je bij een 2 cilinder beter geen carbon uitlaat kan nemen omdat deze te heet zou worden.
Kan iemand mij uit ervaring vertellen of dit inderdaad problemen geeft?
Heeft iemand dan een tip voor een mooi klinkende, met pijpjes om hem streetlegal te maken, donkerkleurige uitlaat?
Bedankt!
Nog 12 nachtjes slapen en dan wordt mijn splinternieuwe V-Strom geleverd. Echter, er zit een nogal laf geluidje in! Simpele oplossing, nieuwe uitlaat. Nu wist de TD van Goedhart te vertellen dat je bij een 2 cilinder beter geen carbon uitlaat kan nemen omdat deze te heet zou worden.
Kan iemand mij uit ervaring vertellen of dit inderdaad problemen geeft?
Heeft iemand dan een tip voor een mooi klinkende, met pijpjes om hem streetlegal te maken, donkerkleurige uitlaat?
Bedankt!
In een ander topic is verwezen naar een site in de VS. Geluid zelf te horen.
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2343" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Luc
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2343" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Luc
Wat Goedhart zegt klopt. Bij 2-cilinders kun je beter geen carbon
uitlaat monteren. Uitlaat kan nl. erg heet worden en daar kan
het carbon niet tegen.
Er zijn genoeg alternatieven te vinden in aluminium of rvs.
even googelen op : laser / leovince / bos etc etc .
veel succes en gefeliciteerd met je V-strom
uitlaat monteren. Uitlaat kan nl. erg heet worden en daar kan
het carbon niet tegen.
Er zijn genoeg alternatieven te vinden in aluminium of rvs.
even googelen op : laser / leovince / bos etc etc .
veel succes en gefeliciteerd met je V-strom
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7554
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Misschien niet de perfecte oplossing maar wie weet is het een acceptabel alternatief http://www.l-sim.nl/uitlaat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Euhmmmmm........Carbon kan wel degelijk bij een V-twin,alleen moet je ff controleren of er een metalen omhulsel onder het carbon zit.Het carbon is dan als het ware puur voor de looks.De meeste merken hebben,door schade en schande wijs geworden, die inmiddels.Maar je zou net die ene treffen Grootste probleem bij carbon is niet zozeer het (te) heet worden van het materiaal maar meer de drukgolven die de klappen van een twin met zich meebrengen.Na verloop van tijd zal de carbon huls als het ware opgeblazen worden,daardoor zijn kracht verliezen en als een soort knalsigaar uit elkaar spatten.
Hoe ik dit weet ?? Ik heb het zelf allemaal meegemaakt bij een Honda VTR-Firestorm dit met carbon laserdempers van nog geen half jaar oud,daarna heb ik carbon leovince dempers gemonteerd en daar iets meer dan 2 jaar zonder probleem mee rond "geknalt"
Hoe ik dit weet ?? Ik heb het zelf allemaal meegemaakt bij een Honda VTR-Firestorm dit met carbon laserdempers van nog geen half jaar oud,daarna heb ik carbon leovince dempers gemonteerd en daar iets meer dan 2 jaar zonder probleem mee rond "geknalt"
http://www.superpole.nl/gallery/kawasaki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk anders even bij superpole.
Carbon werd mij ook afgeraden.
Ik heb voor poppy gekozen(in veel kleuren leverbaar)
Geluid is hard,heelhard zonder db-killers
Kijk anders even bij superpole.
Carbon werd mij ook afgeraden.
Ik heb voor poppy gekozen(in veel kleuren leverbaar)
Geluid is hard,heelhard zonder db-killers
Carbon kan prima op een V-twin. Kijk eens naar Ducati; al jarenlang hangen carbon Termignonis onder deze hamerende V-twins, zonder problemen. Uitlaat van een V-twin heeft idd meer te lijden door de drukgolven maar een A-merk stemt zijn uitlaat hierop af en dan kan het er tegen. Akrapovic maakt bijvoorbeeld uitlaten voor de V-strom, niet goedkoop maar heeeeeeeeel erg mooi. De wat goedkopere merken maken ze niet of zelden uitlaten voor V-twins in carbon.