BOS Uitlaat

alles over geluid...
Plaats reactie
Loxos

BOS Uitlaat

Bericht door Loxos »

Ik ga binnenkort een BOS uitlaat onder mijn DL650 (model 2007) laten steken. Maar blijkbaar moet de originele afgezaagd worden !!! :shock: :shock: :shock:

Klopt dit?
V-Strommer

Re: BOS Uitlaat

Bericht door V-Strommer »

loxos schreef:Ik ga binnenkort een BOS uitlaat onder mijn DL650 (model 2007) laten steken. Maar blijkbaar moet de originele afgezaagd worden !!! :shock: :shock: :shock:

Klopt dit?
KLOPT!

Zo vreemd is dat toch niet?
Met de montage van mn Devil pijp moest ook
de orginele uitlaat eraf gezaagd worden.
Loxos

Bericht door Loxos »

Dit is mijn 5de moto, en op alle andere 4 moest ik niets afzagen, gewoon originele afschuiven en nieuwe erop.

Maar de dealer heeft me een "laser" uitlaat besteld, kwestie van originele intact te houden. De laser kan je monteren zonder te zagen.
Korsan

Bericht door Korsan »

Zou leuk zijn als je foto's van de montage e.d. zou plaatsen. Wa betaald je in het zuiden voor de Laser?
Robopot

Bericht door Robopot »

Ik heb laatst 2 Devill oval carbon pijpen onder mijn DL1000 gezet. Met 1 uurtje zaten ze eronder en niets zagen. Geluid is prima. :lol: Gekocht bij Holland Motor Sport in Nieuw-Vennep voor 780 eurotjes.
Diffie

Bericht door Diffie »

Heb vandaag 2 BOS dempers op mijn DL 1000 gezet en dit ging gelukkig zonder problemen of zagen of iets dergelijks. Geven wel een heerlijk geluid die Bos dempers!! :D :D
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Hallo Loxos

als jij een 2007 model hebt, dan is het volgens mij niet mogelijk hem zo te monteren als op de vorige modellen. dit omdat de uitlaat veranderd is, de pijp die omhoog gaat naar de demper was altijd rond, maar nu is hij daar heel breed en nogal onregelmatig van vorm. daardoor kun je volgens mij alleen maar een uitlaatsysteem nemen dat ook een stukje van de voorste pijpen vervangt, want als je kijkt zie je dat je na de bochten vanaf je cilinders je de uitlaat los kunt schroeven.

dan blijven volgens mij de volgende systemen over:
Arrow
BSM
Laser
MIVV
Devil
volgens mij hebben de anderen nog geen systeem voor het 2007 model, maar ik kan het mis hebben, dan wordt ik vanzelf gecorrigeerd door de andere forum gebruikers

groeten
Erik
Loxos

Bericht door Loxos »

Ik heb er ondertussen een Laser uitlaat onder zitten en ... ooooo ... wat een schoon geluid ... :D :D :D
BlackStrom650

Bericht door BlackStrom650 »

Model 2007 is idd erg anders dan de andere jaren. Hier liep ik ook tegenaan met een Sebring. Bleek ineens 2x zo duur te zijn!! Doe maar even niet dus. Een Laser is dan een oplossing op dit moment. Wat heb je ervoor betaald? De pijp en het monteren? Heb je toevallig ook foto's????
Eeuwige dank
Gerrit Diepeveen

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Afbeelding

Gloedje nieuw :D
Complete BOS op mijn DL650/2007
Weet nog niet hoe hij klinkt , want ik moet de moto nog ophalen.

Gegroet Gerrit
Wils

Bericht door Wils »

Gerrit Diepeveen schreef:Afbeelding

Gloedje nieuw :D
Complete BOS op mijn DL650/2007
Weet nog niet hoe hij klinkt , want ik moet de moto nog ophalen.

Gegroet Gerrit
Onder mijn dl 650 masjientje zit ook zo.n mooie BOS pijp.... :mrgreen:
En het geluid.......is zoooooooooooooooooooooooooooo...! mooi.... :P O:-)
Lekker het gas erop als je (b.v.) door een tunnel rijdt...en genieten van die mooie sound...! :mrgreen:
Veel plezier ermee...... :-)}
Remko

Bericht door Remko »

Doe eens een geluids fragmentje posten??

2Brothers overweeg ik nog....
Strommax

Bericht door Strommax »

DAM Exhausts in B niet vergeten hé. Op maat gemaakte dempers en goedkoper dan de gangbare merken 8) [/list]
Fred

Bericht door Fred »

Strommax schreef:DAM Exhausts in B niet vergeten hé. Op maat gemaakte dempers en goedkoper dan de gangbare merken 8) [/list]
Dam heeft geen europese homologatie, zodoende kan je problemen krijgen in het buitenland met zulke dempers. Daarom ben ik dan ook naar BOS dempers overgeschakeld.
rocket

Wat heb je gedaan met de Katalysator?

Bericht door rocket »

Hoi bos uitlaat eigenaar.

Wat het je gedaan met de katalysator en de Lamdazonde van het orginele systeem?
Dat kan je toch niet zomaar afknippen en klaar is kees?????!!!!!!
Volgens mij raakt dan de gehele computer van slag!
Roeleke

Re: Wat heb je gedaan met de Katalysator?

Bericht door Roeleke »

rocket schreef:Hoi bos uitlaat eigenaar.

Wat het je gedaan met de katalysator en de Lamdazonde van het orginele systeem?
Dat kan je toch niet zomaar afknippen en klaar is kees?????!!!!!!
Volgens mij raakt dan de gehele computer van slag!
Don't shoot me if I'm wrong:

Katalysator zit in de standaard demper, die wordt dus vervangen door de nieuwe uitlaat. De Lambdasonde zit lager op de uitlaatbuis, die wordt niet vervangen (toch niet bij slip/bolt-ons).
rocket

Plaat lamdazonde

Bericht door rocket »

Ik ben mijn geweer aan het zoeken want..........

Bij de nieuwe modellen zit de sonde in het gedeelte vlak voor de eigenlijke demper. Maar het is één geheel met die einddemper. Je ziet hem zitten net voor de voetsteun van de passagier. Dus die gaat er echt af en zou dus een nieuw plaatsje moeten vinden.
Laatst gewijzigd door rocket op ma 15-09-2008, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Fred

Bericht door Fred »

Jullie zijn waarschijnlijk appels met peren aan het vergelijken.
Bij de 1000 zit de sonde nog altijd op dezelfde plaats als wanneer de eerste de fabriek verliet. Bij de 650 is hij waarschijnlijk verplaatst.
Maar dat weet ik niet, ik rij met een 1000...daarmee. :wink:
Gerrit Diepeveen

Re: Wat heb je gedaan met de Katalysator?

Bericht door Gerrit Diepeveen »

rocket schreef:Hoi bos uitlaat eigenaar.

Wat het je gedaan met de katalysator en de Lamdazonde van het orginele systeem?
Dat kan je toch niet zomaar afknippen en klaar is kees?????!!!!!!
Volgens mij raakt dan de gehele computer van slag!
Mijn DL650 /2007 heeft Bos gebruikt als pasmotor voor een compleet uitlaatsysteem , dit idd imdat de sonde in 1 geheel zit met de einddemper.
En deze was/is nog niet op de markt.
Het is dus 1 geheel.

Gegroet Gerrit
Plaats reactie