Rammelende katalysator? Wat nu?

alles over geluid...
Plaats reactie
Ferdo

Rammelende katalysator? Wat nu?

Bericht door Ferdo »

Sinds kort zit in mijn DL1000 een heel vervelende trilling die precies begint bij 5250 rpm. Op de powercommander is dat trouwens 5000 rpm (precies de resonantie frequentie van het luchtfilterhuis). De laatste dagen heb ik geprobeerd te achterhalen waar die trilling vandaan komt.

Door met mijn voet te voelen heb ik heel sterk het idee dat de trillingen van achteren komen!

Ik heb nu het vermoeden dat mijn katalysator kapot is en rammelt!!! Zoek er maar eens op met google. Het bestaat ook in de auto wereld.

Een paar duizend kilometer geleden heb ik de lamdbasonde uitgeschakeld en er een powercommander ingezet om het verbruik omlaag te krijgen. En nu krijg ik het sterke vermoeden dat dat niet al te best was voor mijn katalysator. Ik heb verder weinig verstand van katalysatoren, maar als er iets aan de doorstromming veranderd is, gesmolten bijvoorbeeld, minder geworden dus, dan heeft dat natuurlijk een erg negatieve invloed op de loopcultuur van de motor. Enne, het kan ook aan het warme weer liggen, maar hij komt niet meer vooruit de laatste dagen.

Tijd voor een nieuwe uitlaat dus. Maar nu wil ik de originele uitlaat afdekking behouden. Bestaat er een after market uitlaat die de looks van de VStrom respecteert?
The V

Bericht door The V »

jaja, kijk maar; http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=164" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie