Gaatje, dus maar vervangen?

alles over geluid...
Plaats reactie
Vynka

Gaatje, dus maar vervangen?

Bericht door Vynka »

Hey lui,

Ik heb na 42000km op mijn DL1000 eindelijk een manco aan mijn uitlaat.
Ik heb het eerste lek opgelopen in de aansluiting van de cylinderpijp op de pijp die naar mijn beide uitlaten splitst. (net voor de achterveer zeg maar).

Nou zijn mijn vragen, wat kosten die onderdelen, zijn ze los te krijgen en worden die eventueel ook met Lasers of Bos dempers compleet verkocht.

Heeft er iemand ervaring mee of raad over?

Hoor het graag van jullie.

Greetz
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik denk dat het een dure grap wordt om te vervangen (zowel
origineel Suzuki als eventueel bos of lazer)

Is lassen geen optie ??

gr.
Richard
Fred

Bericht door Fred »

Mijn voorstel:laten lassen, of als je het zelf kan, met ne salamo(vlam) en koperbagetten. (kweet niet of je deze termen begrijpt, zo noemt men het in België)
Laatst gewijzigd door Fred op do 04-05-2006, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Remakil

Bericht door Remakil »

En anders... een gebruikte orginele uitlaat...
Er zijn tenslotte members die de boel hebben laten vervangen voor een sportiever soundgebeuren, dus wellicht kan je daar iets mee doen... plaats een oproepje wie er nog een systeem heeft liggen en wat die er voor wil hebben... ;)
Fred

Bericht door Fred »

Remakil schreef:En anders... een gebruikte orginele uitlaat...
Er zijn tenslotte members die de boel hebben laten vervangen voor een sportiever soundgebeuren, dus wellicht kan je daar iets mee doen... plaats een oproepje wie er nog een systeem heeft liggen en wat die er voor wil hebben... ;)
Ga je niet vinden, dat gedeelte waar hij stuk is wordt nooit vervangen...alleen de einddempers worden gewoonlijk vervangen.
Remakil

Bericht door Remakil »

fred schreef: Ga je niet vinden, dat gedeelte waar hij stuk is wordt nooit vervangen...alleen de einddempers worden gewoonlijk vervangen.
Bij mijn vorige motor, de SV650 heb ik de uitlaat compleet vervangen voor een laser Systeem... had dus ook een complete orginele uitlaat liggen... ongetwijfeld zijn er genoeg die de zaag er in zetten en een nieuwe einddemper monteren, maar er zullen wellicht ook complete uitlaten worden vervangen... :?:

Misschien is de uitlaat van deze iets... :roll:
Vynka

Gefixed

Bericht door Vynka »

Nou het is even uitgebleven, maar ik kan jullie toch antwoord geven op de oplossing. Ik heb in Nieuw-Vennep bij de dealer een mooie deal gekregen. Ondanks dat de fiets buiten de garantie viel van September is mijn uitlaat toch tegen een deel van de garantie vervangen. Ik kreeg een nette korting van 60%! op het middendeel vanaf blok naar de demper. Toch keurig wat ze hebben geregeld omdat ik er toch ook al 56000km mee heb gedaan, uiteindelijke kosten €226. Er waren nog andere dingen voor de grote beurt maar die tel ik hier even niet mee.

De uiteindelijke oorzaak kwam uit het initieel monteren van de uitlaat bij de aflevering. Over de loop van tijd is de montage gaan schuiven en daardoor waren er scherutjes ontstaan. Een aantal motage beugels waren ook weggerot want die zijn van pisbakken staal. inmiddels zijn deze ook vervangen door RVS beugels die een echte winter wel kunnen overleven.

Ik dacht het even te laten weten.

In ieder geval allemaal nog bedankt voor de reacties.
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik weet waarom het zo lang heeft geduurt, jij dacht "mmmm een gaatje, zal mij de kont roesten", jij had wel wat andere dingen aan je hoofd (lol).
Maar ben wel blij voor je dat je het zo schappelijk hebt kunnen oplossen.

Groetjes Toon (en Hilda).
8)
Vdude

Re: Gefixed

Bericht door Vdude »

Vynka schreef: Ik kreeg een nette korting van 60%! op het middendeel vanaf blok naar de demper. .
.
Hulde, erg netjes.
de Buizerd

Re: Gaatje, dus maar vervangen?

Bericht door de Buizerd »

hoi ik zin's kort ook wat verkeerd geluid uit de uitlaat bij de aansluiting van de achterstebocht in het verdeelstuk hij blaasd daar wat :worship:
weet iemand hoe je dit het makkelijkste uit elkaar kan halen.
Plaats reactie