uitlaat DL1000, 2005

alles over geluid...
Plaats reactie
Marco

uitlaat DL1000, 2005

Bericht door Marco »

Ik heb nu mijn Vstrom 1000 (model 2005) ruim een jaar. Bevalt me best wel goed. Lekker veel power, maar wel een beetje rauw onderin, waardoor het rijden van 50 in de bebouwde kom schokkerig en soms zelfs lastig is.

Maar nu toch een opmerkelijke zaak. Mijn uitlaatsysteem begint van voor tot achter helemaal te roesten. Niet alleen bij de voorste bocht, maar ook onder de bescherm- en sierkappen verder naar achter. Toch dacht ik dat het een rvs uitlaatsysteem was.
Kennen jullie dit probleem ook?

Marco
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Roesten lijkt me zeer onwaarschijnlijk want het hele uitlaatsysteem is
van roestvast staal (behalve de beschermkappen natuurlijk, deze zijn
van aluminium en roesten dus ook niet).

Wat je ziet is vuil en gedeeltelijk ingebrand vuil.

dit is te verwijderen met een borstel, wondersteen of polijstmiddel.

geen prettig werk maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :wink:

gr.
Richard
Marco

Bericht door Marco »

Hallo Blackstrom

Dat is hetzelfde antwoord dat ik van mijn dealer kreeg. Wellicht klopt het voor de voorste uitlaatbocht. Deze zit immers direct in de vuil en steenslag etc. Maar ik bedoel toch echt ook de gedeelten die achter de beschermkappen zitten. Ook het punt onder de motor (waar de beide systemen even samen komen) ziet er toch echt uit als een ouderwets verroestte uitlaat. (binnen een jaar dus)

Toch zal ik je tip ter harte nemen en eens proberen eea weg te poetsen. Wie weet, misschien zie ik het toch verkeerd.

Bedankt voor je reactie

Marco
Diffie

Bericht door Diffie »

He Marco
Het is een wat late reactie op jouw topic, en ben wel benieuwd hoe het bij jou afgelopen is.
Ook ik heb roest op mijn uitlaten zitten!! (DL 1000 van 2005)
Het voorste gedeelte is idd van RVS, maar de dempers zelf zijn weldegelijk van metaal dat kan roesten!!
Is ook heel makkelijk te testen: met een magneet(je). Op RVS blijft het magneetje niet zitten en op gewoon metaal wel.
Zou graag willen weten of je hier nog iets aan hebt kunnen doen, evt. wel of geen garantie.

gr. Simon
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

juist, gisteren met mijn klv van sep 2007 naar de dealer geweest omdat de potten beginnen te roesten, en niet te weinig ook!
blijkt dat ik :evil: toch pekel heb meegepikt, en idd is de pot van blik gemaakt waarop een magneet wel blijft plakken, zo toonde de monteur aan.
kwam al eerder tegen dat de uitlaat van rvs zou zijn, mooi niet dus.

ben eigenlijk wel benieuwd wat de verkoper hiervan gaat zeggen....
vrees met grote vreze dat 'pekel' eigen schuld is.
kan ik alvast sparen voor een mooi maar duur alternatief
Diffie

Bericht door Diffie »

Is idd erg balen dat het uitlaatsysteem niet volledig van RVS is.
Vraag me alleen wel af of die potten zonder die pekel toch ook zouden zijn gaan roesten. Lijkt mij van wel.
Ben ook erg benieuwd hoe je verkoper erop zal reageren.
Ga zeker ook nog een praatje met mijn dealer hierover maken.
Diffie

Bericht door Diffie »

was gisteren toevallig in de buurt van een motorzaak. Daar stond een nieuwe DL 650 (2007) en het viel mij op dat de uitlaatpot (onder het warmteschild) zwart is.
Is dit nieuw of was dat altijd al zo?
Korsan

Bericht door Korsan »

Volgens mij is dat nieuw. Bij mijn 2002 model DL1000 was dat niet zo.
Paar foto's van de 650.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Effe wat fotos van de mijn (KLV) na 5 maanden, waarin ook wat pekel, kennelijk.

[img=http://img181.imageshack.us/img181/4070/uitlaatlinksbinnenkantjs1.th.jpg]
[img=http://img170.imageshack.us/img170/7628/uitlaatslinksbinnenkantku0.th.jpg]
[img=http://img170.imageshack.us/img170/1002/uitlaatrechtsbinnenkantbh5.th.jpg]



Het goede nieuws is dat Kawasaki ze zonder probleem onder garantie vergoed!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Diffie

Bericht door Diffie »

Heb vandaag mijn standaard uitlaten vervangen voor BOS dempers en schrok toch wel van de roest die zich op de standaard uitlaatdempers gevormd had. Heb in de winter wel een paar keer gereden, maar met vorige motoren heb ik daar nooit geen problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat die andere motoren gewoon uitlaten hadden die zichtbaar waren en niet "verstopt" zaten onder een hitteschild en daar door wel beter bij te houden waren.
Plaats reactie