superpole uitlaat voor mijn DL650

alles over geluid...
Plaats reactie
Gast

superpole uitlaat voor mijn DL650

Bericht door Gast »

Ook ik vind het geluid dat de originele uitlaat produceert een beetje braaf. Ik heb dan ook lang gezocht en het internet afgestruind naar een vervangende uitlaat, welke aan 2 voorwaarden moest voldoen:

1. een "ducati"-achtige sound
2. passen in de lijn van de motor

Het eerste is zo moeilijk niet, aangezien bijna elke fabrikant dat wel beloofd. Mijn 2e eis is een ander verhaal. Alle fabrikanten die vanaf de plank leveren, hebben een uitlaat waar de originele beschermkappen niet op passen en dat is nu juist datgeen wat ik zo mooi vind aan de originele uitlaat: het alu-look-alike afdekscherm en de zwarte beenbeschermers.

In mijn zoektocht ben ik gestuit op de mannen van Superpole in Waalwijk. Een kleine fabrikant van kwalitatief hoogwaardige handgemaakte uitlaten, die alles kan en doet wat de klant wil. Ik heb mijn eisen dan ook bij hem neergelegd en dit weekend gaat mijn Stroompje dan ook onder het mes. Het wordt een zware operatie want doordat het geheel op maat gemaakt wordt ben ik hem 3 dagen kwijt!

Mijn DL is de eerste die hij onder handen neemt en er worden dan ook foto's van gepubliceerd op zijn site http://www.superpole.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zal het resultaat zo snel mogelijk op dit forum plaatsen.
Henk

Bericht door Henk »

hoi Remodato,

Gaaf, ik wacht de foto's af.
De mensen van superpole heb ik ontmoet op de beurs.
Zij hadden alleen toen nog geen uitlaat voor de dl1000, misschien na jouw model wel ?
Wil je een informeren als je wil en wat ongeveer de kosten zijn?
Bedankt alvast.

Henk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ziet er goed uit. Die 15% korting heb je dan ook alvast in de knip omdat je de eerste bent. Maar als ik de lijst bekijk, hebben ze er ook eentje voor de SV650 en die is behoorlijk afwijkend in prijs. Een stuk pittiger dus. Heb je al een idee wat die grap gaat kosten?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Aangezien het een slip-on betreft vallen de kosten best mee: 300 pleuri's

Dan heb je dus geen carbon of titanium maar een alu. Dat is voor mij geen probleem aangezien de beschermkap er weer op gaat.
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik hoop dat het je goed gaat.

Lees de reacties over de werkwijze en kwaliteit van superpole #1 maar eens op het motorforum.

Hopelijk zijn ze nu wat slimmer geworden.
Gast

superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat

Bericht door Gast »

Lang leve Superpole#1:

Eindelijk klinkt mijn V-Strom zoals een twin hoort te klinken en hij loopt als een tierelier! Ja ja, en dat allemaal dankzij de heren van Superpole. Dus Scottie: ze inderdaad wat slimmer geworden. Overigens heb ik op motorforum jouw gewraakte artikel niet kunnen vinden, dus je moet me nog eens uitleggen waar je hier op doelt. Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen.

Maar dan nu het verhaal:

Ik heb mijn V-Strom vorige week zaterdag afgeleverd bij Superpole#1 met mijn eisenpakket: mooi donker geluid, en perfect passend in de lijn van de motor met behoud van de originele hitteschilden. Dat hebben ze dus goed begrepen, het resultaat is werkelijk verbluffend! Het geluid bezorgt me kippenvel en de uitlaat lijkt wel origineel.

Ik ben daarna meteen naar Hoegee Motortechniek te Giessen gegaan voor een Dyno uitdraai en een fine-tuning. De motor heeft zo'n 4 pk's gewonnen en ruim 4 Nm aan koppel bij een toerental dat bijna 1.000 rpm hoger ligt! Hij trekt dus veel beter en houdt zijn vermogen langer vast.

Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! Overigens had ik mijn 42 liter Givi topkoffer achterop zitten en deze vangt dan behoorlijk veel wind. Echter: dankzij het progessieve veringspakket voor- en achter van Hyperpro heb ik totaal geen last van pendelen of enige onrust in de wegligging. (aanrader!)

Dus V-Strom rijders: haal meer uit je DL 650 en vervang de standaard demper voor een vervangingsdemper (zonder katalisator!), maak een afspraak met Hoegee in Giessen en verbaas je!!!

Overigens: Hoegee is de enige (Suzuki)-dealer in Nederland die een tuningsapparaat van Yoshimura bezit (zie ook het artikel in Motor) waarmee afzonderlijk elke cilinder afgesteld kan worden. Perfect: mijn blok had een vervelende resonantie en nogal groffe trillingen tussen 5000 en 7000 tpm en met dit apparaat heeft hij deze trillingen helemaal geëlimineerd. Kosten: 95 eurootjes.

Foto's van de Superpole demper zal ik asap op deze site plaatsen!
Scottie

Bericht door Scottie »

Gelukkig maar dat ze inderdaad wijzer geworden zijn.
Op het motorfoum zijn volgens mij meerdere reacties gegeven over bendet, superpole #1.

Zelf heb ik de ervaring dat ik op dit moment nog terug gebeld zou worden. Het ging echter wel om mijn Cagiva, vorig jaar.
Afspraak gemaakt met Rinus, maar veel verder ben ik niet gekomen.
Gelukkig de motor verkocht, nu een Vstrom, dus rellevant is het niet
meer.

Mijn Remus bevalt me ook prima.
Gast

Bericht door Gast »

Heb jij al een vermogenuitdraai laten maken met de Remus-demper Scottie?
Scottie

Bericht door Scottie »

Nee, mischien Vdad wel.
Hij kocht er 2 dagen na het horen en zien van de mijne eentje...
V-dad

Bericht door V-dad »

De dynorun is van voor de Remus.
Als de K&N er ook op zit ga ik misschien nogmaals bij Hoegee langs.
Op de teller gaat hij overigens ook voorbij de laatste streep, zonder koffer weliswaar.
Gast

Re: superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat

Bericht door Gast »

[

Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! ]


Overdrijf je niet een klein beetje ? :twisted:
V-dad

Re: superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat

Bericht door V-dad »

deKok schreef:Overdrijf je niet een klein beetje ? :twisted:
Niet nodig, doet de teller zelf al..
Gast

Bericht door Gast »

.... of er zat een heel klein mannetje op?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

foto graag
fons

Bericht door fons »

Iron Horse schreef:Ziet er goed uit. Die 15% korting heb je dan ook alvast in de knip omdat je de eerste bent. Maar als ik de lijst bekijk, hebben ze er ook eentje voor de SV650 en die is behoorlijk afwijkend in prijs. Een stuk pittiger dus. Heb je al een idee wat die grap gaat kosten?
Heb geinformeerd bij superpole en de kosten zijn 285 euro
The V

Bericht door The V »

Ik ben toch ook wel lekker gemaakt! Heb ze ook even een mailtje gestuurd. Ben benieuwd!
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik ben dik tevrede met mn uitlaat
heb de hitteschild er over laten zetten
staat mooi klinkt mooi

http://www.mijnalbum.nl/Album=PJZ4HP6F
The V

Bericht door The V »

fons schreef:Heb geinformeerd bij superpole en de kosten zijn 285 euro
Mmm... zijn ze duurder geworden :?: :!:

Kreeg namelijk dit mailtje van Superpole:
Marc,

We hebben dit niet in het schap liggen maar kunnen het wel maken ,hiervoor hebben we de motor 2 uur nodig de prijs is hetzelfde als van de fazer 1000 (zie onze site) de montage kosten zij 70 euro meerdere vragen of opmerkingen neem gerust contact op

Vriendelijke groet,

Ad Kuis


Komt dus volgens de site op €310 voor een alu, €342 voor een RVS, €387 voor een titanium en €396 voor carbon. Plus dan nog €70 montagekosten.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Superpole Exhausts Voorzomerse OPEN DAGEN 20&21 mei 2006


2 dagen van 10.00-17.00 uur
Plaats reactie