Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

alles over geluid...
Plaats reactie
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Hallo Strommers,
ik moet de dichting (onderdeelnummer 14771-18H00, onderdeel nr 38 in de bijgevoegde figuur) tussen de einddemper en de tussenpijp van mijn V-Strom 1000 XT bj 2017 wisselen wegens te sterk beschadigd. De dealer vraagt 22.14 Euro voor deze eerder eenvoudige grafiet-met-wat-metalen-draadjes-dichting. Vind ik persoonlijk wat veel, toch?
Bestaan er goedkopere alternatieven/merken die de uitlaat even goed afdichten, om luid gepruttel of zelfs geknal te voorkomen?
Als iemand mij de binnen- en buitendiameter en de hoogte van de OEM-dichting kan doorgeven kan ik misschien ook zelf op dichtingsjacht op Ebay of het www. Ik kan de afmetingen niet meer zelf nameten, wegens beschadigd zoals al gezegd :-)
uitlaat V-strom 1000 bj 2017.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Iron Horse »

Heb je al hier gevraagd of gekeken?

Enige alternatief dat ik kan bedenken dat die temperatuur aankan is glasvezelband. Ik heb het zelf nooit geprobeerd en weet ook niet of het net zo goed afdicht. Ik weet wel dat waar ik werkte we glasvezelkoord als afdichting in kachels gebruikten. Maar dan moet je daar wel goedkoper aan kunnen komen dan de kosten voor een grafietpakking.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Eikie »

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar voor die €22 zou ik niet zoveel moeite doen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet of jij ze ooit in je hand hebt gehad, maar dan vraag je je toch echt af waarom dat het zoveel moet kosten. Ik wel tenminste. Een euro of 5 hooguit 10 lijkt me gevoelsmatig toch redelijker.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Motormuus »

Idd 22 euro is een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Iron Horse »

Van een MP3 (Piaggio) kosten ze maar 39,95 :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Eikie »

Iron Horse schreef: ma 05-02-2018, 22:42 Ik weet niet of jij ze ooit in je hand hebt gehad...
Zeker wel. En gelijk zwarte klauwen :schater: In mijn Beemer had ik er ook eentje zitten die bijna elke 5000 km vervangen moest worden. Ploffen werden knallen dus voor €18 weer een nieuwe erin
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Als je 22 Euro voor een prulledingetje een redelijke prijs vindt? Ik ben speciaal van BMW en Triumph overgestapt naar Suzuki omdat het onderhoud en de wisselstukken me betaalbaarder leken ... niet dus. Ik viel bijvoorbeeld steil achterover toen ik de prijs voor de gloeikaarsen zag ... en die kan je niet eens vervangen door een alternatief, wegens de unieke schroefdraad! Bovendien moeten ze, volgens het officiële onderhoudsschema, vervangen worden laaaaaaaaaaaaaang voor ze eigenlijk technisch aan vervanging toe zijn. Maar ja, de winstmarges op de verkoop van (nieuwe) motoren zijn zo klein geworden dat ze hun centen ergens anders moeten pakken, nietwaar? :-)
Zelfs mijn dealer vindt de prijs van de originele pakkingen (en van de meeste overige wisselstukken trouwens) schromelijk overdreven: daarom vervangt hij ze niet elke keer als de uitlaat wordt afgebouwd/gemonteerd, wat nochtans door Suzuki wordt voorgeschreven.
In de UK zijn dichtingen van het merk Lextek te koop voor gemiddeld 6 GBP (7 Euro?). Kan dus blijkbaar wel goedkoper. Jammer genoeg kan ik niet uitvissen of die passen voor de Strom omdat ik de afmetingen van de originele niet ken en hun site geen indicatie geeft of ze compatibel zijn. Heb ze een e-mailtje gestuurd. Ben in blijde verwachting.
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Marian »

Snap niet dat als je zoveel geld uitgeeft voor een nwe motor je het die 22 euro niet waard vindt en zelf gaat lopen tobben. Nog maar niet te spreken over de tijd die er in gaat zitten als het puur om het geld gaat is mijn vrije tijd kostbaarder dan 22eur.
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Marian, deze en nog andere kosten zijn het gevolg van een verkeersongeval waarvan ik het slachtoffer ben geworden. De veroorzaakster pleegde vluchtmisdrijf zodat de verzekering niet tussenkomt in de kosten. Als ik de dealer de herstellingen en het carosseriewerk had laten uitvoeren, had het me meer dan 3000 Euro gekost aan werkuren en onderdelen. Die centen had ik niet. Ik heb alles zelf en op mijn eigen tempo hersteld en zoveel mogelijk aftermarket of nette tweedehands onderdelen gebruikt. Snap je het nu? :-)
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door F2ride2001 »

Als je de afmetingen hebt, kun je zoeken naar "grafietpakking"
TL1000 forever
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Sparkle Black Peter »

In Nederland valt zo'n voorval onder de All-Risk verzekering en krijg je gewoon je centen Maar erg zuur dat jij zelf voor de kosten moet opdraaien. :? Dan snap ik dat je elke cent voorzichtig wilt uitgeven.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Woonde ik dus maar in Nederland ... Daar schijnen die All Risks betaalbaar te zijn.
Een Full Omnium verzekering, wat jullie een All Risk verzekering noemen, zou me in België voor de V-Strom gemiddeld 1200 Euro per jaar kosten, omdat ik geen auto heb en dus geen gecombineerde verzekering kan aangaan. In dat geval zou het iets gunstiger uitvallen. De vrijstelling bij schade bedraagt 10% met een minimum van 350 Euro of in klaartekst: 350 Euro van de schade betaal je sowieso uit eigen zak, eigen schuld of niet.
Ik rij nu al 42 jaar met de motor, heb iets meer dan 850.000 Km achter de kiezen, tot voor kort nog nooit een schadegeval gehad (geen omvaller, geen schuiver, geen ongeval, echt niks) en heb dus ook voor de nieuwe Soes niet voor de Omniumverzekering geopteerd. De "mij-gebeurt-toch-niks-instelling" van de zelfverklaarde ervaren motorrijder, weet je wel. Hoogmoed komt voor de val, zo blijkt maar weer eens. Ik had geen rekening gehouden met een gehaaste en verstrooide autobestuurster die een stopbord compleet negeerde, mij de weg afsneed en mij met mijn splinternieuwe Strom van de weg afknikkerde om er nadien in een rotvaart vandoor te gaan. Klacht tegen onbekende bracht geen soelaas. Had ik maar voor omnium gekozen ... :-)
Enfin, eind deze week is de "Roadrunner" (want lijkt de snuit van de nieuwe Strom van opzij gezien niet wat op het profiel van dat tekenfilmpersonage , miepmiep?) volledig hersteld en rijklaar. Nu moet nog alleen het weer meewillen en dan bollen we weer.
21106823_1897489517163447_1220690766335054740_n.jpg
20170831_105523x.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Ebrostrom »

In NLD kennen we ook nog zoiets als een waarborgfonds. Hebben jullie dat niet?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Kennen we inderdaad. Komt evenwel niet tussen in dit specifiek geval: wanneer de veroorzaker van het ongeval niet geïdentificeerd kan worden dekt dit waarborgfonds enkel lichamelijke schade. In mijn geval was er die gelukkig niet, enkel materiële schade.
One bike ride a day keeps the doctor away
Moose
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 29-08-2017, 20:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 XT Explorer 2017
Woonplaats: Overpelt (B)

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door Moose »

Hartelijk dank voor het meedenken. Heb gevonden wat ik zocht aan de overzijde van het Kanaal.
One bike ride a day keeps the doctor away
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Alternatieve dichting einddemper V-Strom 1000 XT Bj 2017?

Bericht door PDvD »

Mooi *** zo'n situatie. Ik heb mijn bussen ooit zelf ook vervangen nadat ze er in stukken uitvielen nadat ik mijn originele potten netjes in het mat zwart gezet had. Die prijzen van Bolski van die aftermarket bussen zijn in ieder geval een stuk vriendelijker. Succes met herstel van deze mooie fiets.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie