Dominator uitlaat

alles over geluid...
Plaats reactie
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

Dag allemaal,
Iemand ervaring met dominator uitlaten? Ik kwam toevallig op de site terecht toen ik aan het zoeken was naar een 2dehands uitlaat voor mijn strom.
http://www.dominator-uitlaten.nl/uitlat ... strom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun goedkoopste uitlaat is wel écht goedkoop, 189 euro. Dat zie ik nog wel zitten, mezelf eens een cadeautje doen. :D Ik zoek vooral naar een uitlaat die een dieper en luider geluid maakt dan mijn standaard pot.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Eikie »

Dat is zeker niet duur maar je vraagt je gelijk af wat voor kwaliteit er geleverd wordt.
Vanuit Leuven is het een heel eind rijden naar Gendringen, maar bij Mile Pajic kun je mogelijk voor dit bedrag ook een mooie demper vinden. Tijdens de gratis montage kun je gelijk horen of het geluid je aanstaat. Zo niet, kies je gewoon een andere. Hij heeft er genoeg.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Consono
DL1000 berijder
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
Woonplaats: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Consono »

Afgelopen dagen ben ik ook op zoek geweest naar andere uitlaten voor de DL.
Tussen de zoekresultaten op ebay.nl kwam ik ook deze Dominator's tegen.
Vanuit Polen zijn ze toch nog een stukkie goedkoper.

Maar ja, of je dat wilt...

Edit: Ik zie net dat bij de ebay-verkoper je de DB-killers erbij krijgt. Dat scheelt dus nog weer eens minimaal €25,- of, in geval van een DL1000, €50,-
En in geval van een 'hard HDB-killer' wordt het verschil nog €10,- resp. €20,- groter.
Groet, Arno
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Camino »

Ik heb er zeker ervaring mee. Voor mijn vorige motor, een Yamaha tdm 850 had ik dubbele Dominator uitlaten gekocht op Ebay. Daarbij ook de linkpijpen. Ze komen uit Polen en ze hebben ook een eigen site. Over de uitlaten was ik zeer tevreden. Super geluid, zien er echt gelikt uit en kwalitatief zijn ze van bijzonder goede kwaliteit. Mijn motor monteur was er ook helemaal weg van, zeker ook van de kwaliteit. Prijstechnisch ook heel interessant. Ik raad ze je aan.
Ik heb nu Laser pijpen die er al op zaten toen ik de motor kocht maar anders had ik al lang weer Dominators gekocht.
Je kunt kiezen uit ovale, ronde of carbon. Db killers zaten erbij.

O ja, had ook nog ergens een youtube filmpje. Let niet op de geluidskwaliteit want die geeft niet de werkelijkheid weer.

https://m.youtube.com/watch?v=-W5waWRIv2w" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

Dat klinkt goed zeg :-) Dank je wel voor de tips. Ik had inderdaad al gemerkt dat er geen decibelkillers bijgeleverd werden, wel handig dat dit via ebay wel is.
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Ike360x »

Heb contact gehad met het bedrijf wat ze in Nederland verkoopt. Ergens uit Amsterdam. Waren niet heel erg op de hoogte maar bij doorvragen gaan ze wel op onderzoek en komen met antwoorden. Carbon uitlaten(zelfs van akra en arrow) vinden de v-twin niet fijn. Heb het een paar keer meegemaakt bij mijn tijd in een motorwinkel dat de uitlaat was gescheurd...just saying
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Eikie »

Mile Pajic adviseert om met een carbon demper altijd zonder db-killer te rijden. Dan kan de druk weg en heeft de demper zo het langste leven.

Daarom heb ik voor een Remus RVS systeem gekozen met db-killer.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Phony123 »

Zelf heb ik een Carbon Laser uitlaat van Mile Pajic. Die was incl montage 425 euro en idd eerst luisteren en een goed advies van Mile. Das wel grappig daar, de man heeft zo veel ervaring. Bij het uitzoeken van een uitlaat,,geeft hij meteen al aan wat bij je motor past. Een Vstrom met een jank geluidje past immers niet..volgens mij dan.
Dan kom je op een paar uitlaten uit.. Even luisteren en daarna montage. En met een smiley naar huis rijden..
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Heeft zo een Dominator uitlaten eigenlijk een E keur?
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Camino »

Ik durf het niet te zeggen. Er stonden wel wat merkjes en tekentjes op maar of dat een officiële e-keur is ???
Ben er wel diverse keren mee gecontroleerd in Duitsland en nooit problemen gehad. (Met db-killers er in uiteraard).
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Ik heb hem besteld en binnen gekregen maar volgens mij gaat hij niet passen. De O2 sensor zit in de weg en de geleverde pijp is te kort heeft er iemand fotos hoe het bij hem zit?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Eikie »

Toch maar naar Pajic :frusty:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Hoezo naar Pajic? op internet staan genoeg voorbeelden dat het wel goed gaat. Ik vermoed alleen dat ik het verkeerde type verloop stukje heb gehad. wil het alleen zeker weten.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Camino »

Kan je helaas niet helpen met advies want ik had destijds de Dominators op een Yammie tdm 850. Maar als een origineel onderdeel in de weg zit heb je iets verkeerds geleverd gekregen. Hoe heb je ze besteld? Via ebay of rechtstreeks op hun site?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Ike360x »

neem even contact op met de importeur. De linkpijp kan inderdaad net anders zijn. Dat was ook wat er bij mij onduidelijk was. mogelijk heb je het 2007 model linkpijp dan gekregen.
ze gaan er bij dominator van uit dat de uitlaat hetzelfde is tot 2011. tot 2006 zit er geen cat op en zit de lampda ergens anders. daardoor zal hij niet passen. even contact met de verkoper en die kan dan zorgen voor de juiste link pijp
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Ik heb hem besteld via Ebay. Na lang heen en weer mailen blijkt er wat mis gegaan te zijn met bestellen ik had een verkeerd bouwjaar door gegeven en die later via de mail aangepast maar dat hebben zij niet meer verwerkt. Ik heb daardoor de verkeerde pijp gekregen. Hij kan nu voor 100 pond de goede pijp op sturen. Ik zal vandaag even de inporteur uit nederland bellen voor welke prijs hij de goede kan leveren. Misschien is dat goedkoper omdat hij hem al heeft liggen.
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Ike360x »

Een goedkopere oplossing is mogelijk een lampda sonde van het 2007 model te gebruiken. deze kabel is langer waardoor hij wel gemonteerd kan worden. 2e hands niet zo duur. hoe het verder zit met de linkpijp weet ik niet miss een foto van de verkeerde pijp?
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Phony123 »

100 pond,,das nie niks. Ik hoop dat de Nederlandse importeur meewerkt.. voorlopig zit mijn laser Carbon uitlaat er alweer twee jaar onder. Prima ding voor 390 EUR incl montage. Ok het is ff naar Gendringen rijden maar,, what you see is what you get. :D
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Camino »

Ik weet niet wie de leverancier is maar 100 pond voor het omruilen van een linkpijp omruilen omdat je de verkeerde geleverd hebt gekregen is belachelijk. Daar nam ik geen genoegen mee. Weliswaar is het een beetje je eigen schuld maar de geleverde linkpijp is toch gewoon nieuw en kun je toch gewoon terugsturen? Of je moet hem beschadigd hebben of zo. Extra verzendkosten okay maar dit klopt niet. Destijds heb ik de dominator uitlaat ook op ebay besteld maar dit was rechtstreeks bij de Poolse fabrikant.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Ike360x »

Quenten schreef:Ik heb hem besteld via Ebay. Na lang heen en weer mailen blijkt er wat mis gegaan te zijn met bestellen ik had een verkeerd bouwjaar door gegeven en die later via de mail aangepast maar dat hebben zij niet meer verwerkt. Ik heb daardoor de verkeerde pijp gekregen. Hij kan nu voor 100 pond de goede pijp op sturen. Ik zal vandaag even de inporteur uit nederland bellen voor welke prijs hij de goede kan leveren. Misschien is dat goedkoper omdat hij hem al heeft liggen.

wat is de status ondertussen Quenten?
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Onder tussen ben ik nog niet heel veel verder :-) en dat ligt groten deels aan me zelf ivm de koop van een ander woning niet heel veel tijd gehad om te mailen met ze. Als het goed is krijg ik vandaag de rekening voor de goede pijp en dan betalen en dan heb ik hem met 5 dagen in huis.

Even voor de duidelijkheid de leverancier heeft niks verkeerd gedaan ik heb zelf de verkeerde besteld en het prijs verschil klopt gewoon bij een 2007 model heb je maar een heel klein stukje pijp en bij een 2014 model bijna de hele uitlaatbuis.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Eikie »

Alvast een voorproefje dan maar :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yVrmrE7s ... e=youtu.be[/youtube]
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Tulipan »

werd erg afgeleid door de spiegels :mrgreen:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

Ik heb ondertussen de uitlaat gekocht en geïnstalleerd. Ben er best tevreden van. Met decibelkiller is het geluid erg beschaafd, zonder is hij redelijk -maar niet extreem- luid. Een mooie diepe blaf die wel schrieler klinkt boven de 5500 toeren. Alleen jammer dat je de oude uitlaat eraf moet zagen. Stel dat ik die er terug op wil zetten....dan is het knip en plak werk :)
Wel een goede koop gedaan vind ik. Ik kan het iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
Quenten
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Woonplaats: Hoorn

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Quenten »

Waarom moest je in je pijp zagen er zaten toch gewoon passende buizen bij? Die van mij komt eindelijk morgen binnen als het goed is, moest speciaal gemaakt worden de voorraad was op.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

De originele uitlaat loopt een heel eind door voor je hem kan loshalen. De dominator pijp is in de verste verte niet lang genoeg om tot daar te geraken.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

Hier is trouwens een foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Camino »

Ik dacht dat ik van stickers hield maar jij kunt er ook wat van.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Dominator uitlaat

Bericht door AVC »

Wees maar zeker. Onder alle stickers zitten schrammen. Véél schrammen dus.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 20-04-2016, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dominator uitlaat

Bericht door Johnp »

Maar je kunt wel duidelijk zien dat iemand veel plezier heeft gehad en nog heeft met zijn DL650.
Ziet er prachtig uit. :duim:
Plaats reactie