Superpole -CrazyChris- Uitlaat

alles over geluid...
Plaats reactie
Strommie

Superpole -CrazyChris- Uitlaat

Bericht door Strommie »

Zó...... zijn we weer on-topic :lol:

MotoMalibu: bespaar je de moeite om het geluid te meten van je orginele DL-650, want dat is al gedaan, lees dit stukje van Arrow (dankzij Erik Hofstee): http://www.arrow.it//oggetti/2312_SC%20 ... 004-05.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Chris, ik vind die 'Superpole' uitlaat erg mooi, vooral omdat het orginele hitteschild behouden is.
Het geluid is ook 8)-mooi, alhoewel ikzelf die dB-killers er in zou zetten.
Volgens mij was jij dat toch ook van plan?
Crazychris

Bericht door Crazychris »

killer gaat er wel in komen
moet ff gaatjes boren
maar kan hem natuurlijk er wel uithalen waneer ik zelf wil

zal binnenkort ff wat foto's maken
Tuke

Bericht door Tuke »

@ strommie: bedankt voor de link.

Weet iemand hoe het zit met die wettelijke normen? Is er één norm. Of kan dit per fiets verschillen. Volgens mij het laatste... (staat me vaag bij...)

@ crazychris: superpole levert die killers ook? hadden ze ook wel meteen een gaatje voor je mogen boren ;-)
Bandit

Bericht door Bandit »

motomalibu schreef:@ strommie: bedankt voor de link.

Weet iemand hoe het zit met die wettelijke normen? Is er één norm. Of kan dit per fiets verschillen. Volgens mij het laatste... (staat me vaag bij...)

@ crazychris: superpole levert die killers ook? hadden ze ook wel meteen een gaatje voor je mogen boren ;-)
Waarom zou Superpole dat doen, ze weten tenslotte toch ook wel dat (bijna) 100 % van de motorbiloten lekker met een openpijp gaat rijden :-)}
Crazychris

Bericht door Crazychris »

Tuke

Bericht door Tuke »

Op http://www.mag-nl.org" onclick="window.open(this.href);return false; staat een mooi verhaal over geluidsmetingen en geluidsnormen. De geluidsnorm verschilt dus inderdaad per motor. Helaas bevat de lijst alleen modellen tot en met 1996. :cry: Maar ik neem aan dat de gemeten 86 db (de arrow link) overeenkomt met wat wettelijk mag voor een DL650.

Da's niet veel.... 86db.. daar zit je met vervangingsuitlaat al snel over heen.
Biker

Bericht door Biker »

crazychris schreef:mn nieuwe uitlaat
Ziet er mooi uit alleen dat stickertje..............
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

biker schreef:
crazychris schreef:mn nieuwe uitlaat
Ziet er mooi uit alleen dat stickertje..............
Je moet toch wat, wanneer je dat stukkie plastic er weer opzet. Anders weet nog niemand wat zich eronder bevindt. Aan het geluid hoor je dan wel dat het niet origineel is, maar daar houdt het dan ook mee op. In dat opzicht zou er ook wel een mooi alternatief voor dat stukkie kunststof mogen komen dat een iets meer professionele uitstraling geeft dan dit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lexy

Bericht door Lexy »

ik ga komenende dinsdag mijn nieuwe superpole uitlaten eronder laten zetten.
Omdat ze een V-strom 1000 nog niet in het programma hebben zitten , ben ik dus een proefkonijn.
Ik twijfel nog aan welke het moet worden.(carbon , rvs enz)
Ik heb afgesproken dat ik een donker ,zwaar geluid wil(als een ducati bv)
Nou weet ik alleen niet of het nou echt heel veel herrie maakt zonder DB-killer's.
Wie rijd er nog meer zonder DB-killer's rond? en hoe is het geluid?
Moet er nog wat aan de afstelling gebeuren met open uitlaten?
Bandit

Bericht door Bandit »

Ja, idd. het "kan"een zwaar geluid worden, en het idd beter de afstelling door een bedrijf met kennis even bij te laten "trimmen" :lol:

BV.. Hoegee (zie verder op de site)

8)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

bandit schreef:Ja, idd. het "kan"een zwaar geluid worden, en het idd beter de afstelling door een bedrijf met kennis even bij te laten "trimmen" :lol:

BV.. Hoegee (zie verder op de site)

8)
Hoeveel korting krijgen v-strom-forum-leden inmiddels bij
Hoegee :wink: :wink:

Ik heb sinds 1000km lazer dueotechs gemonteerd en moet mijn brommer
ook op de testbank laten zetten bij Hoegee.
Ik ga binnenkort een afspraak maken.

gr.
Richard
Bandit

Bericht door Bandit »

blackstrom schreef:
bandit schreef:Ja, idd. het "kan"een zwaar geluid worden, en het idd beter de afstelling door een bedrijf met kennis even bij te laten "trimmen" :lol:

BV.. Hoegee (zie verder op de site)

8)
Hoeveel korting krijgen v-strom-forum-leden inmiddels bij
Hoegee :wink: :wink:

Ik heb sinds 1000km lazer dueotechs gemonteerd en moet mijn brommer
ook op de testbank laten zetten bij Hoegee.
Ik ga binnenkort een afspraak maken.

gr.
Richard
Woensdag 10 mei sta ik weer op de "Rol" bij Hoegee, ik kan hem alleen maar aanbevelen. Ze zijn super deskundig ( naar mijn bescheiden mening) en wordt er prima geholpen. (en ik krijg echt geen korting daar) :lol:

8)
Ferdo

Bericht door Ferdo »

@Lexi

Laat je de hitteschilden ook op je DL1000 zitten? Oeps, KLV1000!
Strommax

Bericht door Strommax »

lexy schreef:ik ga komenende dinsdag mijn nieuwe superpole uitlaten eronder laten zetten.
Omdat ze een V-strom 1000 nog niet in het programma hebben zitten , ben ik dus een proefkonijn.
Ik twijfel nog aan welke het moet worden.(carbon , rvs enz)
Ik heb afgesproken dat ik een donker ,zwaar geluid wil(als een ducati bv)
Nou weet ik alleen niet of het nou echt heel veel herrie maakt zonder DB-killer's.
Wie rijd er nog meer zonder DB-killer's rond? en hoe is het geluid?
Moet er nog wat aan de afstelling gebeuren met open uitlaten?
Ik heb zonder de DB killers gereden en dit is echt niet uit te houden :roll: Als je daarmee in Frankrijk of Duitsland gaat rijden, dan halen ze je zo van de weg :cry: Nu heb ik de sport inserts erin gestoken en het geluid is nog meer dan voldoende, maar zelfs met deze inserts is de motor nog niet binnen de homologatie normen :shock:
Lexy

Bericht door Lexy »

ferdo schreef:@Lexi

Laat je de hitteschilden ook op je DL1000 zitten? Oeps, KLV1000!
De grote schilden niet , maar wel op de bochten.

Ik probeer een foto sessie te maken.
Plaats reactie