Zelf uitlaat vervangen 650 l2

alles over geluid...
Plaats reactie
S2Ralf

Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door S2Ralf »

Ben er over aan het denken om mischien ook een open demperstje op de v-strom te steken, heb dit meestal wel altijd zelf gemonterd bij de meeste van de motoren die ik gehad heb. Maar bij deze met aan 2 kanten zo een stuk linkpijp er al aan is dit mischien niet zo simpel ?
opmopuop.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Eikie »

Maak een mooi ritje naar het altijd pittoreske Gendringen en doe een bakkie bij Mile Pajic.
Hij heeft honderden uitlaten en zet ze voor een prikkie op je motor.

Voor het verschil wat je denkt uit te sparen kun je het gerust aan de meester overlaten !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
S2Ralf

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door S2Ralf »

Oei, net even gekeken op google maps 400 km rijden op en neer :roll:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Iron Horse »

T/m maandag 24 augustus is Pajic wegens vakantie gesloten. Maar die 400 km is het dan toch wel waard lijkt me. Is net een tank benzine en alles wordt voor je gedaan. En 400 km op de Strom is toch ook geen straf? Tja, ik hoef er, sinds kort, maar 750 meter :roll: voor te rijden en dat ga ik binnenkort ook zeker een keertje doen. (Ik vond het ook een beetje ver en ben er toen maar voor verhuisd naar Gendringen :schater: )
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Spike10
DL650 berijder
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 14-09-2014, 09:46
Mijn motor is een: Tenere Rally

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Spike10 »

Hallo Ralf ik heb het zelf gedaan (IXrace met link pipe) en dat was een heel gedoe.
De oude uitlaat zat muurvast en ik kreeg de nieuwe uitlaat niet helemaal gasdicht met gevolg dat hij af en toe knalde.
Daarna 2 nieuwe uitlaatpakkingbussen gemonteerd en toen was het goed.

Mvg Frank
S2Ralf

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door S2Ralf »

Moet je veel van de motor los halen om hem te plaatsen ? De achterste cilinder lijkt me niet simpel om daar bij te geraken.
Spike10
DL650 berijder
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 14-09-2014, 09:46
Mijn motor is een: Tenere Rally

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Spike10 »

Vooral de de achterste cilinder is moeilijk bereikbaar maar als je een Motorheftafel kan gebruiken dan is het goed te doen.
En om de oude uitlaat te verwijderen heb ik een rubber hamer gebruikt, maar dat kost wel wat zweetdruppels. :twisted:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Eikie »

Wat is het prijsverschil tussen Pajic en zelf kopen ?

Bij aanschaf van mijn 3/4 Remus was het verschil tussen zelf kopen en Mile Pajic minimaal en heb ik de rit naar Gendringen er voor lief bijgenomen. Uiteindelijk paste het toch niet 100% en heeft Mile een aanpassing gemaakt dat alles strak gemonteerd werd.

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... us#p169963
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Michael

Re: Zelf uitlaat vervangen 650 l2

Bericht door Michael »

Ik ben ook bij Pajic geweest. Ik wilde liever niet het risico lopen op een set die mogelijk niet lekker past. Pajic heeft er ervaring in en weet wat bij welk type motor past. En hij monteert ze passend. Geweldig om te zien hoe dat gedaan wordt.
Vakmanschap en klantvriendelijk. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie